Moeder vergeet baby in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Moeder vergeet baby in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:00

Ik vind het zo ongeloofelijk triest wat er gebeurd is, maar ik kan eigenlijk alleen maar medeleven voelen voor deze vrouw.

Het feit dát ze die baby vergeten is, zegt voor mij al genoeg over haar gesteldheid, dan moet je gewoon erg in de war zijn of depressief of wat dan ook volgens mij.

Ik krijg kippenvel van sommige reacties hier ...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:12

runningkawa schreef:
Maar was dat kind dan anders nooit op de creche?
daar moeten ze hem dan toch ook missen?

...

Volgens de chreche gebeurde het wel vaker dat de vrouw vergat af te bellen. Zij maakte zich dus geen enkele zorgen, dachten gewoon dat de vrouw weer eens vergeten was de zeggen dat de baby vandaag niet moest komen.

Citaat:
Ja sorry, kan het gewoo echt niet snappen, een hele dag niet...

Ik kan het ook niet snappen dat het kan gebeuren. Was ook mijn allereerste reactie: "Hoe kan je in hemelsnaam je baby vergeten?"
Maar blijkbaar kan het dus wel, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:36

het is idd maar goed ook dat we het niet snappen...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:01

ik heb een tijd lang, nu niet meer, een steeds terug kerende nachtmerrie gehad.
dan had ik ineens een baby [ik heb geen kinderen] en die vergat ik dan ergens en dan lukte het niet meer om naar het punt waar ik hem vergeten was terug te komen.
was niet altijd een baby, kon ook één van mijn dieren zijn.
dit is mijn meest vreselijke nachtmerrie, ik werd altijd badend in het zweet en/of huilend wakker.
ik denk dat dit voor deze vrouw ook haar ergste nachtmerrie is, alleen zal ze er nooit meer uit wakker worden.....

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:07

Ik heb het gisteren gelezen in de krant.
Ik snap niet dat zoiets kan gebeuren. Als die vrouw het baby'tje echt is vergeten. Dan wens ik haar veel sterkte, net als de andere familieleden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:27

nixx schreef:
bij een postnatale depressie hebben vrouwen ook de neiging hun pasgeboren kind iets aan te doen, zoiets kan echt heel ernstig zijn en die vrouwen hebben dan ook veel hulp nodig!

Dat is geen postnatale (eigenlijk: postpartum) depressie, dat is een psychose.
Ik heb zelf een postnatale depressie en ik heb echt geen enkele drive om mijn kind iets aan te doen hoor, die ligt hier heerlijk vredig naast me te slapen Clown
Een postnatale depressie is een depressie met de gewone verschijnselen maar dan dus een andere oorzaak.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:36

Urielle schreef:
Dat is geen postnatale (eigenlijk: postpartum) depressie, dat is een psychose.
Ik heb zelf een postnatale depressie en ik heb echt geen enkele drive om mijn kind iets aan te doen hoor, die ligt hier heerlijk vredig naast me te slapen Clown
Een postnatale depressie is een depressie met de gewone verschijnselen maar dan dus een andere oorzaak.

Ik heb hier echt puur toevallig een artikel bij me liggen uit een boekje (Dag Allemaal-Belgie) over moeders en postnale depressies *LOL*

Experte over extreme gevallen van babyblues:

"[...]Kan iedereen een post-natale depressie krijgen?
Ja, maar dikwijls zijn er wel factoren die al vóór de bevalling speelden. Vaak hebben die vrouwen een achtergrond van complicaties bij een vorige zwangerschap, huwelijksproblemen, een labiele persoonlijkheid...
Wat zijn de symtomen?
Angst, paniekaanvallen, vertraagde spraak, gejaagdheid, nergens meer in geïntresseerd zijn. Sommige vrouwen eten niet meer, anderen gaan net heel veel eten. In extreme gevallen zijn patiënten suïcidaal of dreigen ze hun baby te doden [.../]

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:50

Er worden drie soorten psychische problemen onderscheiden die specifiek zijn voor deze periode: de babyblues, de postnatale depressie en de acute psychose in het postpartum (postpartum-psychose).
De babyblues is dus geen PND en PND is geen PPP. Knipoog

(zomaar even de eerste website van Google gepakt, die van de GGZ)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:01

Woeps, dan heeft de journalist van het artikel zijn werk niet goed gedaan, want er staat als hoofdtitel "dossier babyblues: Bijna 1 op 5 vrouwen lijdt na haar bevalling aan een postnatale depressie" Haha! .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:06

Babyblues komt veel voor idd Ja Maar is in feite gewoon omdat rond dag 4 a 5 alle hormonen die piekten om je door je bevalling en de eerste waakperiode bij je kind te helpen weer afzwakken en die hormoonschommelingen maken je dan superjankerig. Daarnaast gewoon de drukte en plotselinge verantwoordelijkheid maar eigenlijk vind ik het niet eens echt een psychische stoornis.
PND komt al iets minder voor (zo'n 10%) en PPP gelukkig bijna nooit (volgens de GGZ zo 2 op de 1000 ongeveer).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:59

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wel een aantal reacties en daar sta ik echt versteld van. Ik vind het afschuwelijk wat er gebeurd is, ik werd er zelfs onpasselijk van toen ik het las in de krant. Maar om nou te gaan roepen dat die vrouw waarschijnlijk wat mankeerde en niet goed voor de kinderen zou kunnen zorgen... dat is niet aan ons om dat te bepalen. Ik denk gewoon dat ze het in de drukte vergeten is en dat is wel heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:04

Maar als je zoiets vergeet ben je toch ook niet in staat om voor kinderen te zorgen?
Drukte of niet..wie weet wat ze nog meer vergeet wat gevaarlijk is voor kinderen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:15

Tja... het blijft natuurlijk mensenwerk. We zijn geen robots. Het is wel eens vaker gebeurd. Dat dit gebeurd is is heel erg, maar wil niet per definitie zeggen dat ze een slechte moeder is, vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:17

En dat vind ik wel..
Vergeten voor 5 min, oke
maar de hele dag?

Ik vraag me echt af wat zo iemand nog meer vergeet wat ook gevaarlijk kan zijn

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:20

Wel een beetje dom om je kind te vergeten

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:20

wat een vreselijke gebeurtenis . arm kind en arme ouders .

Ik heb zelf een postnatale depressie gehad en heb daarvoor ook medicijnen gehad .
Door mijn medicijnen was ik me ook niet meer bewust van mijn kind .
Ik hoorde haar wel maar reageerde niet .
Dit heeft me uiteindelijk doen besluiten te stoppen met de medicijnen ik vond mezelf gevaarlijk voor mijn eigen kind . ik was een complete zombie .
Ik heb een hele tijd therapie gehad en mijn ouders hebben mij heel goed geholpen met mijn oudste dochter . Tijdens mijn therapie werd me ook verteld dat werken ook vaak nog de beste remedie is zodat je je dagelijkse structuur gewoon kkan houden en daardoor niet nog verder van slag raakt .
Ik zeg nu niet dat ik begrijp dat ze haar kind vergeten is ik geloof dat niemand dat kan begrijpen maar dat ik wel weet dat wat medicatie met je kan doen.

En denk dat de gevangenis niet de zwaarste straf is voor deze moeder en denk ook niet dat dat nodig is het moeten leven met de schuld van de dood van haar kind is vele malen erger .

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:25

runningkawa schreef:
Maar was dat kind dan anders nooit op de creche?
daar moeten ze hem dan toch ook missen?

Ja sorry, kan het gewoo echt niet snappen, een hele dag niet...

Als zij in de veronderstelling is dat ze het kind weggebracht heeft, dan kan zij toch gewoon aan dat kind gedacht hebben de rest van de dag? Het is niet goed te praten, maar ik kan me ergens heel diep van binnen best voorstellen dat je in alle hectiek van de dag zo'n fout begaat. Die vrouw heeft dit zeker niet met opzet gedaan en vind sommige reacties hier dan ook een beetje overdreven en misplaatst.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:27

runningkawa schreef:
En dat vind ik wel..
Vergeten voor 5 min, oke
maar de hele dag?

Maar wie zegt dat ze niet aan haar kind heeft gedacht durende de dag? Misschien heeft ze wel de hele dag rondgelopen: 'als het goed is, krijgt ze nu haar fruithapje' of ' nu ligt ze lekker te slapen'.
'nog een uurtje, en dan mag ik haar weer ophalen'.
Dat is ook aan het kind denken, en als je ervan overtuigd bent dat jij je kind naar de creche hebt gebracht, dan ga je dat niet controleren.
Ik weet zeker dat als die vrouw ook maar even had getwijfeld, ze echt wel naar de auto was gelopen om te kijken of ze het kind ook daadwerkelijk naar de creche had gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:27

Niemand zegt dat ze het met opzet gedaan heeft
Maar het is geen klein foutje wat ze gedaan heeft
een klein kindje heeft er wel voor moeten lijden dat moeder zo vertrooid is...

Nee sorry, kan me echt niet voorstellen dat er geen moment in je op komt, verhip heb het dagverblijf vandaag niet van binnen gezien oid.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:28

Vanessa24 schreef:
runningkawa schreef:
En dat vind ik wel..
Vergeten voor 5 min, oke
maar de hele dag?

Maar wie zegt dat ze niet aan haar kind heeft gedacht durende de dag? Misschien heeft ze wel de hele dag rondgelopen: 'als het goed is, krijgt ze nu haar fruithapje' of ' nu ligt ze lekker te slapen'.
'nog een uurtje, en dan mag ik haar weer ophalen'.
Dat is ook aan het kind denken, en als je ervan overtuigd bent dat jij je kind naar de creche hebt gebracht, dan ga je dat niet controleren.
Ik weet zeker dat als die vrouw ook maar even had getwijfeld, ze echt wel naar de auto was gelopen om te kijken of ze het kind ook daadwerkelijk naar de creche had gebracht.

Precies, dat bedoelde ik met mijn vorige post. Een moeder doet dit niet met opzet en ik vind niet dat je haar kunt veroordelen.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:29

runningkawa schreef:
Niemand zegt dat ze het met opzet gedaan heeft
Maar het is geen klein foutje wat ze gedaan heeft
een klein kindje heeft er wel voor moeten lijden dat moeder zo vertrooid is...

Nee sorry, kan me echt niet voorstellen dat er geen moment in je op komt, verhip heb het dagverblijf vandaag niet van binnen gezien oid.

Wel als je dit dagelijks meemaakt, dan is het gewoon puur routine en ga je niet nadenken of je hier wel of niet geweest bent.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:30

Vaak zit een routine er zo ingebakken Runningkawa, dat je de binnenkant van de kinderdagverblijf, de bakker of wat dan ook zo voor de geest kan halen.
Als je er van overtuigd bent dat je ergens bent geweest (zoals je dat iedere dag doet) dan zie je de kinderdagverblijf, de bakker e.d. ook gewoon voor je. Dan kan je gewoon vertellen welke handelingen je hebt gedaan, juist omdat het een routine is!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:33

Idd, ik ben het helemaal met bovenstaande reacties eens.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:35

Ik zo eens vluchtig het topic doorgelezen en ben al twee 'vergeten baby's 'tegengekomen! Ach gut Deze hebben gelukkig wel een goede afloop gehad maar dat heeft niet veel hoeven schelen.
Als je van binnen chaotisch bent en onder invloed van medicijnen kan ik me wel voorstellen dat zoiets kan gebeuren ja.Die moeder heeft dit iig niet in opzet gedaan en zal waarschijnlijk nooit meer gelukkig zijn.Zo ook haar gezin,kapot voor het leven.Ik wens hun veel sterkte toe en ik hoop dat ze steun bij elkaar kunnen vinden om elkaar erdoorheen te helpen.. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:38

Uit routine vergeet ik toch ook niet de honden uit te laten, de paarden eten te geven enz enz...
En wie heeft het niet stik druk, is te laat op end aardoor snel snel of heeft zijn hoofd heel ergens anders zitten door zorgen?

Nee echt, ik kan gewoon niet snappen dat je dat overkomt voor een hele dag lang
Voor even oke, of als je het nooit doet zodat het juist geen routine is