kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:41

runningkawa schreef:
Belachelijk

idd heel simpel, wel of niet

echt nederland dit hoor..als je het op geloof gooit mag hier alles...
Ooit vraag ik me af wie er in NL nu gediscrimineerd word..maar dat mag je dan weer niet zeggen...

Ja precies, vind het ook zo belachelijk!
Vind het zo zielig voor die vrouw he!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:11

Ik vind dit net zo hard disciminatie. En deze vrouw heeft er niet om gevraagd zo'n ziekte te krijgen en kaal te worden vanwege de medicatie, dus heel erg eigen keus vind ik het nou ook weer niet. Net zoveel als vanwege geloofsovertuiging en dat mag dus wel.
Nee ik hoop echt dat er op grond van dergelijke redenen meer uitzonderingen gemaakt kunnen worden. Stel het desnoods open voor iedereen, een hoofddoek maakt je echt niet onherkenbaar of een terrorist..

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:19

een kankerpatiente heeft geen keus een moslima wel, zou zeggen dat het andersom moet. Dus moslima hoofddoek af en kankerpatiente mag wel een hoofddoek omhouden. Das veel rechtvaardiger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:20

Gewoon gelijk houden
dat lijkt mij het eerlijkste
of de regel het mag wel, of de regel het mag niet Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:22

je kan niet tegen de een ja zeggen en de ander nee.........krom Nederland

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:24

Dit vind ik wel erg krom, doe dan alles met hoofddoek of alles zonder hoofddoek.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:24

Ziek is het, echt ziek. Moet je dan ook een pruik af als je geen haar hebt om welke reden dan ook? Omdat het een 'hoofddeksel' is? Ik blijf erbij; we leven in een klereland waar het allemaal maar slecht geregeld is. Ben blij als ik over een paar jaar eindelijk weg ben uit deze vreselijke maatschappij.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:30

ik vind dit echt een schande, walgelijk, kotsmisselijk, ik heb er gewoon géén woorden voor. die arme vrouw, ik hoop dat hier iets aan gaat veranderen, we worden namelijk in onze EIGEN land gediscrimineerd!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:42

PrinCessRomy schreef:
we worden namelijk in onze EIGEN land gediscrimineerd!!

hier ben ik het mee eens.
je kan je ogen ervoor sluiten,maar toch gebeurd het.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:51

slaat nergens op!.
waarom zou het af moeten???
het gaat toch om het gezicht?

als iemand op de foto gaat met lange blonde haren en gaat daarna naar de kapper, knipt haar haren kort en verf het paars..
dan zeggen ze er niets over.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:01

Scheiding kerk en staat. Als de staat bepaalde regels heeft, dan moet het geloof toch niet afkomen met "jamaar, wij vinden dat..."?

Ik ben voor pasfoto's zonder hoofddeksel voor iedereen, maar dan in combinatie met 'rent a wig' ofzo. Ook goede informatie voor mensen die hun haar verloren zijn door chemo, zodat die weten over de maatregel en zich er kunnen op voorbereiden.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:05

maak gewoon een uitzondering als ambtenaar/fotograaf zou ik doen als ik die fotograaf/ambtenaar zou zijn, wat maakt dat nou uit en als iemand er dan iets van zou zeggen zeg je gewoon dat het uit geloofsovertuiging was.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:25

Belachelijk! Boos!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:44

Wat achterlijk zeg! Dan staan ze zonder hoofddoek op de foto, en krijgen ze gezeur bij de douane omdat ze niet op hun paspoort lijken! Daarnaast vind ik het heel denigrerend tegenover die mensen, alsof een levensbedreigende ziekte niet genoeg reden is voor uitzondering! Maar je moslim buurvrouw mag WEL met hoofddoek op de foto! Boos!

Overigens vind ik het ook wat kort door de bocht om te zeggen: dan maar voor iedereen toelaten... Ik vind het namelijk nergens voor nodig dat iemand met hoofddeksel op de foto gaat omdat het mode is...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:11

Tellie schreef:
Quellian schreef:
Spijt me erg, maar dan denk ik niet dat jij weet wat voor emotionele deuk je oploopt als je kaal wordt door een ziekte.

Ik heb het over hoofddeksels. Je kan altijd nog een pruik opzetten.

dus als je kanker hebt moet je maar een pruik opzetten...vind ik ook geen afdoende oplossing

ik vind ene hoofddoekje prima...
de regel met ene hoofddoekje is dat je ooraanzet zichtbaar moet zijn
die regel kan dus ook prima vrijgegeven worden voor niet religieuze redenen

ik bedoel , 1 voor allen , allen voor 1 ...
en niet dat krampachtige gezwets van nl dta bang is te discrimineren waardoor ze dus alsnog discrimineren

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:18

Tellie schreef:
Quellian schreef:
Spijt me erg, maar dan denk ik niet dat jij weet wat voor emotionele deuk je oploopt als je kaal wordt door een ziekte.

Ik zou je willen vragen je hoofd eens kaal te scheren en een pruik op te zetten... Er is een reden namelijk dat veel mensen die dingen niet dragen (ze lopen echt niet voor hun LOL met een hoofddoek hoor), ze jeuken als de pest.. En dat de hele dag, dat trek je niet... Dan kan je zeggen alleen voor de foto, maar ga dan maar eens naar een winkel waar ze fatsoenlijke pruiken verkopen en vraag naar een aantal prijzen...

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:56

Ik vind het echt belachelijk

Laat of iedereen die dat wil met een hoofddoekje op de foto, of niemand! Ik zie het probleem ook niet zo van mensen die op de foto willen met een hoofddoekje omdat het mode is eigenlijk.. Je kan toch ook een staart in hebben omdat het mode is, of een bepaald kapsel, haarbanden, sieraden, kleding, make-up, enz. Waarom zou een hoofddoekje dan niet kunnen?

Maar buiten dat heeft deze vrouw imo minstens net zoveel recht om op de foto te gaan met hoofddoekje als iemand die uit geloofsovertuiging ermee op de foto wil.. Scheve mond

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:00

Dit vind ik écht schandálig!!!! Týpisch Nederland weer!!!

Het moet niet gekker worden!!! Stoom uit je oren

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:08

Tellie schreef:
Quellian schreef:

Ik heb het over hoofddeksels. Je kan altijd nog een pruik opzetten.

Sorry maar ik zie mijn vader nog niet met een pruik, wat quellian zegt het is al erg genoeg dat je kaal word ,het is heel confronterend.
Hoofddoek/pet om medice rede ( in dit geval kanker) vind ik dat ze een uitzondering voor moeten geven.
Desnoods met een "bevestiging " van een arts.
Daarbuiten ... hoofddoek, pet of dergelijke gewoon af op de foto.

Edit : tekst even aangepast.

TessavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:10

en het was wél iemand gelukt om als clown op de foto+paspoort te gaan Clown .....

Had ze uiteindelijk niet kunnen zeggen: dán is het uit geloofs overtuiging?! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:46

Tja, het is een kromme regeling, maar ik zou er echt niet zo'n probleem van maken.
Ga gewoon naar een andere fotograaf toe. Hij doet ook gewoon zijn werk: hij moet de regeltjes van de overheid strikt opvolgen, anders komt de klant kwaad terug van het gemeentehuis en eist nieuwe foto's die wel goed zijn.

Bovendien; als het gemeentehuis de foto's (die evt. bij een andere fotograaf zijn gemaakt) wel accepteerd, dan is er al helemaal niets aan de hand.

En anders doe je een pruik op voor die ene foto of zeg je dat je bent bekeerd tot moslim.
Klaar.

Ik zeur er toch ook niet over dat de meeste maatschappijen in het openbaar vervoer (spoor, bus, vliegtuig) alleen stoelen aanbieden die geschikt zijn voor mensjes van 1.65m en niet voor lange (lees: gemiddeld lang, niet eens extreem lang) mensen, die daardoor de hele reis klem zitten....
Dat vind ik een veel schandaliger vorm van discriminatie en daar is GEEN oplossing voor.

Deze mevrouw moet gewoon haar trots even opzij zetten: naar een andere fotograaf toe gaan, of een pruik op doen als ze liever niet kaal op de foto staat. Dat ze niet wil accepteren zoals ze er nu uit ziet, is niet het probleem van de fotograaf; die moet strikte regeltjes van de overheid opvolgen, en geld teruggeven als de foto's op het gemeentehuis zijn geweigerd, dus ik snap zijn reactie heel goed. He's just doing his job.
De overheid zou de regels inderdaad voor iedereen hetzelfde moeten maken.

Goh, en nu we het daar toch over hebben: mogen de stoelen in de bus dan ook wat verder uit elkaar, zodat ik niet meer met kramp hoef te reizen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-07 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 19:51

hypofocus, ik snap werkelijk jouw vergelijking niet. vind het behoorlijk misselijk om zo'n vergelijking te maken.

alsof het voor deze vrouw niet erg genoeg is dat zij doodziek is, een kaal hoofd krijgt en met die gevolgen moet leren leven. prima als het niet mag, als de regels duidelijk zijn... geen probleem, maar dan ook geen uitzondering voor de moslims, geef mij eens 1 reden waarom dat dan wel zou mogen... omdat het geloof is? mn rug op ermee wat dat betreft. Boos!

meid, wees blij dat je alleen lang bent en geen ernstige ziekte en een kale kop hebt Sigaar

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:03

hypofocus , ik Misselijk van deze vergelijking van jou.
Ik mag hopen dat jij of iemand in zeer directe omgeving van je nooit deze nare ziekte krijgt.
Geloof niet dat jij inziet hoe confronterend een kaal hoofd is voor zo iemand.
Ze hebben de ziekte ,maar zonder haar valt het nog veeeel meer op dat ze de ziekte hebben, ook voor de buitenwereld.
De meeste willen er niet mee "te koop " lopen.
Zoiets kan je gewoon niet vergelijken met lange benen, daar zullen menig mens van dromen..... van kanker niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:06

Bij mij is het niet alleen mijn trots die ik opzij moet zetten, ik heb er PIJN door. Ik heb een spieraandoening, waardoor het niet mogelijk is om zo lang klem te zitten. Dat vind ik persoonlijk wat erger dan een pruikje op doen voor 1 fotootje. Mij achtervolgt mijn lengte, mijn hele leven. En het zal me mijn hele leven blijven achtervolgen. Overal waar ik kom zijn dingen te klein of te krap.
En dan niet alleen bij vervoer, maar ook met alledaagse dingen zoals kleding en schoeisel. Daar moet ik mijn hele leven extra voor betalen om het in de juiste maat te krijgen, en daar kan ik niets aan doen. Is dat dan ook oneerlijk? Anderen hoeven dat niet... alleen lange mensen. Laten we de overheid dwingen om een lange mensen subsidie in het leven te roepen.
Ik heb het niet over alleen lange benen, maar het over in het algemeen erg lang zijn. Dat is ZEKER geen droom, het is absoluut geen droom. Het is een vervelende realiteit, waar je mee geboren wordt, waar je niets aan kunt doen, en waar je je hele leven op verschillende manieren last van hebt.

Ik zeg HELEMAAL niet dat er niets aan de hand is (ik vind 't een kromme regeling, zoals je hierboven al kunt lezen), ik zeg alleen dat deze mevrouw van een mug een olifant maakt.

Dat de vrouw kanker heeft/had staat hier TOTAAL los van. Ieder ander kaal persoon zit met dezelfde kwestie.
Ik heb al 4 personen die zeer dichtbij mij stonden aan kanker verloren. Ik WEET hoe slopend de ziekte is. Maar deze ziekte heeft niets te maken met het wel of niet willen dragen van een pruik voor 1 klein fotootje gedurdende 1 minuut.

Het gaat hier om het wel of niet hebben van haar. Niet om kanker, maar om haar.
Dat is slechts 1 klein, klein dingetje van je lichaam.

Ik zeg helemaal niet dat het stom is dat moslima's dit wel mogen... Ik vind het juist heel correct dat moslima's een hoofddoek mogen dragen, want er is recht op vrijheid van religie, en dat recht mag niet beperkt worden.

Wat er hier WEL fout is, is dat er alleen voor religie een uitzondering wordt gemaakt, en niet voor ernstig zieken.

Maar dan nog...
Wat is nou 1 foto?
1 minuut op een stoeltje zitten; klik. Klaar. Kwestie voorbij. Pruik af, en klaar.

Dan kun je daarna weer lekker met je hoofddoekje door het leven, EN door de douane als je ooit naar 't buitenland gaat.
Ze kijken niet naar je haar, ze kijken naar je gezicht: je ogen, neus, oren en mond.
Want je haren kunnen te veel afwijken zelfs van dag tot dag, dus dat is geen kenmerk waar je bij de douane op beoordeelt wordt. Denk je dat ze Britney Spears nu met haar kale kop nergens meer naar binnen laten, omdat ze ander haar heeft?
Nee hoor.

Dit hele punt gaat alleen om de trots van deze vrouw, omdat ze liever niet 1 minuutje met een pruik op zit, of met een hoofddoekje doet alsof ze moslim is.

Ik vind dit verhaal gewoon erg overdreven, omdat het gaat om slechts 1 klein momentje waar je een minuutje doorheen moet bijten, daarna kan alles weer gewoon zijn zoals het is. Alleen dat ene minuutje dat je bij de fotograaf op het stoeltje zit voor de foto, moet deze vrouw zich eventjes aanpassen.
En dat vind ik nogal overdreven.

En jullie mogen kotsen van mijn mening. Maar het is wel mijn mening, en ik heb er recht op om er zo over te denken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-07 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:11

Hypofocus schreef:
Tja, het is een kromme regeling, maar ik zou er echt niet zo'n probleem van maken.
Ga gewoon naar een andere fotograaf toe. Hij doet ook gewoon zijn werk: hij moet de regeltjes van de overheid strikt opvolgen, anders komt de klant kwaad terug van het gemeentehuis en eist nieuwe foto's die wel goed zijn.

Bovendien; als het gemeentehuis de foto's (die evt. bij een andere fotograaf zijn gemaakt) wel accepteerd, dan is er al helemaal niets aan de hand.

En anders doe je een pruik op voor die ene foto of zeg je dat je bent bekeerd tot moslim.
Klaar.

Ik zeur er toch ook niet over dat de meeste maatschappijen in het openbaar vervoer (spoor, bus, vliegtuig) alleen stoelen aanbieden die geschikt zijn voor mensjes van 1.65m en niet voor lange (lees: gemiddeld lang, niet eens extreem lang) mensen, die daardoor de hele reis klem zitten....
Dat vind ik een veel schandaliger vorm van discriminatie en daar is GEEN oplossing voor.

Deze mevrouw moet gewoon haar trots even opzij zetten: naar een andere fotograaf toe gaan, of een pruik op doen als ze liever niet kaal op de foto staat. Dat ze niet wil accepteren zoals ze er nu uit ziet, is niet het probleem van de fotograaf; die moet strikte regeltjes van de overheid opvolgen, en geld teruggeven als de foto's op het gemeentehuis zijn geweigerd, dus ik snap zijn reactie heel goed. He's just doing his job.
De overheid zou de regels inderdaad voor iedereen hetzelfde moeten maken.

Goh, en nu we het daar toch over hebben: mogen de stoelen in de bus dan ook wat verder uit elkaar, zodat ik niet meer met kramp hoef te reizen?

Belachelijk zeg! Ben jij wel helemaal 100% ofzo!?
Die vrouw had kanker wat gvd al erg genoeg is. Dan wordt ze ook nog eens kaal en dan moet ze volgens jou 'die op mij overkomt als iemand die alles weet en de regeltjes bepaald' maar een pruik opzetten? De fotograaf moet rekening met haar houden punt. Dat is het belangrijkste van alle bedrijven klanttevredenheid. En niet of iemand terugkomt met een paar pasfoto'tjes.

Als deze mevrouw haar hoofddoek af moet doen moeten de moslims dat ook doen... Scheren die zich toch gewoon kaal als je hun haar niet mag zien Koe