Duitse meisjes doden lastige man

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Duitse meisjes doden lastige man

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:56

Dapper van die meisjes, zeker weten. Weet jij veel wat die man had gedaan na de verkrachting. Tegenwoordig worden ze dan ook nog wel eens vermoord. Ik denk niet dat die meisjes de intentie hadden hem te vermoorden, maar in elk geval hem van hun weg te krijgen door hem te verwonden. Lachen

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:36

lindsey schreef:
Gaby schreef:
Maar voor mij voelt het niet goed. Ze hebben wel iemand gedood. En die man had familie. Misschien had hij wel kinderen. Die familie moet nu zonder hem verder....

Als die man gewoon zijn handjes had thuisgehouden dan had hij nog lang bij zijn familie kunnen zijn.
Dat zijn familie hem nu moet missen is niet de schuld van de meisjes maar van de man zelf.
Als hij zijn handen had thuisgehouden was er niets gebeurd.

Die meisjes hebben gewoon uit paniek gehandeld. Dan denk je niet na wat je doet.
Dat mes lag waarschijnlijk voor het grijpen en ze heeft toen in een reflex gestoken.
Denk dat het meisje het er zelf waarschijnlijk moeilijk genoeg mee heeft dat deze man niet meer leeft.
Maar als je wordt aangevallen vind ik dat je het recht hebt om je te verdedigen.

Maar zijn familie heeft er niet om gevraagd dat die man zo deed. Ik mag het best zielig vinden voor zijn familie, toch?
Zelfverdediging is zelfverdediging. Dood gemaakt is dood gemaakt. Doodslag blijft doodslag, ook al was het zelfverdediging.

xx_Horsiex; Wees niet bang, ik neem het niet voor hem op, maar voor z'n familie.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:02

Bah wat een verschrikking!
Iemand doodsteken is anders dan iemand neersteken voor zelfverdediging. Tenzij ze toevallig goed geraakt heeft; (wat ik dan erg knap vindt->hoeveel keer heeft ze er anders op ingehakt??)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:34

Ik kan er gewoonweg niet bij dat men de dood van de man zo erg vind, ongeacht voor hem of voor zijn familie. Ik snap dat echt niet dat mensen het gewoonweg niet erg vinden dat hij bijna een meisje van 14 had verkracht, maar wel erg vinden dat hij de dood heeft gevonden door zelfverdediging notabene.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:36

Henrieke schreef:
Citaat:
ESSEN (ANP) - Twee meisjes van 14 en 15 jaar hebben in het West-Duitse Essen een eigenaar van een snackbar doodgestoken omdat hij het jongste meisje probeerde te verkrachten. De openbaar aanklager gaat ervan uit dat de tieners uit noodweer handelden.

De meisjes werkten in de snackbar van de 36-jarige man, meldden Duitse media woensdag. Toen de eigenaar de 14-jarige na sluiting seksueel lastigviel, schoot de 15-jarige te hulp. De uitbater viel toen de oudste aan. Zij greep een mes en stak toe.

Bron

Vind het erg dapper van die meisjes, echt knap dat ze zoiets durfden te doen, heb dan eigenlijk ook geen medelijden met die man, hij hoort er gewoon niet aan te zitten!

In de tubantia van vandaag (28-06) staat het ook nog.

Toen ik de titel las, dacht ik ow wat erg, nu ik het bericht lees, vind ik het een prima aktie. Dood is natuurlijk niet de bedoeling geweest en een noodlottig resultaat van verweer, maar super dat die meiden elkaar hielpen en het lef dat je moet hebben om te kunnen steken.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:37

Muzefee schreef:
Dapper van die meisjes, zeker weten. Weet jij veel wat die man had gedaan na de verkrachting. Tegenwoordig worden ze dan ook nog wel eens vermoord. Ik denk niet dat die meisjes de intentie hadden hem te vermoorden, maar in elk geval hem van hun weg te krijgen door hem te verwonden. Lachen

Inderdaad, zeker dapper!
Ook sterk dat het 15-jarige meisje te hulp schoot, voor het zelfde geld was ze weg gevlucht, en was het andere meisje dood. Eigen schuld, dikke bult denk ik dan!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:43

xx_Horsiex schreef:
Ik kan er gewoonweg niet bij dat men de dood van de man zo erg vind, ongeacht voor hem of voor zijn familie. Ik snap dat echt niet dat mensen het gewoonweg niet erg vinden dat hij bijna een meisje van 14 had verkracht, maar wel erg vinden dat hij de dood heeft gevonden door zelfverdediging notabene.

Natuurlijk vind ik het verschrikkelijk voor dat meisje! Ik snap dat haar vriendin heeft gedaan wat ze heeft gedaan.
Maar moet ik het daarom maar niet erg vinden voor zijn familie? Wat als het jouw familie was geweest, zeg je dan na zijn dood "Ach, maakt niet uit, we gaan wel weer verder?" Ergens zit er een moeder die het gedrag van haar zoon ongetwijfeld zal betreuren, maar wellicht vind dat hij dit gedrag niet met de dood had hoeven bekopen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:46

Ik vind het heel dapper van haar!
Idd, weer zoon viezerik minder.

Denk dat die meisjes hier later misschien nog wel trauma's van blijven houden

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 17:59

Gaby schreef:
xx_Horsiex schreef:

Natuurlijk vind ik het verschrikkelijk voor dat meisje! Ik snap dat haar vriendin heeft gedaan wat ze heeft gedaan.
Maar moet ik het daarom maar niet erg vinden voor zijn familie? Wat als het jouw familie was geweest, zeg je dan na zijn dood "Ach, maakt niet uit, we gaan wel weer verder?" Ergens zit er een moeder die het gedrag van haar zoon ongetwijfeld zal betreuren, maar wellicht vind dat hij dit gedrag niet met de dood had hoeven bekopen.

Maar als dit niet was gebeurd dan had de familie van die man, nog wel een verkrachter in de familie, mocht hij haar gaan verkrachten. En dat lijkt me ook niet echt wat, dan kunnen ze ook gaan lopen....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:07

Poeh zeg, het zal je maar overkomen. Vind het reuzedapper van het ene meisje om haar vriendin te hulp te schieten.
Niemand weet nog exact hoe of wat, er staat dat het VERMOEDELIJK om noodweer gaat. Geen idee dus ook of deze man nog in de beginfase van zijn poging tot verkrachting stond, of dat de meisjes zelf dat zagen aankomen en uit angst handelde, of da er al daadwerkelijk wat gebeurde.
OM zal dit wel uitzoeken, ben benieuwd hoe dit afloopt. Ze hebben de mazzel dat ze zo jong zijn nog wat betreft het rechtssysteem.

Voor de familie van de dode man..ja heel triest, krijg je te horen dat je man vermoord is en dan ook nog de reden waarom, zit je met dubbele ellende om te verwerken..

Wat betreft die man, als hij die meisjes seksueel lastig viel, ach, ben ik heel hard in, zal me me k*nt roesten dat deze persoon er niet meer is.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:10

Heel kinderachtig en simpel om dit te zeggen maar "eigen schuld, dikke bult".
Het gaat inderdaad om een leven, maar ik neem niet aan dat de meisjes dit met opzet deden. Als die vent zijn gang kon gaan had hij ook een leven kunnen verwoesten.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:59

Ik heb geen medelijden met die man.
Je hebt altijd nog de keus in je leven om iets goeds of iets slechts te doen en deze man heeft het slechte gekozen, en dit was de consequentie. Zo simpel is het wat mij betreft.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:08

milo schreef:
BabsieJana schreef:
Super dapper van die meisjes!
zo'n gore viespeuk.

wat een naam krijgt deze man. deze meisjes zéggen dat het zo is gebeurd. wie weet hoe het is gegaan? misschien is het handiger om eerst de toedracht te weten te komen voordat er geoordeelt wordt.

als het noodweer was vind ik het heel dapper en wens ik de meisjes heel veel sterkte bij het verwerken van deze gebeurtenis.

Hing er geen camera of iets?

Dus als het echt zo geweest is is het een gore viespeuk ja. !
maar als het iid een ander verhaal is dan niet. Knipoog

Maar ik oordeel misschien wel weer te snel.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:26

Ik vind het terecht als het verhaal waar is. Ik vrees alleen dat de meisjes toch een een trauma er aan overhouden.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:41

Boontje komt om zijn loontje.
Als ie niet aan die meisjes had gezeten was ie ook niet dood geweest.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:43

Noodweer, absoluut! Ben blij dat die meiden verder niks ernstigs is overkomen behalve dan dat er 1 lastig is gevallen...

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:45

runningkawa schreef:
opgeruimd staat netjes Ja

Heel dapper van deze meiden, hoop dat ze psygisch niet teveel schade oplopen erdoor.
Het is hun schuld namelijk niet

Helemaal mee eens. Ja

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:46

Pfoe lef Ja
Zou het niet durven denk.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:50

Aan de ene kant vind ik het erg 'dapper' van de meisjes.
Maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje en sterk verhaal... stel dat 15jarige meisje had hem niet doodgestoken had die man een hele slechte naam aan zijn snackbar, want ze hadden dan toch wel aangifte gedaan, en dan zou iedereen het te weten komen dus komt er igg bijna niemand meer naar zijn snackbar en dus ook verdient hij ook niks.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken... misschien was het verstandiger geweest de politie te bellen ofzo? Maar dood steken, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Voordat ik heel bokt over me heen krijg, het is niet zo dat ik het normaal vind dat die man een meisje heeft geprobeerd te verkrachten

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:47

Ies_ schreef:
Aan de ene kant vind ik het erg 'dapper' van de meisjes.
Maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje en sterk verhaal... stel dat 15jarige meisje had hem niet doodgestoken had die man een hele slechte naam aan zijn snackbar, want ze hadden dan toch wel aangifte gedaan, en dan zou iedereen het te weten komen dus komt er igg bijna niemand meer naar zijn snackbar en dus ook verdient hij ook niks.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken... misschien was het verstandiger geweest de politie te bellen ofzo? Maar dood steken, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Voordat ik heel bokt over me heen krijg, het is niet zo dat ik het normaal vind dat die man een meisje heeft geprobeerd te verkrachten

Idd Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:26

MaestroE schreef:
Bah wat een verschrikking!
Iemand doodsteken is anders dan iemand neersteken voor zelfverdediging. Tenzij ze toevallig goed geraakt heeft; (wat ik dan erg knap vindt->hoeveel keer heeft ze er anders op ingehakt??)

Als ze toevallig een vitaal orgaan heeft geraakt zou hij ook al snel zijn overleden.

@ Ies_ : dus dan had ze maar weg moeten lopen zodat die man zich kon vermaken met haar vriendin? Verward En als ze zelf een mobiel zou hebben gehad of daar de telefoon zou hebben gepakt, denk je dan echt dat die man haar had laten bellen?
Of achteraf dan maar aangifte doen?

Ik vind dat ze goed gehandeld hebben, ik geloof zeker niet dat ze de intentie hadden om hem te doden. Maar op zo'n moment doe je denk ik alles om zo'n persoon te stoppen, zoals al eerder is gezegd denk ik dat er van logisch nadenken op zo'n moment niet echt sprake is.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:31

runningkawa schreef:
Ik geloof niet dat ze de intentie hadden te doden, alleen hem te laten stoppen met wat hij deed.
En dat hij dan toevallig dood gaat...tja...laat ik daar niet wakker van kunnen liggen...
Als hij zijn poten thuis had gehouden, had hij nog geleefd. Haha!

En ja, ik vind het dus ook dapper dat het ene meisje dat andere durfde te helpen.

Je typt me de woorden uit het toetsenbord! Ja

Ik vind het ook dapper van het oudere meisje om het jongere meisje te hulp te schieten. Die man had/heeft ze voor hun hele leven mentaal kappot gemaakt.
Ik bedoel, het oude meisje, wat moet die wel niet doorstaan. Als het niet haar bedoeling was om te moorden (waar ik dus wel van uit ga dat het niet haar bedoeling was) zal ze denk ik vreselijk in shock zijn dat ze iemand vermoord heeft.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:02

baroen schreef:
LiNdA1986 schreef:
Terecht als hij het meisje heeft willen verkrachten, weer een verkrachter minder...
Aan de andere kant vind ik het wel raar dat een meisje van 14/15 een mes op zak heeft...

ik denk dat er in een snackbar wel een mes voor het grijpen ligt hoor..

en ja, deels dapper en goed dat ze zich verweren, maar pfffff iemand doden is niet niks.. vind het heel triest voor die meiden..

Weet je wat ik dan raar vind? Dat er twee meisjes van 14 en 15 in een snackbar werken.
Sinds wanneer is dat legaal?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:07

Saskiaatje schreef:
Weet je wat ik dan raar vind? Dat er twee meisjes van 14 en 15 in een snackbar werken.
Sinds wanneer is dat legaal?

Daar zat ik nou ook net aan te denken! Zwart werk dan waarschijnlijk.
Maar ik vind het knap van de meisjes dat ze voor zichzelf op hebben durven te komen. Dat ze de man vermoord hebben, sja, jammer maar helaas. Ik kan er geen traantje om laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:08

sinds heel lang volgensmij Lachen
Waarom zou dat niet mogen?