Bejaarde vrouw steelt lego

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bejaarde vrouw steelt lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:40

Ik wil je woorden niet belachelijk maken maar het punt duidelijk maken. Misschien had ik beter een ander voorbeeld kunnen nemen, maar dat schoot me geen te binnen Lachen

En ja ik zeg het er maar bij voordat er speurneuzen voorbij komen en zeggen, heb je het al gehoord van RK, gaat niet goed daar.... [FZ] word jij ook gecontroleerd op bokt door anderen...?
Vandaar dat jij het weet, maar anders had je dat moeten gissen waarom ik die Patrol achter mijn jas ga stoppen Ja

Wat is het maatschappelijk probleem dan?
Imo ogen dat alles mag in Nl en dat je als dief sneller thuis bent dan dat de formaliteiten door de politie in hebt gevuld...
Maar hoe dan ook ben ik wel voor oppakken als het gezien wordt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-07 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:43

runningkawa schreef:
Bij alzheimer of verwarring loop je denk ik gewoon met het ding in je hand naar buiten.
Verstop je dat niet, iets verstoppen is vrij bewust.

Schreeuw om aandacht...verstop je het dan? dan wil je toch gepakt worden?

Kleptomanie. ja dat kan...prima dat ze dan is opgepakt Ja

Nee, hoor. Bij een fronto temporale dementie worden met name je normen en waarden aangetast. Deze mensen plegen onder andere vaak diefstallen. Die doen het wel stiekem, maar vinden dat het wel mag. Vaak zijn die mensen altijd heel eerlijk en netjes geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:44

Oke, weet ik dat ook weer Ja
Weer wat geleerd Ja

Maar neem aan dat ze het toch niet mogen houden Lachen
En dat winkel personeel of beveiliging zulke klant nauwlettend in de gaten houd Lachen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:02

runningkawa schreef:
Oke, weet ik dat ook weer Ja
Weer wat geleerd Ja

Maar neem aan dat ze het toch niet mogen houden Lachen
En dat winkel personeel of beveiliging zulke klant nauwlettend in de gaten houd Lachen

Als de dementie zover gevorderd is dat mensen dit gedrag gaan vertonen komen ze al snel in aanraking met het circuit in de gezondheidszorg. Als je gebeld wordt dat een van je ouders een diefstal heeft gepleegd en er zijn de tijd daarvoor al vaker voorvalletjes geweest dan wordt er meestal wel een gesprek met de huisarts aangegaan.

Het eerste wat ik denk als ik een bericht zie waarbij een oudere een diefstal pleegt denk ik altijd aan de fronto temporale dementie. (natuurlijk hoeft dat niet altijd zote zijn)
En dan heb ik altijd wel een: ach wat sneu gevoel.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:30

runningkawa schreef:
En ja ik zeg het er maar bij voordat er speurneuzen voorbij komen en zeggen, heb je het al gehoord van RK, gaat niet goed daar.... [FZ] word jij ook gecontroleerd op bokt door anderen...?
Vandaar dat jij het weet, maar anders had je dat moeten gissen waarom ik die Patrol achter mijn jas ga stoppen Ja

Ik hoop dat je nu niet denkt dat ik je berichten nalees Verward

Maar goed, Raket heeft mijn mening voor een deel duidelijker ondebouwd dan ik dat heb gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:41

Dat staat er toch niet? Lachen
Er staat, ik zet erbij dat het niet zo is omdat anders de mensen die berichten speuren het er wel van maken. Van hey heb je dat al gelezen/gehoord. Dat voorkom ik liever.

Ook al is ze dement dan vind ik het nog steeds niet oke.
Verder staat er in dat bericht ook niet dat ze dement is, dus waarom zou ze dat dan wel zijn?
Ik neem aan dat ze dat dan wel vermelden Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:56

Het kan ook nog zijn dat ze het niet hebben vermeld om privacyredenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:58

Dat kan Ja
Maar persoonlijk zou ik denk ik liever hebben dat ze het er wel bij zouden zetten.
Is toch anders dan een moeder/oma die het doet voor de heb

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:12

Veel familieleden schamen zich daarvoor, hoe gek het ook klinkt... Liever een criminele dan een zieke moeder/oma...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:18

Echt waar?
Ik zou me dus veel meer schamen voor een criminele moeder Ja

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:26

Ik persoonlijk ook Tong uitsteken

Maar vooral Alzheimer wordt nog vaak in de doofpot gestopt omdat het vroeger in het hokje "gestoord en gek" stond. Het is nu echter bewezen dat het echt een ziekte is.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:05

Ja, maar als je een oma hebt met Alzheimer, lijkt het me een stuk minder erg (om te vermelden dan hè, niet de ziekte) dan dat ze crimineel zou zijn.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:47

En als ik al verwachte barst er weer een discussie over iets kleins los Scheve mond
Maarja dat is bokt... Iedereen wilt en moet gelijk hebben

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:49

Oud, middelbaar of jong. Je hoort niet te stelen, klaar.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:52

Ja Nagelbijten / Gniffelen een 71 jarige dievegge is opeens een zielig, oud, verveeld vrouwtje met Alzheimer en een te krappe beurs, die toch kerstkadootjes wil geven aan haar familie omdat ze vreselijk onder druk gezet wordt... Schijnheilig

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:55

shera schreef:
Ja Nagelbijten / Gniffelen een 71 jarige dievegge is opeens een zielig, oud, verveeld vrouwtje met Alzheimer en een te krappe beurs, die toch kerstkadootjes wil geven aan haar familie omdat ze vreselijk onder druk gezet wordt... Schijnheilig

Lezen a.u.b.... Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat mensen verder moeten kijken dan hun neus lang is zonder iemand gelijk als een asociale dievegge te bestempelen. Oud of jong, rijk of arm.

Tjees Scheve mond

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:02

bromfiets schreef:
shera schreef:

Lezen a.u.b.... Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat mensen verder moeten kijken dan hun neus lang is zonder iemand gelijk als een asociale dievegge te bestempelen. Oud of jong, rijk of arm.

Tjees Scheve mond

Ik heb het hele topic gelezen. Het is gewoon grappig wat voor verhaal/discussie er ontstaat naar aanleiding van het bericht. Dat is wat Suus_ ook bedoelt volgens mij. Dat heb ik even samengevat. Excuses als ik je daarmee op de tenen heb getrapt.... Het was een grapje... Clown

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 22:03

Nee, maar ik bedoel dat der een paar (jij niet) een enorme discussie houden over niets... Ik plaatste dit omdat ik het wel grappig vond.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:06

ik dus ook Haha!

injo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:17

hihi ik zit dit even te lezen.. Ik moet zeggen ik vind het grappig. Wat nou zielige bejaarden...
Je mag niet stelen ook niet als je oud bent, zal lekker worden, hebben we straks een overschot aan stelende vergrijzing Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:41

Wie zegt hier dan dat het wél mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:52

Suus__ schreef:
En als ik al verwachte barst er weer een discussie over iets kleins los Scheve mond
Maarja dat is bokt... Iedereen wilt en moet gelijk hebben

Ooit gehoord van het woord discussie forum?

Ooit de regels gelezen?
Citaat:
Motivatie en toelichting op het forum
Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven. Je kunt hier topics kwijt over zaken die je opvallen in de huidige maatschappij of voor het bespreken van nieuwsberichten. NM is géén algemeen nieuwsforum: het is dus niet de bedoeling om hier een compleet overzicht van het nieuws van alledag te verzamelen, hier zijn genoeg andere fora op internet voor te vinden. Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn. NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.

Dus lijkt het mij nogal logisch dat er over gediscusieerd wordt....

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 23:03

bromfiets schreef:
Wie zegt hier dan dat het wél mag?

Dat zegt toch niemand? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:44

Jatten mag niet. Maakt niet uit hoe jong of oud je bent.
Maar ook in dit geval vind ik het wel interessant om eens na te denken over de REDEN waarom iemand jat.
Kleptomanie kan een reden zijn, maar ook verwarring ivm bv Alzheimer, etc.
Waarom een grote dure doos? Ik ga een reden in kerstgedachtesfeer geven, die denk ik vaker voorkomt dan je nu denkt.

Wat als deze oma totaal niemand meer ziet en dus in een sociaal isolement zit? Maar wel kinderen en kleinkinderen heeft, die dus niet naar haar omkijken? Had ze inderdaad misschien een klein doosje Lego kunnen kopen van d'r pensioentje, want ja, het IS inderdaad het gebaar dat telt.
Maar weten die verwende pestkoters van kleinkinderen ( Haha! ) dat ook?
Of krijg deze oma alleen eens wat aandacht en "liefde" (ja je zal maar eenzaam zijn...) als ze met een spectaculair cadeau aan komt zetten???

Nogmaals, stelen mag niet. Door niemand.
Maar denk eens in de gedachte van het feest van volgende week en bovengenoemde (hopelijk fictieve) situatie?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:52

Citaat:
Of krijg deze oma alleen eens wat aandacht en "liefde" (ja je zal maar eenzaam zijn...) als ze met een spectaculair cadeau aan komt zetten???

Huilen Huilen

Maar het kan natuurlijk ook dat ze thuis een opaatje heeft die graag met lego speelt en deze doos nog niet had. Of misschien is het geen omaatje, maar een buurvrouw die de buurkindertjes naar binnen wil lokken Tong uitsteken Of misschien had ze gewoon zin om te jatten Bloos!