Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
reina schreef:Griebels, een waakhond moet dus bang zijn voor donkere mensen en niet voor blanken? Ga jij er nou werkelijk vanuit dat blanken per definitie niets rottigs uithalen? Ik kan me ineens zo voorstellen dat nou net jouw hond ook reageert op mensen die net even anders zijn. Dat is zeker ook aangeboren?
reina schreef:@Griebels, hoe kan het dan dat deze man wél blanken kan aannemen? Daarvan weet de hond toch ook wanneer hij wél alarm moet slaan en wanneer níet?
Lijkt me erg lastig voor je vriendin zo'n hond. Die kan dus nooit los lopen...
reina schreef:@Griebels: Ik ben geen waakhondentrainer, maar ik ben geneigd te blijven denken dat je een hond, mist je handigheid hebt en de hond niet getraumatiseerd is, vrijwel alles aan kan leren. Blijkbar denk jij daar anders over, wat niet wegneemt dat ik deze beslissing onder racisme vind vallen.
Verder vind ik het een beangstigend idee dat de hond van je vriendin losloopt. Het zal toch eens gebeuren dat er een onschuldig persoon, met een voor de hond verkeerde huidskleur net te dichtbij jouw vriendin komt op de openbare weg. Ik hoop maar dat dat nooit gebeurt...
griebels schreef:Dat jij het een beangstigend idee vind dat die hond losloopt kan ik begrijpen, echter woont zij zeer achteraf gelegen in het laatste huis van de straat waar geen mensen komen. Haar achtertuin is de bossen
Dus geen gevaar voor andere mensen. Op straat is de hond aangelijnd, en verder loopt de hond altijd los. Hij luistert ook goed naar haar, maar blijft een agressieve/beschermende houding houden tov van donkere mensen...
Tieneke schreef:Als een waakhond getraind wordt, wordt er niet geleerd welke mensen wel of niet ok zijn. Er wordt geleerd wat hij moet doen en wanneer. Die honden kunnen ook heel lief en gewoon doen, maar ze moeten duidelijk aangeleerd worden in welke situatie ze moeten aanvallen en in welke niet. Heeft niets met kleur te maken.
Een hond aanleren wat goed of niet goed is en waar het wel of niet bang van moet hebben, moet gebeuren als ze puppy zijn. Als je er dan niet optijd bij bent, zit je later met dit soort problemen. Een puppy moet je dadelijk goed opvoeden, zeker als het de bedoeling is dat het een waakhond wordt.