runningkawa schreef:ja, heel lang geleden alweer
Ja dat dacht ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:ja, heel lang geleden alweer
Gaby schreef:Je gedraagt je wel als een God door te beslissen dat deze mensen geen leven verdienen, en dat ze daarom dood mogen.
Nee, hoe erg het ook is, ik ben tegen de doodstraf. Ik vind niet dat mensen mogen beslissen of een persoon wel of niet blijft leven.
runningkawa schreef:Ik heb het al over dat slurfje...denk niet dat dat helpt
dan pakken ze wel wat anders om mee te "spelen" en zo hun machtspel verder uit te voeren
HaileysComet schreef:Ik denk dat de angst voor de doodstraf lager ligt dan wanneer je "kans" maakt op levenslang ter beschikking te worden gesteld aan de wetenschap en dat er medicijnen op je getest gaan worden.
Dat is denk ik een beter afschrikmiddel dan de doodstraf, het zijn inderdaad vaak mensen die toch niets meer te verliezen hebben.
Op deze manier hebben deze mensen nog nut voor de samenleving en doen ze nog wat "goeds" terug, zodat er geen onschuldige dieren meer worden gebruikt om medicijnen en andere rotzooi te testen.
Alexx schreef:ik ben voor eens en altijd tegen de doodstraf
sflj schreef:HaileysComet schreef:Ik denk dat de angst voor de doodstraf lager ligt dan wanneer je "kans" maakt op levenslang ter beschikking te worden gesteld aan de wetenschap en dat er medicijnen op je getest gaan worden.
Dat is denk ik een beter afschrikmiddel dan de doodstraf, het zijn inderdaad vaak mensen die toch niets meer te verliezen hebben.
Op deze manier hebben deze mensen nog nut voor de samenleving en doen ze nog wat "goeds" terug, zodat er geen onschuldige dieren meer worden gebruikt om medicijnen en andere rotzooi te testen.
Maar dat gebeurd in de praktijk dus ook niet en zelfs al zou dat zo zijn dan nog vind ik dat dergelijke zieke geesten (want dat zijn t gewoon in mijn ogen) geen recht op leven hebben.
Voor zulke mensen houdt alles op (naar mijn mening)
Misschien zouden ze dat een tijdje moeten doen (dat testen![]()
) en dan alsnog gewoon opruimen! Want levenslang opsluitien kost de samenleving (en dus ook de slachtoffers!) een vermogen.
Bovendien hebben die slachtoffers ook al levenslang en dat verdienen die daders volgens mij niet.
Een hond die bijt wordt hier ook afgemaakt en zo'n beest doet dat niet eens 'bewust'
Een mens die dus nog ergere misdaden op zn geweten heeft, heeft toch zeker niet meer recht om t wel te overleven?
ChantalSmook schreef:Helaaas is de kans dat er geen vrijlating komt minimum hier in Nederland...
ChantalSmook schreef:Als ze echt willen dat het moorden stopt.. dan zullen ze in Amerika zelf eerst eens moeten verbieden om wapens te hebben.. zelfs Kinderen hebben geloof ik al het recht om een wapen te hebben...
ChantalSmook schreef:Alexx schreef:ik ben voor eens en altijd tegen de doodstraf
Uitspraken zonder argument vind ik een beetje nutteloos
Dniesjj117 schreef:Die verkrachters beslissen toch ook over het leven van die kinderen? Dat vind ik eigenlijk nog erger dan dood. Nee, ik vind dat ze moeten lijden, en dat ze er niet zo makkelijk vanaf komen. Sluit ze maar lekker levenslang op.
Wadi_Jamin schreef:Dniesjj117 schreef:Die verkrachters beslissen toch ook over het leven van die kinderen? Dat vind ik eigenlijk nog erger dan dood. Nee, ik vind dat ze moeten lijden, en dat ze er niet zo makkelijk vanaf komen. Sluit ze maar lekker levenslang op.
Levenslang is 25 jaar en de meeste komen nog vervroegd vrij wegens goed gedrag