mobick schreef:Diablo schreef:Ze zouden waarschijnlijk vervolgd worden wegens zware mishandeling. Doodslag was niet mogelijk......
Dit verbaasde mij enorm toen ik dit hoorde. Je zou toch denken dat ze voor moord met voorbedachte raden zouden kunnen worden vervolgd.
Waren de daders ook homo's of hetero mannen?
Ik vind het zo'n schokkerend bericht, ik heb er geen woorden voor.
Dat leek mij dus ook. Vind de redenatie van het OM in deze echt onbegrijpelijk. Iemand opzettelijk besmetten met HIV staat voor mij gelijk aan moord met voorbedachte rade, aangezien er nog steeds geen behandeling tegen aids bestaat. De daders zijn zelf homosexueel. Als je tot zoiets krankzinnigs en walgelijks in staat bent, mag je van mij de kogel krijgen.
Er zullen ongetwijfeld weer getrouwde mannen tussen de slachtoffers zitten, die, als het een beetje tegen zit, zo hun hele gezin kunnen besmetten. Opzettelijk mensen de dood in jagen, ik heb er geen woorden voor. Dan ben je in mijn ogen het leven niet waard....
Aids is sowieso onomkeerbaar, dus de daders, die allen al tijden besmet zijn, gaan hoe dan ook dood aan de ziekte. Ben je dan een moordenaar als je hen laat sterven? Lijkt me niet. Ben je een moordenaar als je onschuldige, gezonde mensen met opzet gaat besmetten? Absoluut wel.