Agenten schieten 2 honden dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:40

Dus als jij het vertrouwen door 1 incident kwijt raakt is dat normaal. En als mensen nav meerdere incidenten het vertrouwen in een hondenras kwijtraken is dat vreemd?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:42

faye schreef:
Dus als jij het vertrouwen door 1 incident kwijt raakt is dat normaal. En als mensen nav meerdere incidenten het vertrouwen in een hondenras kwijtraken is dat vreemd?

dat zeg ik niet.. ik zeg niet dat elke agent zo is.. maar er zijn wel agenten die erg veel machtsvertoon hebben en als het erop aankomt een grote poepert is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:43

Dat zeg je nu, maar dat zei je net niet Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:44

faye schreef:
Dat zeg je nu, maar dat zei je net niet Knipoog

dat had ik net ook gezegd.. Knipoog

Citaat:
ja en door dat incident ben ik het vertrouwen in de politie kwijt geraakt.. en nee niet elke agent is zo.. maar meneer de politie trekt tegenwoordig wel sneller het pistooltje dan nodig is

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:48

hmm weer een krantenartikel die geen duidelijkheid bied..heel vervelend..

er wordt een pitbullachtige binnen aangetroffen en die word doodgeschoten....
maar de agent "breekt" de woning in door zomaar binnen te stappen

bij vele honden welk ras dan ook is dit fout en gaan in de aanval,ze verdedigen hun huis

welk ras de 2 bijthonden betreft staat ook niet duidelijk omschreven...

een typisch geval van weer gissen en waarmee een discussie los gewekt word waar al een topic actief over loopt Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:49

Het is een kraakpand, de agent heeft recht om binnen te gaan omdat er iemand zit die een overtreding doet...

Als een agent al moet aankloppen omdat hij alstublief iets tegen een overtreding mag doen is het al erg Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:49

naadje24 schreef:
hmm weer een krantenartikel die geen duidelijkheid bied..heel vervelend..

er wordt een pitbullachtige binnen aangetroffen en die word doodgeschoten....
maar de agent "breekt" de woning in door zomaar binnen te stappen

bij vele honden welk ras dan ook is dit fout en gaan in de aanval,ze verdedigen hun huis

welk ras de 2 bijthonden betreft staat ook niet duidelijk omschreven...

een typisch geval van weer gissen en waarmee een discussie los gewekt word waar al een topic actief over loopt Knipoog

ik las er zelfs een krantenartikel over en daar stond een foto van een bullterrier bij.. Verdrietig

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:50

katiavl schreef:
Het is een kraakpand, de agent heeft recht om binnen te gaan omdat er iemand zit die een overtreding doet...

Als een agent al moet aankloppen omdat hij alstublief iets tegen een overtreding mag doen is het al erg Lachen

maar een hond ziet het verschil tussen een kraakpand en een gewoon huis niet..
dat kraakpand was voor die hond zijn huis.. en dus verdedigd die het..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:56

faye schreef:
Meestal hebben eigenaren van dit soort honden nogal schijt aan de politie, ik proef bij jou ook weinig respect.

het is dat ik de zin zo positief mogelijk probeer te lezen,maar eigenlijk wat het eerste in mijn opkwam: zo dat is een groffe beschuldiging, wat mis ik hier weer een respect zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:57

LimaGentle schreef:
katiavl schreef:

En daar moet de politie dan rekening mee houden of zo? Verward

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:59

Citaat:

En daar moet de politie dan rekening mee houden of zo? Verward

ja en vooral een hondengeleider.. die zou beter moeten weten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:59

Dat hij het verdedigd kan best, maar dat wil nog niet zeggen dat het een vrijbrief is om te bijten of aan te vallen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:00

ik had overigens niet zo een hele lange tijd geleden een indringster in huis..heb dit overlegd met de agent dat als de hond straks volwassen is en de hond grijpt haar of de hond in zijn recht zou staan...
volgens de agent staat de hond dan in zijn recht... Ja

en dat vind ik ook!,anders zou ik mijn deur wel open kunnen laten staan en een bordje neerzetten: inbrekers welkom de hond is braaf Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:01

Cayenne schreef:
Dat hij het verdedigd kan best, maar dat wil nog niet zeggen dat het een vrijbrief is om te bijten of aan te vallen.

dat word ook niet gezegd.. je weet niet wat er gebeurt is.. het kan dus zijn dat de hond agressief was.. maar het kan ook zijn dat de hond zijn baas verdedigde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:02

Wie zegt dat er een hondengeleider bij was? Ik zie dat nergens staan hoor. De eigenaar van de hond had beter moeten weten, dat lijkt me iig duidelijk.

Of hij had de hond niet onder controle of had er geen zin in. Of hij zat in een kraakpand met open deuren, want de politie MAG niet eens zomaar een huis in! Leuk als er een kind in de buurt was geweest!

Naadje, dan zat de agent fout. Jij bent verantwoordleijk voor de schade die je hond aanricht. Je mag zelf een inbreker ook niet in elkaar timmeren, ben je ook strafbaar (hoe krom ook)

Limanade

naadje24 schreef:
ik had overigens niet zo een hele lange tijd geleden een indringster in huis..heb dit overlegd met de agent dat als de hond straks volwassen is en de hond grijpt haar of de hond in zijn recht zou staan...
volgens de agent staat de hond dan in zijn recht... Ja

en dat vind ik ook!,anders zou ik mijn deur wel open kunnen laten staan en een bordje neerzetten: inbrekers welkom de hond is braaf Haha!

officieel moet je bij elke deur of opening van je huis een 'hier waak ik' bordje hebben hangen.. Tong uitsteken

ik heb ze bij mijn voor en achterdeur..

Anoniem

Dan ben je nog aansprakelijk! Vergis je niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:03

faye schreef:
Wie zegt dat er een hondengeleider bij was? Ik zie dat nergens staan hoor. De eigenaar van de hond had beter moeten weten, dat lijkt me iig duidelijk.

Of hij had de hond niet onder controle of had er geen zin in. Of hij zat in een kraakpand met open deuren, want de politie MAG niet eens zomaar een huis in! Leuk als er een kind in de buurt was geweest!

Naadje, dan zat de agent fout. Jij bent verantwoordleijk voor de schade die je hond aanricht. Je mag zelf een inbreker ook niet in elkaar timmeren, ben je ook strafbaar (hoe krom ook)

het was gister op het nieuws geweest.. het was een hondengeleider..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:03

Dat zegt imo wel iets over de honden in kwestie!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:11

vind ik niet faye....het is maar een hoop gespeculeer....je kent de hond in kwestie ook niet en hoe de situatie is gegaan ook niet..

en als mijn hond een indringer grijpt,misschien ben ik wel verantwoordelijk,maar ik zou die agent zeker even aanhalen na wat hij tegen mij gezegd heeft en van mijn hond zou ik niet meer dan terecht vinden...
zeker als er met een bordje een waarschuwing wordt gegeven..

op actie volgt reactie...zeker bij een dier zoals een hond...

als ik iemand mijn auto zie inbreken (bijv.) denk je dan echt dat ik ga staan toekijken? nee die is bij mij echt het haasje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:15

Snap ik helemaal naadje, maar vervolgens ben je zelf het haasje. Zo is de wet!

En ik weet hoe hondengeleiders werken, die schieten niet zomaar een hond af Die hebben veel verstand van honden en houden er ook nog eens van.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:50

Nou, mijn hond zou wel iemand gepakt hebben als diegene kwade bedoelingen had. We hadden netjes een waarschuwingsbord opgehangen, dus betreden is dan echt op eigen risico. Er was al eens eerder ingebroken bij ons, en die twee inbrekers hadden mijn hond helemaal inelkaar geramd met een stok, sindsdien was hij erg op zijn hoede thuis! Buiten uiteraard niet, superlief met mensen. Het is dan heel 'makkelijk' om te zeggen dat je hond niet opgevoed is als iemand onuitgenodigd je huis komt binnendringen. En ik vind het heel erg logisch, waakhonden waken nou eenmaals. Wat moeten ze anders? Inbrekers begroeten? Tong uitsteken

Ik kan niet oordelen over de situatie in kwestie, want ik was er niet bijgeweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:56

Mijn honden pakken als ik wordt aangevallen bijvoorbeeld. Als iemand mijn huis binnen komt niet tenzij ik het toe zou staan. Sta ik dat toe, ben ik strafbaar, zo is nu eenmaal de wet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:04

faye schreef:
Mijn honden pakken als ik wordt aangevallen bijvoorbeeld. Als iemand mijn huis binnen komt niet tenzij ik het toe zou staan. Sta ik dat toe, ben ik strafbaar, zo is nu eenmaal de wet.

en als je niet thuis bent Verward
dan geef je ook geen toestemming...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:12

Een hond is je eigendom en dus ben en blijf je aansprakelijk voor schade die ze aanrichten.