Stop BOS zeg nee tegen de accijnsverhoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: Stop BOS zeg nee tegen de accijnsverhoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:33

JA, ik snap daarom ook niet dat mensen iedere keer beginnen over het milieu! Er zijn grotere milieuvervuilers en die worden ook niet aangepakt. En waren ze nu ECHT begaan met het milieu, dan maakten ze het rijden op gas een stuk betaalbaarder. Want dat is het milieuvriendelijkste. MAar dat doen ze niet. Dus het gaat alleen maar om 1 ding: en dat is geld.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:38

O de favoriete melkkoe is weer van stal gehaald. Ik heb ook getekend!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:40

runningkawa schreef:
Juist....gewoon kas spekken...anders kunnen hun eigen loonsverhogingen niet door gaan...

Ja precies, volgend jaar wordt werkelijk alles duurder:

rekening rijden
boodschappen
zorgverzekering
woonlasten
hypotheekrenteaftrek die misschien verdwijnt
hogere btw
en ga zo nog maar ff door

Worden onze lonen hoger? Nee, hooguit 0,01%
Wanneer worden de burgers er eens beter van?

Ik denk toch echt dat er volgend jaar heel veel mensen zijn die in armoede moeten gaan leven...dat heb je nu al. En zelfs daar wordt niks aan gedaan. De regering geeft het geld liever uit aan 3e wereld landen. Ze kunnen beter eerst zelf de armoede uit eigen land bestrijden en hun eigen salaris verlagen! Boos!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:43

tamorka schreef:
JA, ik snap daarom ook niet dat mensen iedere keer beginnen over het milieu! Er zijn grotere milieuvervuilers en die worden ook niet aangepakt. En waren ze nu ECHT begaan met het milieu, dan maakten ze het rijden op gas een stuk betaalbaarder. Want dat is het milieuvriendelijkste. MAar dat doen ze niet. Dus het gaat alleen maar om 1 ding: en dat is geld.

Afgod en de prijzen van het gas gaan ook flink omhoog, dus idd het gaat ze niet om het milieu

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:36

ze moeten zelf maar eens met mileuvrienderlijke brandstoffen komen. Maar dat willen ze niet want dan komt er geen geld in het laadje. Ze denken echt niet aan het mileu hoor alleen maar aan de schatkist. Ik ben blij als we weer mogen gaan stemmen over een paar jaar dit kabinet is echt niet goed voor ons land. Maar ja allemaal PVDA en Sp stemmen nu merk je het he.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:39

De dieselrijders moeten gewoon massaal overstappen op zonnebloemolie, rijdt goed is goedkoop alleen stinkt het een beetje Clown Kijken wat de regering daarmee gaat doen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:51

Dat gaat geloof ik niet bij alle nieuwere diessels of wel?

Zo zie je in Dld veel koolzaad staan voor de brandstof.
Hier erg weinig...als ze zo voor het milieu zijn...dat ze dat dan eens subsidieren...

heb nog wel 2 hectare over voor het milieu als dat goed verdient...ben ik wel ineens milieufreak Tong uitsteken Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:54

Dat klopt zijn de oudere diesels waarmee dit kan, moet zeggen het rijdt prima hoor Haha!
Het enige nadeel is dat niemand achter je wil rijden omdat het lijkt alsof je achter een frietkraam rijdt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:55

Vingers aflikken lekker, ik hou wel van frietjes Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:20

Ik las in de National Geographic een artikel (niet goed doorgelezen, stond in de winkel) dat nou die velden met biobrandstoffen in Zuidamerika enzo óók weer niet goed zijn, want als biobrandstof álle brandstof gaat vervangen is er nooit genoeg plaats op de wereld om het te verbouwen.

Maar het verbaasde me echt om te lezen dat een land als Brazilie nog maar 10% van de olie verbruikt dan vroeger, puur door op biobrandstoffen over te stappen.
Ze zijn nu ook weer bezig met algen, om dat om te zetten als brandstof.

Maarre nee, het gaat zeker niet om het milieu, want voormalig 'arme' landen als China zijn in opmars als economisch rijke landen en economie gaat gepaard met vervuiling, maar China is wel even wat groter dan Nederland Nagelbijten / Gniffelen en niemand die in het kader van de economie wat durft te zeggen daarover...

Net zoals die vliegtuigtax, dat slaat echt helemaal nergens op. In plaats van dat ze nou half bezette lijnvliegtuigen gaan bekijken, of er misschien samenwerking kan zijn tussen de maastchappijen, gaan ze vliegtuigtax heffen.
Er vliegen namelijk dagelijks heel veel half bezette vliegtuigen op en neer, nee dat is milieuvriendelijk en dat los je echt op door tax te heffen ..

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:27

Maik79 schreef:
Heb ik het goed begrepen als de accijns per liter brandstof wel € 0,01 omhoog gaat? Dat valt me nog best mee. Misschien dat mensen dan inderdaad eens vaker het OV pakken. En nee, zo slecht is dat nog niet. Ik zit dagelijks een half uurtje in de trein van Leiden naar A'dam, kan vrijwel altijd zitten, en zie ongelofelijk veel auto's op de snelweg in de file hun uitlaatgassen de lucht in spuiten. Ik vraag me nog steeds vol verwondering af waarom die mensen tòch de auto willen pakken, er in hun eentje in zitten terwijl het dan echt wel uit kan om de trein te pakken.

Ik zou me dan meer druk maken over de BTW stijging van 19% naar 20%... Maar in context valt ook dat weer mee, als je ziet dat tegelijkertijd de WW-premie voor werknemers wordt afgeschaft. Oh en da's pas per 1-1-2009...

Ja, ik zou dolgraag OV pakken, maar als ik naar Groningen wil ben ik met het Openbaar Vervoer 2 uur onderweg. Met de auto slechts een uurtje.

Als ik naar mn oma wil, die 45 kilometer verderop woont, ben ik met het ov ( hou je vast ) 2 uur en 10 minuten onderweg. Als ik met mn moeder in de auto stap zijn we er in 3 kwartier! Zo slecht zijn de verbindingen hier in het oosten van het land gewoon.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 14:39

Zonnebloemolie klinkt goed, zie mezelf al savonds staan alle vrachtwagens bij te vullen met flesjes van 1 liter zonnebloemolie, ha ha ha ben ik mooi effe mee zoet.

Nee alle gekheid op een stokje we moeten gewoon allemaal tekenen. De klos met Bos betekend dat je op alle fronten de klos bent. En zonder transport staat alles stil.
Die pallet paardenvoer komt dan ook niet meer bij je op stal, want als we niet transporteren komt het graan niet eens bij de fabriek, und und und zo gaat het maar door.

En dan krijgt de regering loonsverhoging van ik geloof 10% en wij burgers moeten dat ophoesten, bah bah bah.
Moet je eens kijken wat er allemaal nu al duurder is geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:43

Als ik naar mijn moeder wil, doe ik daar met ov volgens de planner 2 uur en 7 min over.
Met de auto 25/30 min.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:46

Ik stel voor, dat Bos die auto met privechauffeur eens laat staan en alle besprekingen enz. door het hele land lekker met het ov gaat doen Ja

Jaaaaaaa, maar dán kan het ineens niet Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:54

Kafue schreef:
Zonnebloemolie klinkt goed, zie mezelf al savonds staan alle vrachtwagens bij te vullen met flesjes van 1 liter zonnebloemolie, ha ha ha ben ik mooi effe mee zoet.

Nee alle gekheid op een stokje we moeten gewoon allemaal tekenen. De klos met Bos betekend dat je op alle fronten de klos bent. En zonder transport staat alles stil.
Die pallet paardenvoer komt dan ook niet meer bij je op stal, want als we niet transporteren komt het graan niet eens bij de fabriek, und und und zo gaat het maar door.

En dan krijgt de regering loonsverhoging van ik geloof 10% en wij burgers moeten dat ophoesten, bah bah bah.
Moet je eens kijken wat er allemaal nu al duurder is geworden.

Mooi tijdverdrijf is het wel, je hoeft je niet meer te vervelen Haha!
Al wil je niet weten hoe mensen al staan te kijken als ik een doos vol zonnebloemolie ophaal, ze staan je echt raar aan te kijken. Met een vrachtwagen mag je wel een pallet zonnebloemolie kopen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:06

Ik woon in een dorp, met een superdure buurtsuper en ben dus afhankelijk van de auto om uberhaupt ergens te komen. Ik had een bushalte voor de deur, maar die is opgeheven, gewonen bussen rijden hier niet, maar belbussen.
Van de verhoging van de accijns en die op benzine willen ze het fileprobleem mee aanpakken, meer wegen aanleggen en noem maar op. Wat heb ik daaraan in het hoge noorden, hier heb je geen file, geen extra wegen nodig, dus we moeten betalen voor de drukte in het westen. Enige steun die aan het noorden of zuiden (het platteland)is toegezegd wordt net zo snel weer teruggedraaid. Laat mensen die veel rijden ook maar veel betalen.

Ik erger me sowieso al aan al die verhogingen, het gaat nooit eens omlaag.
Hypotheekrenteaftrek vanaf bepaalde loongrenzen (lees mensen met miljoenen op de bank) oke, maar niet voor Jan Modaal, want dan komt er een koophuizen overschot en een huurhuistekort in nederland. Mensen kopen een huis op de nettomaandlast.

Gas en licht, ik kreeg geld terug dit jaar, toch wordt mijn voorschot verhoogd, stelletje .......

Gemeentes mogen weer zelf de ozb bepalen, lekker is dat. Kunnen huizenbezitters weer het tekort op de begroting sluiten.

Zorg: we gaan de kant van amerika uit, straks gaan mensen dood omdat ze de zorg niet kunnen betalen.

Europa, de grondwet kwam er niet door, geven we het beestje een andere naam en schoppen we het referendum van tafel en duwen we het de burgers mooi door hun strot. dat noemen ze dan democratie.

Er mag geen misleidende reclame op de televisie, nou wat noemen ze de campangnevoeringen van de politieke partijen dan?? Prachtige verhalen, ze maken er alleen geen ruk van waar. Ik koop weer lekker ouderwets bij de boer, dat kan hier gelukkig nog, scheelt me een hoop geld, dat ik dan weer kan doorschuiven aan de grote jongens in nederland Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:15

LiNdA1986 schreef:
katiavl schreef:
Een milieuvriendelijke auto kopen, moet je niet eens tax betalen Lachen Ik zou zelfs met geen andere willen rijden, ben erg trots op de deze dat ik men steentje bijdraag Lachen
Wereld heeft genoeg last van onze vervuiling

Helaas heeft niet iedereen het geld voor een milieuvriendelijke auto....

de niet milieu vriendelijke komen duurder uit, maar nogmaals ik vind het puur voor mezelf Lachen ik zou niet met een milieu onvriendelijke willen rijden Lachen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:18

katiavl schreef:
katiavl schreef:
Een milieuvriendelijke auto kopen, moet je niet eens tax betalen Lachen Ik zou zelfs met geen andere willen rijden, ben erg trots op de deze dat ik men steentje bijdraag Lachen
Wereld heeft genoeg last van onze vervuiling

Helaas heeft niet iedereen het geld voor een milieuvriendelijke auto....

de niet milieu vriendelijke komen duurder uit, maar nogmaals ik vind het puur voor mezelf Lachen ik zou niet met een milieu onvriendelijke willen rijden Lachen[/quote]

alleen een mileuvriendelijke auto daar kom je nog niet ver mee. En de auto,s zijn echt nog niet heel mileuvriendelijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:19

Jij woont in Belgie, Katavi, zijn de regels mbt. autorijden daar niet sowieso anders?
Geen belasting betalen omdat je een milieuvriendelijke auto hebt, heb ik hier nog niet gehoord

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:20

katiavl schreef:
[

de niet milieu vriendelijke komen duurder uit, maar nogmaals ik vind het puur voor mezelf Lachen ik zou niet met een milieu onvriendelijke willen rijden Lachen

Niet iedereen heeft die keus Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:26

Laten ze maar een heleboel geld van het koninklijk huis afpakken

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:29

ninja2 schreef:
Maar ja allemaal PVDA en Sp stemmen nu merk je het he.

En die blijven nu stil....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:34

MISTRAL94 schreef:
katiavl schreef:
[

mensen die geen keus hebben rijden ook niet met een veel verbruikende en vervuilende wagen Lachen dat kost teveel geld
Maar goed de nederlanders hier zagen ook dat ze 35 euro aan speciale vuilzakken moeten geven, en nemen hun vuilnis mee naar nederland om niet appart te moeten dumpen. Net zoals je hier de plasticke winkel zakken moet kopen, voor milieubesparing hoor je ook klachten over Haha!

dus mischien zijn jullie niet milieuminded Vork Clown
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-10-07 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:36

katiavl schreef:
katiavl schreef:
[

mensen die geen keus hebben rijden ook niet met een veel verbruikende en vervuilende wagen Lachen dat kost teveel geld
Maar goed de nederlanders hier zagen ook dat ze 35 euro aan speciale vuilzakken moeten geven, en nemen hun vuilnis mee naar nederland om niet appart te moeten dumpen

dus mischien zijn jullie niet milieuminded Vork Clown[/quote]

ja jullie belgen zijn zo geweldig Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:38

katiavl schreef:
Maar goed de nederlanders hier zagen ook dat ze 35 euro aan speciale vuilzakken moeten geven, en nemen hun vuilnis mee naar nederland om niet appart te moeten dumpen. Net zoals je hier de plasticke winkel zakken moet kopen, voor milieubesparing hoor je ook klachten over Haha!

dus mischien zijn jullie niet milieuminded Vork Clown

Wat een kletskoek alsof oude auto's zo zuinig en milieuvriendelijk zijn Rolleyes