Slachtoffer ziet Bokito weer in kader therapie (of niet?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Slachtoffer ziet Bokito weer in kader therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:40

Equinecoach schreef:
Misschien kan Bokito beter in therapie, dat dier heeft z,n reinste diermishandeling ondergaan...

Inderdaad Dat filmpje, vind het gewoon mishandeling!? VInd het zoiezo niks, dierentuinen, al die dieren die in een oneindiggroot bos horen te wonen, wonen in kleine hokjes achter glas. Dieren die getreiterd worden etc.. Vind het allemaal maar triest.

piezze

Re: Slachtoffer ziet Bokito weer in kader therapie (of niet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 02:20

Ik vind het zoo gemeen he, dat mens kan op de hele aardbol vrij rondwandelen en Bokito heeft alleen die paar vierkante meters tot zijn beschikking. Dat wijf moet gewoon een straatverbod krijgen en dat arme dier met rust laten. Als ze werkelijk zoveel van hem houd dan laat ze hem in zijn waarde.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:27

lijkt me idd erg aanstangjagend voor die vrouw om de confrontatie weer op te zoeken, zou
het zelf niet durven denk ik....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:31

in mensentaal noemen we dat stalken Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:33

Ik heb pas een lezing bijgewoond over Bokito en zijn gedrag.
De biologen zijn er inmiddels achter dat Bokito zeker niet agressief is naar de vrouw. Bokito schijnt haar zeker als "zijn" vrouwtje te zien en heeft/had het er moeilijk mee dat ze steeds weer wegging. Dat wilde hij afstraffen met de afranseling die ze gekregen heeft. (een afranseling die zijn vrouwtjes regelmatig krijgen)

Als hij echt agressief was geweest naar haar toe dan had hij haar met één vuistslag kunnen doden.

Bokito is wel degelijk helemaal wèg van haar.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:37

Ik kan me nog herinneren dat bleek dat de desbetreffende vrouw hem al zo'n 10 jaar volgde, vanaf Duitsland al. Maar wat ik dan niet snap, als je zo geïnteresseerd bent in zo'n dier, dan verdiep je je toch wel in dat dier?

Hoe erg moet dat wel niet voor Bokito zijn geweest, om zo vaak getergd en geprovoceerd te worden? het was dan wel onkunde van haar, maar vind het toch haar eigen schuld...

In het artikel stond dat ze op aanraden van de arts de confrontatie aan moesten gaan, maar dat ze het wel erg pijnlijk ed vonden. Waarom gaan ze dan toch? Ze hebben zelf toch ook een mening?

Ben toch wel erg nieuwsgierig of deze confrontatie werkelijk plaats heeft gevonden of dat het slachtoffer aandacht wilde óf dat de telegraaf uit zn duim heeft zitten zuigen. Maar aangezien er citaten van de familie van het slachtoffer in het artikel stonden lijkt het me dat het verhaal van hen komt...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:39

@slimmerik: hij heeft haar meer dan 100 maal gebeten, dat noem ik toch echt agressie. Daarbij, heb je dat filmpje weleens gekeken? Ik kan daar echt niet uit halen dat Bokito dol was op haar. Als het glas er niet had gezeten was ze denk ik al véél eerder in het ziekenhuis belandt. Of zie ik dat nou verkeerd?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:42

ach kom, zo een dier dood je in een klap, bijt je strot eraf in een hap Lachen Lachen die mevrouw is slechts "gestraft"

als Bokito haar dood wilde hebben, dan had ze echt, echt heel dood geweest en dat had hem nul, nul moeite gekost.........

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:46

vind het wel frappant dat sommigen er zoveel vanaf schijnen te weten,het is wel makkelijk oordelen zo.

ik vind het erg triest voor die mevrouw,dat ze zo onwetend is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:52

KiWiKo schreef:
ach kom, zo een dier dood je in een klap, bijt je strot eraf in een hap Lachen Lachen die mevrouw is slechts "gestraft"

als Bokito haar dood wilde hebben, dan had ze echt, echt heel dood geweest en dat had hem nul, nul moeite gekost.........

Op animal plante is eens een docu geweest over mens apen aanvallen, in theorie van devils male. Zo ver hoef je zelfs niet te gaan, effie googlen vind je er genoeg
En die mensen hebben het ook overleeft hoor. Dus dat je echt dood moet zijn bij gorilla aanval is flauwekul
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-12-07 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:54

als een gorilla je dood wil, ga je dood.......... als hij je niet dood wil blijf je leven.........

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:57

Ja dat snap ik wel maar de link tussen niet dood en houden van niet Lachen
agressie kan ook zonder dodelijk ongeluk bedoel ik

Leg het slecht uit
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-12-07 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:58

van houden van is geen sprake Lachen dier is gewoon goedhartig Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:02

Wat heeft ze Bokito aangedaan dan? Ik kan me wel iets herinneren dat die aap flipte door haar maar ik weet niet meer hoe. Nagelbijten / Gniffelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 10:23

Het schijnt dé manier te zijn waarop mannetjes gorilla's hun vrouwtjes straffen. Maar haar straffen deed hij volgens de biologen alleen omdat ie wel degelijk gek op haar is.

100 beten.... idd was 1 beet genoeg geweest om haar te doden. En dat had ie gedaan als hij agressief tegen haar was geweest en genoeg had gehad van de bezoekjes.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 10:43

slimmerik schreef:
Het schijnt dé manier te zijn waarop mannetjes gorilla's hun vrouwtjes straffen. Maar haar straffen deed hij volgens de biologen alleen omdat ie wel degelijk gek op haar is.

100 beten.... idd was 1 beet genoeg geweest om haar te doden. En dat had ie gedaan als hij agressief tegen haar was geweest en genoeg had gehad van de bezoekjes.

Maar slimmerik bokito is een westelijke laagland gorilla die staan bekend om schijnaanvallen.
Van nature zullen ze pas doden na schijnaanval, en die was in deze gebeurtenis duidelijk effectief.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:15

Die vrouw had alle reden om nog steeds bang te zijn. Zo dik is het glas daar niet.
Gelukkig hebben ze nu een deel met folie beplakt, zodat hij de mensen daar niet kan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:27

Die vrouw heeft er gewoon niks meer te zoeken.Ze kan wel tig trauma`s hebben.Maar dat beest woont achter tralies ver van haar bed.Laat hem met rust.

wat anders is het als je een trauma oploopt door iets waar je iedere dag mee geconfonteerd word, als een ongeluk op straat of een roofoverval.Dan moet je verder met je leven.Maar in haar geval kan je ook zonder bokito verder leven.Dit lijkt mij geen gezonde obsessie meer.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:03

Ik snap aan de ene kant wel dat ze terug is gegaan, maar als de eerste keer al zo'n slechte ' ontmoeting' was, was ik persoonlijk geen tweede keer gegaan.
Het geeft nu dus eigenlijk aan dat het echt om haar is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:39

KiWiKo schreef:
als een gorilla je dood wil, ga je dood.......... als hij je niet dood wil blijf je leven.........

In het geval als zij een Gorilla zou zijn geweest,...
Vind het vreemd dat een aap haar als zijn vrouwtje ziet,... dus imo wel degelijk agressie.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:03

Ik vind dit een heel dubbele kwestie. Zo te horen op de filmpjes is zij geobsedeerd van Bokito, de woorden "hij wil gewoon aandacht van MIJ" schoten me verkeerd, ziekelijk noem ik dat. Ze zal het allemaal heel goed bedoeld hebben hem steeds te willen opzoeken en net al sik en velen anderen ervan balen dat de dieren is de meeste dierentuinen de klein gehuisvestigd zijn en het dier aandacht wilde geven..ware het niet dat een dierentuin voor wilde dieren is en je er geen huispoedeltje van kan en mag maken. Ik zou ook uren naar apen kunnen kijken, vind het erg bijzondere dieren en kan me voorstellen dat die mevrouw het fantastisch vond dat Bokito haar aandacht gaf door het glas door, dat ze de kans kreeg even 'contact' met hem te hebben, alleen heeft zij dit op een foute manier uitgebuit en een hele hoop dingen door elkaar gehaald als ik dit zo zie en hoor uit de verklaringen van haar familie destijds in docu's.
Ze roept dat ze zo verdrietig is dat mensen vinden dat het haar eigen schuld is, ik ben daar kei en keihard in, is het nl ook..al is dan het mss onbewust gegaan, maar verboden negeren is al een duidelijk iets dat je schuld hebt en achter niet moet gaan janken.
Bokito die zo met haar aan de haal gaat hield pas op, op het moment dat ze vertelde dat zij zich voor dood hield. Dat is voor mij een teken dat hij wel degelijk haar spuug en spuugzat was en de natuur in hem dit verder regelde.
Ik hoop dat ze hiervan geleerd heeft en de wilde dieren enigzins 'wild' laat in hoeverre dit mogelijk is als het wilde dier in gevangenschap gehouden word.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:47

Voor zover ik me kan herinneren kwam zei daggelijks opbezoek bij Bokito.
En dat ze dan contact met hem zocht
Ik kan Bokito eigenlijk wel begrijpen ik zou ook gek worden als er elkedag de zelfde persoon me lastig komt vallen
Dus ja ik vind het eigenlijk wel dat het haar eigenschuld is.
Laat die beestjes lekker met rust

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:50

Het blijkt een onwaar verhaal te zijn dat ze terug is gegaan.....

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:05