sronnie schreef:Ga eerst maar eens proberen om in een islamitisch land een kerk te bouwen, ga vervolgens met de bijbel zwaaien en als laatste een misdaad plegen, kijken hoe je dan nog tegen over het standpunt van Wilders kijkt..
Dus omdat 'zij' niet tolerant zijn en niet open staan voor ons (of het christendom), moet dat hier ook maar niet mogen?
Gelukkig mag dat wel, lang leve de vrijheid van godsdienst. Zolang de Nederlandse wet maar gevolgt wordt, zie ik geen probleem met de islam.
Wilders probeert juist hun godsdienst af te pakken en hoe reageer je als er iets van je wordt afgepakt, juist, je pakt het nog steviger vast. Als 'wij' meer openstaan en hun godsdienst accepteren kunnen we beter in gesprek gaan en de dingen aanpakken die niet in ons land passen. Dit probleem los je niet op door mensen maar weg te sturen en hun godsdienst te ondrukken.
Ik ben er juist trots op dat Nederland zo multicultureel is, al die verschillende godsdiensten en verschillende culturen, daar kun je alleen maar van leren. Tuurlijk zijn er nog problemen met het harmonieus samenleven (maar dit geld ook voor de Nederlanders onderling) tussen die culturen, maar imo is Wilders zijn 10-stappenplan absoluut geen oplossing.
Daarnaast is het niet realiseerbaar in de internationale samenleving.
Ook vind ik zijn uitspraken over dubbele nationaliteit niet kunnen. Mensen met een andere nationaliteit mogen van hem niet de Nederlandse nationaliteit krijgen. Ook niet als zij die niet
kunnen afstaan.
Vind Wilders eigenlijk een heel eng mannetje, vind zijn ideeen een stuk enger dan de 'islamisering' van Nederland