Britse (18) ondergaat zesde abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Britse (18) ondergaat zesde abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:47

Van die Nederlands cijfers schrik ik toch ook behoorlijk. 1 op de 7 zwangerschappen afgebroken door abortus, jeetje....

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:20

Marjolein_18 schreef:
En dan te bedenken dat sommige mensen niet eens kinderen kunnen krijgen!

Idd...
18, 6 abortussen... Scheve mond
Gewoon triest.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:24

Jeetje wat een normen en waarden hebben ze daar.. Gestoord
Diep triest

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:27

Wat zijn jullie stel snel oordelende mensen bij elkaar... Boos!

Het meisje in dit bericht meteen veroordelen, vind ik wel erg ver gaan..Misschien eerst eens kijken waarom ze alweer zwanger is? Vriendje die geen condooms wil gebruiken met de sex, misbruik/verkracht? Zo snel oordelen over een nieuwsbericht, wil niet zeggen dat je weet hoe de situatie is..En wil dus ook niet zeggen dat je gelijk hebt, als je zegt dat het meisje naief is enz..Niet alle meiden van 18 over een kam scheren zeg...

Nu even ontopic:
Ik ben zelf gedeeltelijk Brits, heb een schotse vader, veel vrienden en kennisen in Schotland, en heb dus ook geregeld tiener-zwangerschappen van dichtbij meegemaakt daar..Daar is het gewoon heel normaal om op jonge leeftijd sex te hebben..Ik heb in de tijd dat ik daar ben geweest, geen reclame's gezien om veilige sex te promoten..En niemand kijkt er daar raar van op, als ze een 16jarig meisje zwanger rond zien lopen, of met een kinderwagen rond zien lopen...Hier in nederland word je meteen aangekeken, omdat dat hier niet normaal is..Maar daar kijken ze nergens meer van op..Daar zijn zoveel mensen die leven in de lagere klasses..Die leven zo gigantisch anders als hier..Het is daar ook gewoon min of meer normaal om daar als je 17 bent, zwanger te zijn, een vriend te hebben en uit huis te gaan...

Maar dat dit bericht Brits is..wil niet zeggen dat het niet voorkomt...Daar gebeuren abortussen zoveel, dat er vrijwel geen schaamte voor is..Maar vlak jonge meiden in Nederland niet uit, meeste die zich zo gigantisch schamen als ze op jonge leeftijd zwanger zijn, dat ze stiekem een abortus laten plegen, en niemand er vanaf weet..Plegen abortus en leven verder, alsof er niks gebeurd is.....Mensen word eens wakker, dit soort dingen gebeurd hier in Nederland ook...

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:53

Echt triest hoor, je weet toch hoe je zwanger raakt, dan kun je erook voor zorgen dat het niet gebeurd.
Sotty hoor, maar dit slaat nergens op!

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:04

Ik vind 6 keer wel erg veel. En begrijp niet waarom ze geen maatregelen genomen heeft.

maar aan de andere kant wil ik niet oordelen, want wie weet uit wat voor situatie ze komt en of ze idd verkracht/misbruikt oid is en misschien heeft ze daardoor wel geen mogelijkheid tot anticonceptie gehad.
Maar in NL gebeurt het ook zat. Vriendin van mij is nu 25 en heeft kindje, maar had voor haar 20ste ook 3 abortussen gehad..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:06

Jeetje dat dat daar klaarblijkelijk zo normaal is en veel voorkomt. Ik zou toch zeggen als een meisje voor de zoveelste keer langskomt eens de prikpil erin douwen, al die abortussen is ook niet goed voor een lichaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:11

Hebben ze daar geen psych ofzo? Als zo vaak abortus heeft laten plegen, ga je als hulpverlener toch verder kijken dan de abortus alleen??

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:18

Ik vind dit soort dingen zeer schokkend en kan me dan ook helemaal niet voorstellen wat voor iemand dat is, wat er door haar heen gaat, wat voor opvoeding ze heeft genoten en uit wat voor milieu ze komt, etc.
Hoe heeft dat zover kunnen komen?
Heeft ze dan geen gevoel, het gaat toch om 6 abortussen? 6 mooie kindjes?
Ik hoop maar dat ze hulp krijgt, want ik vind het echt schokkend Verdrietig

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:11

Ongelofelijk... 44 vrouwen voor de 8e keer een abortus..

Walgelijk.. Heel schokkend..
En wat Anique_Vaandrig al zegt, dan ga je toch idd verder kijken dan alleen abortus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:53

mareen schreef:
Ylana schreef:
Sorry, maar ik vind niet dat je door die 2 regels een goed idee krijgt over hoe en wat...
Wie weet zit ze in een situatie waar ze er helemaal niets kan doen aan het feit dat ze zwanger raakt. Denk aan insest, verkrachtingen...

Denk je dat ze 6keer verkracht is? Verward Dat zou wel heel toevallig zijn.
Ik vind dit ook niet normaal hoor. Het is daar volgens mij gewoon een gewoonte om abortus te plegen. 'Goh alweer zwanger. Dan maar weer weg laten halen' Vind dit echt niet normaal. Bij zulke vrouwen/meisjes zouden ze de eierstokken gewoon weg moeten halen.

Denk je nou echt dat ze voor haar lol 6x een abortus ondergaat?!

6x verkracht worden is onwaarschijnlijk, maar er bestaat ook zoiets als iemand misbruiken.

Berichten over eierstokken weghalen etc vind ik dan ook zeer misselijkmakende en vooral erg zieke gedachtes.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:28

Oscar schreef:
Je geloof je oren en ogen toch niet he, als je zoiets leest?
't Is bijna niet te bevatten
Ik vraag me af wat het verschil maakt met Nederlandse vrouwen. Zou dat alleen een kwestie van voorlichting zijn?
Weet iemand toevallig hoe die verhouding in Nederland ligt?
Ik weet dat het aantal abortussen hier relatief een stuk lager ligt, maar heb geen idee hoeveel lager.

Het heeft over het algemeen veel meer te maken met de opvoeding...Het probleem met Engelsen is namelijk niet alleen met zwangerschappen, maar ook met agressie en alcohol.
Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat een of andere psycholoog beweerde dat het dus aan de opvoeding lag, die is veel strenger en klassieker dan bij ons (denk ook maar aan de avondklok etc. wat ze daar veel hebben). Jongeren zouden hierdoor eerder rebelser worden en knokken voor de vrijheid die ze willen hebben of waar ze denken recht op te hebben. Hebben ze eenmaal die vrijheid zouden ze te nonchalant en te ondoordacht handelen omdat de voorlichting minimaal was....Nou ja, zou kunnen natuurlijk...

Overigens belachelijk hoe licht meiden kunnen denken over seks zeg...met Jan en alleman en dan nogwel onveilig....En ik met m'n zogenaamde "losse" opvoeding lekker ouderwets wachten op degene waar je van houdt etc etc Knipoog
Man, op haar leeftijd had ik nog nooit seks gehad met iemand omdat zoiets veel te waardevol is om zomaar met iedereen te doen...

Als ik een verhaal van zo'n meisje hoor komt er maar en woord in me op: S.L.E.T. !!!!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:31

Wuis schreef:

6x verkracht worden is onwaarschijnlijk, maar er bestaat ook zoiets als iemand misbruiken.

Berichten over eierstokken weghalen etc vind ik dan ook zeer misselijkmakende en vooral erg zieke gedachtes.

Dan bestaat er ook nog zoiets als de morning-after pil. Dan is het eitje nog niet genesteld, en die ingreep is heel wat minder ingrijpend (om niet te zeggen niet ingrijpend) dan een abortus... Als je misbruikt wordt en e hebt wel toegang tot een abortuskliniek heb je ook heus wel toegang tot de morning-after pill of de gewone pil, is eens tuk goedkoper...

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:32

Jeetje van zo`n bericht schrik je wel even.......
Het zet je wel aan het denken

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:35

Kom, die meid is echt niet zes keer verkracht!!! Keer op keer de kracht vinden om iets in jouw buik te doden maar niet de kracht hebben om naar de politie te stappen?

Dan ben je nogal zwak uitgedrukt DOM....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:20

Wuis schreef:

Dat kan inderdaad ja.
Ik heb ooit een reportage gezien waar vrouwen naar de abortuskliniek kwamen met redenen als: "Tjah..net als het kind geboren zou worden hebben we eigenlijk een vakantie gepland en dan kunnen we niet gaan.." Heel kalm en nochalant 'zullen we het maar even weghalen hé want die vakantie daar keken we beide zo naar uit, die willen we in geen geval schrappen'. En zo waren er wel nog meer van die achterlijke redenen. Dus ja, het bestaat (hélààs) wel, mensen die denken "Oh zwanger, even een abortus en we vogelen weer verder".
Als het niet voor de lol was, denk ik dat je na een, hooguit twee keer je les wel geleerd hebt en supervoorzichtig wordt, en in 6 keer door verkracht daar geloof ik echt niets van.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:17

Ik ken een Engelse (buurvrouw geweest) die toch ook vanaf haar dertiende tot 36ste als tig abortussen had ondergaan. Ze was tegen de pil, hield niet echt van condooms als gebruikte ze die soms wel, en supermakkelijk zwanger.
Ik vind het zelf onbegrijpelijk om te denken dat een abortus beter voor je lijf (en geest )is dan de pil, maar dat was haar overtuiging. Ze heft en dochter van nu 13 of 14 en zoontje van 4 uit verschillenden relaties. (Dochter ging trouwens laatste keer dat ik haar zag ook al fanatiek achter de jongens aan, ze wist niet beter of sex was jè van hèt en dat moet je meemaken)Overigens had ze (moeder)een aantal vaste relaties maar ook veel losse sexcontacten. Moet erbij vertellen dat ze drugs gebruikte en dat helpt bij losbandig worden, natuurlijk.

Feit is, dat er in engeland ook veel tienermoeders wonen. Ze zijn vroeg rijp, dol op sex, maar niet echt van plan om aan anti-conceptie te doen.
Hier in Portugal is het niet veel beter, en zelfs erger, omdat abortus niet was toegestaan (alleen bij verkrachtig en mismaaktheid of als leven moeder gevaar liep). Maar hier gebruiken ze als anti-conceptie de morning after pil. Oook zo´n vreemde denkwijze. Aan de ander kant kan ik er wel en beetje inkomen, want je betaald zo´n 50 cent per condoom en dat lijkt niet veel, maar als je arm bent, dan koop je daar liever wat anders voor.
En even ter vergelijking, je kunt daar 10 kadetjes voor kopen, een gebakje, bijna twee glazen wijn, een paar stukken fruit of groente....
Asl je dagelijks een of meer condooms gebruikt, loopt het lekker op.

Ik denk dat veel te maken heeft met taboe. Want sex is vooral iets waar men in veel kringen niet over praat daar (en hier).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:55

Sim0ne schreef:
Wuis schreef:

Dan bestaat er ook nog zoiets als de morning-after pil. Dan is het eitje nog niet genesteld, en die ingreep is heel wat minder ingrijpend (om niet te zeggen niet ingrijpend) dan een abortus... Als je misbruikt wordt en e hebt wel toegang tot een abortuskliniek heb je ook heus wel toegang tot de morning-after pill of de gewone pil, is eens tuk goedkoper...

Het is wel erg makkelijk praten zo vanaf de zijlijn he.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:08

Wuis schreef:

Die opmerking is pas makkelijk geplaatst..... Ik geloof niet dat jij enig idee hebt van wat ik allemaal wel of niet heb meegemaakt.... Noem eens een paar voorbeelden waarbij pil en morning-after pil niet bereikbaar zijn (6 keer) en abortus wel....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:24

Een en ander heeft te maken met wel of niet naar je eigen dokter willen.
Hier vraagt men ook niet om de pil, wel makkelijk om de morning afterpil en die is nu ook vrij verkrijgbaar. Maar sommige mensen hopen dus gewoon dat ze niet zwanger zijn geraakt en wachten hun menstruatie af. Als ze dan overtijd zijn, is het te laaat voor een morning afterpil.

Ik begrijp persoonlijk het probleem niet om met dingen naar een dokter te gaan, maar ik weet dat heel veel meisjes het best moeilijk vinden om met een vreemd iets als sex te bespreken. Abortus is dan iets wat MOET (als je geen kind wilt) en dan stappen ze weer wél over die drempel, vaak omdat ze gesteund of gedwongen worden. Elke zaak is een zaak op zich en het lijkt allemaal onbegrijpelijk, maar we weten niet wat er in zo´n meisje verder omgaat.

Overigens ben ik zelf ooit heel erg ziek geweest van de morning afterpil, moest het ook onderbreken (van de dokter). Was ik dan zwanger geweest, was het ook abortus geworden. Ik heb ook altijd grote problemen gehad met de pil en ben heel blij dat ik geen baarmoeder meer heb, zodat ik niet aan zwangerschap hoefde te denken. Maar ik kan me voorstellen dat er meer lichamen zijn die heel onprettig op toegediende hormonen reageren.
Dan zijn er natuurlijk nog mogelijkheden, maar je moet er wel om durven vragen.

Overigens weten we ook het I.Q. niet van dit meisje. Ze kan wel gewoon écht dom zijn.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:51

dat ik dit nou pas lees Bloos!

had dat meisje zich niet beter na de 1e keer gelijk kunnen steriliseren.
dan had ze niet zo'n ophef gehad.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 00:21

Ik heb hier op mijn werk (in een hotel) wel eens een gesprek gehad met 2 britse dames.
Beide 22 jaar, 1 met een kind van 5 en 1 met een kind van 6.
Kon het heel goed met ze vinden en zat dan ook elke avond bij ze aan tafel.
Ook zij hadden al verschillende abortussen laten plegen voordat ze hun kind kregen.
De een 2 x en de ander 4 x.
Ik schrok hier ook erg van. Ik heb in onze gesprekken ook echt doorgekregen dat zij er heel makkelijk over dachten.
Zij gebruikten geen pil, en soms wilde ze wel eens sex zonder condoom. Toen ze zwanger raakten dan was de makkelijkste oplossing abortus. En ze vertelden mijzelf dat ze daar geen 'schade' aan opgelopen hebben. Gewoon verder gaan met het leven.
Ik schrok toen ook al echt heel erg van deze gesprekken, maar vond het ook erg interessant eens te praten met iemand die véél anders denkt dan ikzelf.

Wat me trouwens ook opvalt is dat britten en schotten veel makkelijker omgaan met hun kinderen.
Jonge moeders gaan elke nacht met ons mee uit en dumpen het kind bij opa&oma.
Of families die ook bijna elke avond mee naar discotheken gaan en hun kinderen van 10,11 alleen in het hotel laten.
En dan nog maar niet te spreken over de ouders die hun kinderen mee nemen.....

Zo was er een familie waar wij goed bevriend mee zijn geraakt die 2 dochters en een zoon hadden... Dochters 13 en 14. (De dochter van 14 was stiefdochter van de moeder, en was geestelijk pas 8!!!!) en zoon 16.
Met de hele familie de hele nacht in de discotheek, iedereen dronken, de 2 dochters een scharrel en hup mee naar buiten......
Ik stond er erg van te kijken.... Scheve mond

Zo zie je maar weer de verschillen.. Knipoog

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 00:29

ik heb in London gewoont....en als je ziet hoe dronken die engelse jongeren wel niet worden en hoe makkelijk ze dan zijn...dan snap je meteen het hele abortus verhaal als je snapt wat ik bedoel. Ik heb meisjes hun kleren uit zien doen op de dansvloer om een t-shirt te winnen. Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 00:32

Sim0ne schreef:
Wuis schreef:

Die opmerking is pas makkelijk geplaatst..... Ik geloof niet dat jij enig idee hebt van wat ik allemaal wel of niet heb meegemaakt.... Noem eens een paar voorbeelden waarbij pil en morning-after pil niet bereikbaar zijn (6 keer) en abortus wel....

Nou inderdaad, hier ook al veel meegemaakt.
Maar de pil is maar 1 x een receptje halen!
Nou zullen er hier best slachtoffers tussen zitten die er weinig aan konden doen (denk aan verkrachting, geen vriend dus ook geen pil..
Maar vast niet allemaal.
Ik denk als je 8 keer de kracht hebt om een abortus te plegen heb je ook wel een keer de kracht om naar een dokter te gaan voor de pil.
Ik ben absoluut geen tegenstander van abortus, ik zou zelf ook abortus plegen als ik zwanger zou zijn, (tenminste zo denk ik nu) maar ik ben wel netjes aan de pil.

Maar wat ik overigens ook niet begrijp als er mensen voor de zoveelste keer abortus plegen dat er nergens een instantie is die ingrijpt!
Dat ze verder niet onder tezicht van iets komen te staan of what ever...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:43

Er zijn, heb ik al geschreven, ook mensen die er van overtuigd zijn dat de pil en ook de morning afterpil, slecht voor je is en kiezen voor abortus over het gebruik van de pil...

Overigens kan ik persoonlijk ook heel slecht tegen de pil en ben er heel slecht aan toe geweest door een morning afterpil (moest het onderbreken op advies van de dokter. Voor die het niet weten, de morning after pil is niet 1 pil, maar een serie), dus ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Gelukkig had ik een gestereliseerde vriend, en in die tijd is ook mijnbaarmoeder er uit gegaan, aar anders had ik ook niet geweten wat ik moest. Je hebt ook niet altijd condooms bij de hand als je jarenlang als de vaste vriend hebt, want dat is ook een kostbare zaak, hoor.

Instanties grijpen niet in als iemand legale abortus pleegt, want het hele idee erachter was toch baas in eigen buik?