Born2BCrazy schreef:wij hadden vroeger ook zo'n meisje in de klas..
dun..(maar ja dat zijn er wel meer als je 13 bent ofzo..
ik bedoel ik ben ook altijd dun geweest van mezelf..)
blauwe handen
gooide vaak haar eten weg, ging nooit mee saucijzen broodjes eten..(bleek achteraf)
maar dat soort dingen vallen pas op als je het weet..
zo wist ik niet dat blauwe handen erbij hoorden, destijds.
en manipuleren als de beste idd..smoezen waar niemand wat achter zoekt
Een meisje uit mijn klas, toen idd ook 13 of 14 jaar, had ook anorexia. Het meiske was al dun van zichzelf, smal gezicht enzo. Op een gegeven moment zat ze ziek thuis en is de laatste 2 a 3 maanden niet meer op school gekomen. Op die leeftijd merk je idd niet zo goed of iemand anorexia heeft, want idd heel veel meisjes van die leeftijd zijn dun (waaronder ik). Achteraf was heel onzeker over zichzelf en over haar status binnen de klas, ze had wel vriendinnen, maar die sloten naar haar idee, haar buiten. Ze is na een paar maanden (aan het begin van de derde) opgenomen in het ziekenhuis, toen is ze langzaam weer hersteld en terug naar school (weliswaar een ander school) gegaan. Naar mijn idee is ze helemaal hersteld met alle vrouwelijke vormen van dien. Volgens mij was er thuis ook nog iets gaande, maar dat weet ik niet zeker... Zo ken ik nog wel meer mensen in mijn omgeving die het hadden, maar het verhaal daarachter ken ik niet precies, dus laat ik het daar maar bij.
Oh ja een vriendin van mij was van zichzelf een beetje mollig, maar was zeer geobsedeerd met eten. Toen ze 14 was, stond ze soms op het punt om flauw te vallen, gewoon heel slechte eetpatroon. Volgens mij had zij ook een eetstoornis, maar welke weet ik niet, ik denk boulimia. Daar is ze echter nooit eerlijk over geweest, heb er verder ook niks meer over gehoord.