Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Een gemeente hoort IMO op dit punt geen onderscheid te maken. Maar als vmbo'ers zou ik al niet eens naar zo'n feest willen.
findira schreef:Fijn is dat weer![]()
Ik heb zelf een VMBO diploma en daar heb ik gewoon mijn best voor gedaan. Ik heb nu een MBO niveau 4 diploma, maar ik vind het HBO niet bij mij passen.
Moeten wij daarom minder zijn?
Ik kan me daar zo aan ergeren.
Cowboy55 schreef:elledani68 schreef:prive ja maar niet een gemeente
Ook een gemeente. Dat die niet beschikt over prive-geld maar over gemeenschapsgeld doet daar niks aan af. Zij betalen de rekening(en) en zij bepalen de doelgroep. En als je het daar als burger niet mee eens bent mag je ze bij de volgende verkiezingen je eigen rekening geven.....
findira schreef:Fijn is dat weer![]()
Ik heb zelf een VMBO diploma en daar heb ik gewoon mijn best voor gedaan. Ik heb nu een MBO niveau 4 diploma, maar ik vind het HBO niet bij mij passen.
Moeten wij daarom minder zijn?
Ik kan me daar zo aan ergeren.
Ook toen ik nog op de middelbare school zat heb ik me enorma geergerd aan 1 ding. In de derde klas ging je op werkweek. En je kon ook kiezen om naar Parijs te gaan. Maar het mooie komt nog. Vanaf de Havo ging iedereen in een Hotel, en de VMBO moest in tentjes op een camping.
Nou dat vind ik bijna discriminatie.
En wat was de reden? Volgens de school omdat de ouders van het vmbo de hotelkosten waarschijnlijk niet konden betalen. Of zoiets belachelijks. Volgens mij ook gewoon omdat ze bang waren dat de vmbo-ers alles zouden slopen in de hotels maar dat durfden ze niet te zeggen.
Doe gewoon iedereen op een camping dan krijg je geen onderscheid, als de vmbo in een tent kan, dan kan de havo en de rest dan heus ook wel.
Tuurlijk zitten er geen lieverdjes op scholen, en het valt op dat het wat vaker op het vmbo zit maar om dan gelijk het hele vmbo zo over een kam te scheren slaat nergens op.
K_im schreef:Karin schreef:Een gemeente hoort IMO op dit punt geen onderscheid te maken. Maar als vmbo'ers zou ik al niet eens naar zo'n feest willen.
Ik vind dat het er omgaat dat ze worden ''buitengesloten''. Het gaat er niet om dat de VMBO'ers er wel of niet heen willen. Het gaat erom dat ze anders worden behandeld.
elledani68 schreef:en wat zou dat zeggen dan cowboy55
runningkawa schreef:het gaat hier allemaal over geslaagden mensen van dat jaar
Hebben er allemaal voor moeten werken...en de reden die ze opgeven??
De verschillen die jij dus aanhaalt vind ik nergens op slaan...heeft niets met elkaar te maken
Je geeft een feest voor alle allochtonen, maar turken (of welke nationaliteit ook) mogen niet komen...zoiets is dit nu ook...
Ik wil de rel niet zien als ze zoiets zouden doen
runningkawa schreef:Iedereen met een vmbo diploma eens het werk wat ze doen voor een maand neer leggen....
wat zal het een puinzooi worden in NL
geen vrachtwagens meer die alle spullen rondbrengen, dus geen kleren in de winkels
geen aanvoer van eten in de supermarkt.
Restaurants waar je maar half bediend word en uiteindelijk sluiten want er is geen aanvoer van eten.
Geen groente meer geplukt in de kassen.
Je vuilnis dat blijft staan...leuk als je riool net dan dicht slibt
De klusjesman die je lekke dak niet maakt of je kapotte ruit niet vervangt.
Geen post meer in je bus.
En de automonteur die je auto niet maakt...
nog verder gaan...?
Danielle_ schreef:VMBO, HAVO, VWO ik vind het echt geen verschil.
De een is meer praktijk bezig en de ander meer op leerwerk,
Uiteindelijk gaat het erom dat je iets gaat doen wat jij wil.
En uiteindelijk gaat het erom dat je het in praktijk kan uitbrengen en je je werk goed gaat doen.
en ik vind mensen die zulke dingen doen als dit ontzettendde domme mensen.
Vind het belachelijk dat er zulke dingen gebeuren!
edit; misschien beetje vaag verhaal