Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Ik vind het absurd dat het boek verboden is. Diegenen die er kwaad mee willen krijgen het toch wel. eerlijk gezegd zou ik het helemaal niet zo gek vinden om dat boek verplicht op scholen te onderwijzen, aangezien de jeugd de dodenherdenking toch maar onzin vind.
Lovely1 schreef:Toestaan dat boek, alleen wel voorzien van educatieve woorden tussen de hoofdstukken door bijvoorbeeld. De bijbel en koran hebben ook veel haatdragende mensen opgeleverd (wat overigens misschien nooit de bedoeling is geweest maar wel is gebeurd). We herdenken de tweede wereld oorlog, we zien er beelden van, we maken films van de gruwelijkheden maar dat boek mag niet gelezen worden. Persoonlijk vind ik dit vreemd, dit boek biedt de wereld van Hitler aan, en zo kunnen mensen met eigen ogen zien hoe ziek zijn gedachtewereld was.
detour schreef:Maar qua inhoud kun je die boeken absluut NIET over een kam scheren.
Cowboy55 schreef:Lovely1 schreef:Toestaan dat boek, alleen wel voorzien van educatieve woorden tussen de hoofdstukken door bijvoorbeeld. De bijbel en koran hebben ook veel haatdragende mensen opgeleverd (wat overigens misschien nooit de bedoeling is geweest maar wel is gebeurd). We herdenken de tweede wereld oorlog, we zien er beelden van, we maken films van de gruwelijkheden maar dat boek mag niet gelezen worden. Persoonlijk vind ik dit vreemd, dit boek biedt de wereld van Hitler aan, en zo kunnen mensen met eigen ogen zien hoe ziek zijn gedachtewereld was.
Daar zit dan wel weer het gevaar: het is geen opsomming van idiote kreten, verzonnen door een dwaas, waar iedereen van zal zeggen: "Wat een gek", maar een goed doortimmert stuk, geschreven door een intelligent iemand. Lang niet iedere lezer zal de zieke gedachtenwereld herkennen.
Aan de andere kant: de sukkelaars die zich tot dat gedachtegoed aangetrokken voelen zullen het boek toch al gelezen hebben. In de op hun geestelijke vermogens aangepaste versie natuurlijk. Met veel plaatjes. In de variant: "Nijntje bouwt een 3e Rijk" of zo.....
Cowboy55 schreef:detour schreef:Sorry hoor, Cowboy, maar ik vind dat je de Koran en Bijbel niet kunt inzetten voor het aanrichten van schade, dat gaat me te ver, deze boeken kun je niet vergelijken met Mein Kampf.
Je mag het knap beroerd willen doen wil je de bijbel zo interpreteren dat je dergelijke citaten als uit Mein Kampf eruit krijgt.
Sterker nog (en ben zelf echt niet geen fanatatiek christen); als we met z'n allen nou eens de 10 geboden praktiseerden uit de bijbel zou het leven er een stuk gezelliger uitzien!...
Feit: Er zijn veel meer mensen gesneuveld in de naam van het Christendom en/of de Islam dan in naam van Adolf. Adolf's boys waren kleine jongens in vergelijking met de Kruisridders en de Conquistadores, die complete beschavingen hebben laten verdwijnen in naam van het zuivere geloof
SONY schreef:Na vind niet dat het boek verboden hoeft te zijn, en inderdaad die koran is ook vrij verkrijgbaar en vind dat ook een belachelijk boek. Sorry als mensen hier nou boos om worden maarja zo denk ik nou éénmaal. Ben niet racistisch ofzo maar word wel een beetje gek van al dat gedoe met die moslims, het is niet een kleine groep die het verpest voor de rest maar een grote groep die het verpest voor de kleine groep die wel normaal doet.
Ben zelf eigenlijk wel nieuwsgierig naar mein kampf gewoon om te zien wat voor idiote ideeen dr allemaal door zn kop heen gingen.
detour schreef:Als ik de laatste reacties doorlees dan denk ik dat de mensen idd niet veel geschifter kunnen worden door het boek van Hitler te lezen; volgens mij is er altijd agressie en moordlustigheid geweest. in die zin zie ik er steeds minder kwaad in als het boek gewoon wordt vrijgesteld..
faye schreef:Ik vind het absurd dat het boek verboden is. Diegenen die er kwaad mee willen krijgen het toch wel. eerlijk gezegd zou ik het helemaal niet zo gek vinden om dat boek verplicht op scholen te onderwijzen, aangezien de jeugd de dodenherdenking toch maar onzin vind.