Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nuage schreef:Lusitana schreef:Ja, dat is een bekend probleem voor alle her-intreders.
Maar ik bedoelde meer: hogere school, kinderen, eerste baan.
Ipv van baan-kinderen-baan.
Ik snap dat wachten met kinderen wat men in Nederland doet niet. Maar dat is een heel andere discussie.
Het werkt als volgt:
school --> voorbereiding
baan --> zekerheid, huis, vast inkomen, spaarpot
kinderen
Mensen die na school meteen aan kinderen beginnen hebben nog helemaal niks opgebouwd.
Nee hoor, mijn doelstelling was altijd eerst een goede vaste baan, eigen huis en alles op de rit en dán pas kinderen.
Rock schreef:Mijn man krijgt nog iets minder binnen dan dat, maar we redden het hoor. Je moet wel je prioriteiten stellen. Dure vakanties, merkkleding en andere echt dure dingen zitten er bij ons niet in.
Maar we hebben allemaal te eten, allemaal kleren, en een dak boven ons hoofd hooren wij zijn nu bijna met zijn vijven.
Lusitana schreef:Wat is er gebeurd met gewoon een huis huren en een partner die voor het inkomen zorgt?
juval schreef:tja, dat heet emancipatie lusitana... de vrouwen van tegenwoordig hebben iets meer ambities dan thuis voor huis en kinderen zorgen.
heeft niet zo veel met materiele rijkdom te maken, als wel met persoonlijke ontwikkeling (vind ik dus)
Lusitana schreef:En het blijft niet bij de geboorte, was het maar zo. Daarna begint het pas: "kan ik vrij krijgen? Ik moet met de baby dit of dat, baby is ziek, baby dit, baby dat." Daar val je dus ook je werkgever lastig met je privé leven.
Lianne84 schreef:lucas03 schreef:klopt, maar voor een baas kan het wel GIGA vervelend zijn als zijn 1 van de 2 werkneemsters (beide part-time) zwanger word. Waarvan er nu dus eentje zwanger is en in maart met verlof gaat. Hoe gaat hij dat dan aanpakken als bv beide tegelijk zwanger zijn? Hij als baas kan niet meer de baan op en het administratieve gedeelte blijft dus liggen.
In grote bedrijven is veel door collega's op te vangen maar met een klein bedrijfje met 1 x 40uur arbeidsplaats is dit dus echt niet te doen. Dus ik kan me zijn instelling totaal begrijpen, of ik daar rekening mee hou is een tweede
Ik kan me voorstellen dat de baas er niet blij mee is, maar meer dan dat kan hij echt niet doen. Hij mag het absoluut niet verbieden, zelfs het uitspreken van zijn mening hieromtrent zou ik redelijk storend vinden. Als collega 1 zwanger wordt terwijl collega 2 misschien al een jaar probeert om uberhaupt zwanger te worden, moet zij haar pogingen dan maar gaan staken? Gezinsuitbreiding heeft met veel factoren te maken, maar het feit dat mijn collega wel of niet zwanger is zou ergens onderaan mij lijstje voorkomen.
Voor zwangerschapsverlof heb je nog altijd uitzendkrachten/waarnemers/etc. die de zaak draaiende kunnen houden.
karijn schreef:Als je als vrouw solliciteert, vraag in je sollicitatie naar wat de mogelijkheden zijn binnen een bedrijf met betrekking tot zwangerschapsverlof/ouderschapsverlof en parttime werken. Dan ben jij er ook op voorbereid en hoef je, als je zwanger zou worden, niet alles te ontdekken. Weet waar je aan toe bent bij een bedrijf.
lucas03 schreef:ik heb er persoonlijk geen problemen mee. Mijn leven is van mij, als hij over 2 jaar de zaak bv dicht zou doen, zegt ie ook niet ow sorry jammer dat je niet meer zwanger kunt raken (leeftijd)
Het ging mij meer erom; is dit iets wat je baas van je mag verlangen en in hoeverre zou je daaraan mee werken.