eenzaam jongentje ( 6) belt de politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: eenzaam jongentje ( 6) belt de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:06

ja precies, nou dat kan ik me dan heel goed voorstellen joh !
echt een uitkomst dan zoals je nu woont Lachen
ik heb hier ook wel eens de babyfoon bij de buren gezet, als ik nachtdienst had en mijn man avonddienst dan moesten we een uurtje overbruggen, dat deden we dan zo Lachen

daarom ben ik ook zo benieuwd naar het complete verhaal van het desbetreffende jongetje....

jacimatho hoe doe je dat dan als ik vragen mag ?
ik ben namelijk gestopt met werken om dit te voorkomen, maar ik heb dan wel alle geluk van de wereld
dat mijn man zo'n vreselijk goede baan heeft...
als ik nu wil werken moeten de kids naar opvang, dan gaat mijn loon naar de opvang, heb ik nog geen geld voor kleding of eten.
ouders en schoonouders werken zelf dus daar heb ik ook niet veel aan.
als ik de oplossing van kiwi zo lees denk ik, ideaal! wat een uitkomst.
als je zo lekker je uurtjes kan werken zou ik dat ook doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:09

KiWiKo schreef:
mijn sanne van net 9 is ook wel eens alleen thuis geweest, regelmatig zelfs, ook nachten.

maargoed ik vertel haar voor dat ze gaat slapen dat ik er waarschijnlijk niet ben en morgen zeker weer terug ben. Daarnaast woon ik in een soort van commune (met twee gezinnen in dezelfde boerderij) en kan mijn dochter binnendoor naar de benedenburen, waar ze kind aan huis is. Nog nooit problemen mee gehad, ik breng haar naar bed, vertel het haar nog eens...... en er is gewoon geen probleem. Mocht er wel een probleem zijn dan kan ze naar de buren, zonder dat ze naar buiten hoeft. En een telefoontje en ik ben er weer.

Ja zo ging dat bij ons thuis ook.
Ik werd ook gerust alleen gelaten ook wel op die leeftijd.
Maar de buurvrouw had de sleutel van het huis en als er ook maar iets was kon ik met de brievenbus klapperen of bellen naar de buuf en dan kwam ze.
Ik wist ook waar mijn ouders waren en ze bleven ook niet hele nachten weg,

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:13

Sanne weet ook altijd waar ik ben, of ik ben uit of ik ben werken........

en als ik uit ben moet ik haar altijd wakker maken om het hele verhaal te vertellen anders is ze boos op me Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:13

Las ik alleenstaand was zou ik een oppas in huis regelen of haar wegbrengen naar een oppas. Ik blijf het onverantwoord vinden en bij stappen zelfs egocentrisch. Maar ieder heeft zo zijn eigen normen en waarden nietwaar? Knipoog

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:17

Afhankelijk van waar ik op dat moment moet werken gaan de kids met me mee en slapen ter plaatse..of ik regel iemand die in huis is en de boel bestiert terwijl ik weg ben.
Das best lastig af en toe, en het komt dus ook wel voor dat ik niet weg kan en we een tijd wat minder te besteden hebben.

En nee, ben niet alleenstaand, mijn lief werkt in ploegendiensten.

Vind alleenstaand overigens geen excuus om je kind alleen te laten zonder toezicht..
( nu niet gelijk vuur gaan vreten Kim, ik schrijf zonder toezicht..)

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:18

Wat ik niet goed snap: Ik heb hier ook een broer rond lopen van die leeftijd, maar die kent belange het nr van de politie nog niet! Dus wel goed dat die jongen dat nr kende, want zo te zien had ie anders nog lang alleen gezeten...

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:20

Wat ben ik blij dat mijn ouders áltijd thuis waren als ik s'nachts wakker werd uit angst of misselijkheid.. Ach gut Arm jochie..

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:20

Mijn ouders hebben mij en mijn broertje ook een keer alleen gelaten. Ze waren gaan kaarten een paar huizen verderop en dachten ook dat we wel doorsliepen .Niet dus. ik ben toen naar de buren gegaan en die hebben de buurt afgezocht Vervolgens zochten ze of oppas of ze melden dat ze weggingen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:21

Jeetje, dat is even schrikken, ik moet er niet aan denken, brrr... Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:21

ik heb ook een oppas, alleen die woont 10 meter van mijn bank af Lachen Lachen en welliswaar in een ander huis, wat feitelijk betekend dat ze alleen door de deur heen moet Knipoog (klinkje open, klinkje dicht) net zoals ze (zou ze in haar eigen kamer slapen, kind slaapt altijd bij mij in bed) ook zou moeten doen zou ik wel thuis zijn, alleen moet ze dan linksaf ipv rechtsaf Lachen

Ik voel me ook niet aangesproken hoor jacimatho Lachen ik weet dat ik vrij uniek woon... ik woon in een huis met nog een ander gezin, in het voorhuis wonen John en Anouska (die hier de stal draaien) en dan heb ik nog op steenworp afstand het huis van de boer, waar Jur en Rene samen met de boer wonen........ ik woon in the middle of no sjit, dus feitelijk niet te bereiken (zeker niet onopgemerkt) door foute mensen. Mijn deur is bijvoorbeeld nooit op slot, terwijl ik echt wel mijn kostbaarheden heb...... sterker nog, die laat ik ook nog wel eens wagenwijd openstaan Lachen

Ik kan me voorstellen dat mijn woonsituatie iets onbegrijpelijk is voor veel mensen Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:22

Ah gossie, arm jochie. Dan regel je toch een oppas ofzo, maar alleen laten...................

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:25

Overigens heeft mijn nichtje op der 5de wel een keer de politie gebeld Haha!

Ze had straf en moest voor straf naar boven.
is naar de kamer van de moeder gegaan, telefoon gepakt en de politie gebeld.
Heeft ze gezegt dat haar moeder gemeen deed Haha! en dat ze voor straf heeeeeeeel lang op der kamer moest.

Politie is langs geweest en heeft geconstateerd dat er niks aan de hand was, maar mijn tante was wel verbijsterd!

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:25

Ik ben trouwens ook zo eens wakker geworden als ik alleen thuis was.
Ik moet zo'n vijf jaar geweest zijn. Mijn moeder moest gaan werken dus mijn vader bleef thuis. Ik lag te slapen op de zetel.
Mijn vader wou iets gaan kopen in de winkel op de hoek (op nog geen 20m afstand) en heeft mij dus vijf minuten alleen gelaten.
En ja juist in die vijf minuten ben ik wakker geworden. Wel geloof me, ik voelde me vreselijk alleen.
Maar ik zou hetzelfde gedaan hebben als mijn vader. Geen kwaad woord hierover hoor...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:27

daantjuhhh schreef:
Overigens heeft mijn nichtje op der 5de wel een keer de politie gebeld Haha!

Ze had straf en moest voor straf naar boven.
is naar de kamer van de moeder gegaan, telefoon gepakt en de politie gebeld.
Heeft ze gezegt dat haar moeder gemeen deed Haha! en dat ze voor straf heeeeeeeel lang op der kamer moest.

Politie is langs geweest en heeft geconstateerd dat er niks aan de hand was, maar mijn tante was wel verbijsterd!

hahaha geweldig Lachen Lachen Lachen

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:30

Wat vreselijk zielig! Arm kind! Ik vond het op die leeftijd al eng om overdag alleen even alleen thuis te zijn Knipoog Vind 6 nog wel errug jong hoor om alleen te laten! Denk wel dat het beste is dat het jongetje uit huis wordt geplaatst! Ik zie m al helemaal staan in zn pyamaatje met mobieltje om zn nek.. arm kind

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:31

nixx schreef:
Wat vreselijk zielig! Arm kind! Ik vond het op die leeftijd al eng om overdag alleen even alleen thuis te zijn Knipoog Vind 6 nog wel errug jong hoor om alleen te laten! Denk wel dat het beste is dat het jongetje uit huis wordt geplaatst! Ik zie m al helemaal staan in zn pyamaatje met mobieltje om zn nek.. arm kind

Dat is wel een heel grote stap. Mag je als ouder dan helemaal geen fouten meer maken? Ok dit was mss een grote fout maar je kan er alleen maar uit leren toch?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:34

jeetje....ik was net overtuigd dat ik mijn zoon ook maar eens het nummer van de politie moest leren...denk dat ik toch maar even wacht

hahahaha vind het wel een grappige actie Haha! kan me indenken hoe je tante gekeken moet hebben op dat moment Knipoog

enne jacimatho, vind ik ook geen goed excuus, daar is namelijk geen goed excuus voor te vinden
zomaar je kids alleen laten...
daarom werk ik ook niet meer, kwam te vaak op het punt dat ik mijn werk moest afzeggen omdat er niemand anders was die kon opletten...helaas dan maar geen werk meer, maar mis het wel hoor ! en het geld ook best wel Ja

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:37

Dat is de reden waarom ik als zelfstandige aan de bak ben gegaan, iets meer controle over de indeling van mijn werktijden..
OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:40

ik ben ook zelfstandige, alleen met verantwoording over 130 man personeel......... niet omdat ik dat wilde hoor, maar gewoon omdat mijn moeder overleed. Hiervoor was ik ook zelfstandige in de paarden, en tja toen was het allemaal wel makkelijk regelen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:40

Je kan ook iemand inhuren natuurlijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:41

mijn buren kosten ook gewoon geld hoor Lachen Lachen Lachen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:45

Verpatsen die hap Kim, en gaan rentenieren in een strandhut op de Canarische Eilanden...
Tong uitsteken

Tuurlijk, ik snap best dat je niet vrijwillig in deze situatie bent gesprongen, maar je kiest er wel voor om je schouders eronder te zetten en ermee door te gaan.
En dat is je goed recht hoor...het brengt alleen wat grotere invloeden mee op je gezins situatie dan je eerder gewend was denk ik.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:45

Ik denk dat je moet weten hoe Kim woont om een oordeel te vellen Haha!
Zoals er op Sanne gepast wordt, is naar mijn mening absoluut verantwoord: Er is iemand vlakbij waarze op terug kan vallen en er wordt een oogje in het zeil gehouden. Vergis je daarbij niet in Sanne, het ene kind van 9 is de andere niet Haha!
Maar een kind van 6 helemaal alleen laten zonder toezicht of iemand achter de hand, vind ik not done. Arm mannetje..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:01

KiWiKo schreef:
mijn buren kosten ook gewoon geld hoor Lachen Lachen Lachen

In je bedrijf bedoel ik Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:05

Ik zou men kind ook nooit alleen achter laten, het zou niet de eerste keer zijn dat een vreemde binnendringt ofzo.
Die verhalen hoor je meer, en dan zijn de ouders nog thuis ook.
En gewoon nee zou het niet kunnen bedenken, maar dat is eigen keus Lachen