Rasmussen uit de tour gehaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Re: Rasmussen uit de tour gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:02

De renners zouden zelf een statement moeten maken en allemaal naar huis moeten gaan.
Het is de laatste jaren toch al een drama, ik vond dit eindelijk weer is een mooie tour, zoals gisteren de top vier van het klassement de strijd aan ging op de koninginnerit.

En nu dit weer...........

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:07

Ja, is ook weer een mogelijkheid.

Vond de reactie van Boogerd wel heel terecht, dat hij niet voor jan *** gaat rijden vandaag en dat hij zich zo had uitgesloofd en hij weet niet meer waarom eigenlijk.

Ach, ben benieuwd wie er aan de start verschijnt. Misschien is het wel beter als niemand meer meedoet. De tour is al om zeep: doping, vertrekken, die ETA-bommetjes... Allemaal niet goed voor de sport.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:11

Tieneke schreef:
Ja, is ook weer een mogelijkheid.

Vond de reactie van Boogerd wel heel terecht, dat hij niet voor jan *** gaat rijden vandaag en dat hij zich zo had uitgesloofd en hij weet niet meer waarom eigenlijk.

Ach, ben benieuwd wie er aan de start verschijnt. Misschien is het wel beter als niemand meer meedoet. De tour is al om zeep: doping, vertrekken, die ETA-bommetjes... Allemaal niet goed voor de sport.

Heb niet alles gelezen.. Val zo ff binnen.

De opmerking van boogerd vond ik idd ook heel erg terecht.... De tour gaat zo wel erg naar de klote zeg. Ik ben geen grote liefhebber van wielrennen, maar krijg wel mee dat ze niet echt een goed jaar draaien zo.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:14

Ik vind het vooral sneu voor Boogerd, hij reed zo'n fantastische tour, ik had wel willen zien wat hij had gedaan als ie een paar knechten als hijzelf had gehad en voor het klassement was gaan rijden.........

En dan moet je zo afscheid nemen.

Het is ieder jaar weer een drama, die fransen die alles wat niet frans is en goed fietst proberen onderuit te halen, tour winnaars die achteraf positief blijken, alle beschuldigingen de hele tour door......
Ik geloof dat er met Rasmussen ook meer aan de hand is, ik geloof niet dat een ploeg iemand naar huis stuurt alleen omdat ie niet was waar ie zei dat ie was. Als het alleen vanwege een andere verblijfplaats is laat je hem die vier dagen nog wel fietsen, pak je als ploeg geel en stuur je hem daarna naar huis, die publiciteit wil je echt nog wel mee pakken.
En als je als renner brieven vanuit Mexico naar het UCI laat sturen terwijl je in Italië zit heb je echt iets te verbergen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:16

wat een eikel zeg die rasmussen...
Ik kan me de reactie van boogerd heel goed voorstellen. Hij rijd de wedstrijd van z'n leven. Geeft zich helemaal voor zijn kopman en nu blijkt het een flinke leugenaar te zijn........

tavanta: ze sturen hem weg omdat de rooij hem heeft verdedigd. Zich als een vader heeft opgesteld en nu blijkt dat hij liegt...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:20

Barco@ Ik begrijp best waarom ze hem wegsturen, maar geloof er echt niet in dat het alleen daarom is. De Rooij zijn verleden is ook niet helemaal schoon en die stuurt hem echt niet alleen weg vanwege de verblijf plaats, daarvoor heeft ie zelf teveel meegemaakt. Ze zeggen ook dat ze meer informatie hebben wat tot deze beslissing heeft geleid.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:23

Vind het apart dat hier op teletekst eerst werd beweerd dat het omwille van die gemiste controles was. Later op de avond was de helft van het artikel aangepast en werd de reden die verblijfplaats. Vind ik ook al raar Haha! Maar er moet idd wel meer aan de hand zijn.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:29

Tavanta schreef:
Ik vind het vooral sneu voor Boogerd, hij reed zo'n fantastische tour, ik had wel willen zien wat hij had gedaan als ie een paar knechten als hijzelf had gehad en voor het klassement was gaan rijden.........

En dan moet je zo afscheid nemen.

Het is ieder jaar weer een drama, die fransen die alles wat niet frans is en goed fietst proberen onderuit te halen, tour winnaars die achteraf positief blijken, alle beschuldigingen de hele tour door......
Ik geloof dat er met Rasmussen ook meer aan de hand is, ik geloof niet dat een ploeg iemand naar huis stuurt alleen omdat ie niet was waar ie zei dat ie was. Als het alleen vanwege een andere verblijfplaats is laat je hem die vier dagen nog wel fietsen, pak je als ploeg geel en stuur je hem daarna naar huis, die publiciteit wil je echt nog wel mee pakken.
En als je als renner brieven vanuit Mexico naar het UCI laat sturen terwijl je in Italië zit heb je echt iets te verbergen.

Helemaal mee eens. Ik vind het ook erg jammer voor Boogerd! En natuurlijk ook voor de jonge jongens als Dekker en Weening. Ach gut Wat moeten zij teleurgesteld en kwaad zijn!

Ik vrees ook dat er met Rasmussen meer aan de hand is. Ik vind het sowieso een apart verhaal dat ie in Mexico zat, hij geen computer bij de hand had en dus brieven moest sturen, die veel te laat aankomen. Je kan me toch niet wijsmaken dat ie niet even een telefoontje had kunnen plegen?
Bovendien zet je als ploeg niet zomaar je gele-trui-drager uit de tour.
Ik ben benieuwd wat er nog allemaal boven water komt.. Nagelbijten / Gniffelen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:29

Wat een enorm drama de tour dit jaar. Eerst Vino, die vervolgens met zijn ploeg opstapt. Moreni en de gehele ploeg. Nu Rasmussen ( laten we hopen dat de rest v an de rabo's beslissen om wel aan de start te verschijnen. Ook voor Boogerd)

Het lijkt er nu op dat de zegen naar Contador gaat, aangezien die vorig jaar ( ook) in verband is gebracht met doping ben ik benieuwd wat daar voor ellende uit voort gaat komen. ( Contador is immers niet Frans en alles wat niet Frans is echt "slecht")

Edit; wat bij gevoegd

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:42

Mij maakt het eigenlijk niet uit wie er wint. Als het maar iemand is die proper is in zijn zaakjes.

En men kan wel zeggen dat de Fransen zo denken, maar uiteindelijk zijn de schuldigen de renners zelf. Zij houden de gedachten van "de Fransen" (al vind ik dat een verschrikkelijke veralgmening) net in stand door aan de doping te gaan.

Ik zou het begrijpen moesten die van Rabobank beslissen er ook uit te stappen, want Boogerd heeft gelijk: voor wie moeten zij zich nu nog uitsloven?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:44

en hij was zo goed gisteren! zo zonde! en om zown belachelijke reden! ik zal als team ook opstappen!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:46

Niet alleen dit jaar, als jaren. Denk aan Riis, Landis, Pantani en weet ik wie al niet meer van de "helden".

Ik geloof uberhaubt niet dat je tegenwoordig de tour nog schoon kan winnen. De boel wordt in de laboratoria uitgevochten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:49

Er was in ieder geval al discussie over het niveau van de Tour dat wat te hoog begon te liggen, de zware bergritten die elkaar opvolgen...

Lees nu dat het bij Rabobank toch lijkt alsof de overige renners gaan starten. De mechaniciens zijn aan de fietsen bezig, maar zeker is het nog niet. Maar het lijkt er dus op dat ze gewoon doorgaan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:50

Het is echt een hele grote soap geworden. Maar de afgelopen jaren is het al een soap, rijders die tijdens de Tour eruit worden gehaald omdat ze betrapt zijn. Ik kan er met mijn volle verstand niet bij dat er nog renners zijn die gewoon doorgaan met gebruik en daarmee een enorm risico lopen betrapt te worden. Wat te denken van die Italiaanse renner van Cofidis? Staat gisteren mooi vooraan te wachten met zijn maatjes onder het mom van "wij willen een schone Tour". Hypocrieter kunnen ze niet zijn.

Ik heb net nog even op teletekst gekeken en het is nog niet bekend of Rabo doorfietst.

Chapeau voor alle renners die zonder gebruik de 3 weken uitfietsen! Ben benieuwd welke renner vandaag naar huis wordt gestuurd? Hoe zit het eigenlijk met Contador, die was toch ook in opspraak gekomen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:52

Idd Karijn, dat ze dat risico gewoon nog nemen, begrijp ik ook niet. Iedereen weet dat de controles beter worden en je al Houdini moet zijn om er onderuit te komen tegenwoordig. En dan nog van die "slimmeriken" die het nog proberen. Beetje dom eigenlijk.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:54

Was Contador in opspraak gekomen? waarvoor?
Ik denk dat Contador het nieuwe slachtoffer wordt van de pers.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:55

Vorig jaar geloof ik, vanwege doping.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:04

karijn schreef:
Chapeau voor alle renners die zonder gebruik de 3 weken uitfietsen!

Ik denk dat alle renners wel doping gebruiken of gebruikt hebben. Zolang je niet boven een bepaald percentage uitkomt wordt je niet positief bevonden. Zorgen zij dat ze er onder blijven? Geen haan dus die er dan naar kraait.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:06

Nee, een dag nadat Rasmussen in een kwaad daglicht werd gesteld. Weet even niet meer waarom, had het ook niet met doping te maken? Het had in ieder geval niets te maken met het akkefietje tussen hem en Rasmussen over gemaakte afspraken tijdens een etappe waarbij Rasmussen hem had toegezegd te laten winnen en vervolgens zich niet aan de afspraak hield. Achteraf gezien past dat ook wel bij Rasmussen. A zeggen en B doen.

Goed, wie zal aankomend weekend in Parijs in het geel staan? Contador, Evans of Leipheimer? Ik houd het op Evans.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:07

[quote="roxiie
Ik denk dat alle renners wel doping gebruiken of gebruikt hebben. Zolang je niet boven een bepaald percentage uitkomt wordt je niet positief bevonden. Zorgen zij dat ze er onder blijven? Geen haan dus die er dan naar kraait.[/quote]

Voor kunstmatig testosteron zijn volgens mij geen grenswaarden bepaald. Het is aanwezig of niet en zo ja, dan lig je eruit.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:08

Ik geloof niet dat alle renners het doen. Ik weet niet hoe het werkt met die percentages en of dat verschilt van "gewone" doping en bloeddoping, maar ik geloof niet dat ze het allemaal doen. Er zijn echt nog sportmannen die respect hebben voor de sport, daar ben ik echt zeker van.

Ik gok op Contador.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:12

de rabo ploeg rijdt vandaag.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:14

Trouwens er was gisteren een zeer interessant gesprek op radio 1 met Marnix ten Kortenaar (inspanningesfysioloog en bewegingswetenschapper) en een dopingexpert (ben de naam even kwijt) en daar zeiden ze dat het fysiologisch gezien onmogelijk is om zonder doping de tour te rijden. En ik denk dat ze daar gelijk in hebben. Toen de tour begon waren mensen al met doping bezig.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:16

karijn schreef:
[

Volgens mij is het zo dat als er kunstmatig testosteron word toegediend je sowieso boven het grenspercentage uitkomt. Dus wat je zegt klopt min of meer wel. Maar het is ook zo dat Otrivin ( die neusspray) doping effect heeft. En zo zijn er nog wel meer dingen.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:16

Het houd ook echt niet op ha

wat een drama