Ik denk dat dit bericht niet de wereld rond zou gaan moest de kat mogelijk zelf de oudere personen "vermoorden" ... Ik vind het wel leuk, de familie kan afscheid nemen en de persoon beleeft toch prettigere laatste uren ...
Ik vind het niet griezelig. Als je van ouderdom overlijdt denk ik niet dat je lichaam van het één op het andere moment de stekker er uit trekt, maar zich toch voorbereidt op de dood, op het loslaten van het leven. Mijn vader kreeg op het eind bijvoorbeeld ook een andere ademhaling. Dieren pikken dit soort dingen allemaal wat makkelijker op dan mensen. Ik vind het juist mooi dat daardoor de familie de kans krijgt om afscheid te nemen.
Ik zag op tv dat de mensen waar het om ging al zo ver heen waren dat ze zich niet beseften dat de kat bij ze op bed kwam liggen.
Ik weet wel zeker dat katten dit kunnen aanvoelen! Mijn kat, die inmiddels al een jaar overleden is, voelde wel niet de dood aankomen, maar ze voelde precies wanneer je verdrietig was of erg down.
Ja zo gek en luguber is het helemaal niet,dieren en bepaalde mensen kunnen idd een hoop aanvoelen.Ik vind het alleen maar mooi dat de kat die mensen nog gezelschap wilt houden als een soort troost bij hun laatste uurtjes.Dood gaan ze toch wel.
Ieuh. Ik zou echt meteen vet bang zijn als die kat bij me in bed zou kruipen. Tsja ik geloof wel dat die kat dat op een bepaalde manier kan voelen. Dieren kunnen wel meer dingen aan voelen komen waar wij mensen helemaal niets van af weten zegmaar..
Ik zag het vrijdagavond op tv, vond het inderdaad heel apart. Kan me ook voorstellen dat je familieleden de kat dankbaar zijn zodat ze afscheid kunnen nemen.
Katten voelen veel aan, als ik ziek ben of niet lekker ben of verdrietig of iemand anders komen ze altijd tegen me aanliggen en kijken me heel lief aan, tuurlijk dat doen ze vaker, maar als ze op hun lievelingsplekje KO liggen hoef ik echt te hopen dat ze bij me komen, maar als ik ziek ben ofzo kijken ze me aan, komen ze van hun plekje af en komen ze bij me liggen.
Ik vond het ook echt mooi om te horen.... Dat de familie dan nog afscheid kon nemen omdat de kat het "voorspelde".... Net belde een vriendin van me ze had een kat die haar buiten heel de tijd achterna liep en dat terwijl ze dit verhaal nog in haar achterhoofd had........... Echt een muts dat ze dan denkt dat dit ook zo'n kat zou zijn..
Ik sta er niet van te kijken als het waar is, na de Tsunami zijn er bijna geen dieren zoals katten en honden omgekomen. En waarom niet? Omdat ze naar het binnenland getrokken waren, ze voelde dat de tsunami op komst was.
Dit verbaast met niet zo heel erg eigenlijk.. Ik had een tijd geleden ook een documantaire gezien over dieren die getraind zijn hun baasjes met epilepsie te waarschuwen wanneer ze een aanval krijgen. Zo kunnen de baasjes even op een veilige plek gaan zitten bijvoorbeeld, ipv dat ze midden op straat kunnen neervallen. Eigenlijk denk ik dat heel veel dieren zulke dingen wel aanvoelen, ze reageren er gewoon verschillend op. Deze kat gaat bij mensen in bed liggen, andere zouden misschien juist ver uit de buurt blijven.