Gehandicapte 24 dagen in isolatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gehandicapte 24 dagen in isolatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 01:38

Oorzaak : hij heeft bedacht dat hij iets moet repareren ( kan iets simpels zijn als een loszittend plankje dat hij eerder die week tijdens een wandeling heeft gezien...

( wordt ik al irritant Knipoog )

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 01:43

dan zou ik voor een veiligere oplossing proberen te zoeken om dat te maken... of eens rustig het hem uitleggen van het waarom. Vaak begrijpen hun niet het waarom, of wat er gebeurd/komen gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 01:52

Hij MOET en ZAL die hamer krijgen, zoals ik al zei hij kan zich misschien 3 minuten op iets anders kunnen focussen...
Maar hij wil die hamer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:00

Schimmelig schreef:
@ RK

Ik denk niet dat dat de dingen zijn waar je perse direct geld uit moet halen, maar wat dacht je uit dingen als: defensie, onderzoek naar buitenaards leven, elk jaar nieuwe verkeersborden, etc. Daar kan echt wel wat minder in geïnvesteerd worden i.m.o.

Zeker ook met je eens Ja
Maar voor mij was het eigenlijk ook voor het vergelijk van iemand die het zelf doet en waar een hoop geld in gepompt wordt. Hulp hier, ulp daar, spuch hier en daar, want ja zielige jeugd, moet geholpen worden, bla bla. Mooie cel, dag bestedingsruimte enz enz
En een gehandicapte die er niets aan kan doen geen hulp krijgt.

Dat er een hoop andere posten met veel minder kunnen, zeker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:03

Pellie schreef:
runningkawa schreef:
Denk dat veel criminelen eens achter de oortjes gaan krabben of overal schijt aan hebben nog wel leuk is....

die zijn dik in de minderheid hoor...
en kijk uit over je oordeel, je staat er dichterbij dan je soms denkt.

er gaat een hoop aan vooraf bij mensen die gesepareerd worden, en is er gevaarsindicatie. dan lukt het niet meer met praten, of andere methodes. het is heus niet leuk hoor, om iemand te moeten separeren, en bij elke separatie is er 24 uurs zorg van verpleegkundigen, behandelverantwoordelijke/gedragswetenschapper, psychiater, en dan natuurlijk nog de begeleiders.

ik lees dat er een hoop wordt afgegeven op dit stelsel, maar vertel maar eens hoe het dan wel moet Ja ik ben wel nieuwsgierig wat jullie zouden doen als je tijdens de behandeling/begeleiding van een client wordt aangevallen of is zo zelfdestructief dat het ernstig gevaar voor de persoon gaat opleveren.

Wie zijn er in de minderheid?
Criminelen die overal schijt aan hebben?
Juist de meerderheid..anders lieten ze het wel.

En dat iemand even in de isoleer gezet wordt om te bedaren voor veiligheid van iedereen ben ik zeker niet tegen. (voor een uur dus)
Wel dat dit geen onderzoek mogelijkheden krijgt wegens geld te kort.
Dat dit vaak gedaan wordt als het ook anders kan, maar ja met personeels te kort is er dan ook geen andere optie.
Dáár gaat het me om.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:31

Kan me echt niet voorstellen dat het nodig is om iemand 24 dagen in de isoleercel te houden.Bij mij komt het over als dat er in die instelling iets goed mis is.Organisatie klopt niet? Verkeert managment? Is het niet wettelijk vastgelegd dat er altijd 2 mensen op een groep zijn!
Het is niet altijd dat er geld tekort is maar de manier waarop er mee omgegaan wordt.

Als er maar 1 persoon aanwezig is op een zware groep en zij geven dit aan bij de leiding, wordt er dan iets mee gedaan of word het afgedaan als zeuren?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:38

Kanelly schreef:
Oke leuk, de reacties! Lachen

schimmelig, je gaat bellen / piepen om versterking, prima. En dan? Lachen

Mooie omschrijving van 'jouw instelling' Haha!
Hamers hebben we helaas wel nodig, ook wij moeten wel eens wat repareren Clown
Alles zacht bekleden, geniaal plan, zal een hoop schade voorkomen Haha! Helaas staat het niet zo huiselijk Clown
Het meeste staat inderdaad al vast ( bedden / kasten e.d.) stoelen / salontafels / banken niet, dat eet zo lastig en maakt zo lastig schoon Haha!

Kortom, het houdt wat in Haha!

en alles wat vast staat kan nog losgesloopt worden, is onze ervaring met een zeer creatieve dame. zelfs de rvs toiletpot in de separeer wordt vakkundig losgehaald Bloos!

jaantsje lezen, zo ging het helemaal niet Knipoog
het enige wat 'fout' ging is dat ze de formulieren niet op tijd hebben ingevuld.

idd de criminelen die overal schijt aan hebben. misschien zou je je eens in dat wereldje (justitie, gevangenis, tbs) moeten begeven want dan heb je deze (voor)oordelen niet meer Ja ik noem nu jou specifiek RK, maar met jou honderdduizenden andere mensen. Het is zo gemakkelijk om vanuit je eigen riante stoeltje te oordelen over hen die het minder hebben getroffen, en dit geldt ook voor de meeste criminelen. je wilt niet weten welke achtergronden meespelen waardoor ze in deze positie zijn geraakt. en dat zijn geen goedpratertjes maar oorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:44

Wie zegt dat ik er nooit eens heb gekeken?
Dat is een aanname die jij maakt zonder verder info over mij te hebben Lachen
Misschien zeg ik het juist wel omdat ik wat van weet Pling

Ik vind dat wel goedmakertjes.
Natuurlijk zal er vast een oorzaak zijn.
Maar die een grijpt die oorzaak om te zeggen ik mag dat allemaal ben zielig bla bla (en ons wetstelsel neuzelt er in mee ook nog Verdrietig )
De ander zegt juist, dat is wat ik nooit meer wil, zo wil ik niet zijn zo wil ik niet leven en maakt andere keuzes.
Ja, ik hoor ook bij die laatste groep. Had ook smoesjes kunnen verzinnen van een gebroken gezin en zo zielig...nee ik en zo ontzettend veel andere met me, hebben besloten om te zeggen, nou dat is een hoop levensswijsheid die we mee hebben gekregen in onze jeugd en die gebruiken we positief.
Want je weet iig wat je niet wilt, dan is de keuze wat je wel wilt veel simpeler.
Maar idd, dan moet je jezelf wel eens onder de kont schoppen...
En dat doen er veel niet en ach, waarom ook wel....lekker doen waar je zin in hebt is toch veel makkelijker en simpeler...

gehandicapte heb geen keuze, 0 nada noppes....
Geef daar maar geld aanuit, die zijn onshuldig...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-12-07 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:47

Als ik het stuk lees dan zie ik dat de familie meerdere keren heeft gevraagd om de isolatie te beëindigen.
Hadden ze de papieren ingevuld dan was het waarschijnlijk anders gegaan!
Het komt op mij over als is er meer fout gegaan.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:58

die aanname doe ik zeker Ja anders had je wel anders gesproken.
dat jij de dingen in beginsel al anders hebt opgepakt wil nog niet zeggen dat anderen dat ook kunnen, en dat mag je ook niet verwachten, daar ga je dus de fout in.

ik werk in een behandelkliniek voor zwakbgaafden, maar wel met sterke gedragsstoornissen. zo ernstig dat ze tbs of een r.m. hebben, die krijgen van jou dus allemaal een vrijbrief? omdat zij 'onschuldig' zijn? vrijbrief = reden om te zijn wie ze zijn...

waar ligt voor jou de scheidslijn? iq van 100 of meer? of zijn er meer factoren wat meespeelt in je oordeel...

jaantsje, het lijkt alsof die 2 zaken aan elkaar gekoppeld zijn maar dit lijkt mij niet. familie dient ingelicht te worden over de situatie (als dit in het behandelplan staat) maar het kan niet zo zijn dat wanneer familie aangeeft dat zo'n separatie niet wenselijk is, dat dit iets aan de situatie kan veranderen.
Laatst bijgewerkt door Pellie op 11-12-07 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:01

jaantsje als je als personeel naar leidingevende gaat over personeels tekort wordt er simpelweg gezegd dat er niet meer geld is.

Wat betreft de casus. afhankelijk van de afspraken rondom de client zou ik hem uit de situatie halen door of hem in een andere ruimte iets aan te gaan bieden of te gaan wandelen etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:05

Jij gaat dus de fout in door te oordelen over mij (en dan wil jij wat zeggen over een ander? Zou je niet bij je jezelf beginnen? en dat is niet gemeen bedoeld, maar juist om je de spiegel voor te houden die jij aan een ander wilt geven) ....want juist door ervaring spreek ik zo. Heb ik die mening.
Watjes gedoe met criminelen. bah...en daardoor mijn houding.
En nee door dat te verwachten ga ik juist niet de fout. Juist door te verwachten dat mensen dat niet kunnen ga je de fout in...zo motiveer je niet om eruit te komen. Want wat staat er tegenover? Niks vervelends alleen geknuffel voor slecht gedrag...wordt dus beloond....
Dat is waarom het zo fout gaat in NL....

Nee wat ik al eerder zei, crimineel zijn kies je. (ja ook met een slechte achtergrond) En dan ben je niet zwak begaafd. een crimineel weet héél goed dat wat hij doet niet zo hoort, maar gewoon wel handig is.
Weet je geen verschil tussen goed en fout ben je meer dan iemand met een wat minder iq en hoor je simpelweg niet vrij op straat maar in een instelling, want als je verschil tussen goed en fout niet weet, weet je wel een heleboel dingen meer niet.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:33

Oooh stiekem ben ik wel opgelucht dat er een topic over is en dat er zo serieus naar gekeken wordt Lachen

Zelf ben ik ook werkzaam op een SG(L)VG maar zo te horen gaat het bij ons net iets anders. Er is tenminste voor veel dingen geld, we hebben nu recent weer loonsverhoging gekregen (voor insiders: schaal 40 met toeslag naar 45), staan 's avonds met 4 man voor 9 clienten met daarin de verdeling 2x 1 op1, 1x 1 op 3 en 1x 1 op 4. Overdag is er voor iedereen die dat wil en aankan dagbesteding. Sterker nog; iedereen heeft hele dagen db tenzij...en dan kunnen er redenen komen die altijd bij de client maar nooit bij de begeleiding mogen liggen.
Overdag zijn we met 3 man (1 voor het huishouden, 1 voor de thuisblijvers en 1 in het vervoer), 's nachts 1 wakker en 1 slaapwacht. Niet verkeerd dus! Het enige lastige is dat we voor 70 uur per week open diensten hebben. Puur omdat niemand hier wil werken. (het is "eng')
Alle clienten hebben een eigen slaapkamer, 4 hebben zelfs een eigen appartement waar ze dus hun eigen huishouding voeren (incl de 2 dames die 1 op 1 krijgen). We spreken hier over 5 dames en 4 heren. Borderline, autisme, schizofrenie, bipolaire stoornissen, psychoses, PDD-NOS, noem het maar of "we hebben het in huis". Per 8 weken wordt er voor 4000 euro aan medicatie doorheen gejaagd.

Het gaat echter nog steeds geregeld fout. Psychotisch gedrag is lang niet altijd te voorkomen, en veel autisten raken nou eenmaal weleens overprikkeld, hoe zeer je het ook probeert te beperken. En neem van me aan dat als iemand heel erg zeker weet dat je komt om hem de meest gruwelijke doden te laten sterven en daarna zijn familie, hij alles in het werk zal stellen om jou een koppie kleiner te maken voordat het te laat is. Dat je alleen maar koffie komt brengen kan weleens totaal niet bij diegene doorkomen.

En prikkelarme ruimten: geef degene die ze bedacht heeft alsjeblieft de nobelprijs, wedden dat ze al vele levens hebben gered, en dan niet alleen van medewerkers maar ook van clienten zelf en óók van onschuldigen in de samenleving. Vaak zijn ze een opluchting voor degenen die er gebruik van moeten maken. Als jij vastgebonden zit in een achtbaan die maar blijft draaien en waar je doodsbang in bent doe je ook alles om het maar te laten stoppen. Een "normale" situatie kan bij sommige mensen al evenzo panikerend zijn.

Kanelly:
Ik denk dat je interventies gaan afhangen van het protocol zoals beschreven in behandelplan. In principe weet je van iedereen hoe je de beste begeleiding kunt bieden. Bij de een is het duidelijkheid, een lage EE en de draad oppakken (niet goedschiks dan kwaadschiks), de ander kun je beter laten afkoelen of een waarschuwing geven volgens een vooraf afgesproken systeem. Je zorgt iig dat je, als je fysiek gevaar vreest, ruim voldoende back-up hebt. (sommige "beren" kun je in je eentje aan in geval van nood, anderen, waar je minder van te vrezen lijkt te hoeven hebben kun je met z'n vieren amper handelen).
Als ik naar de diagnoses kijk (hoewel ik nog nooit een autistische borderliner heb meegemaakt) en de leeftijd zou ik zeggen: STRUCTUUR.
Je gaat naar de client, vertelt in woord, gebaar en beeld wat jij en hij gaan doen (afhankelijk van de tijd en normale programma) en aangezien het over de plank gaat (en de hamer dus bijzaak is om doel te bereiken) geef je daar meteen duidelijkheid over. (indien van toepassing en mogelijk met picto's): eerst nu koffie, dan om 15.00 precies hangen *naam bewoner* en *naam jezelf* de plank op. Tekenen, opschrijven, wie, wat, wanneer, waar, waarom. Die vertel je en verder geen discussie, het is geen vraag maar een mededeling. Geen emotie, geen beeldspraak, weinig woorden maar zo is het en niet anders, en zo doen we het. Vervolgens ga je idd doen wat je vertelde als eerste gaan doen en hou je je aan je afspraak.
Mocht er in je behandelplan staan dat je bv nu op kamerbegeleiding moet overstappen of noodmedicatie moet toedienen dan doe je dat uiteraard ook.

RK; je hebt gedeeltelijk gelijk, maar de vlieger gaat echt niet voor iedereen op hoor! Er zijn zat criminelen die niet crimineel willen zijn, maar om één of andere reden toch de fout in blijven gaan. Meestal hangt dat toch wel samen met ziektebeelden en beperktere verstandelijke vermogens zodat het zien, koppelen, aanvaarden van consequenties helemaal niet zo vanzelfsprekend is. En zelfs al is het begrip doorgekomen, dan zie je toch dat het vaak onmogelijk blijkt, hoe slecht wij ons dat ook kunnen invoelen.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:39

En nu..

Je vader komt om bij een ongeval, in diezelfde week rijdt jijzelf een manneke van 7 jaar oud aan.. Mors dood..

Je weet het niet meer, draait helemaal door.. Loopt naakt op straat te schreeuwen!
De politie word gebeld, en amper 3 uur later ben je opgenomen bij het GGZ!

Daar krijg je een kamer alleen.. Fijn vind je, want met zijn 2e op een kamer is voor een depressieve vrouw ook niets natuurlijk!
Continu beleef je nachtmerrie's, het jongentje en je vader blijven je opzoeken in je slaap.. Voor jouzelf als knappe 34 jarige vrouw is het moeilijk stand te houden.. Mede patiënten zitten zo rond de 10e allemaal zonder geld, en dus zonder sigaretten.. Continu bietzen ze sigaretten en vallen ze je lastig..

Dan word je snachts gillend wakker, het 7 jarige jongentje was weer bij je op de kamer, en plots zie je daar een schim.. je begint te gillen! Daar in je eigen veilige kamer staat medepatiënt R. een man die bekend is met een bipolaire stoornis.. Sexueel ontremd en een grootheidswaan.. De verpleging komt en verwijderd de man uit jou veilige ruimte (die helaas niet op slot kan) De man word aggressief en geeft jou de schuld, stomme trut je verpest alles! De man haald uit naar de mannelijke verpleegkundige, deze trekt zijn pieper!
10 man komen aangesneld, de man word overmeesterd en tsja.. Gesepareerd!

Wie weet wat er in zijn hoofd om ging? Niemand.. Ook die meneer is ziek, en zit niet voor zijn zweet voeten in een gesloten inrichting..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:22

@deleruim
en toch vind ik dat keuzes maken
simpen, nee absoluut niet, verre van dat zelfs.
En consequenties zijn er geen...dus dat valt ook niet te koppelen.

Nee ik zou willen dat mijn belanstingcentjes dus idd naar de zorg zouden gaan ipv hotels voor criminelen (en zoals eerder aangehaald andere dingen dat stukken minde rkan)

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:31

jaantsje schreef:
Als ik het stuk lees dan zie ik dat de familie meerdere keren heeft gevraagd om de isolatie te beëindigen.
Hadden ze de papieren ingevuld dan was het waarschijnlijk anders gegaan!
Het komt op mij over als is er meer fout gegaan.

Het is maar de vraag wie wettelijk vertegenwoordiger is voor deze cliënt. Als de familie dat niet is, dan hebben zij niks meer te zeggen over hun dochter/zus/nichtje (of in welke zin familie dan ook is). De wettelijk vertegenwoordiger bepaald of de behandeling stop gezet kan worden. En zoals ik het bericht lees, is inderdaad de isolatie na een aantal dagen beëindigd. Daarna is overgegaan op haar eigen slaapkamer die prikkelarm gemaakt is. Mijn inziens een goede keuze. (maar ik ken de casus verder helaas ook niet. Voordat er een oordeel gegeven kan worden, zal er toch eerst een duidelijk beeld moeten zijn onder welke omstandigheden deze cliënt functioneert)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:18

Toch leuk om de verschillende antwoorden te lezen, tussen 'insiders' en 'buitenstaanders'

De casus is ( gedeeltelijk ) gebaseerd op 1 van mijn cliënten.

Delerium heeft het op zich bij het rechte eind, mits alles op de groep perfect zou verlopen Clown
Het zou bij deze cliënt de meest aansluitende aanpak zijn, maar ja het is 17.00 en de andere cliënten komen ook terug van hun werk / dagbesteding. Die moeten ook opgevangen worden...
Cliënt in de casus krijgt even niet meer de 1 op 1 die hij op dat moment nodig heeft en begint door de frustratie de gordijnen van de wand te trekken..
Je besluit hem met je collega op zijn kamer te zetten ( volgens behandelplan ) om hem uit de situatie te halen.
Vervolgens reageert er een andere cliënt op de hele situatie door verbaal agressief te worden en met de deuren te gaan slaan..
Om de rust op de groep te bewaren, moet je naar deze cliënt toe.
Cliënt uit de casus begint met zijn hoofd op de vloer te bonken en je weet dat hij niet zal stoppen tot óf de deur open gaat óf zijn hoofdstuk is... Volgens behandelplan piep je collega's op en wordt hij naar de separeer gebracht, welke volledig bekleed is en hij zich dus niet kan verwonden..
Hij komt daar tot rust, de trigger voor de andere cliënten is afgenomen en de rust keert terug...

( beetje simpel gesteld op zich, er komt natuurlijk meer bij kijken. Maar misschien geeft dit de buitenstaanders een beetje een beeld van het hoe en waarom. Hoop het althans )

En Delerium, waar werk je, ik kom meteen solliciteren ROFL
Wij staan dan met 1,5 / 2 man op 6 SGVG-ers, waarvan er 4 1 op 1 zouden moeten hebben Clown
Ik zit, als PB-er, slechts in schaal 40, de groepsleiders zitten bij ons in 35 Scheve mond
Daarnaast zitten wij inderdaad ook nog met veel open diensten, bij ons ook (bijna) niemand die in wil vallen...

@ Jaantsje: En ja, klagen bij teamleider / directie.... We doen niet anders, maar er veranderd echt niks hoor. Misschien moet er eerst wat ernstigs gebeuren voor ze luisteren?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:36

RK, ik baseer dat op wat jij hier verteld. jij komt niet verder dan kreten als 'watjesgedoe', 'knuffelen voor slecht gedrag', 'crimineel zijn kies je' etc. Daarmee laat je het tegenovergestelde zien van wat de insiders weten, ik vraag me dan ook af waarop jouw woorden gebaseerd zijn; een bekende die in de bajes zit/zat? die toevallig past in jouw beeld van crimineel?

onderzoek heeft laten zien dat criminelen die onder strengere maatregelen worden gestraft (lees minder vrijheden binnen de bajes, minder goederen tot hun beschikking etc) na vrijlating niet minder snel terugvallen in hun oude gedrag.
Het deel wat voor de eerste maal in de bajes komt, zal daar ook niet weer terugkeren. Dat zijn inderdaad de mensen die de eenmaal de fout in zijn gaan, en in het vervolg zullen nadenken bij wat ze doen.
Het deel wat recidiveert zal heeft toch op diverse vlakken beperkte mogelijkheden om een goed netwerk op te bouwen, waardoor ze niet meer terugvallen.

Ik heb op een speciale afdeling gewerkt waar men deze mogelijkheden wel kreeg. Het was een intensief traject. Niet alleen voor de gedetineerden maar ook voor de begeleiders. Er komt zoveel om de hoek kijken om mensen een zo normaal mogelijk leven te laten leiden. En dan was er van een natraject helaas weinig sprake, want ook de reclassering had zijn beperkingen vanwege bezuinigingen.

Die afdeling werd op een gegeven moment gesloten vanwege bezuinigingen bij justitie. Tegelijk werd er nog meer in de reclasseringsgelden gesnoeid. En nu.... nu is er niks meer voor deze doelgroep, en moeten ze zichzelf weer redden. En hoe doe je dat? Juist, door terug te grijpen naar oud, bekend gedrag, leefomgeving etc.

Ze zijn zelfs zo ver met onderzoeken dat criminaliteit doorgaans samenhangt met bepaalde biologische, hersenfactoren van de mens. Net als dat met verslaving zo is. Het is te kort door de bocht om zulks problematiek maar van 1 kant te belichten en te bestrijden, daar is wel wat meer voor nodig.
Nou ja ik kan hier nog eeeeeindeloos over door praten Haha! ik laat het hier maar bij!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:08

pellie, ja dat is wel zo, maar ik hoorde laatst bijvoorbeeld dat er voor elke gevangene drie keer zoveel geld beschikbaar is als voor elke bejaarde..
de verdeling van de financiën in de zorg/welzijn is best erg scheef..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:49

Er is genoeg geld in de gehandicaptenzorg, het wordt alleen belachelijk uitgegeven.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:58

delerium schreef:
Er is genoeg geld in de gehandicaptenzorg, het wordt alleen belachelijk uitgegeven.

Dat gevoel heb ik ook maar de prioriteiten liggen verkeert.
Personeel mag niets vragen want dan zijn ze aan het zeuren en het standaard antwoord is dat er geen geld is voor meer personeel.
Dit gebeurt niet alleen bij de gehandicapten maar ook in verzorgingstehuizen.

Het personeel wordt gewoon monddood gemaakt en mag er niet over spreken met eventuele familie die misstanden aan de kaak probeert te brengen.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:21

Na een ex-gedragswetenschapper van Maasveld gesproken te hebben, is mij de situatie een heel stuk duidelijker. Helaas heeft het personeel van Maasveld een zwijgplicht opgelegd gekregen, waardoor ik hier ook niets neer zal zetten over de situatie zoals die daadwerkelijk heeft voorgevallen.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:44

Ik heb zomaar mijn vermoedens dat er meer achter dit verhaal zit dan dat leken weten. Erg jammer, want de zorg komt op deze manier makkelijk in een kwaad daglicht te staan.

Goed en duidelijk verhaal delerium, maar idd, ik zou zo op jullie groep willen werken. Wat een luxe qua bezetting en salaris Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:23

Pellie schreef:
RK, ik baseer dat op wat jij hier verteld. jij komt niet verder dan kreten als 'watjesgedoe', 'knuffelen voor slecht gedrag', 'crimineel zijn kies je' etc. Daarmee laat je het tegenovergestelde zien van wat de insiders weten, ik vraag me dan ook af waarop jouw woorden gebaseerd zijn; een bekende die in de bajes zit/zat? die toevallig past in jouw beeld van crimineel?

Ik heb met diverse van die bajes klanten gewerkt....
En weet je wat die zeggen?

hetzelfde als ik... ook vast een nadenkertje dan....denk je ook niet Haha!

Dus mijn mening is niet gebasseerd op 1 persoon...daar ben jij weer dingen in aan het vullen zoals je eerder deed Lachen
Als jij niet weet waar een ander dingen op basseert is het net zo netjes dat ook niet in te vullen Lachen

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:25

Als men al over zwijgplicht begint dan krijg ik last van hoog water.
Dit uit eigen ervaring.