Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lindsey schreef:Gaby schreef:Maar voor mij voelt het niet goed. Ze hebben wel iemand gedood. En die man had familie. Misschien had hij wel kinderen. Die familie moet nu zonder hem verder....
Als die man gewoon zijn handjes had thuisgehouden dan had hij nog lang bij zijn familie kunnen zijn.
Dat zijn familie hem nu moet missen is niet de schuld van de meisjes maar van de man zelf.
Als hij zijn handen had thuisgehouden was er niets gebeurd.
Die meisjes hebben gewoon uit paniek gehandeld. Dan denk je niet na wat je doet.
Dat mes lag waarschijnlijk voor het grijpen en ze heeft toen in een reflex gestoken.
Denk dat het meisje het er zelf waarschijnlijk moeilijk genoeg mee heeft dat deze man niet meer leeft.
Maar als je wordt aangevallen vind ik dat je het recht hebt om je te verdedigen.
Henrieke schreef:Citaat:ESSEN (ANP) - Twee meisjes van 14 en 15 jaar hebben in het West-Duitse Essen een eigenaar van een snackbar doodgestoken omdat hij het jongste meisje probeerde te verkrachten. De openbaar aanklager gaat ervan uit dat de tieners uit noodweer handelden.
De meisjes werkten in de snackbar van de 36-jarige man, meldden Duitse media woensdag. Toen de eigenaar de 14-jarige na sluiting seksueel lastigviel, schoot de 15-jarige te hulp. De uitbater viel toen de oudste aan. Zij greep een mes en stak toe.
Bron
Vind het erg dapper van die meisjes, echt knap dat ze zoiets durfden te doen, heb dan eigenlijk ook geen medelijden met die man, hij hoort er gewoon niet aan te zitten!
In de tubantia van vandaag (28-06) staat het ook nog.
Muzefee schreef:Dapper van die meisjes, zeker weten. Weet jij veel wat die man had gedaan na de verkrachting. Tegenwoordig worden ze dan ook nog wel eens vermoord. Ik denk niet dat die meisjes de intentie hadden hem te vermoorden, maar in elk geval hem van hun weg te krijgen door hem te verwonden.
xx_Horsiex schreef:Ik kan er gewoonweg niet bij dat men de dood van de man zo erg vind, ongeacht voor hem of voor zijn familie. Ik snap dat echt niet dat mensen het gewoonweg niet erg vinden dat hij bijna een meisje van 14 had verkracht, maar wel erg vinden dat hij de dood heeft gevonden door zelfverdediging notabene.
Gaby schreef:xx_Horsiex schreef:Ik kan er gewoonweg niet bij dat men de dood van de man zo erg vind, ongeacht voor hem of voor zijn familie. Ik snap dat echt niet dat mensen het gewoonweg niet erg vinden dat hij bijna een meisje van 14 had verkracht, maar wel erg vinden dat hij de dood heeft gevonden door zelfverdediging notabene.
Natuurlijk vind ik het verschrikkelijk voor dat meisje! Ik snap dat haar vriendin heeft gedaan wat ze heeft gedaan.
Maar moet ik het daarom maar niet erg vinden voor zijn familie? Wat als het jouw familie was geweest, zeg je dan na zijn dood "Ach, maakt niet uit, we gaan wel weer verder?" Ergens zit er een moeder die het gedrag van haar zoon ongetwijfeld zal betreuren, maar wellicht vind dat hij dit gedrag niet met de dood had hoeven bekopen.
milo schreef:BabsieJana schreef:Super dapper van die meisjes!
zo'n gore viespeuk.
wat een naam krijgt deze man. deze meisjes zéggen dat het zo is gebeurd. wie weet hoe het is gegaan? misschien is het handiger om eerst de toedracht te weten te komen voordat er geoordeelt wordt.
als het noodweer was vind ik het heel dapper en wens ik de meisjes heel veel sterkte bij het verwerken van deze gebeurtenis.
Hing er geen camera of iets?
runningkawa schreef:opgeruimd staat netjes
Heel dapper van deze meiden, hoop dat ze psygisch niet teveel schade oplopen erdoor.
Het is hun schuld namelijk niet
Ies_ schreef:Aan de ene kant vind ik het erg 'dapper' van de meisjes.
Maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje en sterk verhaal... stel dat 15jarige meisje had hem niet doodgestoken had die man een hele slechte naam aan zijn snackbar, want ze hadden dan toch wel aangifte gedaan, en dan zou iedereen het te weten komen dus komt er igg bijna niemand meer naar zijn snackbar en dus ook verdient hij ook niks.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken... misschien was het verstandiger geweest de politie te bellen ofzo? Maar dood steken, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Voordat ik heel bokt over me heen krijg, het is niet zo dat ik het normaal vind dat die man een meisje heeft geprobeerd te verkrachten
MaestroE schreef:Bah wat een verschrikking!
Iemand doodsteken is anders dan iemand neersteken voor zelfverdediging. Tenzij ze toevallig goed geraakt heeft; (wat ik dan erg knap vindt->hoeveel keer heeft ze er anders op ingehakt??)
runningkawa schreef:Ik geloof niet dat ze de intentie hadden te doden, alleen hem te laten stoppen met wat hij deed.
En dat hij dan toevallig dood gaat...tja...laat ik daar niet wakker van kunnen liggen...
Als hij zijn poten thuis had gehouden, had hij nog geleefd.
En ja, ik vind het dus ook dapper dat het ene meisje dat andere durfde te helpen.
baroen schreef:LiNdA1986 schreef:Terecht als hij het meisje heeft willen verkrachten, weer een verkrachter minder...
Aan de andere kant vind ik het wel raar dat een meisje van 14/15 een mes op zak heeft...
ik denk dat er in een snackbar wel een mes voor het grijpen ligt hoor..
en ja, deels dapper en goed dat ze zich verweren, maar pfffff iemand doden is niet niks.. vind het heel triest voor die meiden..
Saskiaatje schreef:Weet je wat ik dan raar vind? Dat er twee meisjes van 14 en 15 in een snackbar werken.
Sinds wanneer is dat legaal?