Vanessa24 schreef:Wij mochten ook gewoon van het schoolplein af.
Als ze dan niet geïntersseerd zijn in voorlichting, dan geven we ze dat gewoon niet.
We gooien alle rokers op een school naar buiten, en iedereen rookt dan binnen een bepaalde tijd 2 of 3 pakjes leeg... dan zijn ze zo ziek geworden, dan roken ze niet meer!
Grapje!!
Een verbod is op zich logisch in verband met de verboden in horeca gelegenheden e.d.
Aan de andere kant vind ik het ook weer betuttelend overkomen. Als de jongeren willen roken, dan moeten ze dat zelf weten. De ouders hebben hierin de eerste verantwoordelijkheid, maar ik kan me voorstellen dat de ouders hierin niet verder komen als hun kinderen op scholen kunnen doen en laten wat ze willen.
Kortom, aan de ene kant vind ik het een goede initiatief, aan de andere kant vind ik het weer nergens op slaan, maar dat is waarschijnlijk omdat ik zelf een roker ben!
Dat vind ik nou weer zo typisch Nederlands. Laat vooral iedereen zijn eigen gang gaan, want dat is wel zo belangrijk en fantastisch.
Imo zouden jongeren best wat strictere regels mogen volgen, ook wat roken betreft.