Hypofocus schreef:Tja, het is een kromme regeling, maar ik zou er echt niet zo'n probleem van maken.
Ga gewoon naar een andere fotograaf toe. Hij doet ook gewoon zijn werk: hij moet de regeltjes van de overheid strikt opvolgen, anders komt de klant kwaad terug van het gemeentehuis en eist nieuwe foto's die wel goed zijn.
Bovendien; als het gemeentehuis de foto's (die evt. bij een andere fotograaf zijn gemaakt) wel accepteerd, dan is er al helemaal niets aan de hand.
En anders doe je een pruik op voor die ene foto of zeg je dat je bent bekeerd tot moslim.
Klaar.
Ik zeur er toch ook niet over dat de meeste maatschappijen in het openbaar vervoer (spoor, bus, vliegtuig) alleen stoelen aanbieden die geschikt zijn voor mensjes van 1.65m en niet voor lange (lees: gemiddeld lang, niet eens extreem lang) mensen, die daardoor de hele reis klem zitten....
Dat vind ik een veel schandaliger vorm van discriminatie en daar is GEEN oplossing voor.
Deze mevrouw moet gewoon haar trots even opzij zetten: naar een andere fotograaf toe gaan, of een pruik op doen als ze liever niet kaal op de foto staat. Dat ze niet wil accepteren zoals ze er nu uit ziet, is niet het probleem van de fotograaf; die moet strikte regeltjes van de overheid opvolgen, en geld teruggeven als de foto's op het gemeentehuis zijn geweigerd, dus ik snap zijn reactie heel goed. He's just doing his job.
De overheid zou de regels inderdaad voor iedereen hetzelfde moeten maken.
Goh, en nu we het daar toch over hebben: mogen de stoelen in de bus dan ook wat verder uit elkaar, zodat ik niet meer met kramp hoef te reizen?
Belachelijk zeg! Ben jij wel helemaal 100% ofzo!?
Die vrouw had kanker wat gvd al erg genoeg is. Dan wordt ze ook nog eens kaal en dan moet ze volgens jou 'die op mij overkomt als iemand die alles weet en de regeltjes bepaald' maar een pruik opzetten? De fotograaf moet rekening met haar houden punt. Dat is het belangrijkste van alle bedrijven klanttevredenheid. En niet of iemand terugkomt met een paar pasfoto'tjes.
Als deze mevrouw haar hoofddoek af moet doen moeten de moslims dat ook doen... Scheren die zich toch gewoon kaal als je hun haar niet mag zien