Dolfijn bespringt toeristen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Dolfijn bespringt toeristen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:37

maar.. ( kom ik weer aan Clown ) na het lezen van jullie berichten vraag ik mij af, iedereen is er zo op tegen dat die dolfijnen gevangen zitten en moeten werken,maar we zijn zelf geen haar beter met pak hem beet onze paarden

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:41

Ik ben daar ook geweest en heb ook met die dolfijnen gezwommen. Lachen
Zonde dat ze zoveel moeten werken, dan is het logisch dat er dit soort dingen gebeuren. Ik hoop dat ze nu weer wat minder mogen werken en dat de mensen daar er wat van hebben geleerd.
En idd zoals Lowara zegt, wij hebben onze paarden ook in gevangenschap.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:09

Zo ben ik ook geen voorstander van paarden in stalletjes Lips are sealed

Zie hier het goede voorbeeld.
http://www.dolphinreef.co.il/Default.aspx?tabid=27

Ik ga niks zeggen over de dolphin academy in Curacao, ik ga er in februari heen, en ga daar waarschijnlijk heen. (misschien laat ik de hoopjump wel zitten Clown )

Op de site hierboven ben ik wel dergelijk geweest. Ben daar gaan duiken, en er was wel een bassin, maar dolfijnen zwommen in en uit. Als je die dag dus geen dolfijnen had, had je dus gewoon 'dikke pech' Was een speciale dag, en er waren gelukkig dolfijnen.

Dus vind het een beetje overdreven om meteen elk dolfinaria (zo noem ik het maar even) over 1 kam te scheren. Lachen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:11

Citaat:
Direct na het incident werden de overige Nederlanders met hun aanhang door de directie van het dolfinarium apart genomen. "Ze moesten in een kleedkamer foto's en filmmateriaal afstaan. Het werd ter plaatse vernietigd. Bovendien werden ze bedreigd door bewakingspersoneel van het dolfinarium om over het voorval niets in de openbaarheid te brengen", zegt John Baselmans, woordvoerder namens de Nederlandse slachtoffers.

Eigelijk snap ik best dat ze zo gehandeld hebben, ook al is het niet correct.. Het gaat wel om een bepaald status..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 02:51

Lowara schreef:
maar.. ( kom ik weer aan Clown ) na het lezen van jullie berichten vraag ik mij af, iedereen is er zo op tegen dat die dolfijnen gevangen zitten en moeten werken,maar we zijn zelf geen haar beter met pak hem beet onze paarden

Ik kan me voorstellen dat de vergelijking met paarden voor de hand ligt, maar in mijn ogen zijn paarden al wat langer gedomesticeerd dan dolfijnen. Vergelijking gaat dan ook in mijn ogen niet helemaal op....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:37

Lowara schreef:

Ik ben ook niet bepaald een voorstander van paarden op stal, hoor. Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:12

Nadya schreef:
Lowara schreef:

Ik ben ook niet bepaald een voorstander van paarden op stal, hoor. Knipoog

Dus dan moeten de dieren dan maar 24/7 in de wei staan? Lijkt mij ook geen pretje hoor! Beter een dak boven hun hoofd, toch? Nors opkijken

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:54

Daar gaan we weer....

Haha!

Een schuilstalletje is goed hoor Lachen
Ze gaan echt niet dood hoor Lachen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:58

Idd als alle weidegronden bestand waren tegen 24 uur buiten, hoppa naar buiten met een droge schuilstal die stormen kan doorstaan. Wat betreft de dolfijnen die wel een groot gedeelte zee hebben dat vind ik een goed iets... alleen hebben ze dat dan afgebakend zodat ze niet in de 'open' zee terecht komen?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:11

Mag ik dan nog even vallen over het volgende zinnetje?
Citaat:
De vrouw moest zich met verlammingsverschijnselen bij de eerste hulp van het plaatselijke ziekenhuis melden.
Moest ze dat zelf doen?
Sorry ik ben een beelddenker Haha!

Er is al veel gezegd over dit onderwerp en toch vind ik het moeilijk. Om het zomaar te verbieden werkt ook niet, er zit immers een voorlichtende functie aan verbonden. En Dolfinarium Harderwijk is daar dan ook goed mee bezig! Máár je blijft het tekort aan ruimte en natuurlijke omstandigheden hebben..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:31

Cassidy schreef:
Lowara schreef:

Ik kan me voorstellen dat de vergelijking met paarden voor de hand ligt, maar in mijn ogen zijn paarden al wat langer gedomesticeerd dan dolfijnen. Vergelijking gaat dan ook in mijn ogen niet helemaal op....

dus het feit dat we ze langer in gevangenschap hebben maakt het wel weer goed?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:39

HorseyDude schreef:
Dus dan moeten de dieren dan maar 24/7 in de wei staan? Lijkt mij ook geen pretje hoor! Beter een dak boven hun hoofd, toch? Nors opkijken

Gaan we weeeeeeeeeer!! Rolleyes
Misschien moet je mijn paard dan eens leren kennen. Die maak je niet bepaald gelukkig met een stal. Dus die staat lekker 24/7 op het land, ja. Haha!
Zielig, he. Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:25

Lowara schreef:
Cassidy schreef:

dus het feit dat we ze langer in gevangenschap hebben maakt het wel weer goed?

GOED lezen.... ik zeg: niet helemaal....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:37

hoe zit de vergelijking dan volgens jou?
Want je bent het er niet mee eens dat dolfijnen met pak hem beet een paard of een papegaai mag worden vergeleken?
het zijn allemaal dieren in gevangenschap.
wat maakt het dan beter dat een paard wel in gevangenschap mag leven,maar een dolfijn niet?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:15