Wilders wil Koran verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wilders wil Koran verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:10

meissielief schreef:
ik ben het met senja eens het klopt wat ze zegt , maar in de bijbel staan ook dingen die niet helemaal van deze tijd zijn, het is maar net hoe de lezer het leest , alleen beetje apart dat de bijbellezers niet zoveel opschudding veroorzaken als de koranlezers

Tsjah, volgens mij is de bijbel ook ruim 2000 jaar oud. Zo raar vind ik het ook niet dat het niet van deze tijd is.

Tuurlijk, er staan dingen in die vreselijk zijn, net zoals in de Koran. Dat mensen alleen zover gaan om dat op te volgen dat ze andere er voor vermoorden. (nu heb ik niet de koran gelezen) Dit komt volgens mij niet alleen door het boek, als wij allemaal gaan doen wat er in de bijbel staat is het ook allemaal geen pretje meer. Het is alle dingen bij elkaar. Ken overgens zat moslims die geen plannen hebben om de rest uit te roeien, hoewel ik ook weer cristenen ken die er van overtuigd zijn dat alles slecht is.

Denk dat wilders denkt de koran te kunnen verbieden, (en daarmee alles op te lossen) hij alvast op zoek mag gaan naar een hele goede verstop plek.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:11

faye schreef:
JustBepr0ud schreef:

Dit was precies wat ik ook dacht, namelijk, volgens mij wil hij dood maar het niet zelf doen..

Jeetje die man is totaal de weg kwijt krijg ik de indruk. En die noemt zich nog Partijleider (toch?) van partij van de VRIJheid

maar het is te gek voor woorden dat er nooit iets over de koran gezegd mag worden. Als een persoon dergelijke dingen over de bijbel zegt hoeft deze niet voor zijn leven te vrezen. En dat maakt de islam voor mij een gewelddadig geloof, en kan ik me , zeker gezien bovenstaande quotes uit de koran, ergens wel in zijn stelling vinden.

Heb je ook helemaal gelijk in hoor, en dat is ook niet goed inderdaad.
Maar ik vind ook niet dat je zomaar eventjes kunt zeggen dat de Koran verboden mag worden.
Want niet alle moslims zijn terroristen ofzo en ik krijg de indruk dat Wilders dat wel denkt.

Ik denk, dat iemand niet voor zijn leven hoeft te vrezen als je iets verkeerds over de bijbel zegt, omdat dat niet zo ''beleefd'' (bij gebrek aan beter woord) wordt als de Islam. In mijn omgeving zijn haast geen ''echte'' christenen. En al helemaal geen die zich zo aangesproken voelen. Ik denk dat het hier gewoon over het algemeen is van ja oké het zal wel.
Maar de moslims & koran zijn echt beledigt (wat ook wel te begrijpen is) maar denk dat die dat ook veel meer geleerd krijgen dan ons. Zowel in familie school en omgeving.
En Ik denk niet dat het bij het christendom ook zo is.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:12

Ik vind de uitspraken van Wilders belachelijk en veel te ver gaan. Wat ik echter minstens zo vreemd en belachelijk vindt, is dat iedereen het maar normaal vindt dat hij nu vermoord zal worden. Intolerantie werkt in dit geval twee kanten op, en ik verwerp beide kanten.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:13

Lusitana schreef:
o0marije0o schreef:
.
Een broer kan zelfs zn eigen zus vermoorden als ze voor het huwelijk sex gehad heeft. Dit alleen omdat de koran het verbied.

Hier in Portugal mocht in de tijd van de dictatuur een man zijn vrouw verkrachten en vermoorden, omdat Salazar het zei. En dat was dus in de zeventiger jaren pas voorbij, die dictatuur. En het heeft tot 2002 geduurd voordat de vrouw wettelijk beschermd werd en er worden nog maandelijks zo´n vijf vrouwen omgebracht door hun partner of ex en dan heb ik het nog niet over de mishandeling die men overleefd en incest etc. Dat dus allemaal in moderne tijden in een KATHOLIEK (99% !)land, waar de hele moslim kwestie nog niet bestaat.

Het slechte zit in de MENS, niet in een boek.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb het idee dat het slechte in een mens "gekweekt" wordt. De dingen die je hebt meegemaakt, het mileu (/cultuur) waarin je leeft, de dingen die je om je heen ziet / gezien hebt maken je tot wie je nu bent.

Ik zeg niet dat elke geweldadige aktie voort komt uit het lezen van een heilig boek. Maar ik heb wel de mening dat waar dat dat wel gebeurt, het fout is. Vrijheids van meningsuiting prima. Maar in heilige boeken wordt het zo verteld (of de mensen interperteren het zo). Dat als je niet doet wat er in staat. Je slecht bent. Dat er sancties op staan als je het boek niet na leeft en dát vind ik fout! Dat is dwingen!

Katholiek,Moslim,Joods,Christen dat maakt me allemaal niet uit. Als een gelovige groep extremistisch hun heilige boek naleven. Waarbij respect naar andere in het geding komt. Waarbij ook de veiligheid van anderen in gevaar is. Vind ik fout.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:30

meissielief schreef:
als je eens goed leest dan zie je dat ik haar mening deel , waarom zal ik het dan zelf nog een keer typen Knipoog

Ja maar dat had ik ook wel gelezen hoor Knipoog En het was ook niet aanvallend bedoeld. Dus als het zo overkwam, sorry!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:36

relaxd, ben d'r helemaal mee eens Lachen

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:37

MissJ schreef:
Ik vind de uitspraken van Wilders belachelijk en veel te ver gaan. Wat ik echter minstens zo vreemd en belachelijk vindt, is dat iedereen het maar normaal vindt dat hij nu vermoord zal worden. Intolerantie werkt in dit geval twee kanten op, en ik verwerp beide kanten.

Er is hier niemand die zegt dat ze het normaal vinden dat hij vermoord zou worden. ALS het uberhaupt al gebeurt.

Maar het is gewoon een feit dat als je in Nederland een bekend persoon bent en een extreme mening uitdraagt richting moslims dat dat nare gevolgen kan hebben. Kijk naar Pim Fortuyn en Theo van Gogh. En zo zullen er vast nog wel meer mensen zijn die bedreigt/aangevallen zijn naar aanleiding van hun mening over moslims en hun geloof.

Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat ik het met de standpunten van Geert Wilders eens ben. In de verste verte niet.
Laatst bijgewerkt door EvaC op 08-08-07 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:38

idd....en dat zegt wel duidelijk iets over de moslims...alloes maar dan ook werkelijjk waar alles moet aan hun geloof aangepast worden, en wij moeten ons aan hun , de moslims aanpassen.....
algemeen gezien, erg triest

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:39

hmmz ik denk niet dat hij zover kan gaan vraag me dan ook heel weizelijk af hoelang gaat het duren voordat hij een pistool tegen ze kop krijgt aangedrukt...

ik bedoel ieder mens heeft zo ze geloof wij hebben de bijbel hun de koraan en hij kan dat denk gewoon weg niet verbieden want dan zou hij ook alle moskees in nl moeten laten slopen etc etc...

en al moet de koraan afgeschaft worden kan hij net zo goed ook de bijbel af laten schaffen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-08-07 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:39

EvaloveSandy schreef:
Er is hier niemand die zegt dat ze het normaal vinden dat hij vermoord zou worden. ALS het uberhaupt al gebeurt.

Maar het is gewoon een feit dat als je in Nederland een bekend persoon bent en een extreme mening uitdraagt richting moslims dat dat nare gevolgen kan hebben. Kijk naar Pim Fortuyn en Theo van Gogh. En zo zullen er vast nog wel meer mensen zijn die bedreigt/aangevallen zijn naar aanleiding van hun mening over moslims en hun geloof.

Ik verwoord het misschien wat ongelukkig met "normaal". Maar wat ik om me heen hoor, zie ik hier ook in meerdere reacties terugkomen. Het komt ongeveer neer op: "Nu zal hij wel snel vermoord worden", of: "Hij vraagt nu ook echt wel om vermoord te worden."
Ik vind het griezelig dat we inmiddels zo ver zijn dat we er blijkbaar al vanuit gaan dat iedereen die openlijk kritiek uit op de Islam mishandeld/vermoord wordt door extremisten. Dat is toch van de zotte? Verward

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:42

Vind het niet belachelijk, echter om je alleen maar specifiek op één godsdienst te richten is ook niet echt slim. Waar er twee vechten hebben twee schuld. In dat geval moet je zeggen: verbied alle godsdiensten wereldwijd, lijkt me een beter plan, aangezien godsdiensten nog altijd de redenen zijn geweest om oorlogje te 'spelen'. Maargoed, aangezien dat weer niet reeël is, is het ook niet erg slim om dat door heel Nederland te roepen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:50

Oei vind het wel een harde uitspraak, aan de ene kant een goede: als je bepaalde stukken van de Koran leest, dan schrik je toch wel. En je zit hier in Nederland. Als wij in Turkije of ergens een Bijbel willen dan wordt je er bijna voor vermoord.

Aan de andere kant vind ik het ook wel overdreven. Als de Koran verboden moet worden moeten ze de Bijbel ook verbieden, in beide boeken staan nogal grove dingen die met het geloof te maken hebben.

Niet dat ik geloof hoor, dus vind het sowieso al onzin Bloos

@Sypheron: ik ben het zeker met je eens over alle godsdiensten verbieden, dat is 1 van de grootste redenen dat er oorlog is...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:59

Maar het overgrote deel van de gelovige mensen zorgt niet voor problemen. Waarom dan iets verbieden waar zo veel mensen steun en houvast in vinden? De uitwassen moeten aangepakt, en dat mag van mij absoluut met zero tolerance. Maar iets helemaal verbieden omdat er een paar gekken tussen zitten gaat mij echt veel te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:01

Die man schreeuwt veel voordat hij heeft nagedacht krijg ik een beetje het idee..

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:19

EvaloveSandy schreef:
MissJ schreef:

Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat ik het met de standpunten van Geert Wilders eens ben. In de verste verte niet.

Volgens mij is Pim Fortuyn toch echt vermoord door een oerhollandse dierenactivist en niet door een moslim en niet alleen in Nederland worden zulke extreme personen bedreigd alleen in Nederland zijn er vaker extreme personen in de politiek.

Ik vind het weer eens een goedkope stunt van Wilders. Wat wil hij hiermee bereiken?? Één ding weet ik wel, op deze manier breng je echt niet moslims, atheïsten, katholieken, enz. dichter bij elkaar. Sterker nog je maakt het gat alleen nog maar groter.
De qoute met citaten uit de Koraan is wel heel erg eenzijdig, je kunt ook zo evenveel liefhebbende citaten uit de koran halen of minstens evenveel haatdragende citaten uit de bijbel halen. Het ligt echt niet aan de koran of aan het geloof, het ligt aan de mensen die het geloof als excuus gebruiken voor hun daden.

maar goed het zal Wilders toch nooit lukken om de Koran te verbieden, zowel dan zou ik me diep schamen om Nederlander te zijn.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:28

maar goed het zal Wilders toch nooit lukken om de Koran te verbieden, zowel dan zou ik me diep schamen om Nederlander te zijn.[/quote]

als dat em zou lukken zou ik em een mail schrijven dat hij alle geloven moet gaan afschaffen en niet 1....

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:30

vera23 schreef:
ben benieuwd hoe lang hij nog zal leven Bloos erg gewaagd .. voor de tijd van nu kan hij wel extra veiligheidsm mannetje omzich heen laten lopen Bloos

wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn natuurlijk Knipoog

Idd! Ik vind het wel te ver. In de 'diensten' en thuis.. wat is zo'n godsienst zonder boek?
Niks. En die mensen die de Koran wel in huis hebben worden die dan vervolgd ofzo?
Dit begint een beetje op Islamvervolging te lijken..
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:32

LF_xx_D schreef:
Idd! Ik vind het wel te ver. In de 'diensten' en thuis.. wat is zo'n godsienst zonder boek?
Niks. En die mensen die de Koran wel in huis hebben worden die dan vervolgd ofzo?
Dit begint een beetje op Islamvervolging te lijken..
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Waarschijnlijk is het dat ook niet, maar hij heeft zo toch weer mooi de volle aandacht?

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:37

ladylay schreef:
idd....en dat zegt wel duidelijk iets over de moslims...alloes maar dan ook werkelijjk waar alles moet aan hun geloof aangepast worden, en wij moeten ons aan hun , de moslims aanpassen.....
algemeen gezien, erg triest

Dat zegt niets over "de moslims" dat zegt iets over een paar gestoorde mensen die moslims. Een koe is een dier, maar niet alle dieren zijn koeien. Probeer dat niet te vergeten.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:59

en dat vergeet ik niet Lachen

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:17

MissJ schreef:
Maar het overgrote deel van de gelovige mensen zorgt niet voor problemen. Waarom dan iets verbieden waar zo veel mensen steun en houvast in vinden? De uitwassen moeten aangepakt, en dat mag van mij absoluut met zero tolerance. Maar iets helemaal verbieden omdat er een paar gekken tussen zitten gaat mij echt veel te ver.

Dat is onzin, dan kunnen we net zo goed alle prostituees, drankverslaafden, drugsverslaafden etc ook op straat laten lopen, omdat het overgrote deel het niet doet. Kinderen hebben er nog steeds last van, volwassenen kunnen zich wel redden. Dat is met religie niet zo.
Zodra het naar mijn idee nieuws oplevert wat 'krant-waardig' is, moet het verboden worden. Simpel zat, zeker als het dagelijkse kost wereldwijd is. Zit ook nog steeds te hopen op een archeologische doorbraak die de hele godsdienstige/religieuze gedachtengang overboord kan gooien. Al weten de Koran en Bijbel dinosauriërs al niet te verklaren Lachen

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:27

Voor wie het stuk in de volkskrant niet hebben gelezen

Genoeg is genoeg: verbied de Koran - Opinie Geert Wilders Volkskrant

woensdag 08 augustus 2007

De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld, schrijft Geert Wilders. Daarom moet dat boek, net als Mein Kampf, worden verboden.

Ik roep het al jaren: een gematigde islam bestaat niet. Voor wie mij niet wil geloven: lees de speech die de helaas vorig jaar overleden Italiaanse schrijfster Oriana Fallaci op 28 november 2005 hield in New York, toen zij een prijs in ontvangst nam ter ere van haar heldhaftig verzet tegen het islamofascisme en haar strijd voor vrijheid: ‘Een gematigde islam bestaat niet. Het bestaat niet, omdat er geen onderscheid is tussen Goede islam en Slechte islam. Er is islam, en daar houdt het mee op. En islam is de Koran, en niets dan de Koran. En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen – niet-moslims – ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is (Oriana Fallaci, The Force of Reason, post-script, pag. 305, februari 2006).’

Ehsan Jami is zo’n ongelovige hond, een afvallige moslim die het lef had de profeet Mohammed een crimineel en sommige bepalingen uit de Koran achterlijk te noemen. En die het ook nog in zijn hoofd heeft gehaald op te komen voor andere afvallige honden en daar zelfs een comité voor heeft opgericht. Allah vindt voor afvalligheid de doodstraf gepast. Afgelopen zaterdag werd dat bijna realiteit: de ongelovige Jami werd door twee Marokkanen en een Somaliër tot bloedens toe in elkaar geramd.

Genoeg is genoeg. Laten we ophouden met politiek correct gedraai en gekonkel. Het is goed dat Jami nu beveiligd wordt en een schande dat dit niet eerder is gebeurd, maar het lost de kern van het probleem niet op. De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran. De teksten uit de Koran laten weinig aan de verbeelding over.

In verschillende soera’s worden moslims opgeroepen joden, christenen, andersgelovigen en niet-gelovigen te onderdrukken, vervolgen of vermoorden, vrouwen te slaan en te verkrachten en met geweld een wereldwijde islamitische staat te vestigen. Soera’s te over die moslims oproepen en aanzetten tot dood en verderf.

Verbied dat ellendige boek zoals ook Mein Kampf verboden is! Geef zo een signaal aan de overvallers van Jami en andere islamisten dat de Koran in ons land nooit en te nimmer als inspiratie of excuus voor geweld mag worden gebruikt.

Wat schaam ik me voor de Nederlandse politici. Hun naïviteit en ziekelijke streven naar de utopische gematigde islam, die ons land alleen maar hel en verdoemenis brengt. Wat schaam ik me voor al diegenen in en buiten kabinet en Tweede Kamer die de islamitische invasie van Nederland weigeren te stoppen. Wat schaam ik me voor de Nederlandse politiek die dag in dag uit de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit en misdaad accepteert en er geen antwoord op heeft.

Den Haag zit vol met laffe lieden. Bange mensen die laf zijn geboren en laf zullen sterven. Die vinden en bevorderen dat de Nederlandse cultuur gestoeld zal zijn op een joods-christelijke-islamitische traditie. Die een generaal pardon verlenen aan leugenaars en criminelen. Die de andere kant op kijken als homoseksuelen inmiddels bijna dagelijks in elkaar worden geramd. Die sharia-hypotheken willen invoeren.

Die met vertegenwoordigers van de terroristische Hamas in gesprek gaan. Die werkzaamheden verrichten voor de dictatoriale Marokkaanse koning. Die extremisten van de Moslimbroederschap als gesprekspartner zien. Die toestaan dat moslimmannen weigeren hun zieke vrouw te laten behandelen door mannelijke artsen. Die lak hebben aan de belangen van de Nederlandse burger en meewerken aan de transformatie van Nederland in Nederabië als provincie van de islamitische superstaat Eurabië.

Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.

Geert Wilders

Bron: www.pvv.nl

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:30

Sypheron schreef:
Dat is onzin, dan kunnen we net zo goed alle prostituees, drankverslaafden, drugsverslaafden etc ook op straat laten lopen, omdat het overgrote deel het niet doet. Kinderen hebben er nog steeds last van, volwassenen kunnen zich wel redden. Dat is met religie niet zo.
Zodra het naar mijn idee nieuws oplevert wat 'krant-waardig' is, moet het verboden worden. Simpel zat, zeker als het dagelijkse kost wereldwijd is. Zit ook nog steeds te hopen op een archeologische doorbraak die de hele godsdienstige/religieuze gedachtengang overboord kan gooien. Al weten de Koran en Bijbel dinosauriërs al niet te verklaren Lachen

Is dat onzin, of vindt jij dat onzin? Knipoog Ik volg je niet helemaal. Wat vindt jij precies onzin?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:05

De Koran mag je als niet-moslim zijnde niet lezen TENZIJ iemand anders hem vasthoudt of voor je op leest.

Ik heb hem wel gelezen, mede omdat ik steeds tegen meningsverschillen op liep met mijn beste vriend die moslim is, en ik vond dat ik het dan zelf maar moest lezen zodat ik er een beter beeld van zou krijgen. Nu snap ik het een stuk beter, en kan me ook wel inleven.

Degene die de Koran gebruiken als een middel om terroristische acties en dergelijke te rechtvaardigen, of op enige andere manier als moslim iemand geweld aan doet, wordt door de Islam al nieteens als Moslim gezien, omdat dat niet de boodschap is die het uitdragen wil. Zulke mensen worden door de Islam dus al niet eens geaccepteerd en uitgebannen.

Het heeft dus geen zin om de Koran te verbieden, want degene die zich zo banaal gedragen hier in NL en iemand in elkaar trappen en zich dan ook nog moslim durven noemen, worden uberhaupt al niet als moslim gezien, bovendien mag Meneer Wilders dan ook even naar de bijbel kijken.

"Echte" Moslims afschuwen geweld en dergelijke, en willen er ook absoluut niets mee te maken hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:29

Ach waarom al die drukte,dat verbod op de Koran komt er echt niet door.Ik snap niet waarom er zoveel mensen kwaad om worden,stoor je er gewoon niet aan.Of je nou boos word of niet,het zal heus niet veranderen wat het kabinet beslist.Wilders mag zeggen wat hij wil,maar of het kabinet er in mee gaat?Denk het niet.Ik moet er alleen maar om lachen wat Wilders allemaal wil.Maar ik vind wel dat hij LEF heeft en zijn mond durft open te doen.