Verdonk richt partij op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Verdonk richt partij op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:42

Nagelbijten / Gniffelen, nog even en dit topic gaat meer over wat ik denk dan over Rita.
Ik had het inderdaad vooral over een bepaalde mentaliteit die MissJ als "mooi weer spelen" omschrijft. Eisen stellen hard werken is niets mis mee, maar ik zie veel politici zich lekker in het pluche nestelen en vervolgens zich zo klein mogelijk maken en alleen dingen roepen waarmee ze geen risico lopen. Een beetje veel geblaat, en dan niet eens weinig wol maar een nieuwe belasting om betreffende schaap nog wat verder uit te kleden.
Verdonk gaat er tenminste voor, of het haar nou in dank wordt afgenomen of niet. Tuurlijk kan ik me voorstellen waarom veel mensen zeer grote bedenkingen bij haar hebben, ze lijkt af en toe een beetje een olifant in een porseleinkast. Maar ze DOET tenmiste wat, en ik ben ervan overtuigd dat ze zeker zal helpen van nederland weer een aangenaam land te maken. Van mij mag ze op JP's plekkie komen hoor!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:43

Ministers zijn verantwoordelijk voor de Nederlandse regels en wetten - sterker nog, één van de belangrijkste taken van de regering is het vaststellen van wetten (wetgevende bevoegdheid). De uitvoering van wetten (en andere plannen) berust bij het ministerie - en de minister geeft daar leiding aan.

Wat betreft Delerium's opmerking: verschillend gelezen blijkbaar. Ook goedl.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:44

Gaaf dat ze toch d'r eigen weg kiest Haha! Zat er toch wel op te wachten ook al heb ik nog geen stemrecht Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:59

Als Rita nou als eerste in de politiek doet wat ze zegt, heeft ze mijn stem iig wel Vork

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:46

Sammie schreef:
Bolxy schreef:
Trots op Nederland? Hmm ja ja, maar dan wel op een Nederland die aan haar voorwaarden voldoet?

Dat heeft toch iedereen?

Inderdaad... (bedoel dus ook aan te geven dat ik niet trots zou zijn op een nederland volgens verdonk maatstaven.)
Maar...
'Trots op Nederland' is zo'n ontzettend generaliserende naam. De meeste andere partijen weerspiegelen in hun naam waar ze (voor) staan. Trots op Nederland zou op de hele links-rechts dimensie kunnen passen. De statement 'niet links, niet rechts, maar andere politiek' wat ik haar vanmorgen op tv hoorde zeggen vind ik de vaagheid zelve, terwijl ze toch erg duidelijke standpunten heeft die te positioneren zijn.
Ik ben overigens benieuwd wat de reden is voor een dergelijke populistische naam, of zou het gewoon voort komen uit haar repetoir met pr-statements als 'we willen weer trots op nederland zijn'?
Ik weet iig zeker dat iedereen wel trots op nederland wil zijn, alleen de meningen over hoe nederland zou moeten zijn loopt nogal uiteen. Daarbij: De naam wekt bij mij de indruk op dat we op het huidige nederland niet trots kunnen zijn, want er moet nog veel veranderen??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:50

Gister was het anders in het nieuws dat ze de naam van de partij nog niet bekend gemaakt had, dat dit gewoon een slogan was

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:51

pff, nu weet ik het zeker, ik ga emmigreren.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:53

trots op nederland ? wat is er nog trots op te zijn...de nostalgie, die vaagt weg...
multicultureel, geen eigen dingen meer mogen hebben, dat zou racistisch en weet ik wel niet wat allemaal zijn....nationalist.....tja, dat mag bijna niet meer...

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:10

Ik ben trots op het Nederland van vroeger, waarin iedereen gelijk was en iedereen zichzelf mocht zijn, ongeacht religie, sekse, huidskleur of geaardheid., dat mensen elkaar in hun waarde lieten. Maar dat Nederland bestaat al lang niet meer, Nederland is nu bang, kortzichtig en zuur geworden en daar werken mensen als Verdonk en Wilders en hun stromingen helaas heel hard aan mee.

Soms maakt me dat echt zo somber Verdrietig

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:24

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik overweeg om op haar te stemmen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:27

Mijn eerste reactie? "Goh daar heeft ook iemand een uurtje nagedacht over een naam hoor..."

Hoe kun je je partij nu Trots op Nederland noemen. De naam is al niet veel soeps, maar als je het afkort blijft er helemaal niets over. TON...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:27

Als zij premier wordt koop ik een huis in het buitenland en kom ik nooit meer terug... Misselijk

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:31

Ze heeft de naam van de partij nog niet eens bekend gemaakt werd gister in het nieuws verteld Verward

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:40

Deze dame heeft groot gelijk dat ze een eigen "beweging" begint (geen partij Knipoog).
Ze heeft een duidelijk standpunt en wil die ook absoluut uitvoeren maar wordt vaak gehinderd door de enorme bureaucratie waar ze tegen aan loopt en wat ze ook verafschuwd. Vorige keer heb ik op de VVD gestemd, dit vind ik persoonlijk een socialere partij dan de hele PVDA, en daarbij ben ik voor het liberalisme. Wat deze "beweging" voor mij aantrekkelijk maakt is dat het niet rechts of links is maar voor elk punt een andere kant kiest. Iedereen wordt hier maar in hokjes gestopt.. links of rechts of ergens in het midden.
Wat ik graag zou willen zien dat ze op de punten onderwijs en zorg geen extra geld beschikbaar maakt maar de bezem er eens flink door wil halen en de managers eens een trap onder hun r**t geeft.
Trots op Nederland is waarschijnlijk de slogan van de beweging en dan zou er nog een andere neem komen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:43

Kendra schreef:
Mmm ik ken wel mensen die haar van dichtbij hebben meegemaakt. Belust op macht, graag in de spotlights, arrogant....dat zijn de woorden waarmee men haar omschrijft. Niet mijn type dus.

Ik ken ook mensen die dicht bij haar hebben gestaan en hoog in rang hebben gestaan bij de VVD.. en deze mening wordt niet gedeeld dan Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:46

Kendra: Dus jij gaat af op via via verhalen? Algemeen bekend dat die niet al te betrouwbaar zijn Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:37

In 1vandaag zegt Verdonk dat de beweging Trots op Nederland.com heet Verward

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:45

Ik overweeg ook op haar te stemmen, als zij voor haar standpunten durft uit te komen en belangrijke zaken aan de kaak durft te stellen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:50

Ronja schreef:
Ik ben trots op het Nederland van vroeger, waarin iedereen gelijk was en iedereen zichzelf mocht zijn, ongeacht religie, sekse, huidskleur of geaardheid., dat mensen elkaar in hun waarde lieten. Maar dat Nederland bestaat al lang niet meer, Nederland is nu bang, kortzichtig en zuur geworden en daar werken mensen als Verdonk en Wilders en hun stromingen helaas heel hard aan mee.

Soms maakt me dat echt zo somber Verdrietig

Als er niet zo'n groot deel van de bevolking de gevoelens van Geert en Rita zouden delen zouden het alleen een paar namen zijn op verkiezingslijsten en zou je er verder niets van horen dus daar kan je hen niet op aankijken, het is de mentaliteit van de maatschappij die veranderd en dat zie je terug in de politiek ja.

Het zijn niet de mensen waar ik op zou kiezen nee (al heb ik Rita hoger zitten dan Geert) maar het zou mij niets verbazen als Rita hoge ogen gaat gooien.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:51

Ja maar, uitkomen voor een mening en achter je eigen punten staan. dat is allemaal wel goed, maar de oplossingen die ze aandraagt moeten toch ook realistisch zijn en daadwerkelijk problemen uit de wereld helpen?

Want dat heb ik bij Verdonk nog niet zo vaak gezien hoor, helaas Nagelbijten / Gniffelen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:52

Mijn verhalen komen uit betrouwbare bron zullen we maar zeggen - maar laten we het daar verder niet over hebben,blijft toch welles-nietes...
Ben trouwens wel erg benieuwd naar die 'belangrijke zaken' die ze aan de kaak moet stellen - wat bedoelen jullie daar mee?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 12:58

Ronja schreef:
Ja maar, uitkomen voor een mening en achter je eigen punten staan. dat is allemaal wel goed, maar de oplossingen die ze aandraagt moeten toch ook realistisch zijn en daadwerkelijk problemen uit de wereld helpen?

Want dat heb ik bij Verdonk nog niet zo vaak gezien hoor, helaas Nagelbijten / Gniffelen

Het zal ook nog moeten blijken of ze dat kan, ik ben benieuwd. Vind het wel opvallend dat ze een persoon als Hans Wiegel achter zich heeft staan.
Ze heeft wel karakter, dat moet ik toegeven. Maar of ze goed is voor het land (sociaal en economisch) zal nog moeten blijken, denk wel dat ze in hart meer VVD'er is dan Rutten ooit zal worden, die maakt van de VVD net zo'n vaag clubje als D66 in het verleden was, daar wist je ook nooit van waar ze stonden.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:05

Kendra schreef:
Mmm ik ken wel mensen die haar van dichtbij hebben meegemaakt. Belust op macht, graag in de spotlights, arrogant....dat zijn de woorden waarmee men haar omschrijft. Niet mijn type dus.

Ik ken ook mensen die haar kennen en het een fantastische vrouw vinden maar daar gaat het niet om, Tatcher was ook geen lieve aardige vrouw, wel een grootheid in de engelse politiek..........

Ik denk dat dat juist haar kracht is nu, mensen zoeken een leider, een sterke persoon die voor ze op kan komen waar ze het zelf niet kunnen. Dat straalt ze wel uit over een grote groep mensen.
Veel mensen kijken niet veel verder dan ze voorgeschoteld krijgen, duiken niet in partij programma's maar reageren alleen maar op wat de tv en krant ze laat zien en dat zijn in haar geval uitspraken waar veel mensen hun eigen gevoel in herkennen dus achter haar gaan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:18

Net op de radio, volgens een peiling krijgt Rita 29 zetels als er nu verkiezingen zouden zijn. De VVD verliest 7 zetels aan haar Haha!