Verdachte doodgeschoten na neersteken agenten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Verdachte doodgeschoten na neersteken agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:42

We zullen zien, het rechtssysteem zit krom in elkaar dus ik kijk nergens meer van op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:05

En het wordt tijd dat ze die eikels die daar nu aan het etteren zijn eens met de knuppel een kopje kleiner maken

" bla bla bla...rustige nacht...er is maar 1 auto in de fik gestoken" was zojuist op het nieuws.
Is dat rustig?? Frusty
En van wie is die auto? Van de relschoppers...nee, van iemand dier er niets mee te maken heeft.
Krijg je dagwaarde voor je auto, wat heel anders is als marktwaarde en kost dat persoon een hoop geld.
Dat ze die kloothommels oppakken en alles wat ze vernielen eens terug laten betalen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:09

Ben ook benieuwd hoe het verhaal het leven in zal gaan...

Wat mij vaak wel opvalt, dat als er hier in NL al een agent schiet, er gelijk zo'n ophef is.
Van mij mogen ze wel eens vaker naar hun pistool grijpen... Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:10

MamboBeach schreef:

Wat mij vaak wel opvalt, dat als er hier in NL al een agent schiet, er gelijk zo'n ophef is.

Is niet alleen met agenten zo, wat denk je van militairen in oorlogsgebied?! Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:13

MISTRAL94 schreef:
MamboBeach schreef:

Is niet alleen met agenten zo, wat denk je van militairen in oorlogsgebied?! Knipoog

Dat weet ik, maar ik bedoel te zeggen dat ik dat zo krom vind aan de nederlanders...
Dat gewauwel met meer blauw op straat, bla bla bla.
En als ze dan, eindelijk, een keer iets doen dan wordt er gegild dat het niet had gemogen. Nagelbijten / Gniffelen
En dat gaat met de militairen ook zo...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:18

Ben het helemaal met je eens hoor!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:37

Frouk schreef:
Ik denk dat je als politie agent getraind bent op dit soort situaties? en dat je daar uiteindelijk voor geleerd hebt... ik neem aan dat ze op de academie niet leren iemand dood te schieten als er iemand met een mes is...

Ik zeg dus niet dat ik het niet begrijp ofzo, ik bedoel, ik zou zelf miss wel het zelfde doen, maar ik vraag me alleen af hoe dat zo maar kon gebeuren omdat ik denk dat ze anders geleerd is Lachen

Ooit van noodweer gehoord?

In zo'n situatie is zoveel chaos, efkes op de benen richten is er niet bij. Het gaat dan nog maar om 1 ding: uitschakelen zodat je zelf overleeft.

Nogal makkelijke praat allemaal.

En om nu even de knuppel in het hoenderhok te gooien: het was weer eens een keer een marokkaan!

Nee, niet alle marokkanen zijn slecht, helemaal niet. Ik denk dat de dader goede ouders had, want ze zijn boos op de inrichting die hem (in hun ogen) te vroeg vrij liet en de situatie onderschatten.

Ze hebben nog een zoon die connecties heeft met de hofstadgroep. De dochters uit het gezin zijn weer heel geslaagd (misschien kunnen we wel stellen, afgaande op de percentages, dat de marokkaanse vrouwen het beter doen in de maatschappij dan de marokkaanse mannen), want een ervan is arts en de ander weet ik even niet meer.

De marokkanen daar in de buurt veroordelen de agenten op het doodschieten. Ze snappen noodweer niet. Ze komen altijd blind voor elkaar op, ongeacht de situatie waar het om gaat.
Laatst bijgewerkt door tamorka op 17-10-07 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:39

vind ik ook.
en het spijt me,maar ik kan me niet erg druk maken om het feit dat ze deze man dodelijk hebben getroffen.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:41

Ik ook niet. Is weer een last minder, want hij had al veel meer uitgevreten. Vroeg of laat zou het toch weer fout gaan. De nederlandse wet biedt onvoldoende mogelijkheden om tegen dit soort lui bescherming te bieden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:43

Snoevie schreef:
vind ik ook.
en het spijt me,maar ik kan me niet erg druk maken om het feit dat ze deze man dodelijk hebben getroffen.

Nou idd Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:43

Ach die vent was zo gestoord dat als je in zijn buurt zou zijn geweest en hij vond dat je hem op een vreemde manier aankeek had hij in je nek gestoken. Zo iemand is beter af op die manier, maar wel jammer dat hij eerst 2 slachtoffers moest maken, zijn ook behoorlijk lelijke steekwonden geweest. Niet zomaar, maar bewust steken om te doden.

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:49

die andere dochter is rechter...

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:52

xDaPhNex schreef:
die andere dochter is rechter...

Die kun je dus ook geslaagd noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:53

Dit is ook iets wat zorgen baart.

Kans op psychose bij Marokkanen groter'
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Het Parool
Gepubliceerd: dinsdag 7 juni 2005 @ 13:44
Knip had ons via de nieuws-submit te melden:

Jonge Marokkanen lopen bijna tien keer zo veel risico op een psychotische stoornis en acht keer zo veel op schizofrenie, dan autochtonen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Utrechtse psychiater en epidemioloog Jean-Paul Selten. Allochtonen hebben sowieso in het algemeen een grote kans op een psychose of schizofrenie dan autochtonen.

De verhoogde kans op deze stoornissen heeft volgens Selten onder meer te maken met het gevoel er niet bij te horen en niet mee te tellen. Volgens de Amsterdamse psychiater prof. Don Linszen, hoofd van de Adolescentenkliniek van het AMC/De Meren, zijn psychiatrische stoornissen nog steeds een groot taboe. ''De families gaan er niet mee naar de dokter. Jongeren met een psychose worden nog te vaak bij oudere patiënten met schizofrenie behandeld. Dan nemen ze de benen, want zo willen ze niet worden.''

Vooral jonge allochtonen blijven vaak buiten het beeld van de psychiatrie en krijgen daardoor niet de behandeling die ze behoeven. Verwaarlozing van een psychose kan leiden tot ernstige vormen van schizofrenie. Tegenwoordig zijn er succesvolle, familiegerichte behandeling voor de vroege fasen van psychosen. Maar dan moeten patiënten wel in behandeling komen.

Volgens Linszen gaat het in absolute cijfers om een klein aantal. ''Maar de schrik slaat je om het hart als je ziet dat de groep elk jaar groter wordt omdat mensen niet tijdig worden behandeld.'' Veel 'gestoorden zijn of raken verslaafd en komen terecht in het daklozencircuit.