Op welke presidentskandidaat zou jij stemmen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Op welke presidentskandidaat zou jij stemmen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:01

MRmichiel schreef:
katiavl schreef:
Ik vraag me af waarom hilary een power woman is, heb nog niet gemerkt in tegendeel zelfs

Ik denk dat men daar sowieso van uit gaat omdat als je als vrouw zo hoog wilt komen je behoorlijk wat in je mars moet hebben. Daarbij heeft ze zich sterk gehouden in de na de affaire van haar man, terwijl de gemiddelde amerikaan overemotioneel zou reageren in zo'n situatie.

Voor de camera kan je altijd rolletje spelen das haar job, en waarom ze hoog komen is door der man en geld zoals bart al uitlegt.

Vind haar discussies zwak, en zeker dat acteurwerkje van wenen voor de camera nog zwakker

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:07

Mijn visie is dat de USA moet worden gereorganiseerd. Er moet een omslag komen in het wel denken van de amerikaan. Vergis je trouwens niet hoe conservatief de gemiddelde democraat is in onze ogen maar de conservatieven dat zijn boomstammen die al 1000 jaar oud zijn.

Clinton is voor mij de kandidaat die het moet gaan doen. Ze kent het klappen van de zweep ze heeft back up van haar man en obama zou een goede vice president zijn en zo alle dirty tricks kunnen leren die politiek op dat niveau met zich meebrengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:23

Senja_x schreef:
Mijn visie is dat de USA moet worden gereorganiseerd. Er moet een omslag komen in het wel denken van de amerikaan. Vergis je trouwens niet hoe conservatief de gemiddelde democraat is in onze ogen maar de conservatieven dat zijn boomstammen die al 1000 jaar oud zijn.

Clinton is voor mij de kandidaat die het moet gaan doen. Ze kent het klappen van de zweep ze heeft back up van haar man en obama zou een goede vice president zijn en zo alle dirty tricks kunnen leren die politiek op dat niveau met zich meebrengt.

Tja, ik denk dat het niet mogelijk is om het denken van alle amerikanen om te gooien.

Net zo min als het mogelijk is om tegen alle Afghanen te zeggen dat ze hun burka moeten afwerpen. Net zo min als het mogelijk is om tegen alle Nederlanders te zeggen dat ze de integratie van allochtonen ook moeten áánmoedigen om het te laten slagen.
Net zo min als je tegen Fransen kan zeggen dat het toch wel effectief is om je íets meer aan te passen aan een wereldtaal als Engels.
Net zo min als je tegen alle Duitsers kan zeggen dat ze toch wel een tikje mogen indammen met hun nationalisme.
Net zo min als je tegen de Italianen kan zeggen dat het gezonder is om wat vroeger te eten, zodat hun pasta's beter worden verteerd! Haha!

Het is gewoon een soort standaard in een land, en daar torn je niet zomaar aan.

Ja, de VS is een krom land wat betreft vrijheid die ze prediken.
Ja, de VS heeft een raar rechtssysteem.
Ja, de VS heeft ontzettend veel verbeterpunten.

Maar ja, de VS zijn érg trots op zichzelf, en érg arrogant sinds de tweede wereldoorlog, en dat krijg je er écht niet uit.

Daar kan je een Clinton tegenop zetten, een Obama, een Moeder Theresa... Ze zullen niet zomaar een andere levenswijze krijgen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:43

Moeilijke keuze tussen alle democraten.. bij de kieswijzer komt er Obama uit maar mijn gevoel zegt meer Clinton.

Amerika is momenteel echt een puinhoop en daarom zou ik liever iemand zien met meer ervaring en dat zou dan Clinton zijn. Het gaat mij niet om het feit hoe sterk ze zijn in discussies.. dat vind ik vrij weinig zeggen.
Daarnaast vind ik dat Obama het via de media heel erg op zijn huidskleur speelt... en dat vind ik het vreemde in Amerika, je mag niet discrimineren en iedereen is gelijk maar toch wordt het in deze campagnes en in bijvoorbeeld shows constant op huidskleur gegooid wat er ook gebeurd. En dan wijs ik ook met name naar Oprah Winfrey
Maargoed het is een lastige keus, want ook hij heeft veel goede punten! Kunnen ze niet gewoon samen president worden Nors opkijken

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:50

Ja, hoe groot de puinhoop is bleek vanmorgen maar weer in het journaal. De economie van de VS is volledig naar de knoppen gedraaid onder Bush. Het land stevend af op een recessie, als ze daar niet al in zitten.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:53

Senja_x schreef:

pfff, wat een onzin. je doet net alsof America vol zit met conservative rednecks, maar dat is echt niet zo hoor. Veel amerikanen vinden Bush ook verschrikkelijk, als ze niet zo'n appart kiessysteem hadden had bush de afgelopen verkiezingen niet eens gewonnen.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:54

Ik heb een test gedaan toen kwam ik uit op Obama. Ik denk dat Hilary zal winnen. Want een neger aan de macht in Amerika ? Zie het nog niet gebeuren ...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:18

Ach, en een vrouw wel? Ik zou het gaaf vinden hoor, maar ik zie het nog niet zo hard gebeuren. Al hoop ik het echt.

En wat zouden ze kiezen? De neger of de vrouw aan het hoofd van hun heilge landje...???

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:28

Ik kom uit op John Edwards en dan Fred Thomson.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:25

Esperanza schreef:
Ach, en een vrouw wel? Ik zou het gaaf vinden hoor, maar ik zie het nog niet zo hard gebeuren. Al hoop ik het echt.

En wat zouden ze kiezen? De neger of de vrouw aan het hoofd van hun heilge landje...???

Dan de vrouw. Want die staat in Amerika hoger dan de neger schat ik zo. En ik vermoed dat veel vrouwen op Hilary stemmen. Ik had even haar verkiezingsplan door gelezen. Ove reen aantal dingen was ik het wel eens. Maar over een aantal dingen ook oneens, ze vond bv dat Amerika terecht naar Irak is gegaan. Dat gaat er bij mij niet in.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:26

Moest ik Amerikaan zijn, zou ik stemmen op Obama.

Clinton zou mijn tweede keus zijn, maar na haar speech op tv met die traantjes heb ik zoiets van: nee, leek me net te veel acteerwerk om geloofwaardig over te komen.

Wel ben ik van mening dat de vorige Clinton een goede president was en met zijn invloed op zijn vrouw, zal dat ook wel lukken, moest het zover komen.

Ik ga er in ieder geval vanuit dat de komende president hoofdzakelijk de rommel van Bush zal mogen opruimen en dat we er daardoor verder niet veel van zullen horen. Maar wie weet vergis ik mij.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:53

MRmichiel schreef:
Senja_x schreef:

pfff, wat een onzin. je doet net alsof America vol zit met conservative rednecks, maar dat is echt niet zo hoor. Veel amerikanen vinden Bush ook verschrikkelijk, als ze niet zo'n appart kiessysteem hadden had bush de afgelopen verkiezingen niet eens gewonnen.

Zie bijv. http://www.sorryaboutourpresident.com/

Maar daar tegenover staat wel het gezegde 'een volk krijgt de leider die zij verdient'. Ze hebben uiteindelijk toch echt zelf gekozen voor Bush...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:56

Ik dacht bij de vorige verkiezing ook wel dat de Amerikanen wel wat ouder en wijzer zouden zijn geworden en een andere keuze zouden maken...toen lieten ze ook uitschijnen dat de meeste mensen niet tevreden waren met Bush zijn bestuur.

Helaas was ik stomverbaasd dat het niet zo was.
Dus ja, ik hóóp echt dat ik er dit keer langs zit, maar het zou me niets verbazen als er weer een of andere cowboy aan het hoofd komt die niet lijnrechter tegenover mijn principes en ideeën kan staan Haha! .
Maargoed, een nieuwe president is wel àltijd een risico, welke partij dan ook. Dat hij van de andere partij komt of andere ideeën er op na houdt wil nog niet zeggen dat het hem gaat lukken om ze ook allemaal uit te voeren. We zullen pas na 4 (of 8) jaar kunnen zeggen als de Amerikan dit keer wel het juiste bolletje hebben gekleurd Lachen .

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:22

Ik weet het nog niet.. Op dit moment zegt mn gevoel Clinton.
Ik mag ook stemmen, ben ook Amerikaan.
Maar veel zin heeft het niet, mijn stem gaat namelijk via Alabama, en daar stemt iedereen voor n republicein, dus dan valt mijn stemmetje int niet.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:58

Ik zou voor Clinton gaan, zij heeft al veel ervaring, en is goed onderlegd mbt de economie, dat is wel heel belangrijk voor Amerika op dit moment/de komende jaren.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:08

Mijn advies is Edwards
Ik zou voor Clinton of Obama gaan
Over Obama zijn kansen twijfel ik ietwat, ik gun het hem zeker hoor! Maar ik weet niet of de VS al klaar is voor een 'zwarte' president, omdat het nog niet zo lang geleden (iets meer dan 40 jaar) is dat er apartheid was. Veel mensen die met dat idee zijn opgegroeid, stemmen nu nog steeds.
Misschien over 10 jaar, of nog langer, maar ik ben van mening dat het nu nog te vroeg is

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:03

Leentje1 schreef:
Ik kom uit op John Edwards en dan Fred Thomson.

ik bedoel John Edwards en als slechtste Fred Thomson

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:32

john huckabee: homos zijn beesten sjah dat iemand daar op stemt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:12

katiavl schreef:

Helaas denken heel veel zuidelijke staten er zo over... Ze zijn van Top Gear ooit eens door Texas en zo gaan rijden. Op hun auto hadden ze iets gespoten vóór gay rights en zo... Ze zijn toen letterlijk achterna gezeten door een woedende menigte! Nagelbijten / Gniffelen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:36

katiavl schreef:
Voor de camera kan je altijd rolletje spelen das haar job, en waarom ze hoog komen is door der man en geld zoals bart al uitlegt.

Ze zijn allemaal gekomen waar ze nu zijn door veel geld en contacten maar behalve dat zullen ze ook zeker hun 'mannetje' moeten kunnen staan. Het is een harde wereld daar in de top van de politiek in de VS.

Hmm, wilde zeggen dat je daar niet komt door alleen geld en contacten maar ik gok dat dat het enige is dat George W. Bush heeft. Nevermind Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:23

BartVB schreef:
Hmm, wilde zeggen dat je daar niet komt door alleen geld en contacten maar ik gok dat dat het enige is dat George W. Bush heeft. Nevermind Lachen

Als je met dat geld die contacten betaalt om een mooi briefje te schrijven dat je bij toespraken kan voorlezen, en ze ook nog eens betaalt om je in een oortje te vertellen wat je moet zeggen in een discussie dan helpt het ook wel hoor Tong uitsteken .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:36

Rock schreef:
katiavl schreef:

Helaas denken heel veel zuidelijke staten er zo over... Ze zijn van Top Gear ooit eens door Texas en zo gaan rijden. Op hun auto hadden ze iets gespoten vóór gay rights en zo... Ze zijn toen letterlijk achterna gezeten door een woedende menigte! Nagelbijten / Gniffelen

Woesh, die aflevering staat in mijn geheugen gegrifd, toen moesten ze hard rijden Nagelbijten / Gniffelen . Ongelooflijk hè, dat mensen zo kunnen denken Nagelbijten / Gniffelen .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:13

SuperTuesday:
http://www.hln.be/hln/nl/2002/home-Kana ... ndex.dhtml
Hillary ligt een beetje voorop in het democratisch kamp, Obama volgt in de nek.

Bij de republikeinen in John McCain de overduidelijke winnaar.

Het wordt blijkbaar trouwens hoog tijd dat er iemand de boel eens komt opkuisen daar Huilen
Citaat:
06/02 Witte Huis keurt waterboarding goed
De Verenigde Staten mogen in de toekomst de 'waterboarding', het simuleren van verdrinking, gebruiken bij het "verhoor" van terreurverdachten. Dat heeft het Witte Huis woensdag meegedeeld. De regering-Bush weigert aldus de praktijk als foltering te erkennen.

Het al dan niet gebruiken van waterboarding "hangt af van de omstandigheden", meende woordvoerder Tony Fratto, die verwees naar het bekende Jack Bauer-moment: "Als je denkt dat een aanslag imminent is, dan is dat een praktijk die je moet overwegen".

Volgens Fratto gaat president Bush te rade bij de deskundigen van de inlichtingendiensten en van het ministerie van Justitie om de "wettelijke implicaties van het gebruik van deze techniek" te bespreken.

bron hbvl:
Ironisch genoeg staat er net naast het artikel een artikel dat gaat over een klacht op de Egyptische politie. Die zouden martelpraktijken toepassen om mensen hun 'homoseksualiteit te laten bekennen'.

Maarja, in Amerika zal iemand laten verdrinken om bekentenissen te laten afleggen wel weer iets anders zijn zeker :'( .

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:27

Ik kies zeker voor Hillary, een vrouw aan de macht lijkt mij een prima idee en als iemand daarvoor geschikt is dan is zij het wel.
Ik vind haar sterk en goed onderlegd en inhoudelijk beter, en ook nog eens heel ambitieus.
Obama heb ik zeker geen moeite mee, maar het is mij nog iets te romantisch allemaal, dan ga ik toch voor de zakelijkheid.

@xkatleentjex: Ik had precies hetzelfde 4 jaar geleden als jij, en was stomverbaasd.
Hij had toen al behoorlijk wat kritiek gekregen en toch werd hij weer gekozen.

Dat heeft helaas wel mijn beeld bevestigd dat in de US alleen maar domme rednecks wonen.
Aan de oost- en westkust in de steden zijn ze vast wel met hun tijd meegegaan, maar alles daartussen is toch wel vrij achter(lijk) gebleven Lips are sealed

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:34

Walgelijk trouwens; dat ze dat waterboarding goedkeuren, echt niet te geloven.
Ik vind het een typisch Bush besluit Boos!

Wat dat betreft hoop ik van harte dat daar alles eens een keer inelkaar dondert, en de macht die zij hebben daardoor ook wat wordt bijgesteld. Het gaat de 'goede' kant op hoorde ik laatst, Azie investeert heeeel veel in de US, en schijnen al een redelijk aandeel in de staatsleningen te hebben en hoe harder dat groeit, hoe meer zij daar tegenover eisen kunnen gaan stellen.
Want ja de US vind nog steeds dat iedereen blij moet zijn dat ze kunnen investeren