Probleemjeugd sloopt schip de Eendracht tijdens tocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Probleemjeugd sloopt schip de Eendracht tijdens tocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:02

als ze zich nu eens aardig gedroegen..kon het er ook niet bijstaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:33

runningkawa schreef:
als ze zich nu eens aardig gedroegen..kon het er ook niet bijstaan...

Gedragen Nederlanders zich wel altijd netjes ?
Als je zelf geëmigreerd zou zijn zou je het ook niet leuk vinden als er altijd bij komt te staan dat je een Allochtoon was.. Daarbij zijn het vaak nog jongeren die hier in NL geboren zijn en dus eigenlijk gewoon Nederlander zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:35

Nee, dat zegt toch ook niemand dat die zich wel allemaal gedragen
Mogen ze ook kielhalen hoor als ze vervelend zijn Tong uitsteken ..maar als het wel om allochtonen gaat hoeven ze het niet weg te laten omdat dat niet aardig over komt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:44

Ekkie schreef:
He, wat jammer: ik maakte net een grapje over 'jongeren kielhalen' richting iemand die als bemanning op de Eendracht meevaart, maar er bleek een schilderij lijstje gemold en een brandblussertje leeggespoten te zijn. De bemanning was niet van plan dingen naar buiten te brengen (dat slopen viel dus wel mee), maar nu dat het wel gebeurd is zitten ze er niet echt mee; de komende 4 weken aan dagtochten zijn blijkbaar de dag na het nieuws volgeboekt: en daar moeten ze het van hebben. Dat iemand met een wapen was overvallen was trouwens wel wat minder, maar ja: handig zo op open zee...waar ga je heen? Koe

Als dat zo is, Ekkie, is dit gewoon weer de pers die loopt te blazen. Lucht, wel te verstaan. Zodat wij allen weer een aanleiding hebben eens lekker over de rotjeugd te schreeuwen. Clown

Brandblussers kapot maken is erg stout, en moet ook zeker aangepakt worden, maar nogal wat anders dan het schip compleet verbouwen. Gebeurt op veel scholen wel eens zoiets denk ik.

Bedreigen hoort ook niet, maar ze mochten al niet mee op dat schip omdat ze nette jongens waren. Waarschijnlijk was de inlotingsselectie al dat je minstens een beroving of aanranding had gepleegd. (Dus wie ook eens een cruise wil maken.... Vork Tong uitsteken )

Zijn er fotos van de schade aan dat schip toevallig?
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 11-06-07 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:45

runningkawa schreef:
Nee, dat zegt toch ook niemand dat die zich wel allemaal gedragen
Mogen ze ook kielhalen hoor als ze vervelend zijn Tong uitsteken ..maar als het wel om allochtonen gaat hoeven ze het niet weg te laten omdat dat niet aardig over komt.

Ik bedoel ook niet dat het niet aardig overkomt. Maar ik snap gewoon niet dat er altijd dat woordje ''Allochtoon'' bij moet staan. De meeste van die mensen zijn hier geboren, lekkere integratie als ze altijd nog Allochtoon genoemt worden..
Maargoed, dit gaat een beetje offtopic geloof ik Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:16

het woordje allochtoon schijnt nogal veel te weeg te brengen.
autochtoon mag je dan zeker wel zeggen?
lekker krom hoor.

feiten blijven feiten,en vaak zorgen ze daar helaas zelf voor.
en dus helaas voor degenen die het wel goed menen.

maar daar ging het hier niet over idd,maar moest het toch even zeggen.

volgens mij zijn er nog geen schade foto's voor zover ik het weet

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:20

Helaas zijn er zoveel mensen die hun ogen sluiten voor dit grote probleem. Ik ben projectmanager geweest voor Dienst Justitiele inrichtingen en ken de keiharde cijfers. Ik kan jullie vertellen dat er niet voor niets Hallal vlees wordt gegeven. Overigens ken ik genoeg mensen van niet NL afkomst die zich wel gedragen, maar zolang ruim 80 % van de mensen in de gevangenissen en veelplegers van niet NL afkomst is, blijft het een groot probleem. Jammer genoeg verpesten ze het voor de mensen die wel normaal mee kunnen doen in onze maatschappij....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:36

Merilyn schreef:
Jammer genoeg verpesten ze het voor de mensen die wel normaal mee kunnen doen in onze maatschappij....

Mee eens maar die mensen die normaal mee willen doen en een goede opleiding hebben worden ook gediscrimineerd bij het vinden van banen. Hoe wil je die cirkel doorbreken als de pers op deze verlekkerde manier dingen opblaast.
Die jongeren die een school/studie project in Marokko maakten werden ook misdadigers genoemd.

Indien de pers zich eens anders op ging stellen, en sommige politici niet zo op de onderbuik gevoelens van veel mensen zouden inspelen zou onze samen-leving wellicht meer kansen krijgen.
Gewoon hard straffen waar nodig, ouders van ettertjes fiancieel aanpakken voor de schade die hun kinderen veroorzaken, maar degenen die zich daar bovenuit werken ook kansen gunnen anders gaat het nooit lukken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:55

sarabande schreef:
[
Mee eens maar die mensen die normaal mee willen doen en een goede opleiding hebben worden ook gediscrimineerd bij het vinden van banen. Hoe wil je die cirkel doorbreken als de pers op deze verlekkerde manier dingen opblaast.
Die jongeren die een school/studie project in Marokko maakten werden ook misdadigers genoemd.

De zaken worden over het algemeen NIET opgeblazen het probleem is GROOT en heel ERG. Dat de goeden daar onder lijden is gewoon erg zonde. Helaas blaast de pers zo nu en dan de dingen op, maar dat ze het doen is wel te danken aan het grote overlast dat er wel is. Een heel groot gedeelte weet zich niet naar behoren te gedragen. Aan de goeden kan ik weinig doen buiten ze gewoon aan het werk zetten, want dat is mijn werk. Ik kan me van heel veel klanten van mij ook wel weer goed voorstellen waarom ze vaak achterdochtig zijn. De honden lusten er geen brood van hoe vaak het mis is gegaan.
Gelukkig heb ik nu een stel toppers aan het werk, maar ik kan je ook vertellen dat het in de meeste gevallen wel mis is gegaan. dat maakt het zo moeilijk. waar leg je de scheidingslijn, hoe herken je een goede? (geldt net zo goed voor autochtone mensen, maar in veeeeel mindere mate).
Ik zit al jaren in de personeelsbemiddelingsbranche zowel van het lager opgeleid personeel (techniek) als van het hoog opgeleidide personeel, maar daarin zie je wel een verschil. Op HBO + niveau heb ik heel veel klanten, maar niet 1 kijkt er achterdochtig naar een niet Nl naam. Ik heb ook nagenoeg geen problemen meer in het hogere segment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:15

Hallal vlees in een justitiele inrichting? Moet toch niet gekker worden

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:47

oke ik ben het er helemaal mee eens,maar dit gaat een beetje offtopic(heb ik zelf ook gedaan)
en het zou zonde zijn als het gesloten werd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:38

water en brood en op zondag suiker erop, heb je het probleem van mag niet van het geloof, nooit meer Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 07:07

let op,maar dan krijg je weer allerlei instanties die roepen dat het discriminatie is