ZIJ krijgt 40 zweepslagen !!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: ZIJ krijgt 40 zweepslagen !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:19

Lijfstraffen zijn daar gebruikelijk, net zoals bij ons taakstraffen gebruikelijk zijn.

Als Soedanees (en als Hollander ook trouwens) kun je dus beter hier iets op je kerfstok hebben en er af komen met 20 uur taakstraf.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:20

Apple schreef:
Equidea, wij mogen toch ook hier in Nederland met christelijke vloekwoorden strooien? Of je teddybeer Mohammed noemen? Dat maakt toch niet uit of je Chinees, Turks, Ethiopisch of wat dan ook bent? Als je in Nederland bent dan mag dat.

Omdat je hier te maken hebt met deze wetgeving.

Hoogtijd om ze een lesje mensenrechten te geven dan, misschien? Lachen

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:35

Apple schreef:
Fitch, dat vind ik een beetje een 'gevaarlijke' vergelijking. Alsof westerse landen per definitie dus ook 'meer' zijn dan armere landen. Beetje als het oude paternalistische ontwikkelingshulp idee, de arme negertjes moesten ook vooral erg 'dankbaar' zijn.

Op die manier hou je ze klein.

Het is maar net wat belangrijk is in een cultuur. Kijk naar China, daar is het individu bijvoorbeeld niet belangrijk en wordt gekeken naar de massa. Dat dit bijzonder schrijnende persoonlijke verhalen oplevert is niet belangrijk, als de massa maar beter wordt. Dat hele denken zit tot in de diepste vezels van de mensen daar.

Overigens zijn de meer ontwikkelde culturen ook niet zaligmakend, de VS bijvoorbeeld: martelingen, doodstraf, armoede, slecht sociaal stelsel (in elk geval niet voor iedereen toegankelijk), groot verschil tussen de bevolkingsgroepen, derderangsburgers, noem maar op.

Ik schreef al in m'n bericht dat het een andere discussie is of bepaalde culturen 'meer' zijn dan anderen. Ik neem dat aan, ben een moreel realist, denk dat bepaalde waarden beter zijn dan andere, maar je hoeft m'n mening niet te delen, dat is heel persoonlijk. En ja, misschien ben ik stiekem enigszins paternalistisch, maar ik wil er graag alles aan doen zodat mensen niet onderdrukt worden!

Ik vind niet dat het maar 'net is wat belangrijk is in een cultuur'. Alle culturen zijn anders, maar je ziet dat alle ontwikkelde landen met de rijkste mensen en een meest gelijke inkomstenverdeling allen de waarden vrijheid en gelijkheid hoog hebben zitten. Ik ben blij dat ik niet in China woon. Arme mensen zijn jarenlang door hun staatshoofden geïndoctrineerd dat alles voor de 'massa' moet. Persoonlijk denk ik dat zij daar als individu niet gelukkiger op worden. Tsja, goed voor de welvarendheid van China misschien, maar dat kan ook op andere manieren.

Tenslotte ben ik het deels met je eens dat alle ontwikkelde culturen, zoals de VS ook niet zaligmakend zijn, maar... perfectie is onmogelijk. In de VS worden mensen gemarteld, is er een slecht sociaal stelsel, in Nederland hebben we problemen met fundamentalisme en in Engeland is veel werkloosheid. MAAR... in onderontwikkelde, fundamentalistische landen is het veel ERGER!! Overal zijn problemen, maar ik zou toch echt liever in de VS wonen dan in Soedan!! Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:44

Natuurlijk val je onder de wetgeving van een bepaald land. Maar die vrouw was een hulpverleenster en ze is dat land aan het helpen. Stank voor dank noem ik dat en een rotte wetgeving. Men probeert om uw volk te helpen en wat geef je de hulpverleenster: 40 zweepslagen omdat ze een domme overtreding doet. Naar haar goede kanten wordt niet gekeken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:49

Zo hebben er een stuk of 6 Bulgaarse verpleegsters en een Palestijnse arts zeker 8 jaar lang vast gezeten in een gevangenis in Libie. Zogenaamd omdat ze bewust kinderen met aids hadden besmet. Gemarteld om een bekentenis los te krijgen.

Zo vreselijk dankbaar zijn de meeste landen niet hoor, als het gaat om hulpverleners.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:15

als ze een teddy mohammed noemen al als een overtreding zien..........tjonge waar moet het dan heen zeg.
het waren de kinderen die die naam kozen en de juf vond het goed.

idd apple dat was ook heel erg en uiteindelijk niet eens waar

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:41

Kom op zeg, wat een stelletje idioten Clown
Ik had het gelezen in de krant en ik snap het probleem eigenlijk niet. Ik snap dat dit misschien normaal is in zo'n cultuur, maar dat is voor ons echt niet te bevatten.

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:43

Waar gaat het heen zeg, zodalijk krijgen alle mohammed dingen in de wereld 40 zweepslagen. Nee, daar schiet je wat mee op. Rolleyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:44

Ik snap echt niet dat er mensen hier eens zijn met de straffen, vraag me af waar het gevoel dan is. Niemand engels, of wat dan ook verdiend zo iets.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:29

Lusitana schreef:
Het is gewoon hun wet, die heeft ze te volgen, en waarom zou een buitenlandse niet de straf krijgen die anderen in het land wel krijgen? (Dat heet aanpassen Knipoog )

Waar bemoeit men zich eigenlijk mee? Hoe zou men het in eigen land vinden als mensen in weet ik het waar via een forum commentaar hadden op de wetten?

Reden kan ik wel bedenken hoor, het is een profeet verlagen naar een stuk speelgoed.
Ik denk trouwens dat je ook niet in streng Katholieke kring een teddybeer (in het openbaar) Jezus mag noemen. En dat is ook gewoon een naam. In Spaanssprekende landen stikt het er van.

Dan maar alle hulpverleners naar huis die zo stinkend hun best doen die mensen daar te helpen!!!
De kinderen hebben die naam bedacht en als die kinderen een veilig gevoel hebben bij een knuffel die Mohammed heet wat is dan het grote probleem? Het creëert alleen maar een veilig gevoel voor die kinderen, als ze die beer James had genoemd misschien hadden die kinderen dan wel helemaal geen herkenning gevonden in de knuffel en had ze de kinderen niet weten te bereiken op hun golflengte.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:49

Katiavl, ik geloof niet dat je ergens leest in dit topic dat iemand het eens is met de straf.

Adriana, het creeeren van een veilig gevoel door die knuffel een herkenbare naam te geven vind ik eigenlijk een behoorlijk valide argument Lachen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:02

Ik snap dat dat soort straffen daar normaal zijn, maar hebben die malloten daar dan echt niet het besef of iemand iets kwetsend bedoeld of niet? Het lijkt me er toch dik bovenop liggen dat deze vrouw niks naars in de zin had... Als je het mij vraagt, wet of gewoonte daar of niet, is er dan echt iets mis in je bovenkamer hoor!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:26

Apple schreef:
Katiavl, ik geloof niet dat je ergens leest in dit topic dat iemand het eens is met de straf.

Adriana, het creeeren van een veilig gevoel door die knuffel een herkenbare naam te geven vind ik eigenlijk een behoorlijk valide argument Lachen.

Ik vind in het land wonen en moet ze maar aanpassen dus straffen ondergaan wel aardig in de buurt komen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:30

Zie het meer als een risico. Als je woont/werkt in een dergelijk land waar je lijfstraffen kunt oplopen dan is dat een risico waar je je bewust van moet zijn. Als je dat dus overkomt dan heeft het geen zin om dan nog eens te gaan sputteren.

Zoals al eerder opgemerkt in dit topic: de locale bevolking heeft geen keus. Deze mensen krijgen deze straffen ook. Of deze bevolking in staat is om zich te organiseren en te protesteren weet je niet. Voor hetzelfde vinden ze dit een normale en goede straf, maar het kan ook zijn dat er veel protesten zijn.

En je hoort de internationale werreld niet totdat het dus om een westers persoon gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:32

Bah wat vreselijk, stelletje idioten daar. Hoe kan je dat nu in godsnaam weten? Alsof ze het expres heeft gedaan. Mocht het doorgaan zou ik als Engeland zijnde, alle hulpverleners terugtrekken. Heel sneu voor de mensen die het nodig hebben maar deze vrouw verdient dit niet! Kijken hoe lang ze het volhouden zonder die geweldige hulpverleners! Daarbij moet er zowiezo iets gedaan worden aan deze straffen ook voor de lokale bevolking, dat kan toch niet meer. We leven in de 21e eeuw zeg!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:34

er is toch zoiets als mensenrechten die voor iedereen gelden?
het maakt niet uit welke nationaliteit je hebt,natuurlijk.
geen mens verdiend dit.

natuurlijk moet je je aanpassen aan het land waar je bent,maar er zijn ook grenzen.
we leven niet in de middeleeuwen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:35

Snoevie schreef:
er is toch zoiets als mensenrechten die voor iedereen gelden?
het maakt niet uit welke nationaliteit je hebt,natuurlijk.
geen mens verdiend dit.

natuurlijk moet je je aanpassen aan het land waar je bent,maar er zijn ook grenzen.
we leven niet in de middeleeuwen

Feit, en nee je hoort het niet, net zoals je tibet crisis niet hoort. Maar een beetje licht op de zaak is altijd goed meegenomen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:36

ja dat is waar,er is nu wel weer aandacht voor.

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:03

Lusitana schreef:
Het is gewoon hun wet, die heeft ze te volgen, en waarom zou een buitenlandse niet de straf krijgen die anderen in het land wel krijgen? (Dat heet aanpassen Knipoog )

Waar bemoeit men zich eigenlijk mee? Hoe zou men het in eigen land vinden als mensen in weet ik het waar via een forum commentaar hadden op de wetten?

Reden kan ik wel bedenken hoor, het is een profeet verlagen naar een stuk speelgoed.
Ik denk trouwens dat je ook niet in streng Katholieke kring een teddybeer (in het openbaar) Jezus mag noemen. En dat is ook gewoon een naam. In Spaanssprekende landen stikt het er van.

Voornamelijk omdat die mensen van ons afhankelijk zijn. Wij zitten met hun vluchtelingen in onze maag, zij met onze hulpverleners. Maar het lijkt me idd een geweldig plan om alles gewoon terug te ruilen. Wij onze hulpverleners en centen terug, en dan heel rap al die vluchtelingen terug naar hun eigen land en als ze de hun moskeeen ook meenemen, mogen ze wat mij betreft hun rubberbootjes houden!
Zie je wel, ik kan ook heel best ongenuanceerd denken, heb me dus prima aan de islam aangepast! Duivel Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:24

hahaha pas maar op shezzit........

feit blijft dat het erg is dat er nog mensen gestraft worden met zweepslagen(alhoewel,voor sommigen zou het geen gekke straf zijn)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:21

Lusitana schreef:

amen, als je je niet aan de regels houd krijg je straf, hier is dat een taakstraf, daar zweepslagen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:04

Absurd!!! Die vrouw pastte zich perfect aan bij de kinderen...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:07

Iedereen schrijft waar gaat het heen, maar zo zit dat niet echt in elkaar in landen als deze. Gelukkig worden landen als deze steeds moderner en zal er een tijd komen dat ook zulke dingen niet meer kunnen gebeuren. Maar het gebeurt. En niet alleen in Islamitische landen.
Als je in een ander land gaat wonen moet je zorgen dat je de regels goed kent. 1 van die regels is dat er niet gespot mag worden met 'heiligen'. Als jij in dta land wil wonen hoor je je daar ook aan te houden.
En idd, net zoals Dramaqueen zegt, hier krijg je een taakstraf, daar krijg je zweepslag. Ook dat is iets waar je voor kiest als je ergens anders gaat wonen. Ook dat behoor je te weten.
Nu vind ik het natuurlijk verschrikkelijk voor die vrouw, maar toch.

Deze landen zijn anders als Nederland, véél anders. Je wordt daar zelfs gestraft als je ook maar het woord politiek in je mond neemt, bijvoorbeeld.
Je zou eens boeken moeten lezen over landen als deze. Het is te erg voor woorden wat er daar gebeurt, maar voor de mensen daar, is dat heel normaal.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:19

het komt puur omdat wij hier de "softheid" van nederland gewend zijn, hun weten niet beter, zij weten niet eens wat een taakstraf is waarschijnlijk..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:22

xDramaQueen schreef:
het komt puur omdat wij hier de "softheid" van nederland gewend zijn, hun weten niet beter, zij weten niet eens wat een taakstraf is waarschijnlijk..

Dan nog.. zweepslagen? jaren 50? Scheve mond