Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:Equidea, wij mogen toch ook hier in Nederland met christelijke vloekwoorden strooien? Of je teddybeer Mohammed noemen? Dat maakt toch niet uit of je Chinees, Turks, Ethiopisch of wat dan ook bent? Als je in Nederland bent dan mag dat.
Omdat je hier te maken hebt met deze wetgeving.
Apple schreef:Fitch, dat vind ik een beetje een 'gevaarlijke' vergelijking. Alsof westerse landen per definitie dus ook 'meer' zijn dan armere landen. Beetje als het oude paternalistische ontwikkelingshulp idee, de arme negertjes moesten ook vooral erg 'dankbaar' zijn.
Op die manier hou je ze klein.
Het is maar net wat belangrijk is in een cultuur. Kijk naar China, daar is het individu bijvoorbeeld niet belangrijk en wordt gekeken naar de massa. Dat dit bijzonder schrijnende persoonlijke verhalen oplevert is niet belangrijk, als de massa maar beter wordt. Dat hele denken zit tot in de diepste vezels van de mensen daar.
Overigens zijn de meer ontwikkelde culturen ook niet zaligmakend, de VS bijvoorbeeld: martelingen, doodstraf, armoede, slecht sociaal stelsel (in elk geval niet voor iedereen toegankelijk), groot verschil tussen de bevolkingsgroepen, derderangsburgers, noem maar op.
Lusitana schreef:Het is gewoon hun wet, die heeft ze te volgen, en waarom zou een buitenlandse niet de straf krijgen die anderen in het land wel krijgen? (Dat heet aanpassen)
Waar bemoeit men zich eigenlijk mee? Hoe zou men het in eigen land vinden als mensen in weet ik het waar via een forum commentaar hadden op de wetten?
Reden kan ik wel bedenken hoor, het is een profeet verlagen naar een stuk speelgoed.
Ik denk trouwens dat je ook niet in streng Katholieke kring een teddybeer (in het openbaar) Jezus mag noemen. En dat is ook gewoon een naam. In Spaanssprekende landen stikt het er van.
Apple schreef:Katiavl, ik geloof niet dat je ergens leest in dit topic dat iemand het eens is met de straf.
Adriana, het creeeren van een veilig gevoel door die knuffel een herkenbare naam te geven vind ik eigenlijk een behoorlijk valide argument.
Snoevie schreef:er is toch zoiets als mensenrechten die voor iedereen gelden?
het maakt niet uit welke nationaliteit je hebt,natuurlijk.
geen mens verdiend dit.
natuurlijk moet je je aanpassen aan het land waar je bent,maar er zijn ook grenzen.
we leven niet in de middeleeuwen
Lusitana schreef:Het is gewoon hun wet, die heeft ze te volgen, en waarom zou een buitenlandse niet de straf krijgen die anderen in het land wel krijgen? (Dat heet aanpassen)
Waar bemoeit men zich eigenlijk mee? Hoe zou men het in eigen land vinden als mensen in weet ik het waar via een forum commentaar hadden op de wetten?
Reden kan ik wel bedenken hoor, het is een profeet verlagen naar een stuk speelgoed.
Ik denk trouwens dat je ook niet in streng Katholieke kring een teddybeer (in het openbaar) Jezus mag noemen. En dat is ook gewoon een naam. In Spaanssprekende landen stikt het er van.
xDramaQueen schreef:het komt puur omdat wij hier de "softheid" van nederland gewend zijn, hun weten niet beter, zij weten niet eens wat een taakstraf is waarschijnlijk..