Verlichting savonds uit!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SabbientjeJarig

Re: Verlichting savonds uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:12

het probleem van de genoemde bewegings sensoren in dit topic is dat de lampen dan juist meer gaan verbruiken.
Bij het onsteken wordt de stroom namelijk een aantal keer de gebruiksstroom. (hoeveel keer weet ik even niet uit mijn hoofd, dat zou ik aan een collega moeten vragen. Knipoog )

En als je deze lampen uitzet en enkele minuten later komt er een 2de persoon aangelopen, kunnen ze niet opnieuw onsteken. Ze moeten eerst afkoelen en het natrium wat erin zit moet weer een vaste vorm krijgen, voor hij opnieuw kan ontsteken.
Dus dat werkt ook verre van optimaal.

Dan kun je dus nog beter een zaklamp meenemen Tong uitsteken

(overigens staat mijn paard op een stal in een poldergebied zonder verlichting. Daar ga ik 's avonds nog wel eens een stukje buiten wandelen. (met verlichting uiteraard) maar ik vind het over het algemeen wel meevallen met het donkere. Zodra je ogen aan het donker gewend zijn zie je best nog behoorlijk wat.)

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:31

Na 11 uur gaat sowieso de verlichting uit op plaatsen waar weinig mensen komen.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:40

Guinni schreef:
Dat komt omdat het gasontladingslampen zijn, dat is iets heeeel anders dan spaarlampen. (info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumlamp). Voor zover ik weet zijn dit soort gaslampen juist erg energieverbruikend. Een ander voorbeeld van gasontladingslampen zijn de lampen die bij sportvelden of bij een rijbak gebruikt worden (soms ook andere lampen, maar over 't algemeen zijn het gasontladingslampen volgens mij).
Voordeel van deze lampen is dat ze een uitzonderlijk lange levensduur hebben, maar dus wel veel meer watt verbruiken dan een simpel gloeilampje of een spaarlamp (ze geven dan ook véél meer licht.)

Oh ok! Ook stom dan. Gaan ze eerst erg energieverbruikende lampen erin douwen en een aantal jaar later komen ze erachter dat het toch wel erg duur word Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:05

Helemaal kloppen doet dat denk ik ook weer niet
Zulke lamp geeft op bijv 400 watt (baklamp) alsof er een gewone lamp van 1000 watt hangt.

Dus dan heb je weer minder lampen nodig voor dezelfde hoeveelheid licht, dus uiteindelijk weer goedkoper Lachen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:17

ja dat is wel zo natuurlijk!

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:08

Van mij mogen die lampen ook wel uit, ik woon ook achteraf dus sowieso al niet zoveel lantaarnpalen, alleen bij kruisingen. die mogen ze van mij dan ook wel uit doen.
Maar nu heb ik als jongen natuurlijk ook makkelijk praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:05

Ik zeg als meid eigenlijk wel hetzelfde
Je hebt dan 20 meter licht, maar dan toch een paar km niks.
Dan hoeft die 20 meter licht ook niet perse Lachen Dat is imo dan ook maar schijnveiligheid

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:09

Ik moet je zeggen, dat die 20 meter licht toch behoorlijk wat strepen op deweg verlichten, Als ik de bochten niet s meer kan zien.. en ook dàt is behoorlijk eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:45

strepen op de weg?
Dat ken ik hier niet in dit stukje buiten gebied Tong uitsteken

Maar zonder gekheid, hoeveel meter kun je dan zien, 50? En dan ben je weer in het donker.
Mocht iemand verkeerd willen gaat hij daar toch wel staan? Lachen

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:12

denk niet dat het zoveel uitmaakt of ze nu aan of uit zijn.

Die centrales draaien toch al. Zelfde punt als dat groene stroom zo waardeloos is.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 20:19

Ja dat is ook wel zo , dat kan net zo goed op klaarlichte dag gebeuren, en bovendien heb ik gehoord dat 75 % van de verkrachtingen e.d. gebeurne door mensen in je (directe) omgeving.. dus najaa daar ben ik op zich ook niet bang voor.

Op de weg die ik in ieder geval fiets schelen die lantaarnpalen wèl veel, gelukkig heb ik nu al even niet door het pikke donker hoeven feitsen omdat ik meestal rond half 11 weer op weg naar huis was. en als het inderdaad zo is dat het eerdergezegde, 11 uur de lampen uit in het buitengebied? dan heb ik toch maar geluk dat ik niet zo vaak zo laat klaar ben maar heb dan wel medelijden met de mensen die dat niet redden.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:29

Ik vind het echt idioot en kan me er ook flink pissig om maken als je ziet hoeveel lantaarnpalen erbij komen elk jaar.
Ik kom regelmatig langs de A28 waar de woonwijken bijna naast liggen, of in elke geval de rondweg van die wijk.
Daar kan je niet eens fietsen en toch staat daar om de 10 meter aan beide kanten een lantaarnpaal, echt belachelijk.
En op de snelweg zelf planten ze ook nog eens zo veel lantaarnpalen, 1 grote lichtzee, echt Boos! Boos!
Ik bedoel, we hebben toch niet voor de katzeküt koplampen op de auto zitten??