tweederde truckers valt door de mand bij controle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: tweederde truckers valt door de mand bij controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:28

Echwel schreef:
Wendy schreef:

Kom gezellig eens op de Twenteroute rijden... daar doen ze niet anders. Als ze de 70 al halen...

Tussen Raalte en Ommen ook ziets
laatst paardenvrachtwagen gereden kregen we een oud baasje voor de neus
die reed 60, dus echtgenoot maar even op de claxon gestampt....

En tussen Almelo en Zwolle...
Ach ja, dat krijg je blijkbaar als je niet in de randstad woont, dan wil de overheid geen geld uitgeven voor een fatsoenlijke weg.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:29

Gas wat ben jij bevooroordeeld tegen truckchauffeurs...

Mag hopen dat het gebied waar jij in woont geen vrachtwagens meer mogen en kunnen rijden
Zie wel hoe je jezelf dan redt

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:29

Oei oei wij hebben ook een vrouwelijke vrachtwagenchauffeuse...pfff dat moet dan echt een ramp op de weg zijn...

Het zijn gewoon de vooroordelen die mensen hebben over vrachtwagenchauffeurs meer omdat gewone auto bestuurders niet weten hoe ze om moeten gaan met zo'n grote vrachtwagen op de weg en geen idee hebben hoeveel lading ze bij hun hebben..
Als je iedere dag tussen al die chauffeurs inzit dan zijn die vooroordelen snel weg hoor...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:30

faye schreef:
Vrachtwagens mogen inderdaade maar 80, opmerkelijk dat ik ze op de A15 altijd met een gangetje van 100 tegenkom. Niet voor niets gebeuren bijna alle ongelukken op de A15 met vrachtwagens
Inhaal verbod? Hebben ze toch schijt aan? Het wordt hoog tijd dat er veel strenger op vrachtwagens gecontroleerd gaat worden!!

En vooral met dank aan de mensen richting Rotterdam die net te laat weg zijn gegaan van huis, weinig afstand houden en hun auto zo voor een vrachtwagen zwiepen. Waar 2 een aanrijding hebben, hebben er ook meestal 2 schuld..

Citaat:
En natuurlijk heb je ook aso automobilisten, maar er is 1 heel belangrijk verschil: Als een vranhtwagen schijt aan de medeweggebruiker heeft is dat vele malen ergen aangezien het zijn BEROEP betreft

En jij maakt nooit een foutje in je werk? Ook vrachtwagen rijden is mensenwerk, dan moet je dus als automobilist reken mee houden (net zoals met alle andere weggebruikers, die kunnen ook aan het werk zijn of even niet opletten).

Dankzij de vrachtwagenjongens en meisje draait onze economie, dus ik houd altijd rekening met ze (althans dat probeer ik zo goed mogelijk).

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:30

faye schreef:
En natuurlijk heb je ook aso automobilisten, maar er is 1 heel belangrijk verschil: Als een vranhtwagen schijt aan de medeweggebruiker heeft is dat vele malen ergen aangezien het zijn BEROEP betreft!

maar als een automobilist schijt heeft aan een vrachwagenchaffeur zijn de gevolgen niet te overzien! en dan vind ik het zwaar onterecht dat de vrachtwagen chaffeurs altijd in het slechte daglicht worden gezet!

(sorry maar kan me hier echt kwaad om maken en is voor niemand persoonlijk bedoeld)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:31

Wendy schreef:
]
En tussen Almelo en Zwolle...
Ach ja, dat krijg je blijkbaar als je niet in de randstad woont, dan wil de overheid geen geld uitgeven voor een fatsoenlijke weg.

Ja en dan zit ik tussen de witte paal en
Almelo liever achter een vrachtwagen dan achter een tourist met of zonder caravan

SAKKIA

faye schreef:
Nee hoor, geen aanname. Dat is gewoon zo en ik kan het helaas niet onderbouwen aangezien mijn informatie nog vetrouwelijk is. . Daarbij wordt er ook flink gesjoemeld met rijtijden. Maar goed, dan gaan we weer off topic.

Het spijt me Faye maar je komt op mij echt ongeloofwaardig over, je strooit met dingen in het rond die je niet kunt onderbouwen omdat je informatie kennelijk vertrouwelijk is.
Tuurlijk ik zal de laatste zijn die ontkend dat er met rijtijden wordt gerommeld, dat is gewoon zo.

Het aantal auto-ongelukken die plaats vinden door mensen die achter het stuur in slaap vallen is niet bekend. De automobilist is "zomaar" de macht over het stuur verloren Dat soort dingen maak je mij gewoon niet wijs echt niet. Het is zo dat als je een schuiver maakt met een vrachtwagen dat de gevolgen dan gewoon groter zijn, maar hoe zou jij dat dan willen verkomen? Dat kan toch niet? Een vrachtwagen is altijd groter en zwaarden dan een personenauto. De auto zijn het dan ook nooit winnen van de vrachtwagen. Maar de mensen staan altijd klaar om met de vinger naar de vrachtwagen te wijzen. Nee sorry, maar dat gaat er bij mij gewoon niet in.

Anoniem

Ik houd ook rekening met ze hoor, daar niet van. Helaas is het andersom vaak ver te zoeken. Of vind jij het normaal om een inhaalverbod te negeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:32

Chronos schreef:
Das knap in de rechtzaal... ga je je auto onder elke auto parkeren???

ROFL Kusje

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:33

faye schreef:
ROTTERDAM - De politie heeft dinsdagochtend tijdens een controle in Rotterdam 53 van de 72 gecontroleerde truckers bekeurd, onder meer voor overbelading. Dit heeft de politie woensdag bekendgemaakt.
Inertia Stock

De controle was met name gericht op het vervoer van groente en fruit door voertuigen tot 3500 kilo.

(c) ANP

Gek he dat er zoveel ongelukken met vrachtwagens gebeuren? Ik vind het echt schandalig, op deze manier worden het wel moordwapens.

Moet eerlijk zeggen dat bij ons zelden ongelukken gebeuren hier op de zaak.
Edit: wij hebben dan geen bestelbusjes maar echt alleen maar trekkers met opleggers Cool

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:34

faye schreef:
Ik houd ook rekening met ze hoor, daar niet van. Helaas is het andersom vaak ver te zoeken. Of vind jij het normaal om een inhaalverbod te negeren?

Ja als de auto voor ze hun tijden in de weg staan enz natuurlijk
Jij moet toch ook opmeen bepaalde tijd klaar zijn met je werk
Dat is hetzelfde dat mensen altijd kwaad worden als er een file is door een ongeluk

Wees blij dat je achter in de file kunt aansluiten, dat je niet voorin bent beland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:35

En verboden zijn er niet voor niets. Dus heb je je daar gewoon aan te houden, dank je wel, geeft prima de mentaliteit van de vrachtwagenschauffeurs weer: schijt aan regels.

Chronos

Haha! tot 3500 kilo is geen vrachtauto te noemen Haha!

Maar ik vind het eerlijk gezegt een beetje vreemd dat iemand hier dusdanige beschuldigingen en zeker toch een zekere bedreiging hier neer zet..

Echwel

faye schreef:
En verboden zijn er niet voor niets. Dus heb je je daar gewoon aan te houden, dank je wel, geeft prima de mentaliteit van de vrachtwagenschauffeurs weer: schijt aan regels.

Ach en jij doet zeker nooit iets tegen de regels.
Wouw wat een Schijnheilig Schijnheilig

Chronos

faye schreef:

Nee hoor heb ik niet en ben me heel erg bewust van alle geboden en verboden die er zijn..

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:36

@faye

Geef jij tijdens een file of opstopping maar eens de ruimte aan een chauffeur, negen van de tien keer krijg je keurig een handje uit het raam of via de spiegel, dat moet ik nog meemaken van een gewone automobilist.

Iedereen maakt fouten in het verkeer, maar om * onze truckers* nou zo in een slecht daglicht te plaatsen ben je toch niet helemaal lekker bezig. Boos!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:37

faye schreef:
Vrachtwagens mogen inderdaade maar 80, opmerkelijk dat ik ze op de A15 altijd met een gangetje van 100 tegenkom. Niet voor niets gebeuren bijna alle ongelukken op de A15 met vrachtwagens
Inhaal verbod? Hebben ze toch schijt aan? Het wordt hoog tijd dat er veel strenger op vrachtwagens gecontroleerd gaat worden!

En natuurlijk heb je ook aso automobilisten, maar er is 1 heel belangrijk verschil: Als een vranhtwagen schijt aan de medeweggebruiker heeft is dat vele malen ergen aangezien het zijn BEROEP betreft!

Nog strenger??? Laten ze die jongens van 18 in hun golfjes o.i.d. pakken want dat zijn pas gevaren op de weg.
Maandag is hier in het noorden de bietencampagne begonnen. Het stikt hier van de vrachtwagens op de weg. Maar weet je er rijdt ook heel erg veel politie omdat er elk jaar weer ongelukken gebeuren met die bietenauto's. Ik zal niet weten hoe de politie hier nog strenger op moet controleren dan dat ze nu al doen. De reden dat die ongelukken hier gebeuren is gewoon omdat de vrachtwagens op de meest rare wegen naar de boeren toe moeten rijden. Het is overal nat, vrachtwagen komt even in de berm en er valt niks meer aan te houden. Je bent hem echt kwijt en dan kun je alleen nog hopen dat je er zelf nog goed van afkomt.
Je vergeet ook al die andere dingen, ongelukken met vrachtwagens en fietsers? Die fietsers (oke ook voetgangers) zijn zich helemaal niet bewust van het feit dat vrachtwagens een grote dode hoek hebben. Vrachtwagen zijn wel uitgerust met dodehoekspiegels, maar het is niet te voorkomen, die lui schieten overal tussen door.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:37

faye schreef:

natuurlijk zijn de regels er niet voor niets en houden ook de chauffeurs zich over het algemeen daar aan!
Neem maar van mij aan dat de mentaliteit van de vrachtwagen chauffeurs echt niet zo is zolas jij ons wil doen geloven

was dit wel het geval
das was het wel een mooi groot zooitje op de weg!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:38

Laten we eerlijk zijn er kan amper meer ergens ingehaald worden als er inhaalverbod is en doe je dat wel dan gaat er een behoorlijk bedrag weer naar de staatskas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:42

Patsab schreef:
@faye

Geef jij tijdens een file of opstopping maar eens de ruimte aan een chauffeur, negen van de tien keer krijg je keurig een handje uit het raam of via de spiegel, dat moet ik nog meemaken van een gewone automobilist.

Iedereen maakt fouten in het verkeer, maar om * onze truckers* nou zo in een slecht daglicht te plaatsen ben je toch niet helemaal lekker bezig. Boos!

Ik geef ze bij file ook de ruimte hoor, ben de beroerdste niet Haha!
Maar ga eens een paar weken over de A15, dan begrijp je precies wat ik bedoel. Maling aan een inhaalverbod, gewoon je vrachtwagen naar rechts duwen als er geen plaats is. Of de rest dan boven op de remmen moet deert je tenslotte niet. Opmerkelijk ook dat er de afgelopen weken meerdere malen vrachtwagens op files ingereden zijn, nee dan ben je echt heel professioneel bezig! Clown

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:42

faye schreef:

jij houdt er wel van om vooroordelen over mensen te hebben he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:43

MissToseland schreef:
faye schreef:

jij houdt er wel van om vooroordelen over mensen te hebben he

Ze zegt het zelf: tuurlijk ga je inhalen bij een verbod als je tijden in gevaar komen. Liever een automobilist dan je tijden ingevaar nietwaar? Want daar komt het dan wel op neer.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:44

faye schreef:
Patsab schreef:
@faye

Ik geef ze bij file ook de ruimte hoor, ben de beroerdste niet Haha!
Maar ga eens een paar weken over de A15, dan begrijp je precies wat ik bedoel. Maling aan een inhaalverbod, gewoon je vrachtwagen naar rechts duwen als er geen plaats is. Of de rest dan boven op de remmen moet deert je tenslotte niet. Opmerkelijk ook dat er de afgelopen weken meerdere malen vrachtwagens op files ingereden zijn, nee dan ben je echt heel professioneel bezig! Clown

Ik heb werkelijk maar 1 advies voor jouw, ga een weekje mee met een chauffeur, dan krijg je net zoals ons misschien eens een andere denkwijze over hun werk!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:45

Sorry Faye maar ik vind je heel bekrompen en bevooroordeeld
reageren, je bent zo te zien ook de enige hier met die visie
Een aanbod om eens mee te rijden sla je af, waarom, bang om te zien
hoe het werkelijk is?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:45

Inderdaad Patsab, pff, kan er niet bij dat sommige mensen zo kortzichtig kunnen zijn