Dierenproeven? Wat vinden jullie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Re: Dierenproeven? Wat vinden jullie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:57

Medicijnen ed worden óók op mensen getest, maar eerst op dieren.. Vind maar eens mensen die medicijnen willen nemen die alleen nog op weefsels zijn getest bv.

Ik ben tegen dierproeven voor cosmetica, maar niet tegen dierproeven voor medicijnen.. Zoals hier al gezegd is, de controle in Nederland is best streng en zo slecht hebben die proefdieren het nou ook weer niet. Tuurlijk is het niet ideaal maar er zijn nog niet genoeg geschikte alternatieven.. een lichaam blijft een heel complex iets Knipoog

En ik vind mensen niet meer waard dan dieren (al kan ik van proeven op sprinkhanen en fruitvliegjes niet echt wakker liggen Bloos), van mij mogen ze alles testen op veroordeelde criminelen maar dat is nou eenmaal niet mogelijk in onze maatschappij Vork

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:03

Ik vind dierenproeven te erg voor woorden. Een onschuldig dier gebruiken voor de mens. Zo`n dier kan niet zeggen wat hij wil, kan niet zeggen dat het pijn doet. Zal wel eens vreselijk veel lijden en dat voor de mens. Wat denkt de mens in hemels naam, dat ze de wereld bezitten. Dieren waren er toch echt eerst.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:07

ik vind het gewoon niet normaal!
toen laatst toen ik in de stad was met een paar vriendinnen.. toen was er opeens voor zo'n winkel met allemaal parfum enzo (of wat er dan ook was) een tafel met allemaal folders over dierproeven enzo..
ik vind het zo goed dat ze het voor deze winkel deden! maar ik had natuurlijk liever gewild dat het helemaal niet hoefde!

Tessa

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:20

ik vind het banketstaaf dat ze die onschuldige, machteloze dieren gebruiken voor die dingen..

er zijn genoeg mensen die het wel verdienen.. misschien een beetje bot gezegt.. maar ik vind dat als je iemand anders of een ander dier iets aandoet.. je zoiets wel verdient..

en dan vind ik het voor medecijnen toch nog een ander verhaal als voor make-up.. maar ligt er wel aan hoe dat er mee omgegaan wordt..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:29

MonicaG schreef:
Ik ben het met de TS eens, waarom geen mensen?
Waarom zouden dieren dat wel moeten, en mensen niet?
Alleen maar omdat die dieren niet kunnen praten en 'Nee' kunnen zeggen..
Ik vind het maar zielig..

Krijgen je verzorgpaarden wormenkuren en inentingen? Zo ja, snel tegen protesteren dan. Dat wordt getest op dieren.

Ben jij bereid dood te gaan of je paard dood te laten gaan omdat geneesmiddelen op dieren moeten worden getest?

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:38

Ik vind dat alleen dierproeven die ECHT noodzakelijk zijn (denk aan de ontwikkeling van medicijnen etc) toegestaan moeten blijven.
Cosmeticaproducten eindeloos op diertjes testen vind ik ronduit schandalig. Dat kan op hele goede andere manieren ook getest worden.
Daarnaast zouden ze bij de dierproeven die dus wél noodzakelijk zijn, meer respect op moeten brengen voor de beestjes. Geef ze ook de ruimte, een nog enigzins aangenamer leventje dan wat ze nu hebben *denk aan; grotere hokken, etc*.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:44

Ik vind dierenproeven voor bijv. belangrijke medicijnen e.d. noodzakelijk. Make up e.d. mag van mij verboden worden.
Maar als er door het testen op dieren medicijnen worden ontwikkeld die mensenlevens redden kies ik het leven van een heleboel mensen boven het leed van dieren.
Ik ken ook iemand die werkt in zo'n dierenproefdiercentrum en de beesten worden voor zo ver mogelijk erg goed behandeld.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 09:56

Moschino schreef:
Daarnaast zouden ze bij de dierproeven die dus wél noodzakelijk zijn, meer respect op moeten brengen voor de beestjes. Geef ze ook de ruimte, een nog enigzins aangenamer leventje dan wat ze nu hebben *denk aan; grotere hokken, etc*.

Ik zou toch eens proberen een rondleiding ergens te krijgen, want zo zielig en slecht hebben ze het niet. De minima van de hokken zijn best ruim, ze kunnen er met gemak rondjes in rennen (ja ook de geiten). Kan ik van m'n eigen paard in d'r box niet zeggen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:37

Yessy schreef:
Ik zou toch eens proberen een rondleiding ergens te krijgen, want zo zielig en slecht hebben ze het niet. De minima van de hokken zijn best ruim, ze kunnen er met gemak rondjes in rennen (ja ook de geiten). Kan ik van m'n eigen paard in d'r box niet zeggen!

Precies!
Ik weet ook dat er voor bepaalde exp een lama werd gebruikt, maar die stond gewoon buiten in een weiland hoor.
De kippen hebben het ook stukken beter dan de productie kippen voor eieren.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:02

Ik ben tegen dierproeven deze beslissing heb ik gemaakt na een plaatje te hebben gezien dat er een hersenoperatie werd uitgevoerd op een konijn met allerlei enge dingen daar om heen. Het plaatje staat nog in mijn geheugen gegrift. Gelukkig zijn de omstandigheden voor proefdieren hier in NL prima en er mogen ook niet zomaar proeven worden gedaan. Helaas is dit in andere landen niet aan de orde en komen veel van de producten die wij gebruiken daar vandaan en zijn daar de proeven gedaan.
Ik gebruik alleen dierproefvrije make-up en dit is best te doen. Gelukkig zijn veel cosmetica bedrijven er van afgestapt of daar mee bezig en steken veel geld in ontwikkeling (voorbeeld L'oreal).
Ik ben van mening dat er veel meer geld moet worden gestopt in het ontwikkelen van alternatieven voor dierproeven met name voor de medische sector. Ik begrijp dat deze proeven nu nog noodzakelijk zijn ookal walg ik ervan en vraag ik me soms af waarom ze niet gewoon verkrachters en pedofielen daarvoor gebruiken. Maar met een alternatief kunnen er MEER proeven gedaan worden ZONDER onnodig lijden. Dieren zijn in mijn ogen net zoveel waard als dat ik ben dus hebben ook het recht op een goed leven zonder pijn.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:22

Didoo schreef:
Ik vind dierenproeven voor bijv. belangrijke medicijnen e.d. noodzakelijk. Make up e.d. mag van mij verboden worden.

In Nederland is het testen van cosmetica op dieren verboden, gelukkig!!
Ik ben wel erg benieuwd hoeveel van de mensen die hier reageren en fel tegen proefdier gebruik zijn, proefdier vrije producten kopen. Het valt mij namelijk iedere keer op, dat dit zwaar tegenvalt! Ik probeer heel erg consequent te zijn in de producten die ik koop, voor mij alleen maar Nederlandse huismerken of spullen van de Bodyshop/Tuinen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:03

Lovely1 schreef:
Ik ben van mening dat er veel meer geld moet worden gestopt in het ontwikkelen van alternatieven voor dierproeven met name voor de medische sector. Ik begrijp dat deze proeven nu nog noodzakelijk zijn ookal walg ik ervan en vraag ik me soms af waarom ze niet gewoon verkrachters en pedofielen daarvoor gebruiken.

Misschien ben ik niet zo slim, maar hoe moet je een middel tegen bijvoorbeeld astma, kanker of aangeboren afwijkingen testen op een gezonde crimineel? De dieren worden er speciaal op gefokt namelijk. Die worden geboren met een bepaalde afwijking waar het medicijn tegen gericht is.
Moeten we maar hopen dat er alleen een specifieke groep zieke mensen besluiten om crimineel te worden.
Hoe moet je dan onderzoek doen naar fouten tijdens de embryo ontwikkeling. Ik denk dat verkrachters (mannen dus waarschijnlijk) een beetje lastig zwanger worden. Bovendien heb je er flink wat nodig voor de statistieken gezien mensen gemiddeld 1 kind per jaar krijgen en muizen zo ongeveer 10 per 3 maanden (ze kunnen er wel meer krijgen aangezien ze maar 21 dagen zwanger zijn maar dat mag niet vanwege de dieronvriendelijkheid).
Bedenk eens een goede oplossing voor dit soort dingen.

monroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:13

Hallo

Ik ben het helemaal met Derma eens!!!
Er zijn in Nederland en in de Eu geen slechte laboratoria.die officieel erkend zijn.Deze worden heeeeel streng gecontroleerd ( onverwachts) er zijn allerlei comissie's die toestemming moeten geven voordat er een dierproef mag worden gedaan.Als er een alternatief is dan moet deze worden gebruikt.Het is echt niet zo van oo we gebruiken maar ratten dat is lekker makkelijk.Ik snap jullie frustratie maar dit is de aanpak van die mensen die jouw dat foldertje hebben gegeven.Dit kan voorkomen maar in iedergeval niet in de Eu!! dit kan namelijk echt niet dit komt door de zeer strenge regelgeving.

Make-up proeven worden in de Eu ook niet meer uitgevoerd dit mag namelijk niet omdat make-up proeven niet medisch verantwoord zijn.De dierproeven die uitgevoerd worden zijnvan medisch belang( zoals derma zegt lever maar vooral ook heel veel kanker onderzoek).De plaatjes die jullie zien kunnen voorkomen maar dat zou dan misschien in Azie voorkomen ( daar eten ze ook honden need i say more)

Natuurlijk ben ik het met jullie eens dat dierproeven zo min mogelijk moeten maar zolang er geen alternatief is en er zo streng wordt gecontroleerd.Heb ik er niet zo heel veel problemen mee mede omdat ik hiermee bekend ben ( ik ben medisch analist)

Iedereen die ziek is wilt graag geholpen worden en elk pilletje ( asperinne de pil) moet eerst getest worden.Als jezelf ziek word wil jij ook graag behandlt worden.Denk er dus aan dat alles wat in de medische wereld ( medicijnen) getest is op dieren of hun alternatief

groetjes

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:47

Die erge plaatsjes komen idd bijna allemaal uit Azië of Amerika. Daar is er nog véél meer werk aan de winkel dan hier...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:01

AstraGirlie schreef:
Die erge plaatsjes komen idd bijna allemaal uit Azië of Amerika. Daar is er nog véél meer werk aan de winkel dan hier...

Jazeker en dan heb ik het niet eens over proefdieren. Ik maak me dan toch nog veel drukker over gewetensgevangenen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:07

Sizzle schreef:
Lovely1 schreef:
Ik ben van mening dat er veel meer geld moet worden gestopt in het ontwikkelen van alternatieven voor dierproeven met name voor de medische sector. Ik begrijp dat deze proeven nu nog noodzakelijk zijn ookal walg ik ervan en vraag ik me soms af waarom ze niet gewoon verkrachters en pedofielen daarvoor gebruiken.

Misschien ben ik niet zo slim, maar hoe moet je een middel tegen bijvoorbeeld astma, kanker of aangeboren afwijkingen testen op een gezonde crimineel? De dieren worden er speciaal op gefokt namelijk. Die worden geboren met een bepaalde afwijking waar het medicijn tegen gericht is.
Moeten we maar hopen dat er alleen een specifieke groep zieke mensen besluiten om crimineel te worden.
Hoe moet je dan onderzoek doen naar fouten tijdens de embryo ontwikkeling. Ik denk dat verkrachters (mannen dus waarschijnlijk) een beetje lastig zwanger worden. Bovendien heb je er flink wat nodig voor de statistieken gezien mensen gemiddeld 1 kind per jaar krijgen en muizen zo ongeveer 10 per 3 maanden (ze kunnen er wel meer krijgen aangezien ze maar 21 dagen zwanger zijn maar dat mag niet vanwege de dieronvriendelijkheid).
Bedenk eens een goede oplossing voor dit soort dingen.

Embryo's kunnen ze zo ook al grotendeels ontwikkelen.. maarja hier zijn veel mensen weer tegen. Ik ben in een vroeg stadium niet tegen het ontwikkelen van emryo's namelijk. En voor de rest is middels injecties en een beetje lichamelijk manipulatie al heel veel op te wekken.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:37

Ik ben het met Sizzle eens. Dit is en blijft natuurlijk een moeilijk onderwerp, maar de proefdieren leven hier niet eens onder hele slechte omstandigheden en ze doen voorzichtig met die dieren.

Ik ben het niet eens met de stelling 'dieren zijn gelijk aan mensen'. In eerste instantie zeg ik: ja!, maar eigenlijk ik zie liever een rat doodgaan dan een mens.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:46

Ik ben voor dierproeven omdat het bijdraagt aan de medische ontwikkeling en op jaarbasis veel levens kan redden en ziekten kan doen genezen.

Kankeronderzoek e.d. wordt ook op dieren bestudeerd. Ik heb toch (net als Chrisje zegt) liever dat een rat aan kanker bezwijkt, dan bijv. al die dierbare mensen van iedereen.
In mijn ogen staat een mens dan altijd nog boven een dier op dit soort gebied.

Een ander verhaal is make-up ed. Ze weten nu onderhand wat goed en niet goed is voor ogen en huid, en dan nog blijven testen. Kijk, dat vind ik dan onzin. Op een gegeven moment is het duidelijk en dan klaar.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:52

ik ben tegen dierproeven voor cosmetica, maar vóór dierproeven met medicijnen. op dit moment kan het gewoon nog niet voor 100 procent anders.

ik heb mijn afstudeerrichting dierkunde (dierproeven) gekozen.
dit is niet omdat ik niet van dieren hou, integendeel, ik ben gek op dieren. ik wil ze juist goed behandelen. ik heb liever dat ik het doe, dan iemand die totaal niets met die dieren heeft en ze niet met respect behandeld!

er worden ook medicijnproeven gedaan op cellijnen (celkweken) hier heeft geen dier last van. maar tóch moet er ook nog getest worden op dieren.

vind jij maar eens mensen die getest willen worden op de toxiteit van een medicijn. er moet m.b.v. dieren een veilige dosis worden vastgesteld voor mensen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:42

Chrisje92 schreef:
Ik ben het niet eens met de stelling 'dieren zijn gelijk aan mensen'. In eerste instantie zeg ik: ja!, maar eigenlijk ik zie liever een rat doodgaan dan een mens.

Idd Chrisje!

Bovendien, iedereen die roept dat dieren gelijk zijn aan mensen maar vervolgens wel een huisdier of een paard hebben kan ik alleen maar uitlachen om hun hypocriete gedrag.
Op het moment dat je besluit dat een dier 'jouw bezit' is en alleen maar mag wandelen, plassen, blaffen en sexen als jij dat goed vindt dan stel je je dus al boven het dier ook al doe je nog zo lief tegen ze. Als je hun gelijke zou zijn zou je ze niet dwingen om bij je te komen wonen, achter een schrikdraadje te blijven of zich in het zweet te werken omdat jij het leuk vindt om op hun rug te klimmen. En wat te denken van de katten eigenaren die een belletje om hun beest binden zodat hun jaaginstinct de kop in gedrukt wordt en het geen ‘arme’ vogeltjes kan vangen en vervolgens hun kattebeest vol douwen met nier verziekende brokjes. De enige mensen die echt dieren als hun gelijken zien zijn de mensen in India die met een stoffertje over straat lopen zodat je niet per ongeluk op een beestje kunnen gaan staan omdat dat wel eens hun gereïncarneerde buurman kan zijn

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:34

Zoals veel mensen hier ben ik tegen het gebruik van dierproeven voor cosmetica.
Medische dierproeven echter ben ik helemaal voor. Ze doen ook al veel onderzoek naar methoden om dieren niet te gebruiken, maar de wetenschap is nu eenmaal nog niet zo ver.
Ik studeer zelf op een universiteit waar ze ook dierenonderzoek doen, en heb er een uitgebreide rondleiding gekregen door iemand die daar werkt. Om op 1 ratje te mogen testen, moeten ze 3 maanden door ethische commissies en papierwerk heen. Ze kunnen dus niet zomaar besluiten om een ratje ergens vandaan te halen en daar even wat testjes op uitvoeren. Bovendien hebben de meeste dieren een behoorlijk ruim verblijf en worden ze uitstekend verzorgt.
Het ziet er soms wel zielig uit (bv. elektroden in de hersenen, andere hersenoperaties), maar hoe moet je anders te weten komen hoe de hersenen werken of hoe het lichaam werkt? Ik ben dankbaar voor alle dieren die opgeofferd worden in de naam der medische wetenschap omdat ze ontzettend veel mensenlevens redden.

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:34

Ik ben voor dierproeven, de dieren hebben het beter dan in sommige dierenwinkels, ze worden goed verzorgd. Ik vind het wel goed dat dier proeven in de cosmetishce industrie verboden is hier en dat het verboden gaat worden in Europa.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:40

Ik ben tegen dierproeven om make-up enzo te testen maar vóór dierproeven met medicijnen daar kunnen ze een heleboel mensenlevens mee redden Lachen Alleen dan vind ik het nog wel zielig voor die beesten

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:23

Een troost voor de mensen die vinden dat er op de mens getest moet worden, medicijnen tegen bijvoorveeld tbc en hiv ed worden ook op mensen getest, dit zijn mensen uit bijvoorbeeld India en Zuid-Afrika waar deze ziektes veel voor komen. Nou tevreden?

Mijn mening over dierproeven is vrij simpel, voor cosmetica vind ik het niet kunnen, maar dat gebeurd in NL al niet meer voor zover ik weet. Voor medicijnen vind ik dierproeven wel kunnen, tegenwoordig zijn er zulke strenge regels gebonden aan het testen en houden van proefdieren dat ik het gewoon l*lkoek vind van sommige mensen hier dat dierproeven toch o zo zielig zijn.

En de mensen die zeggen dat er alleen mensen mee gered worden; er worden tegenwoordig ook gewoon medcijnen voor dieren ontwikkeld voor het geval je de DA nog nooit nodig hebt gehad. Wel in mindere maten, maar het is dus niet alleen voor de mens.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:07

ik ben niet tegen dierproeven, het is zelfs zo dat ik blij ben dat ze bestaan. Zonder die dierproeven waren er miljoenen mensen overleden... En das bij mij nu even heel dichtbij. Nee bedankt dierproeven!