Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vanessa24 schreef:De dt regel zal ik nooit begrijpen, zo gebruik ik: die, dit, dat en deze regelmatig verkeerd.
Toen ik nog op school zat was er toen al geen ruimte voor bijles. Als ik iets niet snapte dan werd ik door de leraar naar een klasgenootje gestuurd.. zij kon me wel verder helpen..
katiavl schreef:Voor jou wel, zou niet weten waarom die persoon uberhoud niet even goede wetenschapper kan zijn of zelfs beter.
katiavl schreef:Ik heb helemaal niet over diplomasysteem overboord gooien, leg me geen woorden in de mond.
Ik heb het over mensen ontnemen van kansen op basis van een beperking die deze heeft, en ik zie niet wat kwaliteit daarin schaad.
katiavl schreef:Maar goed allemaal perfecte leerlingen zal mooier zijn zeker
veerledec schreef:Omdat Engels een wereldtaal is, Nederlands je moedertaal en de voertaal in Nederland en wiskunde je logisch en analytisch inzicht vereist en aanscherpt? Ik vind het vrij logische keuzes.
Biologie etc draagt bij aan de algemene ontwikkeling. Zeer nuttig maar niet basis. Daar doe je geen IQtest mee zeg maar.
Verder blijkt alleen Latijn een goede graadmeter te zijn voor je prestaties op de universiteit, dus dat staat hier verder los van.
katiavl schreef:Er bestaan geen domme mensen...
katiavl schreef:Er bestaan geen domme mensen...
Marloes3003 schreef:Als je niet alle vakken op VWO niveau kan halen ben je gewoon niet VWO waardig. ZO moeilijk is het nou ook weer niet hoor. Ik ken genoeg domme mensen die hun diploma hebben gehaald, en vervolgens compleet zijn vastgelopen op de universiteit.
Dat je goed kan stampen betekent namelijk niet dat je slim bent...
Urielle schreef:Waar meet je slim dan aan af? Logisch denkvermogen? Kunnen studeren? Sociale intelligentie? Inlevingsvermogen?
Marloes3003 schreef:Als je niet alle vakken op VWO niveau kan halen ben je gewoon niet VWO waardig. ZO moeilijk is het nou ook weer niet hoor. Ik ken genoeg domme mensen die hun diploma hebben gehaald, en vervolgens compleet zijn vastgelopen op de universiteit.
Dat je goed kan stampen betekent namelijk niet dat je slim bent...