Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPassion

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:51

Lynn_Nikita schreef:
Nathachou schreef:
Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...

helemaal mee eens

inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:52

_rosita_ schreef:
Whiz schreef:
Ik verschaf werk voor mensen, en als ik 3 CV opstuur.. met 2 nederlanders en 1 buitenlander dan kun je er van uit gaan dat de eerste keus bij de andere ligt.

het is de discussie niet, maar dan nog heeft het te maken met de wil om te werken. met doorzettingsvermogen bereik je een hoop. het komt mij ook niet aanwaaien. dus om dan hard discriminatie te roepen is de grootste onzin. in nederland is er werk zat, wil je werken, kun je werken.... zo simpel is het hier.

Zo simpel is het hier dus duidelijk niet in NL. Zag laatst nog wat op tv over Allochtonen en werk zoeken.. daar word je niet vrolijk van.

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:52

Nathachou schreef:
x_Marr schreef:
Ik denk dat iedereen eens goed moet nagaan hoe hij het bedoeld: ik denk dat ie goed doorgeeft hoe het anders over een paar jaar in nederland is. Scheve mond

Hier ben ik het dus ook mee eens ... Misschien is hij heel erg radicaal wat dat betreft, maar hebben andere maatregelen ooit echt geholpen? Eerlijk is eerlijk, het begint nogal uit de hand te lopen. Sommige moslims willen maar niet integreren, maar wel uitgebreid van Nederland genieten en hun eigen gang gaan (hieronder versta ik dus o.a. moskeeën bouwen). Ik vindt niet dat ze 'ons' geloof aan moeten nemen, maar dan moeten ze het ten minste accepteren. Volgens mij zouden zij het liefst alleen maar moskeeën zien en alle kerken hier de grond gelijk maken. Ze manipuleren ons waar we zelf bijstaan, maar het gewoon niet door hebben. Ze beginnen ons land steeds meer over te nemen (proberen het althans) en dat vindt ik gewoon heel erg fout.

Bovendien lijkt het me sterk dat ook daadwerkelijk alle allochtonen die werkloos zijn het land uit gezet moeten worden. Er zullen vast wel criteria aan verbonden zijn, die niet in het krantenartikel genoemd worden Knipoog. Het is over het algemeen wel bekend dat de journalisten alleen de extreme kreten openbaar maken en de details achterwege laten, ik vindt dus ook niet dat we zo over Wilders kunnen kritiseren.

krijg bijna het gevoel dat je het over ruimtewezens hebt ofzo, vin je dit nie een beetje overdreven?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:53

Maar Nederland is nou eenmaal een christelijk land Knipoog of je het nou wilt of niet ... Die kerken staan daar al jaaaaren. Daar in die moslimlanden staan toch ook in elk dorp een moskee?
Mijn probleem met hun is dat ze alles maar willen hebben (gerespecteerd worden, geaccepteerd worden, etc.), maar zelf geven, nee dat zit er niet in. Ik vindt het prima dat ze hier hun geloof willen uitoefenen, maar om dan in Nederland de grootste moskee ooit te bouwen vindt ik te ver gaan, doe dat lekker in je eigen land. Wij gaan toch ook niet de grootste kerk ooit in hun land op bouwen, je mag daar niet eens de kleinste bouwen!
Let wel, ik praat nu alsof ik iedere moslim over een kam scheer, maar ik denk dat jullie wel weten over welke bepaalde groep ik het heb Knipoog. Ken genoeg moslims waar niks mis mee is en waarvoor ik het ook jammer vindt dat hun 'image' zo verpest wordt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:54

Helmaal weer eens met Nathachou Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:55

Juul schreef:
Zo simpel is het hier dus duidelijk niet in NL. Zag laatst nog wat op tv over Allochtonen en werk zoeken.. daar word je niet vrolijk van.

Voor veel Nederlanders is het al moeilijk om aan een baan te komen, laat staan als je niet van NLse afkomst bent. Je kunt hier dan bijna alleen terecht bij andere buitenlanders die zich al gestabiliseerd hebben en zelfs die nemen je niet graag aan Tong uitsteken

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 22:56

_rosita_ schreef:
Whiz schreef:
Ik verschaf werk voor mensen, en als ik 3 CV opstuur.. met 2 nederlanders en 1 buitenlander dan kun je er van uit gaan dat de eerste keus bij de andere ligt.

het is de discussie niet, maar dan nog heeft het te maken met de wil om te werken. met doorzettingsvermogen bereik je een hoop. het komt mij ook niet aanwaaien. dus om dan hard discriminatie te roepen is de grootste onzin. in nederland is er werk zat, wil je werken, kun je werken.... zo simpel is het hier.

Nou dan heb jij blijkbaar onder een steen geleefd want de afgelopen jaren was het namelijk heel krap op de arbeidsmakt en zaten er vele mensen thuis zonder werk of werden naar lange jaren dienst bij bedrijven zonder pardon op straat gezet. De wil om te werken is zeer zeker belangrijk, maar dat neemt niet weg dat het voor de 1 moeilijker is dan voor de ander. Er zijn namelijk heeeeel erg veel mensen die dus de afgelopen jaren een periode hebben thuis gezeten. Ik had laast een man die 35 jaar bij het zelfde bedrijf heeft gewerkt en door bezuinigingen mooi op straat stond, en dus een ww uitkering kreeg. Heb hem gelukkig best snel weer aan het werk gekregen.. mjah nederlander he!! (lees sarcastisch).

Overigens had ik laats ook een marokaanse man.. wilde heel graag werken, was ook nog eens onwijs goed in zijn werk. Heb hem ergens voorgesteld en er werd duidelijk aan mij vermeld dat ze niet en ik quote '' op een marokkaan zaten te wachten''

Overigens is het voor buitenlander met diploma's natuurlijk heel wat makkelijker, maar dat zal het grote gros niet zijn wat een uitkering ontvangt.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 19-09-07 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:57

sronnie schreef:
Ga eerst maar eens proberen om in een islamitisch land een kerk te bouwen, ga vervolgens met de bijbel zwaaien en als laatste een misdaad plegen, kijken hoe je dan nog tegen over het standpunt van Wilders kijkt..

Dus omdat 'zij' niet tolerant zijn en niet open staan voor ons (of het christendom), moet dat hier ook maar niet mogen?
Gelukkig mag dat wel, lang leve de vrijheid van godsdienst. Zolang de Nederlandse wet maar gevolgt wordt, zie ik geen probleem met de islam.
Wilders probeert juist hun godsdienst af te pakken en hoe reageer je als er iets van je wordt afgepakt, juist, je pakt het nog steviger vast. Als 'wij' meer openstaan en hun godsdienst accepteren kunnen we beter in gesprek gaan en de dingen aanpakken die niet in ons land passen. Dit probleem los je niet op door mensen maar weg te sturen en hun godsdienst te ondrukken.
Ik ben er juist trots op dat Nederland zo multicultureel is, al die verschillende godsdiensten en verschillende culturen, daar kun je alleen maar van leren. Tuurlijk zijn er nog problemen met het harmonieus samenleven (maar dit geld ook voor de Nederlanders onderling) tussen die culturen, maar imo is Wilders zijn 10-stappenplan absoluut geen oplossing.
Daarnaast is het niet realiseerbaar in de internationale samenleving.

Ook vind ik zijn uitspraken over dubbele nationaliteit niet kunnen. Mensen met een andere nationaliteit mogen van hem niet de Nederlandse nationaliteit krijgen. Ook niet als zij die niet kunnen afstaan.
Vind Wilders eigenlijk een heel eng mannetje, vind zijn ideeen een stuk enger dan de 'islamisering' van Nederland

Air

@ Schimmelig: En andersom is het ook, maar dara wordt geen anadacht aan besteed.

Anoniem

Het is echt niet zo dat Moslims Nederland ''over willen nemen'' ofzo. Dr zijn járen terug Antilianen, Joden etc etc in ons land komen wonen. Daar werd in het begin ook een hoop stennis over geschopt, maar dat is goed gekomen. Mensen worden bang van dingen die ze niet kennen; dus nu ook van Moslims. Dat moet wennen, en dat is begrijpelijk. Maar laten we ze nou niet meteen allemaal het land uitgooien zeg Nagelbijten / Gniffelen

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:59

Nathachou schreef:
Maar Nederland is nou eenmaal een christelijk land Knipoog of je het nou wilt of niet ... Die kerken staan daar al jaaaaren. Daar in die moslimlanden staan toch ook in elk dorp een moskee?
Mijn probleem met hun is dat ze alles maar willen hebben (gerespecteerd worden, geaccepteerd worden, etc.), maar zelf geven, nee dat zit er niet in. Ik vindt het prima dat ze hier hun geloof willen uitoefenen, maar om dan in Nederland de grootste moskee ooit te bouwen vindt ik te ver gaan, doe dat lekker in je eigen land. Wij gaan toch ook niet de grootste kerk ooit in hun land op bouwen, je mag daar niet eens de kleinste bouwen!
Let wel, ik praat nu alsof ik iedere moslim over een kam scheer, maar ik denk dat jullie wel weten over welke bepaalde groep ik het heb Knipoog. Ken genoeg moslims waar niks mis mee is en waarvoor ik het ook jammer vindt dat hun 'image' zo verpest wordt.

Dat wil iedereen, Jij en ik ook.
er zijn natuurlijk grenzen, daarnietvan, maar de groep waar jij het over hebt is maar een kleine groep van alle buitelanders die in NL wonen. Maar over al die mensen die wel vloeiend de taal spreken en een baan hebben, daar hoor je niks over! net zomin als al die werkeloze, criminele nederlanders!
er wordt hier zo erg over "de moslims" gepraat! Come on, die paar radicale moslims in ons land gaan nederland echt niet overnemen ofzo! tis niet space invaders! Het verbaast me eigelijk wel hoeveel mensen er met hem eens zijn...

Nathachou

mistercooper schreef:
krijg bijna het gevoel dat je het over ruimtewezens hebt ofzo, vin je dit nie een beetje overdreven?

Klinkt misschien een beetje overdreven, maar in feite is het wel zo. Was laatst toch ook zoiets belachelijks dat ze de Koran in de grondwet op wilden nemen. Gelukkig is dat nooit zo ver gekomen tot nu an toe, maar weet vrijwel zeker dat het ooit nog een keer ter sprake komt. En dat vindt ik erg eng ja en dan ben ik degene die zich niet aan wilt passen.
Hoe zat dat ook alweer met politiek en godsdienst gescheiden houden?
Maar goed, dat ze toch wel het land proberen(!!!) over te nemen, lijkt mij toch erg duidelijk na die uitspraak (koran in de grondwet), ondanks dat het niet door is gegan.

Schimmelig

x_Marr schreef:
@ Schimmelig: En andersom is het ook, maar dara wordt geen anadacht aan besteed.

Wat is het CWI dan? Aandacht genoeg hoor. Je moet het alleen wel op willen zoeken en veel 'Sjon's en Anita's' doen ook graag niets voor hun centen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:00

Whiz schreef:
Nou dan heb jij blijkbaar onder een steen geleefd want de afgelopen jaren was het namelijk heel krap op de arbeidsmakt en zaten er vele mensen thuis zonder werk of werden naar lange jaren dienst bij bedrijven zonder pardon op straat gezet. De wil om te werken is zeer zeker belangrijk, maar dat neemt niet weg dat het voor de 1 moeilijker is dan voor de ander. Er zijn namelijk heeeeel erg veel mensen die dus de afgelopen jaren een periode hebben thuis gezeten. Ik had laast een man die 35 jaar bij het zelfde bedrijf heeft gewerkt en door bezuinigingen mooi op straat stond, en dus een ww uitkering kreeg. Heb hem gelukkig best snel weer aan het werk gekregen.. mjah nederlander he!! (lees sarcastisch).

Overigens had ik laats ook een marokaanse man.. wilde heel graag werken, was ook nog eens onwijs goed in zijn werk. Heb hem ergens voorgesteld en er werd duidelijk tegen aan mij vermeld dat ze niet en ik quote '' op een marokkaan zaten te wachten''

Overigens is het voor buitenlander met diploma's natuurlijk heel wat makkelijker, maar dat zal het grote gros niet zijn wat een uitkering ontvangt.

ach joh, laten we het op de man gaan spelen.... mn steen lag heerlijk Slapen Dromen
afgelopen jaren lag het werk niet voor het oprapen, maar nogmaals... als je wilde, kon je werken, al was het dan misschien onder je niveau. allochtonen worden misschien minder snel aangenomen, dat ben ik met je eens, maar kan ik ergens ook begrijpen wanneer men gebrekkig nederlands spreekt, is het voor veel functies niet handig zo'n iemand aan te nemen.
maar ook allochtonen kunnen prima een baan vinden en hey..... bij mij, pure hollander, lukt het ook niet met 1 brief en zonder doorzettingsvermogen.... komt vast omdat ik een pure hollander ben Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:01

mistercooper schreef:
Nathachou schreef:

Dat wil iedereen, Jij en ik ook.
er zijn natuurlijk grenzen, daarnietvan, maar de groep waar jij het over hebt is maar een kleine groep van alle buitelanders die in NL wonen. Maar over al die mensen die wel vloeiend de taal spreken en een baan hebben, daar hoor je niks over! net zomin als al die werkeloze, criminele nederlanders!
er wordt hier zo erg over "de moslims" gepraat! Come on, die paar radicale moslims in ons land gaan nederland echt niet overnemen ofzo! tis niet space invaders! Het verbaast me eigelijk wel hoeveel mensen er met hem eens zijn...

Daarom, mensen zijn bang. Wilders maakt ze bang. Dus laat jullie niet gek maken allemaal Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:01

Juul schreef:
Het is echt niet zo dat Moslims Nederland ''over willen nemen'' ofzo.

Zal best, zie het alleen nog best gebeuren, een islamitische regering of iets in die richting.
Zelfs de onderwereld wordt ingenomen door moslims, lijkt me niet een mooi visite kaartje Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 23:02

_rosita_ schreef:
ach joh, laten we het op de man gaan spelen.... mn steen lag heerlijk Slapen Dromen
afgelopen jaren lag het werk niet voor het oprapen, maar nogmaals... als je wilde, kon je werken, al was het dan misschien onder je niveau. allochtonen worden misschien minder snel aangenomen, dat ben ik met je eens, maar kan ik ergens ook begrijpen wanneer men gebrekkig nederlands spreekt, is het voor veel functies niet handig zo'n iemand aan te nemen.
maar ook allochtonen kunnen prima een baan vinden en hey..... bij mij, pure hollander, lukt het ook niet met 1 brief en zonder doorzettingsvermogen.... komt vast omdat ik een pure hollander ben Vork

Hmmm En als iedereen steeds onder zijn niveau aan het werk is dan hou je toch aan de onderkant een paar niveau's over, en die komen dus niet aan de bak. En dat zijn meestal ook de niveau's waar de hoogste werkeloosheids graad in zit.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:02

Nathachou schreef:
Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:02

sronnie schreef:
[naam] schreef:

Zal best, zie het alleen nog best gebeuren, een islamitische regering of iets in die richting.
Zelfs de onderwereld wordt ingenomen door moslims, lijkt me niet een mooi visite kaartje Knipoog

Alles kan. Maar nogmaals, laat je niet gek maken.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:03

Dat mensen zich nog laten bang maken door die geperoxideerde vent Haha! Stem je omdat je van hem houdt, of stem je op hem omdat je bang bent dat wat hij zegt misschien waarheid wordt?

Vraag je het bovenstaande eens af en dan kom je waarschijnlijk tot het laatste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:03

Schimmelig schreef:
Dat mensen zich nog laten bang maken door die geperoxideerde vent Haha! Stem je omdat je van hem houdt, of stem je op hem omdat je bang bent dat wat hij zegt misschien waarheid wordt?

Vraag je het bovenstaande eens af en dan kom je waarschijnlijk tot het laatste.

Kijk, jij snapt 'm Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:04

Lieke schreef:
sronnie schreef:
Ga eerst maar eens proberen om in een islamitisch land een kerk te bouwen, ga vervolgens met de bijbel zwaaien en als laatste een misdaad plegen, kijken hoe je dan nog tegen over het standpunt van Wilders kijkt..

Dus omdat 'zij' niet tolerant zijn en niet open staan voor ons (of het christendom), moet dat hier ook maar niet mogen?
Gelukkig mag dat wel, lang leve de vrijheid van godsdienst. Zolang de Nederlandse wet maar gevolgt wordt, zie ik geen probleem met de islam.
Wilders probeert juist hun godsdienst af te pakken en hoe reageer je als er iets van je wordt afgepakt, juist, je pakt het nog steviger vast. Als 'wij' meer openstaan en hun godsdienst accepteren kunnen we beter in gesprek gaan en de dingen aanpakken die niet in ons land passen. Dit probleem los je niet op door mensen maar weg te sturen en hun godsdienst te ondrukken.
Ik ben er juist trots op dat Nederland zo multicultureel is, al die verschillende godsdiensten en verschillende culturen, daar kun je alleen maar van leren. Tuurlijk zijn er nog problemen met het harmonieus samenleven (maar dit geld ook voor de Nederlanders onderling) tussen die culturen, maar imo is Wilders zijn 10-stappenplan absoluut geen oplossing.
Daarnaast is het niet realiseerbaar in de internationale samenleving.

Ook vind ik zijn uitspraken over dubbele nationaliteit niet kunnen. Mensen met een andere nationaliteit mogen van hem niet de Nederlandse nationaliteit krijgen. Ook niet als zij die niet kunnen afstaan.
Vind Wilders eigenlijk een heel eng mannetje, vind zijn ideeen een stuk enger dan de 'islamisering' van Nederland

O dus jij vind het een stuk beter als het over 10 jaar geen Nederland meer is, maar misschien 1/10e nederlanders zijn en de rest buitenlanders? Lachen

Ieder zijn eigen land, kom je wel in een ander land, dna heb je pech als je je niet aan de regels houdt, dan kun je Doei! zeggen.
ALs ik in een ander land kom te wonen dan ga ik daar ook geen criminele activiteiten of dingen die niet kunnen uitvoeren, en ik ga dan ook niet op mn luie gat zitten.

@ Schimmelig: het CWI is niet alleen maar voor 100% nederlanders Verward

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:04

sronnie schreef:
Juul schreef:

Je moet niet alles geloven wat geschreven staat
Alsof iemand exacte cijfers heeft over de nationaliteiten in 'de onderwereld' Haha!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:05

celticpony schreef:
ok,wilders hier komtie...ook ik kan keihard door de bocht gaan......... Clown
denk namenlijk eens na over wat ie zegt...hij scheert 1 hele bevolkingsgroep over 1kam. ik geloof dat er nog ooit eens iemand was die dat deed.; een groepering die banen inpikte,liever lui waren dan moe, voor alle ellende in het land zorgde,die maar het land uit moesten, etc. uiteindelijk ruim 50 jaar later herdenken we deze ellende nog steeds........

Dit is inderdaad kort door de bocht want hij scheert niet één bevolkingsgroep over 1 kam, dan moet je duidelijk horen wat hij zegt en schrijft. Als jij zijn plannen goed doorleest lees jij dat hij nog steeds mensen wil ontvangen in Nederland maar mensen die het echt nodig hebben. Hij heeft absoluut geen problemen met islamieten die zich aanpassen aan de samenleving en werken als dat mogelijk is, ik zie niet in zijn plannen staan dat hij die wil uitzetten. Wat hij wel doet is het beestje bij zijn naam noemen en er ook daadwerkelijk er wat aan willen doen, of ik het er nu mee eens ben of niet. Hij moet gewoon zijn boodschap eens anders formuleren en zijn haar normaal doen...
En ik vind dat de TS zich zeker verlaagd tot het niveau Wilders door hem knettergek te noemen...
Ik stem niet op deze man maar vindt wat sommige mensen hier roepen gaat me toch wat te ver.

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:05

Nathachou schreef:
mistercooper schreef:

Klinkt misschien een beetje overdreven, maar in feite is het wel zo. Was laatst toch ook zoiets belachelijks dat ze de Koran in de grondwet op wilden nemen. Gelukkig is dat nooit zo ver gekomen tot nu an toe, maar weet vrijwel zeker dat het ooit nog een keer ter sprake komt. En dat vindt ik erg eng ja en dan ben ik degene die zich niet aan wilt passen.
Hoe zat dat ook alweer met politiek en godsdienst gescheiden houden?
Maar goed, dat ze toch wel het land proberen(!!!) over te nemen, lijkt mij toch erg duidelijk na die uitspraak (koran in de grondwet), ondanks dat het niet door is gegan.

Ja tuurlijk slaat dat nergens op, maar dat is maar een kleine groep moslims die daar voor kiezen!
Ik vind het zo raar, ZE willen ons land over nemen omdat er een PAAR dat soort dingen zeggen.
er zijn zat nederlanders die ook dingen zeggen die niet geheel sporen (en Wilders is daar een pracht van een voorbeeld van!)