Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oprtalj schreef:Ik ken iemand persoonlijk die inderdaad in het mortuatium wakker is geworden.
russel schreef:Is het niet zo dat bij een bepaalde temperatuur het lichaam in een soort slaap terecht komt. Ik heb eens bij Oprah gezien, een meisje dat een auto ongeluk had gehad. Ze was van de weg geraakt en ze hebben haar niet gevonden. Iemand kreeg dromen en zag een auto van de weggeraakt en iemand erin.
Kennelijk is zij in kontakt gekomen met de moeder en samen zijn ze gaan zoeken, de dromer had een voorstelling van waar ze van de weg zou zijn geraakt en hebben meermalen die route gereden, totdat ze bandensporen vonden en de auto achter een boom in een ravijn lag. Ik geloof dat het inmiddels al 2 weken geleden was.
Het meisje lag in coma, het lichaam was in een soort slaaptoestand gekomen, de organen waren uitgeschakeld en het lichaam leefde van alle zuurstof die er nog aanwezig was. De temperatuur in dat ravijn was laag en contstant, waardoor het meisje kon overleven en geen hersenletsel had opgelopen.
Wellicht is dat ook met die man gebeurd, die lag immers in een ijskast om ontbinding tegen te gaan. De hartslag was wellicht zo zwak of wellicht stil, maar er is geen hersenletsel opgelopen waardoor na activatie van de hersenen het hele lichaam weer op gang komt.
Wat een bizare gedachte, nu weet ik zeker dat ik gecremeerd wil worden.![]()
Weet nog de tvserie van Edgar Ellan Poe, die was ook zo bang voor levend begraven te worden, wat vroeger voorkwam, omdat men schijndood nog niet kende.
manonnetjoe schreef:Ik hoorde laatst nog z'on verhaal, een dode vrouw die in opgebaard in een koelcel lag, een lade zeg maar. Toen de volgende dag de cel werd geopend lag ze in foetushouding!!!! Zal wel een broodje aap verhaal zijn, maar zoiets zal heus wel eens voorkomen!
Lovely1 schreef:Mijn opa was drager (kist dragen bij uitvaart enz.) en die heeft van een andere drager weleens gehoord dat ze de kist richting het crematorium brachten en dat ze toen gebonk hoorde in de kist maar iedereen dacht dat hij/zij gek was en hield de mond dicht. Pas achteraf kwamen ze erachter dat ze het allemaal hadden gehoord.
Miryamk schreef:Ach ik ben donor....dus ben ik er dan toch snel geweest.![]()
Ieder zijn tijd....