kind alleen thuis tijdens inbraak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Re: kind alleen thuis tijdens inbraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:07

Ik vind dit bericht wel heel erg overdreven. Ik weet welke mensen dit zijn waar is ingebroken, en waar dit topic over gaat.
Heeft jullie moeder/vader jullie niet een keer alleen gelaten, 's middags, wanneer de ouders even naar vrienden gaan die nog geen 100 meter uit de buurt wonen?
Niet erg aardig dit allemaal!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:12

Hoe gaat het nu met iedereen dan?
Zijn ze al een beetje over de schrik heen gekomen?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:27

wat een wijs ventje !
gelukkig is het goed afgelopen allemaal.

op 12 jarige leeftijd lieten mijn ouders me ook thuis als ze naar de overbuurtjes gingen, ik had het zelf niet gedaan als ik zou vermoeden dat er inbrekers op de loer lagen..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:40

Barbara_m schreef:
Ik vind dit bericht wel heel erg overdreven. Ik weet welke mensen dit zijn waar is ingebroken, en waar dit topic over gaat.
Heeft jullie moeder/vader jullie niet een keer alleen gelaten, 's middags, wanneer de ouders even naar vrienden gaan die nog geen 100 meter uit de buurt wonen?

Ja, dat is wel eens gebeurd. Maar dat was niet op een avond, terwijl er vlak daarvoor al een poging tot inbraak was geweest. Die vader hield er nb. rekening mee dat het misschien nog een keer zou gebeuren. Als er zoiets aan de hand zou zijn geweest, zou mijn moeder me echt nóóit alleen in huis hebben achtergelaten.

Sorry, ik weet dat elk verhaal meerdere kanten heeft, maar dit komt toch wel een beetje erg gemakkelijk op me over. Dat is mede doordat dat kind na 14 pogingen nog steeds geen van de ouders aan de telefoon had. Als ze hun mobieljes op de trilfunctie hadden gezet, had het helemaal niet uitgemaakt of de muziek in de strandtent hard had gestaan of niet. Gelukkig heeft de jongen nu zichzelf in veiligheid weten te brengen. En het zullen best aardige mensen zijn hoor, maar ik vind het nogal sneu voor het kind dat dit zo gelopen is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:22

Barbara_m schreef:

overdreven!!!! schei toch uit. Tuurlijk laat ik mijn kinders weleens alleen, ook weleens s,avonds. Maar geen haar op me hoofd die eraan denkt, om uit te gaan als er de dag tevoren is ingebroken. En al helemaal niet als je nog eens vermoed dat ze terug komen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:24

Hoe hadden zij nou kunnen vermoeden dat ze nog terug zouden komen? Dit is gewoon vreselijk opgeblazen door de media.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:39

Precies! OK dan!
Zoals ik ook al eerder vermeld heb!
Maar hoe gaat het nu met ze dan?!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:50

Tja, een kind van 12 kan op zich prima alleen thuis blijven natuurlijk. Maar als ik de wetenschap zou hebben dat er al een poging tot inbraak is gedaan, zou ik mijn kind echt niet alleen thuis laten. No way!!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 13:09

@Barbara en Miska hebben jullie zelf kinderen?
Persoonlijk denk dan toch echt dat je hier heel anders over denkt, dan wanneer je geen kinderen heb.
Maar goed, het blijft tenslotte mijn mening en de jullie mening en die zijn in dit geval enorm verschillend Haha!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:16

Ik heb de ervaring gehad om een kindje niet volledig te mogen dragen en weet heel goed hoe het moedergevoel werkt!
Juist door de gehechtheid aan bepaalde dingen los te laten, ben ik het leven anders gaan bekijken en merk dat het een stuk makkelijker leeft!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:20

Barbara_m schreef:
Hoe hadden zij nou kunnen vermoeden dat ze nog terug zouden komen? Dit is gewoon vreselijk opgeblazen door de media.

Citaat:
De inbraak heeft de jongen flink doen schrikken. Niet vreemd, want zaterdagavond hadden de dieven al geprobeerd om in de vrijstaande villa in te breken. Toen Robin de volgende dag geen zin had om met zijn ouders mee te gaan naar een strandtent in de buurt, instrueerde zijn vader hem om op z’n slaapkamer te blijven met de deur op slot en de telefoon bij zich. ,,Want misschien zouden ze terugkomen.’’ En dat gebeurde.

In hoeverre het is opgeblazen door de media kan ik niet beoordelen. Maar zo'n citaat zal toch niet helemaal uit de lucht komen vallen of zelfs verzonnen zijn? En op zich goed om tegen die jongen te zeggen dat 'ie z'n telefoon bij zich moest houden. Maar als er dan vervolgens niemand opneemt... Slapen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:52

Geloof me, het wordt allemaal heel erg opgeblazen. Ik kan de mensen wel een link van dit topic sturen, kunnen zij zelf reageren.
@ Miska, ik ben het ook helemaal met je eens.
Naar omstandigheden gaat het redelijk met hen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:55

Gelukkig maar! OK dan!
Het is nooit fijn om zoiets van dichtbij mee te moeten maken!
Hopelijk krijgen ze genoeg hulp en steun op wat voor manier dan ook!
Wens ze maar sterkte!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:02

Miska schreef:
Ik heb de ervaring gehad om een kindje niet volledig te mogen dragen en weet heel goed hoe het moedergevoel werkt!
Juist door de gehechtheid aan bepaalde dingen los te laten, ben ik het leven anders gaan bekijken en merk dat het een stuk makkelijker leeft!

Miska, ik heb beide ervaringen (een miskraam en gelukkig ook het krijgen van een gezond kind) en ik ben er natuurlijk niet bij geweest en ken die mensen niet, maar er wordt hier op het verhaal gereageerd. Ik zou persoonlijk ook mijn kind (als ze nog maar 12 jaar is, ze is nu nog jonger) niet zomaar alleen thuis laten als er net een poging tot inbraak is gedaan. Het feit dat je je kind al moet waarschuwen wat te doen, als hij iets hoort, zegt al een hoop. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb overigens ooit de vreselijke ervaring meegemaakt dat iemand mij 'overviel' (details ga ik hier niet vermelden) en dan klinkt 'gehechtheid aan bepaalde dingen los te laten' erg mooi, maar zo werkt het niet in het werkelijke leven. Althans, niet voor mij. Ik ben er toch om mijn kind te beschermen tegen dit soort gevaarlijke ervaringen, als het even kan......
Ik hoop in elk geval dat zij nooit zoiets ergs mee hoeft te maken.... Na zoiets ga je helemaal anders kijken naar het leven.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:20

Natuurlijk wil je het beste voor je kind en wil je het op alle mogelijke manieren beschermen tegen alle nare dingen!
Maar dat gaat niet altijd en als je begrijpt waarom dingen gebeuren en de dingen vanuit een ander perspectief bekijkt is het veel makkelijker loslaten.
Uiteraard werkt dat niet voor iedereen, maar dat hoeft ook niet!
Het valt mij alleen op dat de ouders erg negatief bestempeld worden door een overdreven schrijven van de media.
Dat is maar 1 kant op kijken en dan is imo erg kortzichtig om dat elk verhaal altijd 2 kanten heeft!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:28

Ben met je eens dat de media tegenwoordig een handje heeft van overdrijven. Ja
Lees de gemiddelde Telegraaf eens, wat een 'journalistieke' onzin zie je daarin staan.... Gaaaap
Elk verhaal heeft 2 kanten, soms wel eens 3, omdat de waarheid ook in het midden van beide kanten kan liggen. Knipoog

Wat ik alleen maar wilde zeggen is, dat in het ene geval het makkelijker loslaten is als iets gebeurt dan in het andere geval. Als mijn kind verkracht, mishandeld of doodgeslagen wordt door een mafketel, is dat lastig los te laten, hoor. Huilen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:30

KiWiKo schreef:
mijn kind van 9 is ook alleen thuis soms........... maar mijn huis is totaal niet inbraakgevoelig, kan zelfs niet op slot Lachen Lachen

maar ik woon met nog twee andere gezinnen in EEN boerderij, midden tussen de weilanden Lachen dus kost zowizo al veel moeite om hier te komen, dan moet je nog langs de waakhond, en als je dat overleefd heb dan moet je nog langs mijn twee honden.........

neeeuh, bij mij inbreken zal niet snel gebeuren joh Lachen

Dat dacht je...

Soortgelijke situatie hier. Wij hebben een kalf van een waakhond. we waren allebei thuis. We waren even samen boven. Komen we beneden: hond weg....huh?
Blijkt de hond op straat te lopen, wat normaal niet kan, omdat het hek dicht is.
Is er ondertussen een laptop die op tafel stond en een portemonnee meegenomen.
Op klaarlichte dag, wij waren gewoon in huis...onze buren waren ook buiten en hadden het zicht er op...maar doordat je het niet verwacht...hebben ze niets gezien...niet bewust.
Ik was totaal in shock dat dit dus zo maar gebeurt....hoe brutaal kun je zijn! Wij vermoeden dat het een bekende is geweest, want onze hond ziet er echt angstaanjagend uit en blaft naar iedere vreemde. Slechts bij mensen die ze kent zegt ze niets. Het is een heel naar gevoel! En nee...we verdenken onze buren niet...die zijn schathemeltje rijk...en bijzonder lief...dus dat is uitgesloten.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:57

Nadya schreef:
Ben met je eens dat de media tegenwoordig een handje heeft van overdrijven. Ja
Lees de gemiddelde Telegraaf eens, wat een 'journalistieke' onzin zie je daarin staan.... Gaaaap
Elk verhaal heeft 2 kanten, soms wel eens 3, omdat de waarheid ook in het midden van beide kanten kan liggen. Knipoog

Wat ik alleen maar wilde zeggen is, dat in het ene geval het makkelijker loslaten is als iets gebeurt dan in het andere geval. Als mijn kind verkracht, mishandeld of doodgeslagen wordt door een mafketel, is dat lastig los te laten, hoor. Huilen

Dat begrijp ik, dat wekt boosheid en verdriet op!
Ook als het jezelf overkomt, als iemand je schaadt door middel van fysiek geweld.
Ik weet hoe het voelt en hoe het is en spreek uit ervaring, daarom kijk ik heel anders tegen de wereld aan als 1st.
Maar ik heb voor mezelf een manier gevonden hoe en heb nu innerlijke rust.
En daar draait het uiteindelijk om!
Ik hoop dat iedereen die vindt!