Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Dus als jij het vertrouwen door 1 incident kwijt raakt is dat normaal. En als mensen nav meerdere incidenten het vertrouwen in een hondenras kwijtraken is dat vreemd?
faye schreef:Dat zeg je nu, maar dat zei je net niet
Citaat:ja en door dat incident ben ik het vertrouwen in de politie kwijt geraakt.. en nee niet elke agent is zo.. maar meneer de politie trekt tegenwoordig wel sneller het pistooltje dan nodig is
naadje24 schreef:hmm weer een krantenartikel die geen duidelijkheid bied..heel vervelend..
er wordt een pitbullachtige binnen aangetroffen en die word doodgeschoten....
maar de agent "breekt" de woning in door zomaar binnen te stappen
bij vele honden welk ras dan ook is dit fout en gaan in de aanval,ze verdedigen hun huis
welk ras de 2 bijthonden betreft staat ook niet duidelijk omschreven...
een typisch geval van weer gissen en waarmee een discussie los gewekt word waar al een topic actief over loopt
katiavl schreef:Het is een kraakpand, de agent heeft recht om binnen te gaan omdat er iemand zit die een overtreding doet...
Als een agent al moet aankloppen omdat hij alstublief iets tegen een overtreding mag doen is het al erg
faye schreef:Meestal hebben eigenaren van dit soort honden nogal schijt aan de politie, ik proef bij jou ook weinig respect.
LimaGentle schreef:katiavl schreef:Het is een kraakpand, de agent heeft recht om binnen te gaan omdat er iemand zit die een overtreding doet...
Als een agent al moet aankloppen omdat hij alstublief iets tegen een overtreding mag doen is het al erg
maar een hond ziet het verschil tussen een kraakpand en een gewoon huis niet..
dat kraakpand was voor die hond zijn huis.. en dus verdedigd die het..
Citaat:maar een hond ziet het verschil tussen een kraakpand en een gewoon huis niet..
dat kraakpand was voor die hond zijn huis.. en dus verdedigd die het..
En daar moet de politie dan rekening mee houden of zo?
Cayenne schreef:Dat hij het verdedigd kan best, maar dat wil nog niet zeggen dat het een vrijbrief is om te bijten of aan te vallen.
naadje24 schreef:ik had overigens niet zo een hele lange tijd geleden een indringster in huis..heb dit overlegd met de agent dat als de hond straks volwassen is en de hond grijpt haar of de hond in zijn recht zou staan...
volgens de agent staat de hond dan in zijn recht...
en dat vind ik ook!,anders zou ik mijn deur wel open kunnen laten staan en een bordje neerzetten: inbrekers welkom de hond is braaf
faye schreef:Wie zegt dat er een hondengeleider bij was? Ik zie dat nergens staan hoor. De eigenaar van de hond had beter moeten weten, dat lijkt me iig duidelijk.
Of hij had de hond niet onder controle of had er geen zin in. Of hij zat in een kraakpand met open deuren, want de politie MAG niet eens zomaar een huis in! Leuk als er een kind in de buurt was geweest!
Naadje, dan zat de agent fout. Jij bent verantwoordleijk voor de schade die je hond aanricht. Je mag zelf een inbreker ook niet in elkaar timmeren, ben je ook strafbaar (hoe krom ook)
faye schreef:Mijn honden pakken als ik wordt aangevallen bijvoorbeeld. Als iemand mijn huis binnen komt niet tenzij ik het toe zou staan. Sta ik dat toe, ben ik strafbaar, zo is nu eenmaal de wet.