georganiseerde sexparty homo's, slachtoffers > hiv ingespote

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: georganiseerde sexparty homo's, slachtoffers > hiv ingespote

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:08

mobick schreef:
Diablo schreef:
Ze zouden waarschijnlijk vervolgd worden wegens zware mishandeling. Doodslag was niet mogelijk......

Dit verbaasde mij enorm toen ik dit hoorde. Je zou toch denken dat ze voor moord met voorbedachte raden zouden kunnen worden vervolgd.

Waren de daders ook homo's of hetero mannen?

Ik vind het zo'n schokkerend bericht, ik heb er geen woorden voor.

Dat leek mij dus ook. Vind de redenatie van het OM in deze echt onbegrijpelijk. Iemand opzettelijk besmetten met HIV staat voor mij gelijk aan moord met voorbedachte rade, aangezien er nog steeds geen behandeling tegen aids bestaat. De daders zijn zelf homosexueel. Als je tot zoiets krankzinnigs en walgelijks in staat bent, mag je van mij de kogel krijgen. Bloos Er zullen ongetwijfeld weer getrouwde mannen tussen de slachtoffers zitten, die, als het een beetje tegen zit, zo hun hele gezin kunnen besmetten. Opzettelijk mensen de dood in jagen, ik heb er geen woorden voor. Dan ben je in mijn ogen het leven niet waard....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:45

Een of één passende straf voor deze zieke geesten; hen geen enkele medicatie en/of zorg verlenen bij wat voor ziekte verschijnseleln ze ook maar mogen krijgen, van een verkoudheid tot een actieve AIDS, niets doen.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:17

hallow schreef:
Bij Blauwborgje (dat verzorgingshuis) werkte mijn moeder.. dus ze schrok wel even omdat ze hen ook kende

Daar liep mijn moeder dus stage. Tong uitsteken

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:45

Echt vreselijk, hoe kan je zoiets doen..
Vind die straf van Tienus63 wel goed eigenlijk! Ziek in je hoofd ben je dan als je zoiets doet.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:17

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:17

Jeanineeee schreef:
Vind die straf van Tienus63 wel goed eigenlijk! Ziek in je hoofd ben je dan als je zoiets doet.

dat vind ik dus niet
dit is een verzorgingsstaat, dat houdt in dat je aan iedereen sociale zekerheid moet bieden, ook gedetineerden.
Je kan niet zo maar die mensen in de steek laten, dan pleeg je zelf een moord en ben je niet beter dan de mensen die dit hebben gedan.

Karl66

Re: Vrees voor veel meer slachtoffers seksfeesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:21

Ik heb het topic van Nat met deze samengevoegd, zodat de discussie in één topic blijft.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:14

fixture schreef:
Jeanineeee schreef:

dat vind ik dus niet
dit is een verzorgingsstaat, dat houdt in dat je aan iedereen sociale zekerheid moet bieden, ook gedetineerden.
Je kan niet zo maar die mensen in de steek laten, dan pleeg je zelf een moord en ben je niet beter dan de mensen die dit hebben gedan.

Tuurlijk is het een onmenselijke straf, maar hoe is het te noemen wat zij deden?
Zoiets zal in Nederland, gelukkig, ook niet uitgevoerd worden. Ook al blijf ik het passende straf vinden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:50

fixture schreef:
dat vind ik dus niet

Ben ik het absoluut niet mee eens. Aids is sowieso onomkeerbaar, dus de daders, die allen al tijden besmet zijn, gaan hoe dan ook dood aan de ziekte. Ben je dan een moordenaar als je hen laat sterven? Lijkt me niet. Ben je een moordenaar als je onschuldige, gezonde mensen met opzet gaat besmetten? Absoluut wel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:53

Ik heb dit ook op het nieuws gezien en ik vond het in 1 woord wal-ge-lijk.

Er moet iets serieus misgaan als je tot dit in staat bent en ik ben het ermee eens dat dit gewoon moord is, al gaat het dan over een zekere periode.
Over een straf voor de daders: daar durf ik me niet over uitspreken, vind het een erg moeilijke kwestie om zo over te oordelen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:50

ik heb ook echt met open mond naar dit nieuwsbericht zitten luisteren
gaat echt nergens meer over tegenwoordig