'Verdonk uit VVD fractie gezet'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: 'Verdonk uit VVD fractie gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:30

xDramaQueen schreef:
emmertje zat al vol en dit deed de emmer overlopen Knipoog

vind het nu wel een beetje knullig overkomen, er is geen grote rel ofzo, de VVD heeft zichzelf hiermee

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:55

Hanmar schreef:
odetteke schreef:
Mevrouw verdonk kan niet zo goed tegen haar verlies en probeert Rutte nu op alle mogelijke manieren zwart te maken. Ze is nu zo vaak gewaarschuwd, op een bepaald moment is het klaar en is al je krediet verbruikt. Ik vond dat vorige keer al het geval Bloos

Mee eens, hoewel ik vind dat de aanleiding juist nú wat magertjes is. Er zijn wel ergere dingen voorgevallen volgens mij, dit was nou niet direct een 'aanleiding' waar je u tegen zegt Vork .

Zit jij in die fractie??

Het kabinet kon haar niet eens in toom houden, in de kamer wilde zij buiten de fractie stemmen.

Ze is absoluut niet is staat tot enige wijze van samenwerken, wil alleen doen wat ZIJ vindt dat goed is.
Nou dat kan ze nu gaan doen en dan maken we allemaal kennis met de echte Rita

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:01

sjorsie schreef:
xDramaQueen schreef:
emmertje zat al vol en dit deed de emmer overlopen Knipoog

vind het nu wel een beetje knullig overkomen, er is geen grote rel ofzo, de VVD heeft zichzelf hiermee

Volgens mij niet hoor... het kabinet zit, er zitten geen verkiezingen aan te komen en de VVD heeft nu rustig de tijd om zich te bewijzen voordat er weer gekozen moet worden.
Ik vind het eigenlijk strategisch gezien erg slim, precies het goede moment.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:09

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:33

Wendy schreef:
Volgens mij niet hoor... het kabinet zit, er zitten geen verkiezingen aan te komen en de VVD heeft nu rustig de tijd om zich te bewijzen voordat er weer gekozen moet worden.
Ik vind het eigenlijk strategisch gezien erg slim, precies het goede moment.

Precies, Rutte kan nu gewoon oppositie voeren met zijn fractie zonder dat ieder vergadering verstoord wordt door de steeds maar weer aandacht opeisende rellende Rita.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:56

odetteke schreef:
Elzepelze schreef:
Zij is duidelijk een geboren leider (doet er niet toe wat voor één Bloos ), die geen genoegen neemt om tweede viool te spelen.

Of iemand die denkt dat ze een geboren leider is Knipoog

Nou nee, ik denk echt dat zij het, los van dit verhaal, in zich heeft iets te leiden.
Dat ze nou toevallig behoorlijk recht is..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:56

ik ben benieuwd wat er op de algemene ledenvergadering van de vvd gaat gebeuren a.s. zaterdag, morgen dus.

Ik vind Rutte een dweil en Verdonk vind ik ook niks. Ik vind het wel prachtig hoe ze recht tegen alles ingaat en nergens bang voor is. Interessant om te volgen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:16

Nou hopelijk is Rutte nu ook gauw van het toneel. Dan kan de VVD weer eens doen wat ze moeten doen Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:17

faye schreef:
Nou hopelijk is Rutte nu ook gauw van het toneel. Dan kan de VVD weer eens doen wat ze moeten doen Haha!

Ik ben niet zo op de hoogte van de VVD qua personen... maar zijn er dan mensen daar die zo'n klus wel aan kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:19

Genoeg, Rutte is gewoon niet geschikt. Laat die maar met zijn neus in de boeken zitten, is hij veel beter in Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:19

Ik ben nog niet op de hoogte wat nou echt de reden is geweest van Rutte, maar zoals het in het openingsbericht staat, vind ik het echt onzinnig. Maar wel te verwachten, samen om de macht gestreden, dan kan je nauwelijks verwachten dat ze naast elkaar kunnen functioneren en dat Verdonk de leiding aan een ander geeft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:20

faye schreef:

Met Kamp als alternatief, ook zon echt sterk figuur

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:23

Hanmar schreef:
[***] schreef:
Mevrouw verdonk kan niet zo goed tegen haar verlies en probeert Rutte nu op alle mogelijke manieren zwart te maken. Ze is nu zo vaak gewaarschuwd, op een bepaald moment is het klaar en is al je krediet verbruikt. Ik vond dat vorige keer al het geval Bloos

Mee eens, hoewel ik vind dat de aanleiding juist nú wat magertjes is. Er zijn wel ergere dingen voorgevallen volgens mij, dit was nou niet direct een 'aanleiding' waar je u tegen zegt Vork .

sarabande schreef:
Zit jij in die fractie??

Ikke? Clown Ik ben lid van een hele andere partij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:24

sarabande schreef:
faye schreef:

Maar nog altijd beter dan Rutte. Wie weet wordt er wel een heel ander persoon naar voren geschoven, we zullen zien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:24

russel schreef:
Ik ben nog niet op de hoogte wat nou echt de reden is geweest van Rutte, maar zoals het in het openingsbericht staat, vind ik het echt onzinnig. Maar wel te verwachten, samen om de macht gestreden, dan kan je nauwelijks verwachten dat ze naast elkaar kunnen functioneren en dat Verdonk de leiding aan een ander geeft.

Ik heb gisten in 3 programma's Rutte en 2 fractieleden gezien en die hielden zich aardig in, maar er kwam wel naar buiten dat ze het de afgelopen tijd niet gesellie gehad hebben binnen de fractie. Dat zit ook niet in het karakter van Rita met anderen samenwerken.

Laat ze maar lekker een eenmansfractie beginnen, zonder bescherming van een kabinet of fractie.
Het is toch zo raar dat iemand die eerst lid van de PSP was, pas in 2002 lid van de VVD werd in 2003 al minister wordt en dan ook meteen denkt dat ze de ENIGE leider is.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:43

sarabande schreef:

Wat is er nou weer mis met Kamp dan? Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:44

MissJ schreef:
sarabande schreef:

Die kan niet zo best argumenteren.
Eigenlijk zou je Kamp met Rutte moeten kruisen Tong uitsteken

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:45

Verdonk een lid van de PSP?
Over rare sprongen gesproken.

Ben toch al niet zo rechts liberaal georienteerd (hoewel een snuifje ervan wel nodig is voor Nederland), maar het enige wat ik erover kan zeggen, is dat ik maar wat blij ben dat deze club op dit moment niet in de regering zit, laat ze eerst hun eigen zaakjes maar opknappen daar lekker in die oppositie.

Al dat gekibbel draagt niet bij aan het belang van dit land. En iemand die constant de strijd opzoekt, en de macht wil, is ook niet meteen een goed leider: die moet ook weten wanneer ze verslagen is, een goede positie zoeken om vanuit verder te werken, en haar kans af te wachten. Strategisch inzicht enzo.

Rucksichtloos je eigen doelen nastreven is in de politiek vooral schadelijk voor andere mensen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:47

MissJ schreef:

Heb je hem gevolgd de laatste tijd en zijn uitspraken.

Maar ja ik begrijp de hele ophef over Rita niet, een weldenkend mens stemt toch op een partij en het programma en trouwens als er iemand iets begrijpt van uitzetten......... Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:50

sarabande schreef:
Maar ja ik begrijp de hele ophef over Rita niet, een weldenkend mens stemt toch op een partij en het programma en trouwens als er iemand iets begrijpt van uitzetten......... Clown

Heb jij toevallig gisteren de vroege editie van hart van nederland gezien?

Daar stond dus letterlijk in beeld 'Verdonk uitgezet' Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:51

Wendy schreef:
Heb jij toevallig gisteren de vroege editie van hart van nederland gezien?

Daar stond dus letterlijk in beeld 'Verdonk uitgezet' Clown

Nee niet gezien, maar de grap ligt voor de hand he Haha! Haha!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:08

Citaat:
'Partij Verdonk groter dan VVD'
HILVERSUM - Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Haar partij zou daarmee in een klap groter zijn dan de VVD.

Dat blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.

De VVD zou volgens de peiling zeven zetels kwijtraken aan de voormalige VVD-minister. Ook Geert Wilders (PVV) lijkt dan veel stemmen te verliezen aan Verdonk (van negen naar zeven zetels).

Onvrede

Bij de Tweede Kamerverkiezingen van november kreeg Verdonk meer stemmen dan lijsttrekker Mark Rutte. Zij alleen was goed voor negen zetels, een belangrijke reden voor de onvrede die zij bleef tentoonspreiden en die uiteindelijk tot haar gedwongen vertrek leidde.

Verdonk moet nog bekendmaken of ze alleen doorgaat in de Tweede Kamer, of dat zij haar zetel teruggeeft aan de VVD.

Bron: www.nu.nl

Nou ja, laat ze haar gang maar gaan. Als de partij van Wilders er kleiner door wordt ben ik allang blij.
En als Verdonk haar eigen partij heeft, kunnen we eens kijken wat ze te zeggen heeft over andere zaken dan vreemdelingenbeleid en integratie. Als daarin net zo ongeschikt blijkt, zal het wel gauw klaar zijn.

Misschien wordt dan duidelijk dat het een hoop geblaat is en weinig wol Knipoog Zodra het over allochtonen en asielzoekers gaat, laten mensen zich helaas nogal snel verleiden door geblaat... Wat natuurlijk jammer is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:11

Hihihi, Ronja, helemaal met je eens.
Van mij mogen de VVD, Rita en Geertje met zijn trendy (ahum...) kapsel en weinig inhoud allemaal gaan.
Al dat geblaat en al die ego's. Tja.... not my piece of cake, dus ik lig er niet wakker van. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:12

De VVD weinig inhoud? Clown

De VVd is wel wat meer dan alleen Verdonk Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:16

Dat weet ik Faye, maar ik heb persoonlijk helemaal niets met de VVD Knipoog . Ik had het vooral over Wilders met zijn grote mond, idiote haar en weinig inhoud. Rita heeft vooral een grote mond, een groot ego en een kattenkophoofd. Tong uitsteken
Da's mijn bescheiden mening. Ik moet vooral lachen om deze eh.... soap. Haha!