Salaris minister gaat 10% omhoog!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Salaris minister gaat 10% omhoog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:12

Pssst en dan heben we het niaet eens over voetballers..
Asl ik zo slecht bij mijn baas zou scoren voor zo een salaris. oei oei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:13

hahaha *LOL*

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:14

Ze zijn zo gek geworden. Ze voorspellen ieder jaar dat het beter wordt, maar heb er nog weinig van gemerkt. Belasting omhoog met 7% is echt heel veel, en daarmee betalen we dus gewoon de salarissen van de ministers.

Ik stem Wilders Ja

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:15

Echwel schreef:
Waar ik het absoluut niet mee eens zijn, zijn de wachtgelden
6 weken meedraaien als kamerlid en dan gelijk 2 jaar wachtgeld mogen opstijken.

Dat vind ik ook echt belachelijk ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:15

Ik voortaan ook Ja
Ik heb het nooit gedaan omdat ik het een engerd vind...maar vind dit veel enger worden....

Kabinet vraagt erom om zo te gaan stemmen....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:17

patsur schreef:
Ik stem Wilders Ja

Er zijn hopelijk ook wel andere partijen zijn die het belastingstelsel aan willen pakken Verward

Sjah, wij maken deze maatschappij. Wij tolereren het dat mensen zo'n salarisverhoging krijgen.

De wereld is scheef. Heeft niemand dit nog opgemerkt? Tong uitsteken Voetballers, filmsterren, Bill Gates, etc verdienen miljoenen terwijl in de derde wereld iedereen ligt te creperen...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:26

Ik snap echt niet waarom jullie nu op wilders stemmen al die plannen van hem kan die echt niet waarmaken als je een beetje logisch nadenkt Clown er zijn indderdaad nog andere partijen die zich bezighouden met belastingen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:29

Nee met zoveel linkse andere rommel kan hij dat niet waarmaken...met mensen die veel stemmen hebben gekregen eruit gooien (hoezo wij luisteren naar wat het volk wil) kan hij dat ook niet...
Maar hoe meer zetels hij heeft, hoe meer hij wel in te brengen heeft en kan er wellicht iets gedaan worden, beter als het Niets van nu...

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:31

Ik maak me echt serieus zorgen. Ik werk keihard....In de zorg dus...Maar als ik er zo hard op achteruit blijf gaan dan hou ik over een paar jaar geen geld meer over om te eten...Mensen die ik ken en hard werken verdienen zo weinig dat ze niet eens op zichzelf kunnen wonen. Iedereen die wel een leuke auto heeft leent het geld bij de bank, omdat sparen haast niet meer gaat.
10 procent erbij...haha bij onze CAO moet de bond al vechten voor 1 procent loonsverhoging....
Als we niks meer kunnen kopen omdat we er geen geld voor hebebn gaat het echt niet beter in Nederland...
Dat blijkt wel we hebben hier zelfs een voedselbank gekregen....Een paar jaar geelden wist ik niet eens wat dat was bij wijze van spreken.
Nederland hangt van lenen aan elkaar en het verschil tussen arm en rijk word steeds groter. Zolang er minimale koopkracht is gaat het ook niet zoveel beter met de economie dus ik hou mijn hart vast voor de toekomst...Ik vraag me echt af wat ze in vredesnaam dan wel doen met ons geld...De vergrijzing haha daar heben mensen jarenlang geld voor gespaard voor hun oude dag....Pensioenfondsen hebben verkeerde beleggingen gedaan dus moet er nieuw geld komen...Tja ik weet t ook niet meer.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:48

Schimmelig schreef:
De wereld is scheef. Heeft niemand dit nog opgemerkt? Tong uitsteken Voetballers, filmsterren, Bill Gates, etc verdienen miljoenen terwijl in de derde wereld iedereen ligt te creperen...

Sterker nog, wij in het westen hebben zoveel voedsel dat er genoeg is voor de hele wereld, maar omdat wij de prijzen en kwaliteit zo hoog willen houden, worden kneusjes (b-kwaliteit groenten bijv.) gewoon vernietigd, als mest over het land uitgereden, etc Scheve mond

Schimmelig schreef:
Er zijn hopelijk ook wel andere partijen zijn die het belastingstelsel aan willen pakken Verward

Vertel mij maar welke Lachen

Futurefox schreef:
Ik vraag me echt af wat ze in vredesnaam dan wel doen met ons geld...

Ik vraag me dat ook regelmatig af.
Maar volgens mij wordt er zo makkelijk met ons geld omgegaan, denk maar aan dat bouwschandaal een paar jaar geleden...
Echt niemand in de regering dacht: goh, wat is dat bouwen eigenlijk duur, betalen wij niet teveel in vergelijking met anderen?
En die bouwbedrijven maar cashen met hun extra hoge rekeningen.

Volgens mij wordt er zo verschrikkelijk veel geld aan onzin over de balk gesmeten. Dat rondje Nederland voor de burgers een paar weken geleden, dat heeft zo vreselijk veel geld gekost, waarom Verward
Dat geld hadden ze wat mij betreft beter ergens anders in kunnen steken en als ze echt zo begaan waren ermee hadden ze lekker in hun vrije tijd door Nederland kunnen gaan fietsen, maarja, dat kan niet, het moet allemaal luxe.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:06

Schimmelig schreef:

Dan wordt je ook voetballer of filmster. Knipoog
In principe kunnen die mensen zelf daar ook niks aan doen natuurlijk. Ze zullen het vast leuk vinden dat ze miljoenen verdienen, maar ze doen hun weer in eerste instantie omdat ze het leuk vinden. Ik hoor sommige mensen weleens afgeven op voetballers/filmsterren/zangers en zangeressen omdat zij er miljoenen mee verdienen terwijl anderen helemaal niks verdienen en dan heb ik zoiets van; "maar daar kunnen zij zélf niet zo veel aan doen".
Ben het er wel mee eens dat het scheef is natuurlijk. Maar ja, daar doe je toch niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:08

Maar voor bijv een voetballer is het toch zo, net hoe gek de club is en er voor geeft.

Die ministers zeggen, ik wil meer verdienen en ach..die stomme Hollanders betalen dat wel
Die mopperen een keer en dat is het....dus verhogen die hap....

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:10

runningkawa schreef:
Maar voor bijv een voetballer is het toch zo, net hoe gek de club is en er voor geeft.

Die ministers zeggen, ik wil meer verdienen en ach..die stomme Hollanders betalen dat wel
Die mopperen een keer en dat is het....dus verhogen die hap....

Ja. Daarom vind ik dit ook een heel ander geval dan bij bijvoorbeeld voetballers of filmsterren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:21

Het hele land is al naar de knoppen hier. Voetballers die idd veel meer verdienen dan de mensen die 10 keer zo hard moeten werken in de zorg. De dokters gaan 5 keer per jaar op vakantie.. En bea die nog meer verdiend dan wie dan ook bij elkaar. We zouden net zoals de franse mensen allemaal in opspraak moeten komen. Beetje rotzooi trappen. Niemand ken zijn rekeningen nog betalen in dit land. Alles word duurder... Boos! En die k** ministers gaan er idd op vooruit. Mijn stem gaat zeker naar Wilders. Er is een ongelofelijke voortrekking in dit land, kijk maar naar Raket(Annet). Als wij harder dan 50 km te hard rijden word ons rijbewijs ingenomen. En zij kan lekker doorsjeezen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:28

Schimmelig schreef:
patsur schreef:
Ik stem Wilders Ja

Sjah, wij maken deze maatschappij. Wij tolereren het dat mensen zo'n salarisverhoging krijgen.

volgens mij is het niet zo dat wij het allemaal tolereren, maar meer dat die mensen met topsalarissen (en dan heb ik het niet over filmsterren maar over topmanagers etc) elkaar in stand houden, het is en blijft een klein groepje die elkaar baantjes geven.
Het scheve systeem van NV's met een raad van bestuur die zichzelf mag aanstellen, nou dan kies je je vriendjes toch?
ik ben er op zich wel voor om nog een topschijf aan het belasting systeem toe te voegen, dus voor de mensen die echt miljoenen verdienen een percentage van 60/70 %, en dan verdienen ze nog steeds meer als modaal hoor.

over de ministers, ik vind het een beetje dubbel. 10% is echt belachelijk, zou ik eens mee moeten aankomen Tong uitsteken
wat ik ook belachelijk vind is dat ze zeggen dat de hogere inkomens meer moeten gaan inleveren, en zelf meer gaan verdienen Verward

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:33

Ik vindt het belachelijk, die ministers die doen maar, alsof ze al niet genoeg verdienen.
En de minima die kan niet eens 10 procent loonsverhogimg krijgen laat staan 1 procent.

Alles wordt maar duurder en de lonen blijven gelijk, tja dan houdt het een keer op.
De gewone mens raakt in de schulden,en sparen dat lukt niet meer.
Eigenlijk zou een minister eens moeten ruilen van loon met de gewone man,
kan ie ook eens vernemen hoe het is om elk dubbeltje 10x om te draaien.

Het verschil tussen arm en rijk wordt zo steeds groter.
Futurefox schreef:
Ik maak me echt serieus zorgen. Ik werk keihard....In de zorg dus...Maar als ik er zo hard op achteruit blijf gaan dan hou ik over een paar jaar geen geld meer over om te eten...Mensen die ik ken en hard werken verdienen zo weinig dat ze niet eens op zichzelf kunnen wonen. Iedereen die wel een leuke auto heeft leent het geld bij de bank, omdat sparen haast niet meer gaat.
10 procent erbij...haha bij onze CAO moet de bond al vechten voor 1 procent loonsverhoging....
Als we niks meer kunnen kopen omdat we er geen geld voor hebebn gaat het echt niet beter in Nederland....

Ik werk in de Tuinbouw daar werk je hard voor een klein beetje geld, als je dan alleen woont kan je niet eens rondkomen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 15:28

melkbus schreef:
En heel Nederland pikt dit dus gewoon! Iedereen loopt wel te mopperen maar ondertussen hebben zij die 10% wel te pakken.

Maar wat kan de nederlandse bevolking hieraan doen?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 15:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:38

30% !!!!

Het is dat ik geen strafblad wil en zoiets niet zou kunnen...anders ging je ze toch een kogel door de kop jagen....

En 30% van dat loon is heel wat meer als 30% van het onze...
En wij maar betalen....we zouden echt landelijk het werk neer moeten gooien...echt helemaal massaal...
Dit is absurt!!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:39

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:41

Emilia schreef:

DEN HAAG - Een commissie van wijzen gaat onderzoeken op welke termijn het salaris van de minister-president en ministers met 30 procent wordt verhoogd.

Oke Boos! hier word ik echt niet goed van.
Alles maar duurder maken en onder tussen hun salaris maar verhogen zo dat hun er niets van merken.
Rond uit belagelijk.
Als hun nu eens wat meer gaan inleveren in plaats van wij.
Zieken fons gaat weer omhoog en weet ik wat meer dat omhoog gaat.
Eigelijk moeste we maar eens met het hele land gaan staken of zo.
Laatst bijgewerkt door Rashja op 22-09-07 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:44

Rashja schreef:

Lijkt mij een goed plan! Haha! Wie gaat dat organiseren Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:44

Citaat:
Het jaarsalaris van de minister-president bedroeg in 2007 ongeveer 124,5 duizend euro inclusief vakantiegeld en exclusief eindejaarsuitkering. Daarnaast krijgt de premier jaarlijks een vaste onkostenvergoeding (in 2007 ruim 15 duizend euro) en maakt hij aanspraak op een aantal andere tegemoetkomingen en voorzieningen

maal 30 % Misselijk

15.000 onkostenvergoeding? waarvoor met zo'n loon?
Tegemoedkomingen? Kunnen die niet beter naar zieke mensen bijvoorbeeld??

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:45

Schimmelig schreef:
Rashja schreef:

Geen idee mischien moeten we al vast hier op bokt gaan beginnen of zo Haha!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 15:46

Schimmelig schreef:
Rashja schreef:

Dat gaat echt nooooooooit gebeuren!