ben ook al heel lang niet meer in België geweest! En zoals ik dus al zei, kom uit het franstalige deel. Misschien is het talengedoe dan wel opgelost, maar denk dat de rest dan niet zo in een keer opgelost is!En ik denk dat de vlamingen lang niet altijd even vriendelijk zijn als ze beweren
denk dat dat toch wel van 2 kanten komt. Wie ooit begonnen is, tsjah, daar heeft elke partij weer zo zijn vooroordelen over. De ene geeft de andere partij de schuld, en net zo goed andersom. Feit is dat beide te koppig zijn om ook maar toe te geven.En je moet ook niet alles over een kam scheren, zijn genoeg mensen die vlaams en frans praten. Zelfs mijn oma van in de 70 heeft nog geprobeerd om Nederlands te leren, zodat ze hier in Nederland wat makkelijker kan communiceren (ze komt vrij vaak op bezoek, woont zelf in België). Hier in Nederland heb je die arrogantie natuurlijk ook, dat ze alleen maar Nederlands willen praten. En precies hetzelfde heb je dus ook in Vlaanderen, alleen zul je je als vlaming minder snel eraan storen, jij hebt er tenslotte geen last van!
Als België splitst, en Vlaanderen gaat naar België en Wallonië gaat naar Frankrijk... dan denk ik niet dat het lang gaat duren vooraleer ik verhuis richting Frankrijk...
en als we toch zouden beslissen om de boel op te splitsen, zou er waarschijnlijk eerst een jaar of 3 getouwtrek aan te pas komen.

Wetten, regels, regering, nationaliteit...
Een provincie van Vlaanderen maken is ook weer een beetje tja... neerbuigend.