Perfecte moord?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Perfecte moord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:41

Cyntje schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Lijkt hier wel Cluedo Clown

Liezel heeft de cleu voor ze dat zegt kunnen we niet verder Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:43

Op zich fascineren me die zaken wel heel erg,... lijkt me ook wel gaaf om technische recherche bij de politie te doen enzo,...
Vandaar dat ik nu het boek van Joran van der Sloot aan het lezen ben, ik heb laatst ook nog over een moordzaak in NL gelezen,.. boek in een paar dagen uit Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:45

Cyntje schreef:
Op zich fascineren me die zaken wel heel erg,... lijkt me ook wel gaaf om technische recherche bij de politie te doen enzo,...
Vandaar dat ik nu het boek van Joran van der Sloot aan het lezen ben, ik heb laatst ook nog over een moordzaak in NL gelezen,.. boek in een paar dagen uit Clown

Aanraders; moord en doodzaak in belgie, en in de naam van men vader
Verder de doden vertellen me hun geheimen, en als je graag csi ziet, is csi revolutie ook wel iets leuk

Die eerste klopt niet in titel effie opzoeken, volgens mij is dat iets voor jou, eigelijk voor iedereen omdat daar veel profilering in komt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:49

CSI vind ik dan weer niks maar ben ook geen film en serie-kijker Clown

Bedankt voor de titels,... ik vraag me ook vaak af hoe iemand zover komt dat ie een moord kan begaan Verward

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:50

Wat een charmant topic Clown

De perfecte moord is denk ik zoals die ene man in Amerika. Die hebben ze in een bad met kokend water gegooid na de moord. Hij heeft daar vier weken in gelegen en er was niets anders over dan "human goo". Er is een plasje bloed gevonden, maar dat bleek van het slachtoffer te zijn. Voor de rest geen enkel spoor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:54

Cyntje schreef:

Bedankt voor de titels,... ik vraag me ook vaak af hoe iemand zover komt dat ie een moord kan begaan Verward

Het zit in iedereen. Als je maar kwaad genoeg wordt gemaakt, ben je tot rare dingen in staat. Stel je ziet iemand je paard toetakelen met een mes. Eerst de ogen uitsteken, dan de oren afsnijden... etc. en je paard leeft nog, ligt hulpeloos te bloeden. Nou, ik sta niet voor mezelf in hoor. En zou is er voor iedereen wel een trigger, al lijken die soms voor anderen heel bizar.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:56

Lusitana schreef:
Cyntje schreef:

Het zit in iedereen. Als je maar kwaad genoeg wordt gemaakt, ben je tot rare dingen in staat. Stel je ziet iemand je paard toetakelen met een mes. Eerst de ogen uitsteken, dan de oren afsnijden... etc. Nou, ik sta niet voor mezelf in hoor. En zou is er voor iedereen wel een trigger, al lijken die soms voor anderen heel bizar.

Ja ok zoiets snap ik dan wel,... al zou ik hoe kwaad ik ook ben niet op zo iemand afstappen aangezien diegene een mes heeft en ik graag nog iets ouder wordt dan 23 Nagelbijten / Gniffelen

Ik oog dan meer op zaken waaraan zoiets niet vooraf gaat en mensen die schijnbaar al een tijd bezig waren met een plan ivm het verduisteren van een lichaam,...

*ik moet de titel van dat boek zoeken,...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:57

bromfiets schreef:

De perfecte moord is denk ik zoals die ene man in Amerika. Die hebben ze in een bad met kokend water gegooid na de moord. Hij heeft daar vier weken in gelegen en er was niets anders over dan "human goo". Er is een plasje bloed gevonden, maar dat bleek van het slachtoffer te zijn. Voor de rest geen enkel spoor.

Eh, maar als ze wisten dat hij darin gegooid is, hebben ze dus een dader en was het niet zo perfect.
Als ze alleen resten vinden, weten ze weer niet of het wel moord was. De perfecte moord kan bv ook heel sterk op zelfmoord lijken. Neem Marilyn monroe, weten ze nog niet van of het zelfmoord was of moord, of dichter bij (jullie) huis, hetzelfde, Mathilde Willink...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:57

Moordzaak over Tinka van Rooij, geschreven door Jaap Jongbloed. 9,95 euro

Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:59

Cyntje schreef:
Ik oog dan meer op zaken waaraan zoiets niet vooraf gaat en mensen die schijnbaar al een tijd bezig waren met een plan ivm het verduisteren van een lichaam.

Dat doe je als je iemand dood gunt, maar je wil er zelf niet voor boeten. Vaak te maken met iets uit het verleden, wat een obsessie is geworden.

Maar je hebt ook nog kinderen die dingen na gaan doen wat ze ergens gelezen of gezien hebben... voor de lol...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 19:03

Ben de titel van dat ene boek aan het zoeken, daar gaat het over waarom, de redenen. Want er bestaan verschillende moordenaars, passiemoord, oudermoord enzo Lachen Zoekt even verder

Gaat vanavond aan mams vragen, want ik zit ofterwel verkeerd met de titel of aan een ander boek te denken Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:05

Lusitana schreef:
bromfiets schreef:

Eh, maar als ze wisten dat hij darin gegooid is, hebben ze dus een dader en was het niet zo perfect.
Als ze alleen resten vinden, weten ze weer niet of het wel moord was. De perfecte moord kan bv ook heel sterk op zelfmoord lijken. Neem Marilyn monroe, weten ze nog niet van of het zelfmoord was of moord, of dichter bij (jullie) huis, hetzelfde, Mathilde Willink...

Ik geloof niet dat wanneer je zelfmoord wilt plegen, je vrijwillig in een kokend bad gaat zitten Clown Daar zijn veel makkelijkere, minder pijnlijke manieren voor. Bovendien heeft het lichaam allerlei reflexen waardoor je waarschijnlijk buiten het bad eindigt. Hiervan uitgaande is er nooit een dader gevonden. In dat licht zou het een perfecte moord kúnnen zijn.

Het tweede stuk ben ik met je eens Lachen Hoewel ik nog nooit van Mathilde Willink heb gehoord.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:09

Hier vlakbij is de moord van Maya Bradarich ( achternaam niet goed geschreven denk ik ) gepleegd. Dat maakt je echt wel aan het schrikken, dan komt het ineens heel erg dichtbij!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:09

Mathilde Willink leek volgens wikipedia niet op zelfmoord (2 gebroken ribben, rechtshandig door de linkerslaap geschoten)..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:14

Het moest er wel op lijken... Het is lang geleden, ik kan me de details niet meer herinneren. Maar ze schoot me te binnen. Ze hebebn in elk geval nooit de moordenaar gevonden, of wel?

bromfiets , aan die dingen had ik nog niet gedacht. Ben geen specialsit in moorden he Tong uitsteken

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:18

Nee klopt, een moordenaar hebben ze nooit gevonden en de recherche dacht wel aan zelfmoord. Alleen bij het pathologisch onderzoek kwamen dus wel tegenstrijdigheden aan het licht, dus ook die (waarschijnlijk dus toch) moord was niet geheel perfect.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:23

Toch wel als de dader niet is gevonden, toch?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:28

haha, katia, bedankt voor je PM!
jij vroeg toch wat dan de relatie van de moordernaar zou zijn tot het slachtoffer?

als ik nou zeg: geen enkele..
als het nou een wildvreemde is, die je nog nooit hebt gezien... dan kunnen ze geen link met jou leggen toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 19:30

Nee ik vraag hoe die vermoord werd, en waarom eventueel

Dan kan je makkelijker zeggen met welk bewijsmateriaal die persoon zou gepakt worden

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:32

Dat van Mathilde Willink heb ik eens gezien bij het zesde zintuig van de KRO. Na enig speurwerk kwam ik oa op deze site http://www.skepsis.nl/zesdezintuig.html . Staat het eea over de uitzending. De uitzending is van 8 november 2006, waarschijnlijk wel te zien op uitzendinggemist.nl. Er staan bij de afleveringen meer moordzaken die niet opgelost zijn. Daar geven ze de tegenstrijdige details ook.

Marianne Vaatstra is hier heel vlakbij vermoord. Kende haar ook wel en ik vind het zo ontzettend vreemd dat daar nog nooit een moordenaar is gevonden. Echt onwerkelijk gewoon.

Vind het best wel 'interessant' moordzaken die onopgelost zijn, maar ben toch altijd wel benieuwd naar de dader. Net zoals ik benieuwd ben of er daadwerkelijk mensen van Alcatraz levend zijn ontsnapt. Er zijn een paar verdwenen en vervolgens niet meer gevonden.
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 08-09-07 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:32

Myra1 schreef:
Mathilde Willink leek volgens wikipedia niet op zelfmoord (2 gebroken ribben, rechtshandig door de linkerslaap geschoten)..

Ja het is lang geleden en het is nu te laat om nog verder onderzoek te doen, maar idd toen meteen al gingen er stemmen op dat ze vermoord was. Ik geloof zelfs Henk van der Meijden die er zijn twijfel over uitsprak. Ze wist te veel vanuit het criminele circuit.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:33

gewurgd, met veel verkochte handschoenen...
en waarom: gewoon zomaar, geen reden... die gekken lopen er namelijk ook rond..

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:36

Lusitana schreef:
Toch wel als de dader niet is gevonden, toch?

Daar heb je wel weer gelijk in..

Ik zit trouwens naar aanleiding van dit topic wat seriemoordenaars na te lezen op wikipedia.
Ik weet niet of jullie ooit van Karl Denke hebben gehoord?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karl_Denke

Niet bepaald perfect, maar wat ging er in vredesnaam in die man om???

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 19:39

Ik ga even een cluedo spel inneens steken lijkt me wel eens leuk om op bokt te doen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:49

katiavl schreef:
Ik ga even een cluedo spel inneens steken lijkt me wel eens leuk om op bokt te doen

Aan zoiets zat ik ook te denken Nagelbijten / Gniffelen

Kunnen we hier proefdraaien Clown