Kleinste vrouw bevalt van baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

Re: Kleinste vrouw bevalt van baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 01:32

Eerlijk gezegd vind ik de reacties hier behoorlijk overtrokken Bloos
De zwangerschap was haar afgeraden vanwege gezondheidsrisico's voor de moeder, een zwangerschap is nu eenmaal zeer belastend voor een lijf, ook als je wel een "normaal" lijf hebt.
Daarbij, 19 jaar lijkt voor ons wellicht wat aan de jonge kant, maar ze is gewoon volwassen hoor, dus ze lijkt me ook prima in staat om zelf die keus weloverwogen te nemen.
Dit kind is zéér gewenst en zal dus opgroeien in een warm en liefdevol nest, is dat niet veel belangrijker dan het feit dat het kind al snel groter dan haar moeder is?
En wat betreft die grootte, er zijn ook zat "grote" moeders die hun kinderen niet de baas kunnen, kijk alleen maar eens rond in een supermarkt, heel leerzaaam om te zien hoe die kleintjes hun moeder volledig in de tang hebben..
En hoe het kind verwekt is, dat lijkt me volkomen duidelijk en de speculaties daarover lijken me dan ook volkomen zinloos.
Dat het kind 35 centimeter was bij de geboorte lijkt me ook niet zo vreemd.
Ze is 5 weken te vroeg (en niet "eigenlijk maar 2" zoals eerder ergens gezegd, want we gaan idd écht uit van een zwangerschapsduur van 40 weken) én ze heeft een kleine moeder.
Zet een hengst van 1.70m op een kleine shet en daar zal ook geen veulen uitkomen van 1.50...

maar goed, da's mijn mening natuurlijk Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:53

Deze moeder kan haar kind niet achterna rennen als het wegloopt.... zij kan dus niet alleen op pad met haar kind als het kan lopen. zij kan niet alleen voor dit kind zorgen, de vader moet toch het meeste doen (zij kan het kind bv niet optillen, mee wandelen als kind groter is). Echt heel handig lijkt mij het niet.
Geloof mij, als dit kind iets niet wil, kan moeder hem niet naar een hoek slepen voor een time-out. De lengte speelt geen rol of je een goede ouder bent of niet. Maar met dit formaat is het wel lastig om een kind te straffen, heel lastig. Als kind moeder een duw geeft, valt zij om. Optillen, meeslepen, achterna rennen is geen optie. En wat doe je dan als een kind echt niet luistert?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:32

luxje schreef:
Ze is 5 weken te vroeg (en niet "eigenlijk maar 2" zoals eerder ergens gezegd, want we gaan idd écht uit van een zwangerschapsduur van 40 weken) én ze heeft een kleine moeder.

Met dat verschil dat die 37 weken niet alleen gaan om 'gezond te vroeg geboren worden' maar omdat je het tijdstip van bevruchting lang niet altijd weet en een kind van 37 weken dus prima een voldragen kind kan zijn en dus wel die 50 centimeter haalt (en er zelfs heel veel kinderen tegenwoordig richting de 56 gaan)

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:07

Maar als je vanaf het begin al aanleert dat je naar je ouders moet luisteren,hoef je er ook niet achterna te rennen.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:31

moet het kind wel handelbaar zijn.
sommige mensen zijn vroeg al god aangeleerd maar onder het puberen gebeurt er heus nog wel wat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:50

stef schreef:
Nannes schreef:
hihi, dat kindje is nu bijna al de helft van de moeders lengte Tong uitsteken
Ik snap best wel waarom ze een kindje wilde ook al raadde de dokter het haar af. Het is dan toch iets van jezelf.

moet je daarom maar risico nemen? Dat kind vraagt er niet om hoor, moeders heeft de keuze om haar genen door te geven ja of nee

mag ik dan voorstellen dat er heel veel mensen geen kids zou moeten kweken?
als ik zie wat voor genen er hier om mij heen vermeerdert worden, nee dank u , en dna heb ik het niet eens over uiterlijke kenmerken ...

maar okay, ontopic, heb niet gekeken of ht een erfelijk iets is wat ze heeft of ene mutatie , maar bij erfelijk zou ik zelf idd ook nog wel even 10 keer hebben nagedacht ...kwa leeftijd...mens is 19, zou niet weten waarom dat te jong zou zijn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:51

Like_peres schreef:
moet het kind wel handelbaar zijn.
sommige mensen zijn vroeg al god aangeleerd maar onder het puberen gebeurt er heus nog wel wat.

mmmja, maar pubers houd je niet in de hand met je lengte, dat doe je door een hele goede basis te geven en te communiceren
ik bedoel , lichamelijk je puber in toom houden??
knappe ouder die dat doet

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:05

Voor mij gaat het niet om het in toom houden.
Wel kleine simpele dingen: tot een jaar of 3 a 4 je kind op kunnen tillen en dragen als het moe is etc.
Als je weet dat je een erfelijke ziekte hebt is het not done volgens de algemene opinie om die genen door te geven, maar bij zoiets moet het wel kunnen? Ik heb in mijn klas kinderen gehad met een groeistoornis en die schaamden zich er voor, probeerden altijd niet op te vallen, wilden niet voor de klas want dan viel het zo op dat ze klein waren... dat is toch erg?
Het is al erg genoeg als je erachter komt dat je een ziekte of handicap hebt doorgegeven maar om dat nou bewust te doen... nee...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:20

Miss_DJS schreef:
Maar als je vanaf het begin al aanleert dat je naar je ouders moet luisteren,hoef je er ook niet achterna te rennen.

Ehh ooit een 2 jarige peuter meegemaakt? Vork

Wat betreft pubers, tuurlijk pak je die niet meer beet. Pubers kun je aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid. Maar peuters en kleuters moet je soms wel achterna rennen, vastpakken en in een hoek zetten. Dat is voor haar onmogelijk. En ook oudere kinderen willen graag bij mama op schoot zitten en opgetild worden... in haar geval moeten zij mama optillen.