Nederlanders massaal voor fusie met Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathachou

Re: Nederlanders massaal voor fusie met Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:43

Sorry, vlamingen dan Tong uitsteken ben ook al heel lang niet meer in België geweest! En zoals ik dus al zei, kom uit het franstalige deel. Misschien is het talengedoe dan wel opgelost, maar denk dat de rest dan niet zo in een keer opgelost is!

En ik denk dat de vlamingen lang niet altijd even vriendelijk zijn als ze beweren Knipoog denk dat dat toch wel van 2 kanten komt. Wie ooit begonnen is, tsjah, daar heeft elke partij weer zo zijn vooroordelen over. De ene geeft de andere partij de schuld, en net zo goed andersom. Feit is dat beide te koppig zijn om ook maar toe te geven.
En je moet ook niet alles over een kam scheren, zijn genoeg mensen die vlaams en frans praten. Zelfs mijn oma van in de 70 heeft nog geprobeerd om Nederlands te leren, zodat ze hier in Nederland wat makkelijker kan communiceren (ze komt vrij vaak op bezoek, woont zelf in België). Hier in Nederland heb je die arrogantie natuurlijk ook, dat ze alleen maar Nederlands willen praten. En precies hetzelfde heb je dus ook in Vlaanderen, alleen zul je je als vlaming minder snel eraan storen, jij hebt er tenslotte geen last van!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:56

Nors opkijken Als België splitst, en Vlaanderen gaat naar België en Wallonië gaat naar Frankrijk... dan denk ik niet dat het lang gaat duren vooraleer ik verhuis richting Frankrijk...
No way dat ik een jaar tot twee jaar op een wachtlijst ga staan als ik een huis wil kopen... Ben nog steeds Belg, en die baksteen zit in mijn maag en blijft er zitten.

Ik ben trouwens voor een kwart Frans, dus ik heb van nature al wat meer liefde voor Frankrijk dan voor Nederland. Maar als ik zie in wat voor klein, miniscuul huisje mijn nicht woont (is getrouwd met een nederlander), dan bedank ik toch.

Het liefst van al zou ik België gewoon België houden... of we nu een regering hebben of niet, er komt toch nergens schot in de zaak ROFL en als we toch zouden beslissen om de boel op te splitsen, zou er waarschijnlijk eerst een jaar of 3 getouwtrek aan te pas komen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 00:00

Laat het maar even blijven zoals het nu is Bloos

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:40

Nathachou schreef:
Hier in Nederland heb je die arrogantie natuurlijk ook, dat ze alleen maar Nederlands willen praten. En precies hetzelfde heb je dus ook in Vlaanderen, alleen zul je je als vlaming minder snel eraan storen, jij hebt er tenslotte geen last van!

Ik denk dat dat echt enorm meevalt, Nederlanders spreken alleen geen frans Knipoog dat kunnen ze niet goed, maar zullen het altijd in het engels proberen. Mijn buitenlandse vrienden klaagden altijd steen en been dat ze de kans niet kregen om goed nederlands te leren omdat nederlanders zich qua taal altijd aanpassen aan hen. Dat die fransozen allemaal geen woord over de grens spreken, daar kunnen wij niks aan doen, maar de gemiddelde nederlander doet zijn best een woordje engels en duits te spreken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:47

Hier in Hasselt hebt je zelfs heeeeeel veel Franstaligen. Dat zijn oudere vrouwtjes die nog steeds met het idee zitten dat ze dan tot een "betere" klasse behoren.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:06

hihi wat toevallig
zei het gisteren avodn tegen mijn man
hup vlaanderen bij nederland (zoals friesland met hun eigen taal-koningshuis mogen ze ook houden al geef ik die liever met de waloniers mee) en uit met dat gesodemieter Haha!

1 groot voordeel , nu denken mensen nog vaak dat wij in belgie wonen
dan niet meer Haha! (echt .. ja echt zeeuwslaanderen is zeeland / nederland GEEN belgie ..)

over het starre idd kom in de expo vertikken ze het om vlaams te praten
en frans ben ik gene ster in .. tot dat je zegt dat je uit overslag (1 km van mijn huis net over de grens ,)oid komt en huppa blijken ze wel heel goed vlaams te kunnen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:09

Klopt tieneke,zelfs onder vrienden van mij heerst nog het idee dat kinderen franstalig moeten worden opgevoed omdat ze dan van betere klasse zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:13

Dacht dat die mentaliteit al lang de baan uit was...

Maar goed als je soms het koningshuis nederlands hoort spreken Lachen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:49

Dit is weer echt zo'n enquete die nergens op slaat. Ik heb nog nooit een Nederlander gesproken die er echt bewust over nagedacht heeft dat België bij Nederland moet komen. Als ze dat vragen in zo'n enquete, zegt iedereen "Och ja, waarom niet?" maar realiseren ze zich eigenlijk helemaal niet hoe ingrijpend zo'n antwoord is als het wordt uitgevoerd. Vervolgens komt het met grote koppen in de Belgische kranten dat "De nederlanders Vlaanderen bij Nederland willen inlijven".....
Dikke flauwekul dus allemaal, drukte om niets en back to business!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:00

Ik denk dat er ook heel wat bij zou gaan kijken, mocht het wel gebeuren. Clown Wetten, regels, regering, nationaliteit...
Je kan Vlamingen niet zomaar tot Nederlanders bombarderen en andersom zullen ze het ook niet pikken. *LOL* Een provincie van Vlaanderen maken is ook weer een beetje tja... neerbuigend.
Neuh, word lastig denk ik...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:02

Ik ga toch voor robland, sommige mensen wouden dat echt.
En sommige mensen geloofde die inval echt zalig Tong uitsteken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:12

Vraag mij trouwens af wat de Nederlanders zouden vinden als ze bv bij Duitsland ingelijfd werden-en dan nog in de veronderstelling dat Duitsland Nederlandstalig zou zijn en er dus geen taalprobleem is. Clown

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:18

Nou ja, behalve al het gedoe qua regelgeving e.d. heb ik er geen problemen mee hoor. Ik denk zelfs dat we er vrij weinig van merken. Hoewel.........een klein landje is wél leuk!

Hm, als ze een beetje opschieten krijg ik nog eens een volledige OV van de IB-groep Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:44

xKatleentjex schreef:
Vraag mij trouwens af wat de Nederlanders zouden vinden als ze bv bij Duitsland ingelijfd werden-en dan nog in de veronderstelling dat Duitsland Nederlandstalig zou zijn en er dus geen taalprobleem is. Clown

denk dat daar toch te veel oud zeer voor is

1 europa zijn we imo (leeuwendeels) ook op tegen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:48

Ik zou graag van het nederlands koningshuis afwillen, en nog wel vóór PWA gekroond wordt. Voor de belgen zou ik het een beetje zielig vinden als ze bij NL gegooid worden, ik denk wel dat de belgen het nu beter hebben...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:49

Lijkt me prima hoor... Ik zou er geen moeite mee hebben...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:50

van mij hoeft het koningshuis ook niet, kost alleen maar geld...net zoals de boot van Bea, het onderhoud word door het volk betaald...alsof ze zelf niet genoeg heeft.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:55

Koningshuis is léuk, ik vind het altijd wel knus. En ach, er wordt al zoveel geld over de balk gesmeten....kan dat er ook nog wel bij Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:58

ik zie liever dat dat geld anders besteed wordt Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:00

Ja, ik snap het wel hoor Knipoog. Maar ik vind het stiekem gewoon erg leuk, dat koningshuis. Lees ook graag roddelbladen e.d. (schaam haha)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:03

Dan gaan de roddels toch gewoon over de presidente en haar familie Tong uitsteken .

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:36

Ja....dat kan natuurlijk ook, helemaal niet aan gedacht Lachen. Nou, probleem opgelost, dan gaan we fuseren Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:36

hihi Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:39

Het Nederlands koningshuis is leuk.
Het Belgische koningshuis is... minder leuk, vind ik Haha! Altijd dat gedoe rond Prins Flippo en Laurent...

Nu ja, Mevrouw Laurent (Claire) zal een fusie met Nederland zeker zien zitten, aan haar outfits te zien... Remember: het Delfts blauwe pakje, inclusief hoed Haha!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:41

Ja, dat heb ik volgens mij gezien (of was dat nou iemand anders?). Maar ik weet niet of we haar wel willen hebben, want ze komt zó ontzettend humorloos over....