Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girl007

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:27

Heb ook getekent. En idd, de meeste tenten kunnen zo wel sluiten. Als ze dan eens aparte discotheken maken waar niet meer gerookt mag worden. (mag de eigenaar zelf bepalen) En andere waar gewoon gerookt mag worden. Dan behouden ze toch de klanten en kunnen rokers en niet rokers kiezen voor een rokershorecagelegenheid (leuk woord voor srabble) en een niet-rokersgelegenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:28

MWTBAP schreef:
Kan je niet tekenen voor ''JA''? Jammer.

Bril nodig? Clown

Daar zijn andere petities voor....
Ik vidn dat ze dit aan de horeca exploitanten zelf
moeten overlaten, het is hún winkeltje.

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:29

Thokkadisje schreef:
Ik teken niet, heb het voordeel mee kunnen maken in Canada waar het allang verboden is. Wat mij vooral opviel is dat ik na een avondje stappen niet meer zo verschrikkelijk naar rook stonk! Kleren, haar alles rook nog fris!

Daar heb je toch een douche en wasmachine voor??? Ach gut

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:30

Girl007 schreef:
Thokkadisje schreef:
Ik teken niet, heb het voordeel mee kunnen maken in Canada waar het allang verboden is. Wat mij vooral opviel is dat ik na een avondje stappen niet meer zo verschrikkelijk naar rook stonk! Kleren, haar alles rook nog fris!

d'rom is het niet lekker Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:32

Girl007 schreef:
Thokkadisje schreef:

Lol, nu nog een verbod op bier en zweet ROFL

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:33

van eten ga ik niet zweten hoor...

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:34

Girl007 schreef:
Thokkadisje schreef:

Tuurlijk Haha! Maar ik vond het echt een stuk prettiger zonder rook! Er was trouwens wel een soort van overkapt buitenstuk wat weer in verbinding stond met binnen waar wel gerookt mocht worden. De deuren waren dicht en er zat glas tussen, maar ik vond het een prima oplossing. Werd ook totaal niet moeilijk over gedaan, hadden de rokers zin in een sigaretje ging je daar gewoon even heen. Maar dat was niet overal zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:35

Cheveyo schreef:
van eten ga ik niet zweten hoor...

De horeca bestaat niet alleen uit uit eten hoor Knipoog

Hotel...Restaurant. CAFE! Duivel

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:38

Girl007 schreef:
Thokkadisje schreef:

Heb je er ook 1 voor mijn longen? Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:39

ik stap niet meer met mijn gezondheid Knipoog

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:42

Nou sorry hoor maar wie zijn kleren niet durft te wassen in de wasmachine omdat er wat rook in zit. Is wel heeeeellll erg netjes. Brrr,, krijg er de bibbers van als ik er aan denk. Is een vliegtuig dan ook vies?? Zit ook iedere onbekende misschien wel zweterige man op hoor.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:43

darwin schreef:
Ik teken niet, ben blij als mijn eten niet meer verpest wordt door die stink rook.

Same here...Scheve mond

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:43

Girl007 schreef:
Nou sorry hoor maar wie zijn kleren niet durft te wassen in de wasmachine omdat er wat rook in zit. Is wel heeeeellll erg netjes. Brrr,, krijg er de bibbers van als ik er aan denk. Is een vliegtuig dan ook vies?? Zit ook iedere onbekende misschien wel zweterige man op hoor.

huh dat vind ik ook vreemd

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:44

Ik ga zeker niet tekenen. Ondanks dat ik een verstokte roker ben. Ik rook nu ook niet als ik uit eten ben. Ik vind het niet kunnen om mensen die eten te belasten met mijn gesmoke. De enige plek waar ik nog 'binnen' rook is in mijn auto.

Ik denk juist dat de horeca er niets onder te lijden heeft. Menig niet-roker / asmatische patient gaat dan misschien ook de horeca weer bezoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:44

Ik teken ook niet. Roken doe je maar buiten.. Lachen

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:48

fixture schreef:
Girl007 schreef:

huh dat vind ik ook vreemd

Snap je mij niet???

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:48

Ik teken ook niet, het verpest mijn eten toch echt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:53

nadine0204 schreef:

Afbeelding

Samen zullen we alles eerlijk delen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:55

casperrr schreef:
Girl007 schreef:

Heb je er ook 1 voor mijn longen? Knipoog

Knipoog

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:56

Ik hoop trouwens dat er ook snel een rookverbod komt voor manegekantines. Die ruimtes zijn te goor voor woorden als het er lekker druk is met allemaal rokers, verwarming mooi hoog en weinig ventilatie en degene die er niet tegen kunnen maar buiten blauwbekken in de winter..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:57

Dit is wellicht geen discussietopic over roken-niet roken,maar ik wil er toch wel iets over kwijt.

Ik vind de rokers in dit geval over het algemeen wel erg kort door de bocht. Omdat ZIJ niet zonder hun sigaret kunnen, mogen mensen die er niet tegen kunnen (ziekte) of willen (gewoon omdat het de smaak van het eten verpest) er maar onder lijden?

Dat vind ik weinig begrip hebben voor de niet-roker eerlijk gezegd. Ik ga naar een restaurant omdat ik lekker wil eten, niet omdat ik wil inhaleren wat de restanten van de verslaving van een ander is....

Ik denk dat er zeker een oplossing zou moeten kunnen komen, zoals aparte rookgedeeltes en niet-rookgedeeltes, maar dan wel grondig, niet een tafeltje verder waarbij je alsnog de rook van een ander zit te inhaleren bij iedere hap biefstuk.

Dat een roker kiest voor zijn/haar verslaving is zijn/haar goed recht, maar respect en begrip voor diegenen die dat niet willen/kunnen moet er wel zijn vind ik.

Hoeveel astma-patienten gaan er nu niet meer uit? Geloof me, dat zijn er echt veel, het is namelijk niet erg leuk om ziek thuis te komen van wat eerst een leuk avondje had moeten zijn in een gezellig eettentje. In cafe's en dergelijke denk ik niet dat je er aan onderuit komt,maar restaurants rookvrij vind ik een goed plan, ik ken ook voldoende mensen die het gewoon niet lekker vinden als ze zelf zitten te eten, dat er naast zich gepaft wordt, de ene na de andere.

Overigens is hier in Duitsland wel een rookverbod in restaurants sinds 1 augustus dit jaar en ik heb niet kunnen merken dat er minder bezoekers zijn dan eerst, sterker nog, het is vaak nog moeilijk een tafeltje te krijgen bij ons favo restaurantje Knipoog

Ik moet zeggen dat het voor mij een stuk plezieriger is uit eten te gaan, ik geniet vollop van het eten zonder hoesten en inhalers te moeten gebruiken, ik vind het door mijn slechte gezondheid ook prettig om in een gezondere omgeving te komen en juich het dus alleen maar toe.

Rokers? Die gaan buiten even roken of stellen het uit tot in de auto bijvoorbeeld, ik heb er op gelet en zo gaat dat, niemand zeurt en ik kan je wel stellen dat in DLD het roken nog populairder is als in NL hoor! Ik ken hier veel meer mensen die roken dan niet-roken.

eindconclusie: Ik teken niet, omdat ik van mening ben dat het ook anders kan Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:58

Chiqa schreef:
nadine0204 schreef:

Afbeelding

als er iemand kriegelig (ik neem aan dat dat er moet staan of mijn taal is fout Knipoog) wordt is het wel een roker die niet mag roken....
laten we het normaal houden ...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:00

Chiqa schreef:
nadine0204 schreef:

Afbeelding

onzin hoor,

ik ben 13 jaar een verstokt roker geweest, rookte erg veel, zeker op het laatst,
en ik ben abrubt per 1 juni gestopt, en het is een heerlijkheid !!!
geen stress omdat ik niet kan roken, integendeel, ik ruik beter, zie er gezonder uit, heb veel meer adem en hou geld over !!!

dus nee ik teken absoluut niet,

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:00

Chiqa schreef:
nadine0204 schreef:

Afbeelding

Hmmm ik rook toch echt, maar raak ook lichtelijk geirriteerd door jou. Tong uitsteken
Ik snap best dat je gewoon wilt kunnen roken. Maar ik snap niet dat je je verslaving zo bejubeld.
Ik ben er niet trots op dat ik rook, en snap bere goed dat mensen die niet roken het vreselijk vinden om in rook te zitten.
Zoals een bokker in r onderschrift heeft: Als je werkelijk op zoek wilt naar een oplossing, stop dan met het verdedigen van het probleem. Knipoog

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:01

Barmat schreef:
Dit is wellicht geen discussietopic over roken-niet roken,maar ik wil er toch wel iets over kwijt.

Ik vind de rokers in dit geval over het algemeen wel erg kort door de bocht. Omdat ZIJ niet zonder hun sigaret kunnen, mogen mensen die er niet tegen kunnen (ziekte) of willen (gewoon omdat het de smaak van het eten verpest) er maar onder lijden?

Dat vind ik weinig begrip hebben voor de niet-roker eerlijk gezegd. Ik ga naar een restaurant omdat ik lekker wil eten, niet omdat ik wil inhaleren wat de restanten van de verslaving van een ander is....

Ik denk dat er zeker een oplossing zou moeten kunnen komen, zoals aparte rookgedeeltes en niet-rookgedeeltes, maar dan wel grondig, niet een tafeltje verder waarbij je alsnog de rook van een ander zit te inhaleren bij iedere hap biefstuk.

Dat een roker kiest voor zijn/haar verslaving is zijn/haar goed recht, maar respect en begrip voor diegenen die dat niet willen/kunnen moet er wel zijn vind ik.

Hoeveel astma-patienten gaan er nu niet meer uit? Geloof me, dat zijn er echt veel, het is namelijk niet erg leuk om ziek thuis te komen van wat eerst een leuk avondje had moeten zijn in een gezellig eettentje. In cafe's en dergelijke denk ik niet dat je er aan onderuit komt,maar restaurants rookvrij vind ik een goed plan, ik ken ook voldoende mensen die het gewoon niet lekker vinden als ze zelf zitten te eten, dat er naast zich gepaft wordt, de ene na de andere.

Overigens is hier in Duitsland wel een rookverbod in restaurants sinds 1 augustus dit jaar en ik heb niet kunnen merken dat er minder bezoekers zijn dan eerst, sterker nog, het is vaak nog moeilijk een tafeltje te krijgen bij ons favo restaurantje Knipoog

Ik moet zeggen dat het voor mij een stuk plezieriger is uit eten te gaan, ik geniet vollop van het eten zonder hoesten en inhalers te moeten gebruiken, ik vind het door mijn slechte gezondheid ook prettig om in een gezondere omgeving te komen en juich het dus alleen maar toe.

Rokers? Die gaan buiten even roken of stellen het uit tot in de auto bijvoorbeeld, ik heb er op gelet en zo gaat dat, niemand zeurt en ik kan je wel stellen dat in DLD het roken nog populairder is als in NL hoor! Ik ken hier veel meer mensen die roken dan niet-roken.

eindconclusie: Ik teken niet, omdat ik van mening ben dat het ook anders kan Lachen

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Teken dus daarom ook niet Haha! Vind het een enorm goed plan.