Tempus schreef:Het is echt gewoon hoe onze maatschappij in elkarr zit. Zolang mensen batterij eieren blijven kopen, zolang de batterijkippen er blijven. Het is veel duurder voor een boer om uitloop te hebben dan batterij kippen. Het is niet juist hoe de beestjes zitten, maar ja de samenleving moet dit ook zien en meer geld willen geven voor de scharreleieren. Snap die boeren ook wel ( ookal is het niet juist voor de kippen)
Daar heb je volkomen gelijk in, de boer doet maar wat de markteconomie vraagt hoor.
De prijs staat voor een kip op 50 cent een batterij kip tien cent iets meer (zijn dan ook voor in de soep te eten zijn ze niet leven ook de helft minder lang) de gemiddelde mens koopt een kip via de winkel van dat bedrijf.
Zolang mensen niet meer willen kopen gaat er niks gebeuren, neem even terug op dat negro vlees scheelt twee euro ofzo, mensen denken twee euro koop ik wel een gewoon stuk vlees. Maar denken niet verder aan de gevolgen.
Ik snap de boeren zeker, als ze vrije uitloop produceren aan de marktprijzen die nu aangehaalt blijven zijn ze failliet in een jaar.
Want omzetten duurt een jaar of twee heb ik ergens gelezen. De bedrijven die de sprong hebben genomen zitten in een goeie zaak die verdienen super. Maar eer dat er meer bedrijven kunnen omschakelen zal de regering toch wat moeten compenseren