xDramaQueen schreef:emmertje zat al vol en dit deed de emmer overlopen
vind het nu wel een beetje knullig overkomen, er is geen grote rel ofzo, de VVD heeft zichzelf hiermee
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDramaQueen schreef:emmertje zat al vol en dit deed de emmer overlopen
Hanmar schreef:odetteke schreef:Mevrouw verdonk kan niet zo goed tegen haar verlies en probeert Rutte nu op alle mogelijke manieren zwart te maken. Ze is nu zo vaak gewaarschuwd, op een bepaald moment is het klaar en is al je krediet verbruikt. Ik vond dat vorige keer al het geval
Mee eens, hoewel ik vind dat de aanleiding juist nú wat magertjes is. Er zijn wel ergere dingen voorgevallen volgens mij, dit was nou niet direct een 'aanleiding' waar je u tegen zegt.
sjorsie schreef:xDramaQueen schreef:emmertje zat al vol en dit deed de emmer overlopen
vind het nu wel een beetje knullig overkomen, er is geen grote rel ofzo, de VVD heeft zichzelf hiermee
Wendy schreef:Volgens mij niet hoor... het kabinet zit, er zitten geen verkiezingen aan te komen en de VVD heeft nu rustig de tijd om zich te bewijzen voordat er weer gekozen moet worden.
Ik vind het eigenlijk strategisch gezien erg slim, precies het goede moment.
odetteke schreef:Elzepelze schreef:Zij is duidelijk een geboren leider (doet er niet toe wat voor één), die geen genoegen neemt om tweede viool te spelen.
Of iemand die denkt dat ze een geboren leider is
faye schreef:Nou hopelijk is Rutte nu ook gauw van het toneel. Dan kan de VVD weer eens doen wat ze moeten doen
faye schreef:Nou hopelijk is Rutte nu ook gauw van het toneel. Dan kan de VVD weer eens doen wat ze moeten doen
Hanmar schreef:[***] schreef:Mevrouw verdonk kan niet zo goed tegen haar verlies en probeert Rutte nu op alle mogelijke manieren zwart te maken. Ze is nu zo vaak gewaarschuwd, op een bepaald moment is het klaar en is al je krediet verbruikt. Ik vond dat vorige keer al het geval
Mee eens, hoewel ik vind dat de aanleiding juist nú wat magertjes is. Er zijn wel ergere dingen voorgevallen volgens mij, dit was nou niet direct een 'aanleiding' waar je u tegen zegt.
sarabande schreef:Zit jij in die fractie??
sarabande schreef:faye schreef:Nou hopelijk is Rutte nu ook gauw van het toneel. Dan kan de VVD weer eens doen wat ze moeten doen
Met Kamp als alternatief, ook zon echt sterk figuur
russel schreef:Ik ben nog niet op de hoogte wat nou echt de reden is geweest van Rutte, maar zoals het in het openingsbericht staat, vind ik het echt onzinnig. Maar wel te verwachten, samen om de macht gestreden, dan kan je nauwelijks verwachten dat ze naast elkaar kunnen functioneren en dat Verdonk de leiding aan een ander geeft.
sarabande schreef:Met Kamp als alternatief, ook zon echt sterk figuur
MissJ schreef:sarabande schreef:Met Kamp als alternatief, ook zon echt sterk figuur
Wat is er nou weer mis met Kamp dan?
MissJ schreef:Wat is er nou weer mis met Kamp dan?
sarabande schreef:Maar ja ik begrijp de hele ophef over Rita niet, een weldenkend mens stemt toch op een partij en het programma en trouwens als er iemand iets begrijpt van uitzetten.........
Wendy schreef:Heb jij toevallig gisteren de vroege editie van hart van nederland gezien?
Daar stond dus letterlijk in beeld 'Verdonk uitgezet'
Citaat:'Partij Verdonk groter dan VVD'
HILVERSUM - Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Haar partij zou daarmee in een klap groter zijn dan de VVD.
Dat blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.
De VVD zou volgens de peiling zeven zetels kwijtraken aan de voormalige VVD-minister. Ook Geert Wilders (PVV) lijkt dan veel stemmen te verliezen aan Verdonk (van negen naar zeven zetels).
Onvrede
Bij de Tweede Kamerverkiezingen van november kreeg Verdonk meer stemmen dan lijsttrekker Mark Rutte. Zij alleen was goed voor negen zetels, een belangrijke reden voor de onvrede die zij bleef tentoonspreiden en die uiteindelijk tot haar gedwongen vertrek leidde.
Verdonk moet nog bekendmaken of ze alleen doorgaat in de Tweede Kamer, of dat zij haar zetel teruggeeft aan de VVD.