"Dieet Sonja Bakker is ongezond"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: "Dieet Sonja Bakker is ongezond"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:54

faye schreef:
Meer bewegen, gewoon gezond eten en niet snoepen, dat is verantwoord gewicht verliezen. Duurt wel langer, maar weet je, het blijft er ook gewoon af Knipoog

Daarom, beetje geduld, dan bereik je het meest Haha!

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:04

Spetterlover schreef:
faye schreef:
Meer bewegen, gewoon gezond eten en niet snoepen, dat is verantwoord gewicht verliezen. Duurt wel langer, maar weet je, het blijft er ook gewoon af Knipoog

Gemiddeld komt iemand na 10 kilo afvallen 2 kilo aan met de SB methode. Las het laatst ergens nog.
Dus dan blijft het er ook gewoon af.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:12

Spetterlover schreef:
faye schreef:

Gemiddeld komt iemand na 10 kilo afvallen 2 kilo aan met de SB methode. Las het laatst ergens nog.
Dus dan blijft het er ook gewoon af.[/quote]

Ja hoor, precies! Het gaat er gewoon om dat je je eetpatroon blijft aanpassen. Of je dat nu met SB doet, of met de dietiste!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:17

Als ik het stuk van de TS zo doorlees, dan ''Sonja Bakker'' ik al mijn hele leven Haha!
Ik eet gevarieerd maar gematigd Lachen Niks ongezonds aan dacht ik zo Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:08

SuusJa schreef:
Dus dan blijft het er ook gewoon af.

Als je zo weinig blijft eten als je stofwisseling op dat moment gewend is idd wel.
Maar als je weer gewoon gaat eten wat je lichaam NODIG heeft om normaal te kunnen functioneren, kom je dus echt wel aan.
Puur omdat je je stofwisseling compleet verpest hebt. Op 1000 kcal per dag kun je gewoon niet leven.

Schimmelig schreef:
Als ik het stuk van de TS zo doorlees, dan ''Sonja Bakker'' ik al mijn hele leven Haha!
Ik eet gevarieerd maar gematigd Lachen Niks ongezonds aan dacht ik zo Haha!

Er is een verschil tussen gematigd 1000 kcal zodat je snel afvalt en gematigd in de zin van dat je gewoon niet aankomt en netjes op gewicht blijft met een normale energie inname, maar niet meer eten dan je verbruikt. Haha!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:50

Nou, dan zorg je dat je nog 500 Kcal extra binnen krijgt.Neem je een extra boterham. Dit zegt Sonja ook, maar veel mensen hebben moeite met lezen.
Probleem opgelost!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:54

Ja, als jij zelf 500 kcal toevoegt kan het best, maar als jij letterlijk die voorgeschreven menu's volgt, ben je gewoon slecht bezig.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:17

Als je het boek zo bestudeerd hebt dat je weet dat wij 1000 calorieeen per dag binnen zouden krijgen, zou je ook moeten weten dat het boek ´ behoud je ideaale gewicht´ bestaat waar je dus meer dan volgens jou 1000 calorieeen per dag binnen krijgt. En om af te vallen moet je wel minder calorieeen binnen krijgen in combinatie met lichaamsbeweging, anders val je niet af. En om op gewicht te blijven zul je voldoede calorieeen moeten krijgen om dat gewicht te kunnen handhaven.

Maar zoals al eerder gezegd, je verandert je eetpatroon en gaat op die manier gezond eten. En natuurlijk heb je wel eens zin om een dagje ongezond te eten, maar dat wil echt niet zeggen dat ik daar gelijk een kilo van aan kom. Sterker nog, ik zit nu in mn examenperiode en ik eet nu behoorlijk veel zoetigheid om mn concentratiepeil hoog te houden en ben nog niet aangekomen. Dus met mijn verpeste stofwissling zit het na 5 maaden SB nog steeds goed. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Beetje jammer dat mensen die WEL gezond proberen te eten zichzelf bijna moeten verdedigen tegenover andere. En dan heb ik het niet alleen over dit topic ofzo, maar ook in de omgeving. Kijk eerst eens hoe gezond jezelf eet. Of mensen met flinke overgewicht (of ondergewicht) door hun eigen toedoen (en dus niet door ziektes etc.) want dat is waarschijnlijk veel ongezonder. Maar nog veel beter, laat iedereen lekker zijn eigen gang gaan, want zolang je jezelf er goed bij voelt is datgene wat het hoogst telt !

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:30

heb niet alles gelezen, maar dat sonja bakker ongezond is, volgens mij is 180 kilo wegen nog veeeeeeeeeeeeeeel ongezonder

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:45

Ik heb gelezen in haar boek dat er stond dat de merkproduckten erin zijn gezet zodat je weet wat er bedoeld wordt, iedereen kent merkproduckten meer dan goedkopere versies. Als het goed is staat er ook bij dat je iets in die richting kunt eten dus dat klopt al niet.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:48

Tja, als je een beetje succes hebt, komt de kritiek vanzelf Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:03

Een kennis van mij heeft een slakclub, was een groot succes, totdat Sonja Bakker bekend werd met haar boek en loopt die tent leeg.

Of het ongezond is, weet ik niet, wat ik wel weet is dat overgewicht ongezond is en overgewicht creeeren door ongezond leven en eten geschied. Dus wat is erger.