IVF-moeder klaagt arts aan wegens kind teveel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Re: IVF-moeder klaagt arts aan wegens kind teveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:28

Mijn eerste reactie na het lezen van het nieuwsbericht was; die mensen zijn geen kinderen waard.
Maar na het lezen van de reacties van Shadow0 wordt mijn mening toch iets genuanceerder. Ik begrijp nu wel dat het zo kan zijn dat ze het echt niet kunnen betalen.
Maar dan nog vind ik het vreemd dat ze de arts aanklagen. Dat ze er eigenlijk niet blij mee zijn is tot daar aan toe, maar dat ze dan ook nog een arts gaan beschuldigen en geld eisen vind ik niet kunnen. Hoop dat er een goede oplossing voor de kinderen komt!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:00

...hoe lang zal het nog duren dat men bij de arts besteld..
graag 1 kind ..zoon blond blauwe ogen atletisch gebouwd iq minimum 145 uiteraard blakende gezondheid
geen aanleg tot obesitas geen erfelijke ziektes uiteindelijke lengte 189
en oja graag de neus van de pappa Vork

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:10

Ja en als daar dan iets van afwijkt (donkere ogen i.p.v. blauwe ogen, oei hoe erg) komt er een rechtzaak. Ik hoop dat ik in die tijd niet meer in leven ben.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:17

runningkawa schreef:
ivf geeft altijd kans op meerlingen...ga maar eens googelen..
dan moet je geen ivf doen...

Niet als de arts maar één embryo terugplaatst Clown

Ik zou wel graag willen weten wat de afspraken tussen ouders en arts op voorhand waren, dat is toch redelijk essentieel als je hier een uitspraak over wilt doen...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:22

De claimcultuur doet langzaam overal zijn intrede, daar ontkomen we toch niet aan.

Meerlingen bij IVF komen idd door het implanteren van meerdere zygoten(bevruchte eicellen). Vroeger werden er meestal 3 a 4 teruggeplaatst, tegenwoordig vaak 2 of 3 ivm de betere technieken. 1 embryo wordt zelden gedaan ivm lagere slagingskansen en de procedure is voor de vrouw aardig belastend. (en duur en in Nederland wordt het maar een bepaald aantal keer vergoed(maar dat wisselt per jaar Clown ), dus dan liever risico op een tweeling dan niet zwanger en zelf voor de kosten opdraaien...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:01

Wat ik al eerder zei
IVF is duur, alleen voor medische redenen wordt er maar 1 embryo geplaatst. En nergens in dat bericht is daar iets over te vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:54

runningkawa schreef:
Wat ik al eerder zei
IVF is duur, alleen voor medische redenen wordt er maar 1 embryo geplaatst.

De vorige keer dat je dat zei was het nog een aanname. Heb je een bron die deze uitspraak kan bevestigen? (Een die geldig is voor Australie uiteraard.)

Citaat:
En nergens in dat bericht is daar iets over te vinden.

Klopt: dus we weten het niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:57

Dat was geen aanname, dat stond op een site.

Nee geen site van australië, maar ook daar zal IVF niet voor niets zijn en wil men ook de vrouw niet extra belasten en de ook de slaginskans verhogen.

Ja juist, omdat daar niks van staat zal dat dus ook niet het probleem zijn. Er word alleen gesproken over geld, niet dat de dokter veel medisch risico heeft genomen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:00

Ik dacht ook toen ik het las van wees toch blij dat er tegenwoordig technieken zijn dat ze toch nog wel kinderen kunnen krijgen. Arme kinderen later dat ze weten dat er gewoon een niet gewenst was Scheve mond

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:16

runningkawa schreef:
Dat was geen aanname, dat stond op een site.

Ok, de vorige keer schreef je nog 'ik denk'. Maar het is misschien handig om ook de site even te geven - er zijn veel sites, niet allemaal zijn ze even nauwkeurig. Maar zelfs dan nog: als een arts mij persoonlijk zou verzekeren dat er iets bepaalds gaat gebeuren, dan zou ik zijn woord aannemen, en niet de 'gebruikelijke' manier van doen, al staat het op nog zoveel sites.

Citaat:
Nee geen site van australië, maar ook daar zal IVF niet voor niets zijn en wil men ook de vrouw niet extra belasten en de ook de slaginskans verhogen.

Dat kan heel goed, en het klinkt ook best aannemelijk, maar je WEET het niet. En als je het niet weet kun je DUS niet concluderen wat er precies aan de hand is, en er DUS ook niet met zekerheid een oordeel over geven.

Citaat:
Ja juist, omdat daar niks van staat zal dat dus ook niet het probleem zijn.

Dat kun je zo niet stellen, dat weet je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:54

Zullen we dan maar op geen een NM bericht meer reageren maar na de opening meteen een slotje plaatsen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:01

Voor slotjes moet je bij de mods zijn. Maar er wordt gewoon soms erg snel geoordeeld terwijl we allerlei dingen niet weten. Daar is volgens mij niemand bij gebaat, toch?

En in sommige gevallen kan dat mensen erg schaden - de gevolgen van dat soort halve verhalen en allerlei oordelen kunnen best vervelende gevolgen hebben. In dit geval valt dat waarschijnlijk mee, aangezien de kans dat ze dit in Australie lezen niet zo enorm groot is, maar toch lijkt het me niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:03

Dan tem maar even zou ik zeggen...sorry maar dan kun je beter stellen dat er gewoon helemaal geen nieuwsberichten meer mogen staan op bokt...want ja daar kun je dan wat over zeggen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:15

runningkawa schreef:
Dan tem maar even zou ik zeggen...sorry maar dan kun je beter stellen dat er gewoon helemaal geen nieuwsberichten meer mogen staan op bokt...want ja daar kun je dan wat over zeggen...

Nogmaals: voor slotjes moet je bij de mods zijn. Ik heb niet te stellen of er wel of niet nieuwsberichten op Bokt mogen staan, daarvoor moet je bij andere mensen zijn. Ik reageer gewoon op wat ik lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:17

En dit kun je dan zeggen op elk bericht waar wat over gezegt wordt.
Dan kun je elk topic dood maken....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:30

Dit is wat off-topic, maar vind jij dat het belang van 'je mening kunnen geven' gaat boven de negatieve gevolgen van te snel oordelen? Niet alleen in dit topic hoor. Maar ik denk bv ook aan topics waar een kind een ongeluk heeft gehad, en waar de ouders beschuldigd worden zonder dat men de toedracht kent. Kun je je voorstellen hoe kwetsend dat moet zijn?

Wat zou - in jouw ogen - belangrijker zijn: dat een topic niet 'dood' gemaakt wordt, of dat mensen niet onterecht beschuldigd worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:31

Dat er idd niet altijd in watjes gezeverd moet worden en niet op alle slakken zout gelegd moet worden...met andere woorden, gel*ld wordt er toch wel..waar maakt toch niks uit?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:38

Ook ik weet niet hoe het in australie zit, maar even ter info: hier in NL wordt bij jonge vrouwen idd maar 1 embryo terug geplaats, en bij vrouwen boven 35-36 worden er 2 terug geplaatst omdat er minder kans is dat het innesteld. Dese vrouw is al 40 en zal best geinformeerd zijn over de procedure!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:39

runningkawa schreef:
Dat er idd niet altijd in watjes gezeverd moet worden en niet op alle slakken zout gelegd moet worden...met andere woorden, gel*ld wordt er toch wel..waar maakt toch niks uit?

Nee, tuurlijk niet, maakt niets uit als de hele buurt je met de nek aankijkt - of erger. Is dat echt de manier waarop jij naar anderen kijkt? Dat een onterecht oordeel, soms zelfs een valse beschuldiging, gezien wordt als 'op alle slakken zout leggen'? Dat je het prima vindt om zomaar wat dingen te roepen, en of ze nou waar zijn of niet, boeiuhh?

Dat 'er toch wel gel*ld wordt' is natuurlijk wel een vreemd argument, lijkt me. Ik zie niet in waarom je daar dan aan mee zou moeten doen?

Chessie: we weten niet of de vrouw geinformeerd is over de procedure, dat is het hele punt. Het kan zijn dat ze het wel wist maar er gewoon een slaatje uit hoopt te slaan. Maar het kan ook zijn dat de arts hier een fout heeft gemaakt. Dat weten we dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:40

zucht No Cheer

Wat let je om op de tem knop te drukken....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:42

gomir schreef:
runningkawa schreef:
ivf geeft altijd kans op meerlingen...ga maar eens googelen..
dan moet je geen ivf doen...

Zelfs dan heb je nog kans op een meerling (eeneiïge tweeling bijvoorbeeld). Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:15

okee volgens het kranten bericht schrok de moeder
vd prijs van een buggie
als je dan even kijkt op de verkoop sites van winkels in australie
of ebay dan zie je dat ze er 2e hands in goede staat al worden aangeboden va 20 australische dollars en nieuw zijn ze er va 250 australische dollars ..dat is goed koper als een enkele hier !

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:52

lor1_1984 schreef:
gomir schreef:

Zelfs dan heb je nog kans op een meerling (eeneiïge tweeling bijvoorbeeld). Knipoog

Klopt, maar die kans staat los van de IVF Clown

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 23:08

gomir schreef:
lor1_1984 schreef:

Klopt, maar die kans staat los van de IVF Clown

Maar had ze dan bij wijze van spreken ook die arts aan willen klagen, "want 2 kinderen is te duur"?
Of het 2e kind ter adoptie af willen laten staan (of iig als optie aangewezen)?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 23:10

Geen idee, dat staat er niet bij Clown
En misschien is het wel zo gegaan, weten wij ook niet Clown