Man komt tot leven tijdens autopsie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LittleKathy

Re: Man komt tot leven tijdens autopsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:25

Ik hoorde laatst nog z'on verhaal, een dode vrouw die in opgebaard in een koelcel lag, een lade zeg maar. Toen de volgende dag de cel werd geopend lag ze in foetushouding!!!! Zal wel een broodje aap verhaal zijn, maar zoiets zal heus wel eens voorkomen!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:09

Ik ken iemand persoonlijk die inderdaad in het mortuatium wakker is geworden. Deze jongen heeft epilepsie en is alcoholist en dat is niet zo'n handige combinatie, want hij gaat daardoor regelmatig volledig knock-out. Op een keer zag het er echt ernstig uit en is hij overgebracht naar het ziekenhuis, waar een arts hem dood verklaarde. Dus werd hij in het mortuarium gelegd. Enige tijd later hoorden ze gebonk. Was ie weer wakker geworden.
Hij heeft hiervoor overigens nog wel een forse schadevergoeding gekregen die hij er in zeer korte tijd volledig doorheen heeft gejaagd. Gedeeltelijk opgezopen en gedeeltelijk besteed aan een gloednieuwe calibra die hij binnen een maand total loss reed. Verzekering had hij niet aangezien hij met zijn epilepsie helemaal niet mag autorijden en ook geen rijbewijs heeft.

Is overigens in Kroatië gebeurd.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:11

Gatverdamme, het zal je gebeuren!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:47

Zo gek is dit niet..Herinner mij een bokker afgelopen jaar, haar oma was doodverklaard, waarna zij , gelukkig, weer tot leven kwam.
Er bestaat ook een ziekte, waarbij je hart in slaaptoestand aat als hetw are, dit kan weleens een paar dagen duren, maar je leeft dan wel. Bij zulke ziektes moeten die mensen altijd een medaillon bij zich dragen etc, want stel een arts verklaard die persoon dood, dan zijn de gevolgen haast niet te overzien.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:50

tjaaa er is een ziekte die deze verschijnselen heeft. dan klopt je hart niet meer ofzo. en dan word je dood verklaart terwijl je helemaal niet dood bent!

dat is eens op tv geweest (en dan een serieuze zender)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:46

Oprtalj schreef:
Ik ken iemand persoonlijk die inderdaad in het mortuatium wakker is geworden.

Bizar zeg.....Ik las een voorspelling van Notradamus, zou het daarmee te maken kunnen hebben dit soort berichtjes?
http://www.xerson.nl/content/view/383/

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 00:00

Hier is een jaar geleden een hele reportage van geweest op SBS6, bij het programma: "Reportage"
http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=sbs ... &progid=30
Er was inderdaad een vrouw met die ziekte die meerdere malen dood verklaard is en in een mortuarium weer wakker werd.

Ook worden sommige van deze 'gevalletjes' wakker van het feit dat ze op zo'n koude autopsietafel worden gelegd zei die patholoog-anatoom, die inderdaad dit soort zaken vaker had meegemaakt!!!!

JAK!! Ziek Ziek

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 00:03

Je hebt ook van die mensen die krijgen dan zo'n black out ofzoiets, en dan lijkt het net alsof ze dood zijn.. En dat kan soms een 15 min duren maar ook veel langer.. was ooit eens op tv..

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 04:28

ik heb het gehad met een kat van mij. ze was al 20 jaar oud, mager en krakkemikkig.. op een dag ademde ze gewoon niet meer.. we hebben haar toen in een doosje gelegd, met een dekentje over haar lijf. we lieten haar daar nog even liggen om goed afscheid te nemen. De volgende dag stonden we op, liep ze gewoon door huis, alsof het de normaalste zaak van de wereld was Nagelbijten / Gniffelen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:09

Een oudoom van me was doodverklaard. Hij kwam bij toen ze hem gingen afleggen. Hij bleek alles te hebben gehoord, wat zijn familie gezegd had.

Wat dat bijkomen van die meneer op de autopsie-tafel betreft, ze beginnen met het maken van een Y-vormige snede op het lichaam, en ik neem aan dat hij toen al is bijgekomen, dus voordat er organen uitgehaald werden.
In dat geval zal hij goede kans hebben er weinig of geen lichamelijke problemen aan over te houden...wat het psychisch met iemand doet is een ander verhaal... Ziek

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:13

OMG Wow!!!
Dat lijkt me echt verschrikkelijk eng. Wel zal zijn vrouw enorm blij zijn dat haar man niet dood blijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:05

Is het niet zo dat bij een bepaalde temperatuur het lichaam in een soort slaap terecht komt. Ik heb eens bij Oprah gezien, een meisje dat een auto ongeluk had gehad. Ze was van de weg geraakt en ze hebben haar niet gevonden. Iemand kreeg dromen en zag een auto van de weggeraakt en iemand erin.

Kennelijk is zij in kontakt gekomen met de moeder en samen zijn ze gaan zoeken, de dromer had een voorstelling van waar ze van de weg zou zijn geraakt en hebben meermalen die route gereden, totdat ze bandensporen vonden en de auto achter een boom in een ravijn lag. Ik geloof dat het inmiddels al 2 weken geleden was.

Het meisje lag in coma, het lichaam was in een soort slaaptoestand gekomen, de organen waren uitgeschakeld en het lichaam leefde van alle zuurstof die er nog aanwezig was. De temperatuur in dat ravijn was laag en contstant, waardoor het meisje kon overleven en geen hersenletsel had opgelopen.

Wellicht is dat ook met die man gebeurd, die lag immers in een ijskast om ontbinding tegen te gaan. De hartslag was wellicht zo zwak of wellicht stil, maar er is geen hersenletsel opgelopen waardoor na activatie van de hersenen het hele lichaam weer op gang komt.

Wat een bizare gedachte, nu weet ik zeker dat ik gecremeerd wil worden. Knipoog

Weet nog de tvserie van Edgar Ellan Poe, die was ook zo bang voor levend begraven te worden, wat vroeger voorkwam, omdat men schijndood nog niet kende.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:12

Wat een enge verhalen hier..

Sommige zullen broodje aap zijn, andere lijken wel heel erge cht..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:21

russel schreef:
Is het niet zo dat bij een bepaalde temperatuur het lichaam in een soort slaap terecht komt. Ik heb eens bij Oprah gezien, een meisje dat een auto ongeluk had gehad. Ze was van de weg geraakt en ze hebben haar niet gevonden. Iemand kreeg dromen en zag een auto van de weggeraakt en iemand erin.

Kennelijk is zij in kontakt gekomen met de moeder en samen zijn ze gaan zoeken, de dromer had een voorstelling van waar ze van de weg zou zijn geraakt en hebben meermalen die route gereden, totdat ze bandensporen vonden en de auto achter een boom in een ravijn lag. Ik geloof dat het inmiddels al 2 weken geleden was.

Het meisje lag in coma, het lichaam was in een soort slaaptoestand gekomen, de organen waren uitgeschakeld en het lichaam leefde van alle zuurstof die er nog aanwezig was. De temperatuur in dat ravijn was laag en contstant, waardoor het meisje kon overleven en geen hersenletsel had opgelopen.

Wellicht is dat ook met die man gebeurd, die lag immers in een ijskast om ontbinding tegen te gaan. De hartslag was wellicht zo zwak of wellicht stil, maar er is geen hersenletsel opgelopen waardoor na activatie van de hersenen het hele lichaam weer op gang komt.

Wat een bizare gedachte, nu weet ik zeker dat ik gecremeerd wil worden. Knipoog

Weet nog de tvserie van Edgar Ellan Poe, die was ook zo bang voor levend begraven te worden, wat vroeger voorkwam, omdat men schijndood nog niet kende.

nee, levend in de fik gestoken worden, dat voelt vast beter. Verward
jakkes....

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:27

Gadver, het zou je maar overkomen dat je daar staat met een mes in je handen en dat ineens de ogen van die persoon open gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:33

Maar aan je dekseltje krabben onder de grond?? Cool

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:18

Zal net een stagiaire overkomen zoiets, haha!!! Staat inneens zo'n lijk op (onder zijn afdekdekentje vandaan met nog een plaatje aan zijn teen vast!) hihi!

Is goed om een hartaanval van te krijgen! Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:30

Jakkes, je zou je doodschikken en als arts ook geen raad meer weten. Hoop dat ie er nog goed vanaf is gekomen!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:55

Ieww, dat vind ik echt walgelijk...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:59

Mijn opa was drager (kist dragen bij uitvaart enz.) en die heeft van een andere drager weleens gehoord dat ze de kist richting het crematorium brachten en dat ze toen gebonk hoorde in de kist maar iedereen dacht dat hij/zij gek was en hield de mond dicht. Pas achteraf kwamen ze erachter dat ze het allemaal hadden gehoord.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:00

Jeetje wat een verhalen. Zoiets dergelijks had ik nog nooit van gehoort. Het zou je maar over komen Nagelbijten / Gniffelen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:03

manonnetjoe schreef:
Ik hoorde laatst nog z'on verhaal, een dode vrouw die in opgebaard in een koelcel lag, een lade zeg maar. Toen de volgende dag de cel werd geopend lag ze in foetushouding!!!! Zal wel een broodje aap verhaal zijn, maar zoiets zal heus wel eens voorkomen!

Dat was geen broodje aap verhaal, helaas, het was nog gewoon in Nederland ook. Dieptriest

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:10

Lovely1 schreef:
Mijn opa was drager (kist dragen bij uitvaart enz.) en die heeft van een andere drager weleens gehoord dat ze de kist richting het crematorium brachten en dat ze toen gebonk hoorde in de kist maar iedereen dacht dat hij/zij gek was en hield de mond dicht. Pas achteraf kwamen ze erachter dat ze het allemaal hadden gehoord.

dan voel je je schuldig achteraf Nagelbijten / Gniffelen

laat mij ook maar cremeren, of geef me een telefoon met extra sterke antenne mee het graf in ( en een goed opgeladen batterij Haha! )

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:12

Ach ik ben donor....dus ben ik er dan toch snel geweest. Nors opkijken
Ieder zijn tijd....

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:34

Miryamk schreef:
Ach ik ben donor....dus ben ik er dan toch snel geweest. Nors opkijken
Ieder zijn tijd....

Ik ben ook donor en dat is eigenlijk nog het beste denk ik dan: als je in dat geval overlijdt wordt je als ik het goed heb eerst hersendood verklaard voordat ze kunnen overgaan tot het transplanteren van organen. In dat geval ben je dus 100% zeker echt dood.
Verder vind ik het inderdaad hele enge verhalen; vraag me af hoeveel ervan nou echt op waarheid berust zijn... maar het zal vast voorkomen inderdaad. Vind eigenlijk dat het met de huidige medische wetenschap niet meer mag voorkomen, want er zijn wel degelijk middelen om echt uit te kunnen sluiten dat een persoon nog zou leven.