Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:35

runningkawa schreef:
ja, heel lang geleden alweer Lachen

Ja dat dacht ik Knipoog herkende je naam en plaatje. miste alleen t groene moderator stukje Knipoog . okee nu weer ontopic Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:36

In nederland is het flut
die staan vrolijk na 5 jaar weer buiten omdat ze tegen de spych hebben gejammerd dat ze het niet meer zullen doen....

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:37

of omdat ze ''ziek'' zijn....
Maaaar als je je verlaagd tot zo'n niveau spoor je toch al niet.. dus ik snap het verschil niet zo.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:39

Ja zeker dood ermee...

Vind het een goede regel, mensen die kinderen verkrachten hebben
wat mij betreft geen recht op een leven!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:46

Gaby schreef:
Je gedraagt je wel als een God door te beslissen dat deze mensen geen leven verdienen, en dat ze daarom dood mogen.
Nee, hoe erg het ook is, ik ben tegen de doodstraf. Ik vind niet dat mensen mogen beslissen of een persoon wel of niet blijft leven.

En waarom zou een god dat dan wel mogen?
En die daders hebben zelf toch ook beslist dat ze een ander doodmaakten of verkrachtten o.i.d.

Ik ben op zich voor! Mensen waarvan onomstotelijk vast staat dat ze zulke gruweldaden begaan hebben, hebben al hun rechten verspeeld. Ook t 'recht' om op kosten van onschuldigen en slachtoffers jarenlang onderhouden te worden (in wat voor omstandigheden dat dan ook is)

't enige punt waarom ik mijn vraagtekens bij de doodstraf heb is mijn twijfel of t werkt (als afschrikmiddel)
Mensen die dit soort misdaden begaan weten natuurlijk zelf ook wel wat ze doen en als ze weten dat ze toch niks meer te verliezen hebben, ben ik bang dat ze er niet mee zullen stoppen.
Maar op zich... oog om oog, tand om tand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:49

Kinderverkrachters genees je niet. Die blijven een groot risico. Dus die kan je maar beter "opruimen"....

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:50

Als ze echt willen dat het moorden stopt.. dan zullen ze in Amerika zelf eerst eens moeten verbieden om wapens te hebben.. zelfs Kinderen hebben geloof ik al het recht om een wapen te hebben...

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:55

Ik denk dat de angst voor de doodstraf lager ligt dan wanneer je "kans" maakt op levenslang ter beschikking te worden gesteld aan de wetenschap en dat er medicijnen op je getest gaan worden.

Dat is denk ik een beter afschrikmiddel dan de doodstraf, het zijn inderdaad vaak mensen die toch niets meer te verliezen hebben.

Op deze manier hebben deze mensen nog nut voor de samenleving en doen ze nog wat "goeds" terug, zodat er geen onschuldige dieren meer worden gebruikt om medicijnen en andere rotzooi te testen.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:55

ja dat klopt zoiets hoorde ik ook .
maar als ik zo mijn dochter van 4 hier zie lopen
ik moet er echt niet aan denken (mijn maag draait nu al om )
sorry hoor maar dood zal hij gaan hoe dan ook.
en zo denkt denk ik elke moeder wel

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:59

runningkawa schreef:
Ik heb het al over dat slurfje...denk niet dat dat helpt
dan pakken ze wel wat anders om mee te "spelen" en zo hun machtspel verder uit te voeren

ooww Blond Blond

Maar jullie hebben daar idd gelijk in.
Nou ja, dan toch maar afmaken die hap??

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:01

HaileysComet schreef:
Ik denk dat de angst voor de doodstraf lager ligt dan wanneer je "kans" maakt op levenslang ter beschikking te worden gesteld aan de wetenschap en dat er medicijnen op je getest gaan worden.

Dat is denk ik een beter afschrikmiddel dan de doodstraf, het zijn inderdaad vaak mensen die toch niets meer te verliezen hebben.

Op deze manier hebben deze mensen nog nut voor de samenleving en doen ze nog wat "goeds" terug, zodat er geen onschuldige dieren meer worden gebruikt om medicijnen en andere rotzooi te testen.

Maar dat gebeurd in de praktijk dus ook niet en zelfs al zou dat zo zijn dan nog vind ik dat dergelijke zieke geesten (want dat zijn t gewoon in mijn ogen) geen recht op leven hebben.
Voor zulke mensen houdt alles op (naar mijn mening)
Misschien zouden ze dat een tijdje moeten doen (dat testen Tong uitsteken Duivel ) en dan alsnog gewoon opruimen! Want levenslang opsluitien kost de samenleving (en dus ook de slachtoffers!) een vermogen.
Bovendien hebben die slachtoffers ook al levenslang en dat verdienen die daders volgens mij niet.

Een hond die bijt wordt hier ook afgemaakt en zo'n beest doet dat niet eens 'bewust'
Een mens die dus nog ergere misdaden op zn geweten heeft, heeft toch zeker niet meer recht om t wel te overleven?
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 19-05-07 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:02

ik ben voor eens en altijd tegen de doodstraf

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:04

Alexx schreef:

Uitspraken zonder argument vind ik een beetje nutteloos Vork

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:14

sflj schreef:
HaileysComet schreef:

Maar dat gebeurd in de praktijk dus ook niet en zelfs al zou dat zo zijn dan nog vind ik dat dergelijke zieke geesten (want dat zijn t gewoon in mijn ogen) geen recht op leven hebben.
Voor zulke mensen houdt alles op (naar mijn mening)
Misschien zouden ze dat een tijdje moeten doen (dat testen Tong uitsteken Duivel ) en dan alsnog gewoon opruimen! Want levenslang opsluitien kost de samenleving (en dus ook de slachtoffers!) een vermogen.
Bovendien hebben die slachtoffers ook al levenslang en dat verdienen die daders volgens mij niet.

Een hond die bijt wordt hier ook afgemaakt en zo'n beest doet dat niet eens 'bewust'
Een mens die dus nog ergere misdaden op zn geweten heeft, heeft toch zeker niet meer recht om t wel te overleven?

De daders zullen heel erg lijden als ze in leven worden gehouden en dat ze medicijnen voor bijv. AIDS krijgen toegedient. Of dat ze een nieuw soort chemokuur gaan testen. Of zelfs ingespoten worden, zodat ze een vreselijke ziekte krijgen en dan mogen ze van mij er op los testen om te kijken welke medicijnen aan slaan. Hoeven ze dat niet meer op dieren te testen.

Met de doodstraf komen ze naar mijn mening er te gemakkelijk vanaf. De slachtoffers hebben ook geleden en lijden de rest van hun leven, dus vind ik ook dat de daders voor de rest van hun leven moet lijden.

Waarschijnlijk zullen ze niet lang in leven blijven na al dat getest.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:26

ChantalSmook schreef:
Helaaas is de kans dat er geen vrijlating komt minimum hier in Nederland...

Maar dat lijkt mij geen argument voor de doodstraf, eerder om eens het huidige beleid strakker te hanteren. Niet meer vervroegd vrijlaten. Een tussenweg tussen 20 jaar en levenslang. En inderdaad moet levenslang dan ook echt levenslang zijn/blijven.
Ik denk niet dat we moeten doorschieten van het ene (te softe kant) naar het andere (te harde) uiterste.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:27

Ik blijf nog steeds tegen de doodstraf. Ik heb het recht niet om over iemands leven te beslissen. Dus ook nu niet.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:28

Die verkrachters beslissen toch ook over het leven van die kinderen? Dat vind ik eigenlijk nog erger dan dood. Nee, ik vind dat ze moeten lijden, en dat ze er niet zo makkelijk vanaf komen. Sluit ze maar lekker levenslang op.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:28

ChantalSmook schreef:
Als ze echt willen dat het moorden stopt.. dan zullen ze in Amerika zelf eerst eens moeten verbieden om wapens te hebben.. zelfs Kinderen hebben geloof ik al het recht om een wapen te hebben...

Leuk dat je dat land in jouw voorbeeld gebruikt. Want daar passen ze de doodstraf toe. En zie je daar dat de misdaadcijfers werkelijk lager worden? Volgens mij niet, integendeel zelfs. En als je dan kijkt naar b.v. die bendes.... brrrrr, die schrikken voor niets terug, zelfs niet voor de doodstraf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 11:30

Die kinderen hebben al levenslang, dus ik vind het echt ontoelaatbaar dat die verkrachters weer zo snel vrij zijn en gewoon hun gang weer kunnen gaan

@BrankaZ, volgens mij passen ze niet in heel de VS de doodstraf toe, en daar zijn ze ook nog erg met het beleid aan het worstelen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:30

ChantalSmook schreef:
Alexx schreef:

Uitspraken zonder argument vind ik een beetje nutteloos Vork

oke ik zal het even toelichten dan Knipoog

Ik ben er tegen, omdat meestal de doodstraf ingesteld wordt bij mensen die zelf hebben gemoord. Dan doet de overheid dus precies het zelfde terug! Verder ben ik er tegen dat je iemand anders leven afneemt. Ik ben tegen moord! En ik zie dit als moord, want je neemt iemands leven Knipoog

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:31

Ik ben voor.
waarom:Als er tegenwoorig iemand in de gevangenis komt dan laten ze die meestal al vervroegd vrij wegens goed gedrag en tegenwoordig zijn de meeste gevangenissen vol luxe.En als 1 verkrachter al de doodstraf zou krijgen dan denkt de volgende wel na hoor.Natuurlijk puur eigen mening

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 11:32

Ik zie het niet als moord, maar als een opruiming en veiligheid waarborgen voor de rest van de samenleving.

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:33

Dniesjj117 schreef:
Die verkrachters beslissen toch ook over het leven van die kinderen? Dat vind ik eigenlijk nog erger dan dood. Nee, ik vind dat ze moeten lijden, en dat ze er niet zo makkelijk vanaf komen. Sluit ze maar lekker levenslang op.

Levenslang is 25 jaar en de meeste komen nog vervroegd vrij wegens goed gedrag

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:34

Ik zie het als er makkelijk vanaf komen. Ze moeten werken en in kleine poedersuiker celletjes zitten.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:34

Wadi_Jamin schreef:
Dniesjj117 schreef:

Levenslang is 25 jaar en de meeste komen nog vervroegd vrij wegens goed gedrag

Dan 4x levenslang. Als we het erover hebben dat de doodstraf ingevoerd KAN worden, kan het ook zo zijn dat er zwaardere straffen ingevoerd KUNNEN worden.