Docent knuppelt konijn dood voor klas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Re: Docent knuppelt konijn dood voor klas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:48

Dat die man de cavia tegen het raan gooide, was denk ik meer een schrikreactie dan een doordachte handeling. Hij werd in zijn vinger gebeten en heeft kennelijk in een reflex die cavia een zwieper gegeven waardoor die tegen het raam klapte.

Ik heb mijn paard ook wel eens een opdonder gegeven omdat hij mij in mijn rug beet. Hij was hengst, 2 jaar en stond op stal met zijn hoofd/hals door het luik en ik was zijn voertonnen aan het bijvullen. Hij beet mij in mijn rug en ik gaf een kledder naar achter want ik accepteer dat gedrag niet van hem. Hij probeerde die klap te ontwijken door met zijn hoofd omhoog te gaan en daar zat nou net de rails van de boxdeur waar hij met zijn hoofd/neus tegenaan klapte. Ziek
Dikke kras op zijn neus en hij is 2 dagen moeilijk/bukkend/spastisch uit zijn stal gekomen omdat hij bang was zijn hoofd weer te stoten aan de deurrails die toch echt op ruim 2,5m hoogte is dus waar hij makkelijk normaal onderdoor past. Zielig? Vast wel, maar hij heeft er wel van geleerd en het niet weer gedaan.

Wat ik hiermee wil zeggen is niet dat ik het gedrag van de docent naar de cavia toe goedkeur, maar we hebben vast allemaal wel eens in een reflex een tik gegeven of een handeling gedaan waar we achteraf spijt van hebben of denken, dat had ik dus beter niet kunnen doen.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:50

wat een eikel, sorry maar deze man zou nooit meer les mogen geven, zeker niet op zo'n school Misselijk

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:50

Nou ik weet niet hoor maar ik ben al zovaak gebeten door beesten die we net hadden en die gingen uitproberen maar met een dier gooien heb ik nog nooit voor elkaar gekregen.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:54

hoe haalt die man het in zijn hoofd om dieren dood te maken ! is hij wel goed in zijn hoofd ofzo.

zo behandel je een dier toch niet dit is hoe dan ook pure dierenmishandeling
die man moet accuut ontslagen word wat een gek heb er geen andere woorden voor.

ik weet niet wat ik gedaan had!. wat ik niet snap is waarom die kinderen hem niet hebben tegengehouden. hij heeft ze zlfs gewaarschuwd!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 04:03

Waarom mag deze man geen dier doden? Als het dier door een goede klap (en wij waren er allemaal niet bij dus weten niet of dit idd in één juiste klap is gebeurd..) gedaan is wat is en uit zijn leiden is verlost wat is dan het probleem?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 05:21

Eindelijk een docent die gewoon de werkelijkheid laat zien. Denken jullie nou echt dat het er in het echt allemaal zo mooi en vriendelijk aan toe gaat. Kom op nou. Ik vind het goed dat die man laat zien wat je moet doen met een klein ziek beest. Volgens mij is de maatschappij aan de ene kant vreselijk aan het verwatten. (jeg ik klink als een oude .....) Hier ga je toch niet zo'n big fuzz over maken zeg.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 06:47

Het lijkt wel alsof die vent op het doden van dieren kickt...

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:15

Haha! Haha! Haha!
nog steeds veel tere kinderzieltjes hier zo te zien.
pas maar op dat die niet vertrapt worden in de gruwelijke grote mensen wereld..... Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:51

Klijn schreef:
Waarom mag deze man geen dier doden? Als het dier door een goede klap (en wij waren er allemaal niet bij dus weten niet of dit idd in één juiste klap is gebeurd..) gedaan is wat is en uit zijn leiden is verlost wat is dan het probleem?

Tuurlijk is dat geen probleem hebben wij ook zo vaak gedaan omdat het 'moest', maar waarom voor een klas? En waarom een rat z'n nek omdraaien waar een leerling bij is? En een cavia tegen het raam gooien, zegt dat nog niet genoeg dan?

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:21

Zo gaan die dingen.. Dit is de realiteit, en die mag je van mij in de klas laten zien. Ik geef het vak interactie in de beroepspraktijk en daarbij merk ik ook dat zien en ervaren het beste leert. (niet dat ik een konijn dood ga slaan want dat is bij mijn vak niet echt van toepassing)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:25

Jeetje, dit is toch niet te geloven. Waar gaat dat heen tegenwoordig, hierdoor ontstaan dus al die verknipte scholieren. Even naar de DA rijden en een spuitje geven was zeker teveel moeite Slapen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:30

En inslapen kostte zeker te veel geld. Verward
Arme beestje, als hij een aantal keer geslagen heeft weet ik zeker dat het niet pijnloos was!
Kan hier echt niet tegen. Een konijntje, zo onschuldig, en dan zo dood maken!? Hoe achterlijk ben je dan, en hoe ziek in je hoofd. Boos! No Cheer
Vind die school ook wel super dom hoor, die docent heeft al zoveel dieren mishandeld, en nog steeds zit hij daar?
Cavia tegen het raam gegooit, rat de nek opgedraaid, een kippenslachting?
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 24-12-07 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:31

mrie schreef:
Eindelijk een docent die gewoon de werkelijkheid laat zien. Denken jullie nou echt dat het er in het echt allemaal zo mooi en vriendelijk aan toe gaat. Kom op nou. Ik vind het goed dat die man laat zien wat je moet doen met een klein ziek beest. Volgens mij is de maatschappij aan de ene kant vreselijk aan het verwatten. (jeg ik klink als een oude .....) Hier ga je toch niet zo'n big fuzz over maken zeg.

Ook ik heb eens een konijn dood moeten slaan omdat het mixamortose had en al blind was en levend aangevreten werd door maden. Het was het enige humane dat ik kon doen, 1 harde klap en hij was weg. Knikkende knietjes en niet heel bij, maar wel zo eerlijk.
Wat deze man doet is echter iets anders. Ik kan het niet met je eens zijn dat de maatschappij aan het "verwatten" is, de manier waarop we met dieren omgaan wordt eigenlijk alleen maar erger (bio-industrie bijv.).
De moderne lichting vee- en kleindieren artsen worden gelukkig wel beter en minder lomp; een iets hoger IQ en EQ.

Wanneer je van het platteland komt, zoals ik, begrijp je heus wel dat je niet ieder dier naar de dierenarts brengt wanneer het einde daar is. Een welgemikte klap kan soms nog even 6 stappen sneller werken en minder beangstigend zijn voor het dier. Je moet echter wel weten wat je doet.... en niet iedereen moet het nu maar op die manier gaan oplossen.
Maar dat er mensen zijn die dit volkomen ongepast vinden, snap ik volkomen en ben het ermee eens.
In de loop der tijd zijn we alleen maar kloteriger met dieren gaan omgaan, bio-industrie, hun leefgebied verwoesten, ze overal naartoe vervoeren voor de slacht op een gruwelijke manier, en dan al die huisdieren die "gebruiksvoorwerpen" zijn geworden en overal maar worden gedumpt, of randstad paarden hun leven lang alleen maar binnen.
Nee, het wordt alleen maar slechter. En hoe meer mensen zich dit aantrekken, hoe beter dat is.
Laatst bijgewerkt door Ninx op 24-12-07 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:33

Jordy schreef:
En wat is er mis met een spuitje bij de dierenarts? Kost zeker weer teveel Boos!
Hoop dat deze leraar ontslagen word, dit is gewoon dierenmishandeling en daar mogen van mij een heleboel strenge straffen opkomen!

Van mij ook hoor! Dit is toch zeker niet normaal meer?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:38

Ik zit hier dus op school (althans het MBO) en heb nooit in die 4 jaar dat ik er zit een dier dood moeten maken.

Wel moest er eens in de zoveel tijd een gerbil doodgemaakt worden voor de python omdat die hem anders niet at, maar dit gebeurde in 1 keer en ik weet zeker dat het dier hier geen pijn van gehad heeft. (Door een klasgenoot terwijl er geen anderen bij waren).

Dingen zoals kippen slachten enz heb ik nooit meegemaakt.

Bovendien vind ik dat als dat konijn echt leed hij er goed aan gedaan had (mits hij hem in 1 keer goed geraakt had en het dier niet geleden heeft).

Of het een geld kwestie was om niet met het dier naar de dierenarts te gaan weet ik niet.

Bovendien denk ik dat het om een schrikreactie ging toen hij die cavia tegen het raam gooide.

Verder kan ik er eigenlijk niet over oordelen want ik was er niet bij.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 14:09

Heb jaren in de bioindustrie gewerkt als DA en ben geschokt dat er blijkbaar mensen zijn die het acceptabel vinden dat zoiets gebeurd. Dat is het niet! Ik ben geen watje want ik heb tijdens de varkensbest meer biggen doodgemaakt dan wie dan ook, maar niet met een knuppel. Zijn jullie gek geworden??

Hier wordt verder gesuggereerd dat een varkensboer zelf biggen doodslaat, zoiets heb ik in mijn carriere nooit, maar dan ook nooit meegemaakt. Hoe komen jullie erbij???. Die euthanasie lieten ze keurig door mij doen. Wij deden dat uiteraard gratis.
En ja ik eet vlees en ik weet hoe dieren geslacht worden: nooit anders dan nadat ze zijn bedwelmd!!!! Eendagskuikens horen ook te worden bedwelmd voordat hun nek gebroken wordt. Iedereen die hier suggereerd dat dergelijke methode in de dierhouderij geaccepteerd zijn en/of dagelijkse praktijk, beledigd de boeren die elke dag op een nette manier met hun dieren omgaan. Uitzonderingen zullen er vast wel tussen lopen (b.v. in de pluimveesector), maar die horen in ieder geval geen leraar te zijn op een school.

En dit op een school maakt het natuurlijk helemaal absurd. Heeft niemand een aanklacht tegen deze leraar ingediend eigenlijk?

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 14:14

Dit gaat toch helemaal nergens over.
Ik bedoel, er hoeft maar 1 leerling in de klas te denken dat het normaal is dat je die dieren doodknuppelt, en hij gaat er zelf ook zijn hele leven mee door.
Sorry, maar dit vind ik echt nergens op slaan..
ik zou zeggen; ontslaan die leraar!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 14:29

ik weet precies welke leraar het is..en nee vind het ook zeker niet normaal!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 14:52

Pistasche schreef:
Nou ik weet niet hoor maar ik ben al zovaak gebeten door beesten die we net hadden en die gingen uitproberen maar met een dier gooien heb ik nog nooit voor elkaar gekregen.

Nee precies. Ik had een konijntje bang gekregen, en die beet uit zelfverdediging. Nou, die heb iknog nooit weg gegooid hoor, en al helemaal niet tegen een raam.
Een man die dat allemaal heeft gedaan met dieren, die doet dat ook echt niet '' perongeluk '' hoor. Daar geloof ik bij zulke mensen niet in

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 15:14

laura1987 schreef:
Ik zit hier dus op school (althans het MBO) en heb nooit in die 4 jaar dat ik er zit een dier dood moeten maken.

Wel moest er eens in de zoveel tijd een gerbil doodgemaakt worden voor de python omdat die hem anders niet at, maar dit gebeurde in 1 keer en ik weet zeker dat het dier hier geen pijn van gehad heeft. (Door een klasgenoot terwijl er geen anderen bij waren).

Dingen zoals kippen slachten enz heb ik nooit meegemaakt.

Bovendien vind ik dat als dat konijn echt leed hij er goed aan gedaan had (mits hij hem in 1 keer goed geraakt had en het dier niet geleden heeft).

Of het een geld kwestie was om niet met het dier naar de dierenarts te gaan weet ik niet.

Bovendien denk ik dat het om een schrikreactie ging toen hij die cavia tegen het raam gooide.

Verder kan ik er eigenlijk niet over oordelen want ik was er niet bij.

En dan ga je straks ergens werken en kan je niet fatsoenlijk een dier uit zn lijden verlossen...

Het is misschien niet goed dat die man dit zo voor de klas heeft gedaan. Maar ik vraag me af, hoeveel verstand hebben die kinderen van dieren die dood gaan? Misschien hebben ze de stuiptrekkingen aangezien voor 'nog leven'.

Daarnaast vind ik het zo verschrikkelijk hypocriet dat mensen hier weer om gaan piepen. Zoals iemand hierboven zei: het dierenleed in de bio-industrie wordt steeds erger... maar dat is achter gesloten deuren, en dat is ons lekkere stukje vlees, daar maken we ons niet druk over.

Hoe denken jullie dat het bij kinderboerderijen gaat? Al die konijntjes/ cavia's etc die af worden gestaan gaan linea recta naar de handelaar (en worden dus opgegeten)

welcome in the real world...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:15

Dus omdat ze het ook bij de slacht doen is het opeens normaal?

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:59

Pistasche schreef:

Bij de slacht?

Bij elk bedrijf met (een grote hoeveelheid) dieren gebeurt dit. Deze kinderen zitten op een opleiding waar ze worden voorbereid op MBO dierenhouderij opleidingen etc.
Daarnaast lopen ze op het VMBO al stage op dierenbedrijven waar dieren vaak uit hun lijden verlost moeten worden. Zo raar is het niet, om ze daar alvast iets over te leren in de klas, als er toch een konijn zit dat afgemaakt moet worden.

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:02

anneve schreef:
Die euthanasie lieten ze keurig door mij doen. Wij deden dat uiteraard gratis.

Misschien tijdens een epedemie... Maar ik geloof niet dat je iedere zwakke big gratis euthanaseert zonder voorrij kosten te rekenen...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:07

panny schreef:
Pistasche schreef:

Bij de slacht?

Bij elk bedrijf met (een grote hoeveelheid) dieren gebeurt dit. Deze kinderen zitten op een opleiding waar ze worden voorbereid op MBO dierenhouderij opleidingen etc.
Daarnaast lopen ze op het VMBO al stage op dierenbedrijven waar dieren vaak uit hun lijden verlost moeten worden. Zo raar is het niet, om ze daar alvast iets over te leren in de klas, als er toch een konijn zit dat afgemaakt moet worden.

Ja je hebt helemaal gelijk Ja Maar ik vind het zo raar dat die man al en een cavia het raam gooit, en een rat z'n nek omdraait bij het bijzijn van een kind en ook nog dat konijn doodslaat. Die kinderen waren geschokt en als het zo gewoon was dan hadden ze niet zo gereageerd denk ik.

Edit:
Citaat:
twaalf- tot zestienjarige pubers
(uit de tekst)

Volgensmij hoeven 12-jarige kinderen niet te weten hoe je een konijn doodknuppelt..

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:13

Ik woon in Dordrecht en een vriendin van mij zat op deze school en ken deze man persoonlijk.Hij is een dierenvriend maar doet wel waar het op staat. Het betreffende konijn was aan de achterkant verlamd en was in die staat dat het nog zielig was om nog een spuitje te krijgen.Ook is dit vrij duur en de school heeft al veel te verduren qua geldkosten.
Hij heeft hem trouwens niet 'doodgeknuppeld' maar een flinke tik op zijn hoofd gegeven volgens die vriendin.
Doodgeknuppeld klinkt vrij aangedikt vind ik zelf.
De kippenslachting kon je je zelf voor opgeven, Ik vind het juist redelijk dat je zoiets kan zien. We eten allemaal lekker kip en vlees maar zonder dat we weten wat er voor gedaan meot worden. Het verhaal van de cavia is dat de man de cavia beet had en de cavia hem had gebeten, van schrik liet hij de cavia los en liet hij vallen. Ik denk dat iedereen zo'n reactie wel heeft..?
Ik praat de man zijn daden niet goed,maar het wordt allemaal wel zeer aangedikt