Ik werk ook op schiphol en ik voel me juist heel veilig hier. Nergens in het hele land loopt er zoveel marechausse of security rond. En ze zijn hier veel alerter. Je wilt niet weten hoe vaak er een gedeelte van de terminal wordt afgezet i.v.m. een verdacht pakketje.
Waarom Nederland naar mijn mening ooit een keer aan de beurt komt: Balkenende loopt 9 van de 10x als een hondje achter de VS en Gr. Brittanie aan, en we hebben net zo goed soldaten zitten in Afghanistan en Irak, daar zijn ook aanslagen op Nederlanders, waarom dan niet hier? Als ze willen weten waar Nederland ligt, zo gevonden..
Kan me voorstellen saroanda dat je je juist veilig voelt op Schiphol.
Als je je hier al onveilig voelt, dan zou ik zeggen: ga eens naar een wat minder bedeeld land. In cuba ben ik het vliegtuig ingedwongen met machinegeweren (wij maakten daar een tussenlanding en ik ging even naar buiten, wat blijkbaar niet mocht ) In Mexico heb je nog heerlijk corrupte agenten en bewakers met enorme maxine geweren om de boel te 'beveiligen'. De eerste keer schrik je je rot als 4 mannen uit een busje springen met machinegeweren, maar je raakt eraan gewend
Op het moment dat de bom "tikte" in Londen liep ik op de crime-scene. Echt op het plein waar dat (bijna) gebeurde, daar was ik. Zelfde dag, zelfde tijd, zelfde plaats. Creepy hoor.
Citaat:
Het begon vrijdag met de eigenlijk toevallige ontdekking van de bomwagens. Een Mercedes stond voor de nachtclub Tiger Tiger nabij Piccadilly Circus [...]
IK heb niet echt veel last van terrorismebibbers om heel eerlijk te zijn. Als het gebeurd dan gebeurd het, je kan je er niet op voorbereiden en ik ga geen dingen laten, omdat er eventueel ooit weleens een aanslag gepleegd zou kunnen worden.
ooh...waar je bang voor moet zijn, zijn de regeringen. Die hebben de meenste aanslagen op hun naam. Is wel handig he al die angst tegen die "gevaarlijke"moslims. Ik geloof er niks van dat zij het hebben gedaan, de regering doet het zelf! maar veel mensen willen hun ogen gewoon niet open doen. Er gebeurd nu hetzelfde als bij de joden in Duitsland, of ben ik de enige die dat denkt/weet.
Als het waar zou zijn wat je zegt was dat denk ik al lang al uitgelekt. En hoe komt het dan trouwens dat het Moslims zijn die die aanslagen plegen ( die erbij gezien worden ) ? Ik denk niet dat die zich zouden laten inhuren door de regering om hun eigen geloof ten gronde te halen....
het is ook al uitgelekt! moet je docu's gaan kijken (ook bij 9/11) En moslims plegen die aanslagen niet. Wie zegt dat het moslims zijn? de regering.... mensen willen het niet geloven en zoeken een zondebok, wij hebben nog helemaal geen duidelijk bewijs gekregen van de regering dat het moslims zijn, ze zeggen het alleen maar, en toch gelooft iedereen het gelijk. mensen moeten verder kijken dan hun neus lang is.
Maar duidelijk bewijs dat het de regering was is er ook niet Ik denk niet dat je af kunt gaan op alleen maar de docu's Ik denk namelijk dat er nog veel meer aan de hand is dan die docu's zeggen. Het is niet "alleen" de regering of "alleen" de moslims. Ik denk dat er banden zijn tussen verschillende regeringen en terrorismegroepen waar wij helemaal geen weet van hebben. Maar alleen maar naar de regeringen wijzen is in mijn ogen ook wel een beetje naief
Ik neem iig niet aan dat er banden zijn tussen Westerse regeringen en extreem Islamitische groepen. Dat zou te gek worden, ik denk dat die Moslims ook wel slimmer zijn dan dat..
als je ook alleen maar naar de terroristen kijkt is ook naief ik weet ook wel dat er genoeg zelfmoordbommen zijn door moslims zelf. Maar al die grote aanslagen daar zit vaak de regering zelf achter, of in ieder geval weten ze er van. Er zijn wel banden tussen westerse regeringen en extreem islamitische groepen, bush gaf wapens aan bin laden. Steunden de Russen toen ze oorlog hadden met afghanistan, Amerika gaf toen ook wapens. En hoe denken jullie dat de extremisten nu aan wapens komen? ze hebben geen geld om het te kopen en te maken
Ik vind het zelf best eng, maar wat doen wij als burgers eraan? Dit is iets waar de beveiliging extra oplettend voor moet zijn. Ik denk dat het hier ook wel in Nederland gaat gebeuren..
Zou me er niet te druk om maken, de kans is vrij klein dat het net gebeurd op de plek als jij er net bent. Maar toch, als er allemaal soldaten en politie loopt voel je (ik iig) je niet op je gemak.
ik ga straks naar turkije, daar zijn ook al wat bomaanslagen, maar ik word er niet koud of warm van. Je kan ook overreden worden hier in nederland dus...eigenlijk ben je nergens veilig.
mowah heeft niet half amerika een hekel aan Nederland, vanwege drugs en prutsmutsen enzo... Als ik even kijk naar Bill o' reilly die telkens Nederland als voorbeeld neemt over wat voor slecht land wij wel niet zijn (conversatief is dat toch.. Ik haal die termen altijd door elkaar )... nou heb ik geen flauw idee hoeveel mensen dezelfde ideeen hebben als die vent (iedere amerikaan die ik ken, vindt het een mafkees ) .. Maar 't lijkt mij wel dat ze een land kiezen wat geliefd wordt door Amerika, want als die amerikanen denken ' hetis toch maar Nederland'... Dan is het doel bij die terroristenbewegingen denk ik niet echt geslaagd... Die willen vooral mensen angst aanjagen Of strooi ik nou weer met h'ele rare theorieen
Nouja, sowieso ben ik persoonlijk niet zo bang... Want precies, je hebt altijd het risico dat je wat overkomt... Denk dat de kan van een terroristische aanval dan niet het grootste is
Ik maak me er ook niet zo druk om, dan zou ik iedere dag dat ik de metro weer instap om naar school te gaan, me zorgen moeten maken? En dan nog maar niet te spreken over het aantrekkelijke doelwit waar ik nog geen 5km hemelsbreed vanaf woon, de Europoort met al die petrochemische industrie
Nee hoor, de kans dat ik morgen omkom bij een auto-ongeluk is vele malen groter. En zelfs daar maar ik me geen zorgen om, dan kan ik net zo goed de rest van m'n leven in bed blijven liggen (en dan maar hopen dat er geen meteoriet op m'n huis neerstort )