Nessah schreef:Voorbeeldje; een "kennis" van mij is een marrokaanse jongen. Hij heeft een mooie diploma maar kreeg niet de goede en eerlijke kansen zichzelf te bewijzen en ergens aangenomen te worden zoals die nederlandse jongens met die diploma dat wel kregen. Ik heb dit zelf mee gemaakt en gezien. Zijn soliciatie brieven waren netjes en goed. Deze jongen is helaas wanhopig geworden en voelde zich erg benadeeld. Hij is helaas het verkeerde pad op gegaan en is opgepakt wegens drugs bezit.
Deze jongen zit nu in de cel, en geloof me dit is een leuke aardig en vooral slimme jongen. Ik praat dit niet goed hoor, want je moet altijd proberen sterk te zijn. Maar ik snap niet dat een nederlander met een hbo diploma zoveel meer kansen krijgt dan een marrokaan met een hbo diploma..
Dat laatste is zeker waar, máár...
Helaas ken ik genoeg voorbeelden van marrokaanse jongens die wel een kans kregen en die dat zwáár verknalde.
Voornamelijk ziek zijn/ en niet op komen dagen is een grote klacht en dat gebeurd pas als het contract getekend is..Als je als bedrijf dat een paar x heb meegemaakt en je moet kiezen uit 2 dezelfde brieven/jongens/etc dan lijkt het mij toch logisch dat je gaat voor het minste risico? Je bent al eerder op je muil gegaan en dat wil je voorkomen.
Als je écht wil, moet je daarvoor vechten en dat kost meer dan een nederlander. Echter eenmaal bewezen en je zit ertussen, dan kun je verder groeien.