Ilzjuh schreef:Urielle schreef:Waarom nou toch weer die hak naar het VMBO?
Bijna 60% van de Nederlandse jeugd zit daar op! Klopt, allemaal criminelen![]()
Ik geef les op het VMBO en ik vind het bepaald niet leuk dat die scholen altijd maar omlaag gehaald worden. HAVO-VWO is the happy few en omdat de VMBO leerlingen misschien iets minder presteren op schoolgebied wil niet gelijk zeggen dat de kwaliteit van de scholen slecht is en de leerlingen tuig!
Ik hoop dat je er even bij stilstaat dat je met zo'n rotopmerking ook mensen RAAKT (en zeker een aantal VMBO-leerlingen die zich vaak toch al minderwaardig voelen tov HAVO-VWO leerlingen..)
Sorry voor het offtopic gaan maar dit kan ik echt even niet over mijn kant laten gaan.
Toch zit er een aardig groot verschil tussen VWO/HAVO en VMBO. En hiermee wil ik echt niet zeggen dat alle kinderen op het VMBO tuig en jeugdige criminelen zijn (dan zou ik dat immers over mezelf ook zeggen), maar het verschil is er.
Maargoed, dat is off-topic.
Als die kinderen inderdaad wel gewoon vrienden mogen hebben en dergelijke, zie ik het probleem niet zo. Waarschijnlijk weten ze niet veel beter. Vraag me inderdaad wel af hoe dat zit met diploma en studeren enz enz.
Ik bedoel met mijn reactie ook niet dat het VMBO slecht is, ik kan me alleen niet voorstellen dat alle 18 kinderen op hetzelfde niveau zitten. Zoals je zegt is 60% VMBO dat zijn dus ongeveer 11 van de 18 kinderen, de andere 7 krijgen dus boven of onder hun niveau les. (ervanuitgaande dat dit gemiddelde hier ook opgaat). En ik kan me dan weer niet voorstellen dat de kinderen die op een verkeer niveau les krijgen geen achterstand oplopen.