Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Op deze manier kun je de organenhandel ook tegen gaan. Hoevelen rijke figuren gaan naar het buitenland om een illegale nier te ontvangen?
Gebeurt hoor, mensen worden ontvoerd, worden van hun nier ontdaan, (wellicht wel van 2 nieren en verdwijnen), ontwaken ergens op een bankje in een park en ontdekken dat ze een operatie hebben ondergaan. De nier wordt voor veel geld verkocht aan iemand die een nier nodig heeft.
Zwerfkinderen worden er voor ontvoerd, armen doneren hun nier in ruil voor een schijntje, de nier wordt voor veel geld verkocht.
Er is een programma geweest in een arm land ergens, weet niet meer welk land, de mensen leefden in sloppenwijken en hadden niets. Voor het geld dat ze kregen konden ze een huisje kopen althans dat dachten ze. Ze zitten ondertussen wel met een slechte gezondheid omdat ze niet de kans kregen om normaal te herstellen.
russel schreef:De wereld draait om geld en sommige mensen hebben geld harder nodig dan een ander.
Dat dingen vanuit het hart gedaan worden voor een ander, zeker een onbekende, is niet van deze wereld. Die mensen zijn met een lampje te zoeken.
Joyckuh schreef:Ja, maar nu hebben jullie het over de arme landen..
Nederland is een welvarend land met een zeer goede gezondheidszorg.
lindsey schreef:Joyckuh schreef:Ja, maar nu hebben jullie het over de arme landen..
Nederland is een welvarend land met een zeer goede gezondheidszorg.
Ook hier heb je mensen met financiële problemen en mensen die om verchillende reden niet goed mee kunnen doen met de koop en nog meer kopen cultuur.
Voor die mensen kan de verleiding om een nier af te staan in ruil voor geld erg groot zijn.
Anoniem schreef:Ik blijf dan nog steeds bij mijn standpunt van niet doneren. Ik vind het belachelijk als er geld aan te pas moet komen om mensen hun organen af te laten geven. Mensen willen het, of niet. Klaar.