Ipod verbod voor fietsers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Re: Ipod verbod voor fietsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:12

Yessy schreef:
daantjuhhh schreef:
Harde muziek is in principe ok verboden in de auto.
Je moet altijd de ambulances enz aan kunnen komen horen.

Als ze dat nou ook voor fietsers laten gelden, vind ik het logisch. Ik heb vaak m'n mp3 speler aan tijdens het fietsen, beide oortjes in, maar wel zo hard dat ik omgevingsgeluiden nog goed kan horen (en je dus je muziek niet meer hoort als er een vrachtwagen langs komt, maar vind het wel zo veilig).

Voor mij geld hetzelfde. Ja
Ik weet wel dat sommige mensen hem echt kéihard hebben staan en niets horen, maar tsja het is ook voor je eigen veiligheid.
Als ik geen muziek op de fiets zou hebben, zou ik echt gek worden..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:51

Als zij dit gaan doorzetten, verveel ik me straks rot op de fiets, kom ik nooit meer in huis, kom ik in een isolement terecht wat totaal niet sociaal meer is!

Ik ben voor de Ipod! Haha! Clown

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:52

Als zij dit gaan doorzetten, verveel ik me straks rot op de fiets, kom ik nooit meer in huis, kom ik in een isolement terecht wat totaal niet sociaal meer is!

Ik ben voor de Ipod! Haha! Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:14

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik een betere en oplettender fietser ben met muziek in mijn oren.

Zonder muziek heb ik veel sneller de neiging om alleen op mijn oren te vertrouwen. Als ik bijvoorbeeld naar links moet draaien en de weg oversteken om de oprit op te rijden, kijk ik quasi nooit achterom. Als er een auto komt dan hoor ik het wel. Terwijl ik met mp3 wel even over mijn schouder kijk. Kruispunt oversteken net hetzelfde. Zonder durf ik ook wel eens opvlammen als ik niks hoor (op plaatsen waar ik weet dat er weinig verkeer komt), terwijl ik met muziek wel alle kanten op kijk om zeker te weten dat ik over kan. Ik heb mijn mp3 ook niet oorverdovend hard staan op de fiets, eigenlijk alleen voor in de rustige straten. Op de hoofdweg hoor ik hem zelfs nauwelijks dus een echte hinder is het daar zowiezo niet.

Nee, voor mij hoeft hij niet verboden te worden.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:20

Ik doe 's morgens kranten en heb altijd mijn iPod aanstaan, wel vrij zacht omdat ik verkeer wil kunnen horen en bij kruizingen of passerende auto's (zijn er niet zoveel om 6 uur) zet ik hem op pauze, gaat prima dacht ik zo...

De enige keren wanneer ik mijn iPod hard heb staan (zodat ik niks anders hoor) is als ik niet kan slapen en in de bus, in het verkeer heb ik hem altijd op zo'n volume staan dat ik alle verkeer nog kan horen Ja.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:24

Ik vind het toch een slimme zet van de regering. Het is belangrijk om het verkeer goed te kunnen horen vind ik. Sommigen zetten hunne I-pod misschien zacht maar ik hoor veel fietsers en voetgangers met een I-pod op volle volum.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:46

Yuna schreef:
Katiavl heeft gelijk, Celine.
Fietsen met muziek op is helaas al eventjes verboden hier in België Scheve mond

Oeps Nagelbijten / Gniffelen Maar dan is er toch niet veel controle op? Ik ben nog nooit tegengehouden en als ik 's ochtends rondkijk op de fiets, fietst half België bij wijze van spreken met Ipod rond..

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:08

Ach, de controle zal allemaal wel meevallen.
Kennelijk heeft de politie niets beters te doen dan mensen met Ipods op de fiets aan te houden... :/

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:44

Ik zou het helemaal niet vreemd vinden als ze het zouden verbieden. Een vriend van mij is omgekomen omdat hij destijds walkman luisterde in het verkeer en zo niet merkte dat er een aanhanger achter de auto zat. Zelf ben ik wel zo hypocriet dat ik dagelijks met mp3-speler fiets, maar als ik in de stad kom gaat minstens 1 oortje uit en als het druk is doe ik hem helemaal weg. Als ik naar stal fiets (45 minuten) fiets ik echter over fietspaden (dus los van de rijbaan) en hoef ik bijna niet over te steken. Zonder muziek is dat dodelijk saai Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:06

Geen Mp3 maar op de fiets Scheve mond ??
Dat hou ik niet vol als ik alleen moet fietsen!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:12

Hihi, jullie fietsten allemaal zeker nog niet toen er nog geen mp3-spelers waren... Of hadden jullie allemaal zo'n pannenkoek van een discman in je zak?

Wat een overtrokken gedoe zeg, "zonder muziek op de fiets kan ik niet". Ieder moet het voor zich weten en ben niet voor of tegen een dergelijke wet. Maar ik vind inderdaad wel dat mensen die er bewust voor kiezen verminderd reactievermogen aan te nemen in het verkeer (er is niemand die beter gaat 'zien' door een mp3-speler, zetten we alle blinde mensen er ook één op. Wellicht kijk je meer om je heen, wat de werking van geluid niet compenseert naar mijn idee) zelf de verantwoordelijkheid moet dragen en anderen niet tot last moet zijn. Ben je dat wel mag je, al naar gelang de omvang van je overlast, van mij een flinke boete of zelfs taak- of gevangenisstraf krijgen.

Auto's die trillen omdat de radio keihard aan staat, mp3-spelers die voor iedereen om je heen letterlijk te verstaan zijn enz... Waar is het goed voor? Muziek wordt er vaak niet mooier op en je oren wel slechter. Allemaal eigen keuze, en mij heb je er niet mee. Tenzij je een ongeluk veroorzaakt en dan vind ik het typisch een geval van 'eigen schuld, dikke bult'.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:03

helemaal mee eens.
ik erger me dood als ik met mijn fietsbel bel en vervolgens geen reactie krijg.
Muziek mag dan wel leuk zijn tegen de verveling, maar het moet zo hard staan altijd dat men niet meer weet wat er om zich heen gebeurd.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:18

Van mij mag het. Ze zijn een gevaar in het verkeer (de meeste dan)

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:08

@ Effy;
Ja, toen had ik inderdaad zo'n discman in mijn zak zitten. En daarvoor een walkman. Haha!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:23

Oepsie, vandaag nog met een iPod in de zak rond gefietst!
Anders is het geen zak aan!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:45

Ik ga echt niet zonder muziek fietsen hoor Clown
Stel grapjassen Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:25

Bah!
Dat overleef ik niet hoor Haha!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:36

Zonder muziek alleen fietsen? No way.
In de auto mag je toch ook muziek luisteren?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:37

Guuus schreef:
@ Effy;
Ja, toen had ik inderdaad zo'n discman in mijn zak zitten. En daarvoor een walkman. Haha!

Ja . Ik ook. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:28

Ik vind het echt belachelijk. Volgens mij heeft toch half NL er schijt aan dus zijn ze nog meer overbodige tijd kwijt aan boetes uit delen.
Als ik zonder muziek moet gaan fietsen word ik echt gek. Heb hem op zo'n volume staan dat ik gewoon wel hoor wat er om me heen gebeurd enzo, denk dat dat geldt voor de meeste mensen. Ja

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:33

Sok schreef:
Stel grapjassen Haha!

ROFL

mee eens, ookal komt er een boete op, Sjaal op, doorzichtige oortjes, haar ervoor, en gaan met die banaan , en muziek Extreme duivel

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:36

Nicky__ schreef:
Sok schreef:
Stel grapjassen Haha!

ROFL

mee eens, ookal komt er een boete op, Sjaal op, doorzichtige oortjes, haar ervoor, en gaan met die banaan , en muziek Extreme duivel

Haha ja inderdaad! Haha!
Zonder muziek is het gewoon veelste saai. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:43

Ik hou 'm gewoon in hoor Nors opkijken

Ik heb altijd het oordopje aan de bestuurderskant niet in m'n oor. Alleen die aan de buitenkant!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:16

Vind het wel een beetje zielig waar ze nu weer op moeten controleren.Die mensen hebben zeker niks beters te doen?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:06

dat is echt onzin
dat valt nauwelijks te controleren.
hoe willen ze dat doen met mensen met lang haar??
ik kan met mijn lange haar voor het bureau voor de leraar zitten met mp3 in zonder dat hij ook maar iets door heeft.
laat staan dat een politie agent het van veraf wil zien

laat de politie iets nuttigs doen.
boeven vangen of zo