Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jodie_ schreef:Darwin.
Omdat ik niet in god geloof.
KiWiKo schreef:Dit wilde ik ook in de ring gaan gooien; ook ik houd er wel van om buiten de hokjes te denken.Ik ga het leuker maken......... IETS heeft god of de oerknal gecreeerd......... maar WAT/WIE heeft god dan gecreeerd, OF de oerknal...... dat kan toch ook niet uit het niets komen?
Mleeniej schreef:Jodie_ schreef:Darwin.
Omdat ik niet in god geloof.
Heb je daar ook een reden voor? Ik bedoel dus een reden waarom je niet in God gelooft?
Sunrise_ schreef:Dit is dus ook een reden waarom ik niet in de oerknal geloof. Wij mensen kunnen dit al niet eens bevatten..dan moet er toch een God zijn die dit allemaal zo heeft gemaakt/bedacht/ontworpen?. Ons koppie is nou eenmaal niet zo ontwikkeld om alles te bevatten denk ik
, dan zouden we uit elkaar knappen.
Yvonnelind schreef:De grootste oorlogen ontstaan doordat mensen die geloven in een god niet in staat zijn de gedachten van anderen te respecteren. Het goddelijke moet vanuit jezelf komen, je moet niet verwachten dat het een externe kracht is die de problemen wel voor de mensheid oplost, die straftn en (ver)oordeelt... En dat is wel hetgeen waarop de meeste kerken en geloven gebasseerd zijn.
_Sigrid_ schreef:Om maar even Herman Brood te quoten: "Ik heb geen god nodig want ik ben geen slecht mens."
Mirandaatje schreef:Evolutietheorie gaat er bij mij niet in, waarom veranderen apen vandaag de dag niet meer in mensen dan? Daar ben ik dan weer te nuchter voor.
Sim0ne schreef:Mirandaatje schreef:Evolutietheorie gaat er bij mij niet in, waarom veranderen apen vandaag de dag niet meer in mensen dan? Daar ben ik dan weer te nuchter voor.
Omdat de ontwikkeling van een soort tienduizenden jaren duurt. Natuurlijk kun je dit niet observeren in een mensenleven van maximaal 100 jaar.
Het feit dat je bij dieren kan fokken op bepaalde eigenschappen, is eigenlijk al een bewijs van de evolutietheorie. In de natuur wordt ook voortgeplantd, en de sterksten die daar uit voortkomen, zullen betere overlevingskansen hebben dan de zwakkeren en hun eigenschappen doorgeven aan hun nakomelingen en zo de soort sterker maken. Dit heet natuurlijke selectie en dat het werkt is zo klaar als een klontje.
Sim0ne schreef:Mirandaatje schreef:Evolutietheorie gaat er bij mij niet in, waarom veranderen apen vandaag de dag niet meer in mensen dan? Daar ben ik dan weer te nuchter voor.
Omdat de ontwikkeling van een soort tienduizenden jaren duurt. Natuurlijk kun je dit niet observeren in een mensenleven van maximaal 100 jaar.
Het feit dat je bij dieren kan fokken op bepaalde eigenschappen, is eigenlijk al een bewijs van de evolutietheorie. In de natuur wordt ook voortgeplantd, en de sterksten die daar uit voortkomen, zullen betere overlevingskansen hebben dan de zwakkeren en hun eigenschappen doorgeven aan hun nakomelingen en zo de soort sterker maken. Dit heet natuurlijke selectie en dat het werkt is zo klaar als een klontje.
Mirandaatje schreef:Ik geloof dan weer dat God daarvoor heeft gezorgd. Niet de evolutietheorie maar dat de sterkere betere overlevingskansen hebben.